2000
|
|
Gero eta sarriago sentitzen dut testu bat argitaratzearen zilegitasun literarioari buruzko kezka. Jakin, badakit argitarapenak soilik irakurleak zilegi
|
dezakeela
testu bat, baina irakurlearen ebazpen aldekoenak ere ez dit kezkarik arintzen. Hala dira kontuok eta argitalpenari buruzko har horixe dugu idazleok gainetik kendu ezineko gure deabru goardako ugarien artean, agian ez saldoburua, baina bai malapartatuena.
|
2001
|
|
Ikasleak estrategiahorren helburua beterik du dagoeneko. Beharrezkoak izan
|
ditzakeen
testu motaguztiak laguntza barik jasotzeko eta emateko gauza da. Oraingo arazoa bestelakoada, jasotze eta produzitze hori autonomoki baina ahaleginez egitetik, erraztasunezeta normaltasunez egitera igaro behar da.
|
|
– Zer ekar
|
diezaieke
testu horren lanketak ikasleei. Zer lantzeko, zeri erreparatzeko, zer hobetzeko erabiliko dugu?
|
2002
|
|
Imajina
|
dezagun
testu prozesatzaile bat, non soilik esaldi osagarri laburrez sortutako esaldi laburrak erabil ditzakegun. Esan nahi baita, testu programa hori erabiltzekotan idatzi ditugun esaldi osagarriak eta esaldiak eurak derrigor motzakizan direla, zeren bestela, programak porrot egingo baitu eta ez baituemaitzarik emango, ez bada ERRORE dioen pantaila bat, non azalduko baitzaigugure okerraren zergatia:
|
2006
|
|
Alfontso III. aren kronika bezalako lanak oinarritzat hartuz, Araba eta Bizkaia nuklearrei buruz eta lurralde horiek beraien biztanleen esku beti egon zirelari buruz hitz egin da. Ikus
|
dezagun
testua:
|
|
Aldiz, Eusko Ikaskuntzako egileek berri gehiago ematen dituzte testuaz (Enriquez et al, 1999b) testu originala eta XVII. mendeko kopia bat erabili zituzten (1621ean San Joan Urkietak egindako kopia Domingo Martinez IsasiLegizamonek eskatutakoa). Eskuz egindako kapitulatuaren borradore originala ere aurkitu zuten, buztin bidez erregistro batera loturik, baina hain egoera kaxkarrean egonda, zoritxarrez ezin da konparatu azken idazkerarekin361 Ondorioz, pentsa daiteke testua dioen garaikoa dela eta benetakoa, eta, ia zalantzarik gabe, pentsa
|
dezakegu
testuak ez duela aldaketarik jasan, bere egiazkotasuna zalantzan jarriko duenik362.
|
|
Bere pribilegioak bete zitezen isuna jarri zuen eta Gipuzkoako merioa arduratu behar zen betearazteaz, erregearen ordezkaria probintzian, alegia. Ikus
|
ditzagun
testuen testuingurua eta zehaztasun hauek ematen diguten irudia astiroago.
|
|
Eta justu aurkakoa gertatzen ari zen gero eta gehiago: kiroletakoek filologo edo ingeniari batek nekez uler
|
zitzakeen
testuak sortzen zituzten, eta iritzikoek prakak jaitsita hitz egiten zuten, etxeko atezainaren gelan baleude bezala.
|
2007
|
|
Argitalpen honen helburua euskaraz jardun nahi luketen eragile juridikoei tresna baliagarria eskuratzea da, bai ikasle irakasleei, langileei eta langileen ordezkariei, lan emaileei, lan epaitegiei zein abokatuei, erraztasunez eta segurtasun juridikoz erabili ahal izan
|
ditzaten
testuok eta, erabiliaren erabiliz, euskarazko diskurtso juridikoa, euskal lege hizkera gatzatu eta mamitu dadin.
|
|
Irakurleak aintzat har
|
beza
testu hau 1994 urtean idatzia dela.
