2021
|
|
" Bisualki gaztea hain dago kode horietara ohituta, ba kode horretan sortzeko aukera ematen badiozu, sorkuntzan zaude, hitzekin jolasten, baliabide literarioak erabil ditzakezu, baina gero emaitza oso gaur egungoa da. Baina horretarako gaitasun digitalean ere
|
gaitu
beharra dauka ikasleak". (EIAE3)
|
|
Horretan nire ustez galtzen ari gara irakurketa erreflexiboa. Testu tipo askotarako
|
gaitu
behar ditugu ikasleak eta testu horietan ere IKT formatu ezberdinak ere sartzen dira. Beraz, gaur egungo ikasleek testu motzak nahiz luzeak sortzeko, irakurtzeko, ulertzeko eta interpretatzeko gai izan behar dute, horiek guztiak askotariko formatuetan jasotzen direlarik".
|
|
Edonola ere, gazteak konpetentzia desberdinen lorpenean
|
gaitu
behar ditu hezkuntzak, besteak beste, horietan alfabetatzeko baliabideak eskainiz. Eta, ez digitalizazio, ikus entzunezko edota informazioaren trataerari dagozkien konpetentzien kasuan soilik, alfabetizazioak konpetentzia desberdinen mobilizazioa eta elkarlana eskatzen dituzten komunikazio prozesuak hartzen baititu.
|
|
Egokitutako proposamenak edo ikasle profilaren araberako moldaketak egiteko erabakitasuna eta ausardia aldarrikatzen dute nola BE1 ek hala IE7 k ere, eta ikasle profilaren araberako egokitzapenak egin behar diren moduan, testuinguru, tempus edota helburuen araberako doikuntzak ere egiten jakin behar dela dio lehenbizikoak, testuliburuek zein material didaktiko desberdinek ez baitute dena eskaintzen. Horrek euskarrien areagotzeari ere erantzun behar diola uste dute, eta, beraz, horietan alfabetatzeko eta
|
gaitzeko
beharrari ere bai. Hezkuntzan erreminta berriak agertuz doazela aintzat hartuta, literaturaren didaktikara bere balio pedagogikoa ekartzen asmatu behar da, lehenik, eta literatur konpetentzian trebatzeaz gainera, adierazpide horietan ere alfabetatzea, ondoren.
|
|
Gaur egun geroz eta gehiago ari dira zabaltzen formatu multimodalak literaturan, eta horiek ulertzera, kontsumitzera eta erabiltzera eraman behar ditugu gazteak. Horretan
|
gaitu
behar ditugu literaturaren arloan. Gainera, ikasleak engantxatzeko eta erakartzeko modua izan daiteke, eta hau literaturak behar du.
|
|
Baina, horretarako, gazteari non dagoen ikusaraztea garrantzitsua da, zertarako gai den, eta zer egin behar duen helburu jakin batzuk lortzeko. Irakurketari helduz, zer irakurketa motatan
|
gaitu
behar ditugun ikasleak mahai gainean jarri genukeela dio IE6 k; ondoren, irakurketa mota horietako bakoitzerako ikasleak zer behar duen erabaki, eta, azkenik, hori literatura esperientzia bihurtu. Horrez gain, hori mailakatzeko moduari ekin behar zaiola eransten du IE5 ek; hots," Zer irakurketa motatan trebatu behar ditugun gazteak adin bakoitzean, irakurketa bakoitza nola mailakatu adin tarte desberdinetan, eta, gero, mailakatzen ditugun gaitasun horietan lanketa bideratuko duten praktika batzuk garatu".
|
|
Horretarako, dituen barne eztabaida eta erronkei erantzuteaz gain, garapen teknologikoan kokatzen amaitu behar du hezkuntzak, ez baita nahikoa gazteek dagoeneko erabiltzen dituzten erremintak egiten diren proposamenetara txertatzearekin. Elementu kurrikular bihurtu behar badute, zentzurik zabalenean, jakina, digitalizazioan eta teknologian
|
gaitu
behar dira ikasleak, elementuok prozedura pedagogikoen parte izatera igaroz, baina, irakasleriak bere osotasunean bere egin behar duen erronka behar du izan lehenik.
|