2009
|
|
Baina bere buruari galdezka hasten bada, edo, orokorrago esanez, edozein kontzientzia zientifikori horren beraren historiari buruzko galderak egiten badizkio, orduan, jakiteko borondatearen erak eta aldaerak aurkituko ditu, jakiteko borondatea sena, pasioa, irrika inkisitoriala, sofistikazio krudela, gaiztakeria baita; egindako hautaketen biolentzia aurkituko du: ...riskutsu eta aurkikuntzan kezkagarri izan daitekeen guztiaren aldeko hautaketa51 Gizadia zeharkatzen duen jakin nahi handi horren azterketa historikoak agerian jartzen du, bada, injustiziaren gain ezarri ez den ezagutzarik ez dagoela (eta ez dagoela, bada, ezagutze prozesuan bertan, egiarako eskubiderik edo egiaren oinarririk) eta ezagutzeko sena bera gaiztoa dela (zerbait hilgarririk baduela, eta
|
ezin
duela eta ez duela ezertarako gizakien zoriona nahi). Jakin nahiak, gaur egun bezalako hazkunderik handiena lortuz ere, ez gaitu egia unibertsalen batera hurbiltzen; ez dio gizakiari naturaren dominazio lasai eta zehatza ematen; aitzitik, arriskuak areagotu baizik ez ditu egiten; edonon arriskuak handitzen ditu; babes engainagarriak ezabatzen ditu; subjektuaren batasuna desegiten du; subjektua disoziatzen eta suntsitzen tematzen den guztia askatzen du.
|
2017
|
|
Bestearen objektu bihurtuta, kontzientziak kanpotik jasotzen du bere berri, eta, beraz, berea zeharo jasandako identitatea da. Bestearen begiradak kontzientziari kanpokotasuna inposatzen dion arren, berea gobernatu
|
ezin
duen eta ihes egiten dion kanpokotasuna da, guztiz Besteari dagokiona. Menpekotasun horri Sartrek ‘infernu’ esaten dio.
|
|
Eta ez da bakarrik bere gorputza, munduko objektu gisa, bere izatea definitzen duena, baita bere nortasun agiria ere, eta igo den metroko linearen norabidea, eta atzamarrean daraman eraztuna. Baina ez bera denaren zeinuen modura zeinuaren nozioak, izan ere, subjektibotasun batera eramango gintuzke nik atzeman
|
ezin
dudana eta non bera zehazki ezer ez den, izatez bera ez dena baita eta ez baita bera dena, baizik eta bere izatearen ezaugarri errealen modura. Ordea, bera munduaren barruan dagoela jakin badakit ere, Frantzian, Parisen irakurtzen, bere nortasun agiria ikusi ezean, suposatu baino ez dezaket egin bera atzerritarra dela (horrek zera esan nahi du:
|
2022
|
|
Konfiantza hori, promesetara eta espektatibetara lotu ordez, partekatzen dugun munduarekiko konpromisozko jarrera harkor eta aldi berean kritikoan gauzatzen da, eta mundua amaitu gabe uzteko bertutea du. Eta hala egiten du, hain justu, fidatzen delako zelatatua, konputatua, kontrolatua izan
|
ezin
duen eta jarraitua bakarrik izan daitekeen horretan. Pentsamenduaren kontzepzio terapeutiko batetik harago, Nietzscheri jarraituz Foucaultek proposatzen zuenez, uste dut mundua birsortzeko gai den pentsamendua garatzeko beharra dugula.
|