|
2008
|
|
Tamaina horiek zein handi diren erakusteko nahiko da jakitea liburu normal batean 100.000 hitz inguru sartzen direla, pertsona kultu batek egunean 10.000 hitz edo irakurtzen duela, urtean 3,65 milioi hitz, eta 300 milioi soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain bere bizitza osoan. Beraz, beldurrik gabe esan dezakegu gaur egun segundo batzuen buruan euskaraz eskura
|
dezakegun
testu guztia irakurri nahiko bagenu 3 aldiz edo bizi ginatekeela, edo 3.000 aldiz bizi ingelesez dagoen testua irakurri ahal izateko. Harrigarria, ez da?
|
|
Horrek bi ondorio nagusi ekarri ditu: batetik, bigarren mailara zokoratzea ikasleari gaitasun literarioaz jabetzen lagun
|
diezaioketen
testuak. Beste modu batean esanda, ikasleen gaitasun kulturaletik abiatzearen garrantzia eta irakurgaien zailtasuna modu gradualean antolatzearen beharra bigarren mailan utzi dira.
|
|
– Pertsona batzuei esan
|
diezaiekegu
testu bera idazteko eskuinaz orri batean eta ezkerraz beste batean.
|
|
Eduki multzo bat eman eta haiek konbinatuz eraiki
|
ditzakete
testuak.
|
|
CONSUMER EROSKI entziklopedia proiektu honetako artikuluak Googlen erregistratutako erabiltzaileak, formalki idatz ditzaketenak bakarka edo, bestela, beraiek. Horretarako, plataforma, egileek erabaki
|
dezakete
testuek aukerarik izango duten beste erabiltzaile batzuek argitaratzea ala ez. Ez Internet, ordea, ez da Knol ek duen modu bakarra testuak onartzea, zerbitzuak artikuluak idazteko aukera ematen baitu inportazioa egin duen edo egiten ari den “online” editoretik testu fitxategi batetik.
|
|
Halako idazlanen tradizioa urria izanik gure artean, dibulgazio mota horretarako prosa egoki bat eraiki beharra dago, mamiak bezala hitzezko azalak ere erakar dezan irakurlea. Horretarako, bestelako literaturaren alorrean trebaturiko itzultzaileen esperientzia ekartzen ahalegindu gara, han lorturiko egokitasun eta naturaltasun bera izan
|
dezaten
testuek.
|
|
Dibulgazioa konpromiso batean mugitzen da (mamiz eta azalez) espezialisten jakintza eta hizkeraren eta irakurle arrunten ezaguera eta hizkuntzaren artean. Ideala, lehenari traizio larririk egin gabe bigarrenean eroso ibiltzen asmatzea da, irakurleak bere senti
|
dezan
testua, nahiz lurralde ezezagunetara eraman gaiak.
|
2009
|
|
Honela, irudi bat, abesti bat, grafiko bat, pelikula bat? txerta
|
dezakegu
testuarekin batera, betiere euskarriak onartzen badu. Adibidez, paperezko liburu batean, testuarekin batera, irudiak eta grafikoak erabil ditzakegu, baina ezin dugu liburuaren orrialdeetan film bat ikusi, edo grabazio bat entzun.
|
|
Bi taldetan bana
|
ditzakegu
testuak erabili zituzten zenbakikuntza sistemen arabera: [13 ZYA], [23 DAN], [31 ARG] eta [72 NEU] testuek ahozko sistema erabili zuten nagusiki; [14 ZIA], [20 EZB], [32 ZJA], [33 ZJ2] eta [33 ZLI] testuek ahozko sistema eta sistema asmatu berriak nahasirik erabili zituzten.
|
|
Pentsa daitekeenaren kontra, mantsoegi irakurtzeak zaildu egin
|
dezake
testu bat ulertzea, irakurketa abiadurak lotura zuzena baitu irakurketa ulerkorrarekin. Irakurtzen den bitartean bokalizazioa, erregresioa edo gorputzaren mugimenduak bezalako akatsak zuzentzea eta irakurketa teknika desberdinak aplikatzea lagungarria izan daiteke bakoitzaren irakurmena hobetzeko.
|
|
Hona ariketa: irakur
|
dezagun
testu hori bera" euskera" esaten duen tokian" castellano" jarrita, eta" perfil lingüÃstico o EGA" dioen lekuan" nivel C de conocimiento de castellano" [43] idatzita.
|
|
• Ikusmen txarreko pertsonek ikus
|
ditzakete
testuak, komeni zaien tamainan eta letra tipoan.
