2008
|
|
Ez dakit,
|
ezin
dugu nazio, koadrila, hiztun saldo, pop talde edo delakoa garela euskal herritarrok mesedez, filosofo batek egin dezala gure identitatea izendatzeko erabiltzen ditugun izenen azterketa dekonstruktibo maribollero politikoa, ja horrelako mugimendu estrategiko bat egin eta Kixmi sindromea saihestuz bagina bezala bizitzen hasi egin, egiten dugu gainera, aldizkari hau da adibide bat.... Inozente bat naizela.
|
|
Bai baitakigu, zoritxarrez, euskarak ezin dituela hizkuntza normalizatuaren nazio funtzioak bete, eta funtzio horiek bete ezean, nekez eragin ditzakeela hizkuntza batek herri bat autodeterminatzeko ondorioak. Ez euskal hizkuntza bere hartan hartuta gai ez delako, baizik eta, euskara dagoen estatus etnikoan egonda, bere jardunak
|
ezin
duelako nazio efekturik sortarazi. Euskara hizkuntza ofizialkidea da eskualde batzuetan, baina ofizialtasun formal horrek ez du naziorik eraikitzeko ahalmenik erakutsi gaur arte.
|
|
euskara partekatu ezean, arrotzak gara elkarrekiko lurraldearen eremuan, nahiz eta ideologia abertzalearen sentimendu batzuk sinbolikoki elkarrekin trukatu. Elkar ulertzen ez badugu,
|
ezin
dugu nazio bera partekatu. Zergatik?
|
2009
|
|
Botere kontzeptuaren abstrakzioa egiten du euskal abertzaletasunak oro har, alde batetik, eta, bestetik, botere hori aktibatuta salbu ikusten du herri euskaldunaren zoria. Ez du ikusi nahi, ez du ikasi nahi, ez dagoela identitaterik gabeko botererik, eta euskarazko identitatea garatu ez duen botereak
|
ezin
duela nazio euskalduna bere onera ekarri.
|
|
Alferrik, behin eta berriro nazio estatuaren muga eta kateen mendean erori dira. Hala bada, dagoeneko
|
ezin
dute nazio estatuan ezta hark aldarri egiten duen iraultzan ere sinetsi. Bide berriak asmatzera behartuta daude.
|
2010
|
|
" Munduan gertatzen denetik zerbait ulertu nahi badugu,
|
ezin
dugu nazio kontzeptua alboratu". 1308
|
2012
|
|
i) Eskubide hau egikaritzeak ezin du oztopatu gutxiengoen kideek kolektibitatearen kultura eta hizkuntza ulertzea eta horien ekintzetan parte hartzea, eta eskubide horren egikaritzak
|
ezin
du nazioaren subiranotasuna arriskuan jarri;
|
2015
|
|
179). Egile honentzat kosmopolitismoak
|
ezin
ditu nazio kulturak gainditu, halabeharrez eklektikoa izan luke eta. Mugikorra eta erdigune eta erreferentzigunebakoa; unibertsala eta denborabakoa; kultura artifiziala litzateke, emoziobakoa (1991:
|
2017
|
|
Kapital ekonomiko, kultural eta sinbolikoaren produkzioan eta birbanaketan datza ongizatea, eta hori
|
ezin
dute nazioek (komunitateek) egin, egituratuta ez baldin badaude; ongizatearen, prestigioaren eta autoritatearen produkzioa eta banaketa sistematikoa eta masiboa egituren bidez egiten baita.
|
|
Alsaziaren konkista frantsesa legitimatu nahi duenean, ez du eragozpenik izango ordura arteko bere nazioaren teoria perbertitzeko, aberrazio eta inkongruentzia gordinenak defendatzeko.
|
Ezin
duenez nazioaren kontzeptu klasikoa erabili Alsaziaren frantsestasuna frogatzeko, Alsazia aleman eta protestantea bihurtuko bailitzaioke, hizkuntza, arraza eta ohiturak gutxiesten ditu, nazioaren kontzeptu deshistoriatu bat eraikitzen du, herritarrek elkarrekin bizitzeko duten nolabaiteko borondate eta adostasun garaikidean oinarritua alegia, Estatuaren propagandan, Estatuaren indarkerian oinarri...
|
2019
|
|
" Burutik pasatu zitzaidan poesiak [literaturak]
|
ezin
duela nazio baten jabetza izan, zeren, hala balitz, estatuak bahitu lezake". (Adam Zagajewski, Bi hiri)
|
2020
|
|
Demokraziaren teoriak aintzat hartu behar du nola zabaltzen eta hedatzen den esparru publikoa (eta egitura publikoak) herritarren artean, eta zelako ondorioak dakartzan horrek guztiak biztanleria osatzen duten gorputzetatik eta talde sozio-politiko ezberdinetatik igarotzen denean. Kapital ekonomiko, kultural eta sinbolikoaren produkzioan eta birbanaketan datza ongizatea, eta hori
|
ezin
dute nazioek (komunitateek) egin publikoki egituratuta ez baldin badaude; ongizatearen, prestigioaren eta autoritatearen produkzioa eta banaketa sistematikoa eta masiboa egitura publikoen bidez egiten baitira gaur egun.
|
2022
|
|
Gizarte zibileko taldeen eskaerak areagotu eta Kataluniako indar politikoak mobilizatu ahala, argi gelditu zen Espainiako lurralde ereduak, frankismoaren amaieran ezarritakoak?
|
ezin
zituela nazio historikoen beharrak ase.144 Baieztapen hori oinarri hartuta, harrigarria izan zen ikustea Madrilgo agintari politikoek eskualde horren aldarrikapenei entzungor egin eta ez negoziatzeko jarrera intrantsigentea hartu zutela, agintari judizialei, poliziari eta, behar izanez gero, armadari ere bidea emanez legea eta ordena inposatzeko, kontsulta publikorako aukera oro baztertuta eta ed... Hori egitean, Bartzelonaren eta Madrilen arteko gatazkak legitimitate talka oso handia ekarri zuen, guztien artean benetako arbitro inpartzial bat identifikatu eta onartu gabe, eta horrek kale itsu batera eraman zituen eragile politiko guztiak.
|
2023
|
|
Oso adi ibili beharra dago, eta promesek ez hotz eta ez bero uzten gaituzte.
|
Ezin
dugu nazio gisa aurrera egin gero betetzen ez diren promesekin; horregatik, egiaztatzeko moduko ekintzak nahi ditugu, gure botoa inori eman aurretik». Puigdemontek nabarmendu zuen baldintza bera dela bai Kongresuko Mahaia osatzeko negoziazioetarako, bai Espainiako Gobernua eratzeko.
|