2000
|
|
Ideologia positibistak harturik, burua natur fenomenoez eta natur legeez beterik, materialismo zientifikoa baino
|
ezin
du pentsatu Frazerrek, baina konturatu gabe magiaren kentzeak berak magikoaren izaera duela: metafisikaren aurka jotzea ere beste metafisika bat da.
|
2001
|
|
Edukirik gabeko pentsamenduak kaskalak dira, adigairik gabeko begiespenak itsuak dira. (...) Adimenak ezin du begietsi eta sentsuek
|
ezin
dute pentsatu. Biak bateratzen direnean soilik sor daiteke ezagutza (A51/ B75 (E100)).
|
2006
|
|
Garai aurreklasikoan gaude, historikoki bezala, epistemologikoki ere.
|
Ezin
dugu pentsatu ongiari eta egiari begiratzen dion arrazoimenaren jolasaren emaitza den jakinduria sokratiko batean: jakinduria homerikoa —Akilesena bezala Odiseorena— bidearen eta unearen aukeraketan asmatzearekin neurtzen da123:
|
|
[10] Nahiz eta artearen erregela orokorren funtsa giza naturaren sentimendu komunen gaineko esperientzian eta behaketan dagoen,
|
ezin
dugu pentsatu gizakien sentipenak erregela horietara beti egokitzen direnik. Gogamenaren emozio sotilago horiek izaera samurra eta fina dute eta, beren printzipio orokor eta finkatuekin bat etorriz, erraz eta zehatz joka dezaten aldeko zirkunstantzia asko batera gertatzea premiazkoa da.
|
|
Horrenbestez,
|
ezin
dugu pentsatu, ez bazaigu anitza ematen eta ez badugu ugaria jasotzen. Ordea, dagoena ezin da ugaria izan, ezin da bere baitan bereizi, espazio ez bada edo espazioan ez bada:
|
2009
|
|
Ez gauzak nolakoak diren berez. Eta guttiago ere,
|
ezin
dugu pentsatu gauzek beren baitan espazio eta denboraren formak daramatzatela. Inola ere ez.
|
2011
|
|
Izatea edozeren predikatu lehen eta azkena da, bakunena eta osoena. Hitz egiten edo ezer pentsatzen dugunoro (subjektu predikatu eran baino
|
ezin
baitugu pentsatu edo hitz egin) izatea predikatzen ari gara. Izate hori zer gauzazkoena izaten da, mugatua hortaz; zerbait mugatua beti zerbait handiagoan kokatzen da, eta hori beste bat handiagoan, eta horrela azkengabe jarraian.
|
2016
|
|
Zakurrak, pentsatzen al du? Filosofian ezagunak dira N. Malcolm eta Davidsonen argudio zorrotzak,
|
ezin
duela pentsatu, frogatzeko.308 Baina zer da pentsatzea? 309 Abereek komunikatzen dutela agerikoa da: hitz egiten al dute?
|
2017
|
|
Gure bilaketan lagunduko digun gogoeta bat eta aurreko oharretatik ondorioztatzen dena zera da, Bestearentzako izatea ez dagokio bere baitarakoaren egitura ontologikoari. Izan ere,
|
ezin
dugu pentsatu deriba dezakegunik printzipio baten ondorio gisa Bestearentzako izatea bere baitarako izatetik; ezta alderantziz ere, bere baitarako izatea Bestearentzako izatetik. Zalantzarik gabe, gure giza errealitateak eskatzen du aldi berean bere baitarako eta Bestearentzako izatea, baina gure ikerketaren jomuga ez da antropologia bat eratzea.
|