|
2010
|
|
Enkarguz ere grabazioak egiteko aukera eskaintzen dute; esaterako, material didaktikoa egiten duten argitaletxeek eskatuta ipuinen grabazioak egin izan dituzte, testuen osagarri gisara. Edonola ere, atariaren bitartez edonork bidal
|
dezake
testu bat eta ahozko narrazio profesionala enkargatu musikak girotuta.
|
|
Gainera, Aresek gai horiek sakonean aztertzeko eskatu dio EAJri eta bazter
|
ditzala
testua EAJra iritsi baino lehenago prentsan azaldu zelako kritikak egiteari.
|
|
Arrazoi zuen Unai Elorriagak Londres kartoizkoa da eleberriak hasiera puntu berri bat, istorio nahiz estrategia narratiboei dagokien erabateko aldaketa bat izan nahi duela zioenean. Diktadurak ardatz dituen eleberri alegorikotzat har
|
genezake
testua, hori esatea ezer esatea bada gaur egun. Diktaduren biolentziaren adibide diren txosten, grabazio, nahiz gutunez osatutako testuen palimpsestoa, hain justu. Ankerkeriaren eleberria da Elorriagarena, Artaudek antzerkiari egindako ekarpena eleberrira ekarriz.
|
|
Postkronikak liburuaz pare bat kontu, Kepak eta Estik haren objektibotasunari edo objektibotasun ezari buruz azaldu dituzten iritziak direla eta. Bertan irakur daitezkeen testuak ez dira edozein egunkaritan aurki
|
ditzakegun
testu horiek bezalakoak, kazetaritza estu, hotz eta despertsonalizatu batekoak. Alderantziz, irakurleari gertuagokoak egingo zaizkio, inplikazio handiagoa eskatuko diote, jar dezala bere partetik zerbait.
|
|
bere osagarriak nolabait topiko berberaren zati dira. Horregatik esan
|
dezakegu
testu globala ez dela esaldien loturaz osatzen, baizik eta esaldi sekuentzien loturaz. Beraz, bidezkoa da paragrafoari izaera makro-egiturazko hori aitortzea (ikus gure artean, Makazaga 1996).
|
|
Saiatu gara diskurtsoaren atalak deskribatzen eta saiatu gara azaltzen atalon maneiua eta zergatia. Maneiu hau konbentzionala denez gero, entzulearen ezagutzen barne dago, eta super egitura horiek ez ezagutzeak eragin
|
dezake
testuari zentzurik ez ematea, edota, testuaren ulermen eta memorizazioan horren emaitza onak ez izatea. Identifikatu dugun sermoiaren egitura sinple horrek helburu bi lituzke:
|
|
Nolanahi ere, galde daiteke, ber enuntziatzearen baldintzak zeintzuk diren. Sermoiok erabiliko dituzten sermoilari guztiek, buruz ikasi eta bere horretan errepikatu
|
ditzazkete
testuak?
|
|
– aipuak ber hartzean interpolazio edo ikutu batzuk jaso
|
ditzake
testuak;
|
|
Bi oztopo saihestekoak dira; alde batetik lege deklaratzaile edo errepikatzaile soil batek gure lanak poxela (traba) ditzazke; bestalde hiztun berezi batzuri eskubide positibo bat eman
|
lezaken
testu bat onartuz, printzipio konstituzionalen aurkakoa litzateke, Errepublikaren batasuna eta legearen aurreko berdintasunaren aurkakoa.
|
|
Haren iritziz, “ikaslearen hiztegiaren eta hizkuntzaren ezagutzekin aberasten da”, gogoetarako eta kritikarako gaitasunarekin batera. Ikasleak erakutsi behar du trebetasun jakin batzuk menderatzen dituela “Idatz
|
ezazu
testuaren laburpen labur bat”, “egin ezazu ideia nagusiak nabarmenduko dituen eskema bat”, “azter ezazu pasarte honen edukia”, “egin ezazu iruzkin kritiko bat”, “azaldu zure iritzia modu arrazoituan”. Hauek dira testuliburuzko ariketetan ikasleei gehien planteatzen zaizkien gaietako batzuk.
|
|
Gutxienez gaztelania ez den beste hizkuntza bat dakitenek GKEekin lankidetzan jardun
|
dezakete
testuak itzultzen edo interpretazio lanetan.
|
|
XVII. mende hasierako testu bati, gaiaz zein hizkuntzaz egungo itxura eta moldea emateko, zenbait egokitzapen eta aldaketa egin behar dira, gaurko irakurleak aise idoro
|
ditzan
testuaren mamia eta ezaugarriak.
|
2011
|
|
Moduak berdintsuak dira horretarako: emandako testuari buruzko galderak egiten dizkiete. Euskarazkoan, test gisan; Ingelesekoan, ez
|
dezakete
testuan ageri dena erantzun hitzez hitz?, eta testuko erreferentziak aurkitzeko eskatzen diete: Euskaraz, gaia eta laburpena; Ingelesez, egiazko esaldiak.
|
|
Berrirakurketak dira, proposamenak. Beraz, berrirakur
|
ditzagun
testuak emakumeek ematen dituzten testuekin. Guk ez dugu historia irakurri, guri tokatzen zaigu beste begirada batekin gauzak kontatzea".
|
|
Fotokopiatu
|
ezazue
testuan agertzen den hezkuntza inguruneko haurrenganako tratu txarren jakinarazpen orria, eta, eman dizuegun informazioarekin, bete ezazue bana kasu guztietarako.
|
|
1.7.1 Irakur ezazu ondorengo taulako (1.6 taula) testua eta erantzun
|
iezaiezu
testuaren ondorengo galderei.
|
|
Irakur ezazu Andoniren kasua eta osa
|
ezazu
testuaren mapa kognitibo bat:
|
|
Ez, ez dago etengabeko idazketarik. Hitzak. elkarren ondoan jarri, ahalik eta txukunen, nolabaiteko interesik izan
|
dezaketen
testuak sortzeko. Horixe gure xede apal bezain ederra, gizaki mugatu baten ahaleginaren fruitua.
|
2012
|
|
Guk analisi sintaktiko formala egiten ari garen une honetan, ezin
|
genitzake
testu mailakoak eta perpaus mailakoak, guztiak, sail berean sartu.
|
|
Honenbestez, orain arteko aipuetatik ondoriozta
|
dezakegu
testuan badela informazioaren antolamendua edo organizazioa, eta antolamenduari esker, gai garela testuan zatiak bereizi eta hauen artean harremanak ezartzeko.
|
|
Borondatezko itzultzaileak. Titulazio honetako edo filologia desberdinetako ikasleek, baita atzerriko hizkuntza bat edo gehiago menderatzen dituztenek ere, praktikak egin
|
ditzakete
testuen itzulpenean, mundu osoko erakundeekin komunikazioan edo gaztelaniaz hitz egiten ez duten etorkinekin. Beste aukera batzuek eragina dute psikologiako ikasleengan, ospitaleetan gaixoak artatu baititzakete; fisioterapiako ikasleengan, ezgaitasunak dituzten pertsonei laguntzeko balio handia baitute; gai geriatrikoetako ikasleengan, adinekoei laguntzeko; edo informatikako ikasleengan, on line boluntarioak egiteko eta, bereziki, web orriak garatzeko edo mantentzeko.
|
|
Horrela, irakurleak ordura arte modernitateak ukatutako garrantzia bereganatzen du. Irakurketa prozesuan bere adimenak eta interpretatzeko gaitasunak ekoiztu
|
ditzakeen
testu posibleek osatzen dute obra. Edo, bestela esanda, literatura mota hori irakurle gaitasunaren ondorioa da.
|
|
Hurrengo egunean jakin gendun zelan sartu ziran poliziak eta guardia zibilak eredakzioetan itxi zituztela eredakzioak 10 atxilotu eta gu langileok egixe izan da ezin sinesturik egon ginan ostegun goizean alkarregaz berba egiten eta, ezin sinestu zer pasatu zan eta ordutik hanoa, langilei bizi modua aldatu egin zaigu erabat. Ni zuzentzaile nintzan eta eredakzioan egoten
|
nintzan
testua zuzentzen eta orain barriz banabil herririk herri herri batzordeak sortzen. Herri batzordeak dira plataforma batzuk herri bakoitzen egunkariari laguntzeko eta herritaren plataformak dira.
|
2013
|
|
Joxan Goikoetxea atmosfera sortzaile trebea da, ñabarduretan maisu, eta Petti edergarririk behar ez duen kantaria da: abesteaz gain, primeran errezitatu
|
dezake
testua. Hori bai, ez dezala inork espero ni kantari entzutea, Joxanen erronka ezkutua hori zen arren...
|
|
Gogora
|
dezagun
testu antolatzaileen sail zabalaren barruan kokatuko liratekeela hemen aztertzen ari garen diskurtso markatzaileak.
|
|
(Risterucci Roudnicky, 2008). Azterketa horrek hainbat informazio eman
|
dezake
testuaren eta irakurlearen beraren eboluzioaz, bai eta literatur sistema jakin bateko itzulpengintzaren egoeraz ere. Halaber, ikergai dira ondokoak:
|
|
Konpara
|
ditzagun
testuok hizkuntza aldetik (hiztegia, adizkiak, postposizio atzizkiak, eufonia eta grafiak), baita estilo, topiko literario eta metrika aldetik ere.
|
|
Ekitate hori ez zen justiziaren ideia orokorra (equitas rudis), ezpada Corpus iuris osoa orokorrean aintzatetsita lor zitekeen ekitatea (equitas constituta). Hortaz, testu zehatza interpretatzean, ez ziren bakarrik aztertu behar autu berbera jorratzen zuten testuak; kontrara, arazo zehatza argi
|
zezaketen
testu guztiak izan behar ziren kontuan.
|
|
Honako adjektibo hauen artetik, zein lotuko zenioke bertsolari gazteari? Idatz
|
ezazu
testuko zer informaziok eraman zaituen hori ondorioztatzera. ikusi adibidea:
|
|
3 Idatz
|
ezazu
testu poetiko bat ordenatutako esaldiak erabiliz, eta, behar izanez gero, informazio gehiago erantsiz.
|
|
Zuk idatzi edo eraldatu duzun bat, zure kideren bati entzun diozun bat, ala idazleren batek idatzitakoa? Erabaki, eta eskura
|
ezazu
testu hori.
|
|
2 Osatu dituzun bikoteetatik, aukeratu egokienak iruditzen zaizkizunak, eta horiek nahiz zuri bururatzen zaizkizun beste batzuk erabiliz, idatz
|
ezazu
testu poetiko bat erakartzen zaituen pertsonarentzat.
|
|
1 Bana
|
ezazu
testua paragrafotan, eta adierazi zergatik erabaki duzun banaketa hori egitea.
|
|
a) Hauta
|
itzazu
testuarentzako egokiak diren bi argazki. Horretarako, irudi bilduman dituzunak baliatu ahal izango dituzu; horiek desegokiak direla pentsatzen baduzu, jo ezazu Internetera.
|
|
6 Idatz
|
dezagun
testu labur bat, aurretik zerrendatutako informazioan oinarrituta.
|
2014
|
|
Jakina, auzo bakoitzeko biztanleak bere hizkuntza propioan mintzo ziren, juduak yiddishez eta alemanak alemanez. Gogora
|
dezagun
testu hori 1929an idatzia dela, eta orduan oso zaila zela jakitea handik gutxira gertatuko zen tragedia bikoitza: lehenengo Hitler pasatu zen, judu guztiak deportatuz (eta ondoren gas ganberatan hilez) eta ondoren Stalin pasatu zen, aleman guztiak deportatuz Siberiara, non konzentrazio zelaietan hil ziren asko eta asko.
|
|
Ikus litekeenez, garai honetako testuak ez dira nahi bezain luzeak, eta ezaugarriorokorrez gain, zehaztasun gutxi eskura
|
genezake
testuon azterketetatik.
|
|
Presta
|
ezazu
testu edo argibide multzo bat non kontraesanak eta huts-egiteak dauden. Gutxi gorabehera, 8 eta 12 urte dituzten ikasleei idatzitakoa irakurtzeko esan.
|
|
Irakur
|
ezazu
testua, eta azter itzazu laukiaren azpiko baieztapenak:
|
|
Irakurri eta komenta
|
ezazu
testua:
|
|
Irakurri eta komenta
|
ezazu
testua:
|
|
Irakurri eta komenta
|
ezazu
testua:
|
|
Zein dira elikadura nahasteetarako zaurgarritasun psikologikoa adierazten duten bereizgarriak? Azter eta eztabaida
|
ezazue
testua:
|
|
Bere ekarpenak solaskideenei lotzeko balia
|
ditzakeen
testu antolatzaileak, esapideak eta bestelakoak oharretan zerrendatuko ditu, behar dituenean eskura izateko.
|
|
2 Parteka
|
ezazu
testua zure aurrean esertzen den kidearekin. Beste kide batek ere berea partekatuko du zurekin.
|
|
3 Hausnar ezazu publiko egin eta partekatzen dituzun irudi eta bideoen gainean. Ondoren, hartu horren gaineko erabakiak, eta jaso
|
itzazu
testu batean, zure konpromisoa argi adierazteko. Zer ohitura mantenduko duzu?
|
|
1 Hona hemen hainbat esapide. Jarri binaka, eta txerta
|
itzazue
testuetan, dagokien lekuan:
|
|
2 Honako testu eta testu zati hauek baliagarriak izan dakizkizuke ehizaren kontrako argudioak idazteko. Erlaziona itzazu lagunaren blogeko argudioak eta horietako bakoitzari aurre egiteko erabil
|
dezakezun
testua.
|
|
Mesedez, berrikusiko? Erreparatu
|
iezaiezue
testu antolatzaileei, haien egokitasunari, puntuazioari eta aberastasunari. Besterik ikusten baduzue ere, esan lasai.
|
|
Ba al dakizu zer testu idatzi zuen bakoitzak? Zerrendatu
|
itzazue
testu bakoitzean hori jakiten lagundu dizueten hitzak edo esamoldeak.
|
|
1 Identifika
|
ezazue
testu hauen artetik zein den antzerki gidoia, eta adierazi nola jakin duzuen.
|
|
a) Zerrendatu
|
itzazu
testuan azaltzen diren aurkikuntzaren kausak eta ondorioak. Osatu zerrenda zure ezagutzez baliatuta.
|
|
1 Banaka, irakur
|
ezazu
testua eta erantzun galderei.
|
|
b) Osa
|
ezazue
testu hau aurreko taulako emaitzak kontuan hartuta eta zenbaki osoak erabiliz.
|
|
e) Osa
|
ezazue
testu hau aurreko taulako emaitzak kontuan hartuta eta zenbaki osoak erabiliz.
|
|
2 Osa
|
ezazue
testua, eta berretzaile negatibozko berreketen propietatea lortuko duzue.
|
|
2 Ikerketaren bidez hainbat ezagutza zeureganatu dituzu; ari zara, beraz, zure jakintza zientifikoa zabaltzen. Orain, osa
|
ezazu
testua:
|
|
Haren zailtasunak beren ber agertzen dira: euskalduna ez izanki nekez epai
|
zezakeen
testua bera.
|
|
Saria ez zuen ukan, hau berdin zait, normal, bazitekeen hoberik. Baina antzerkian esperientzia handiko epai mahaikide bat harritu zen ondotik muntatua ikusi zuelarik ez baitzuen batere uste taula gaineko funtziona
|
zezakeenik
testu hark. Mise en scene guzia, ikuskizuna hots, idatzia zelarik.
|
|
Moztu
|
ezazu
testu mezu batekin.
|
2015
|
|
Beraz, Eromenaren baieztapen eliptiko bat, horra bere izenpean Erasmoren kritikak eman zezakeena, emateko prest zegoena. Egundoko arrakasta izan zuen bere garaian, neurri handi batean edozeinek nahi zuen gisan irakur
|
zezakeelako
testua, egileari konturik eskatu gabe. Eta nahi zuenak oso gordin irakurtzen zuen, jakina.
|
|
2 Bete
|
itzazu
testu honetan dauden hutsuneak:
|
|
1 Bete
|
itzazu
testuko hutsuneak, Izaki bizidunak eta energia informazio testua aztertu ondoren.
|
|
c) Bete
|
itzazu
testu honetako hutsuneak, dituzun terminoen artetik zuzenak hautatuz:
|
|
has
|
dezakezu
testua:
|
|
d) Osa
|
ezazue
testua hitz egokiak baliatuz, eta progresio aritmetikoen lehenengo n gaien batura egiteko
|
|
Gaur egun, korreferentzia ebazpen automatikoa gakotzat har
|
dezakegu
testuak ulertu ahal izateko (Recasens, 2010); ondorioz, behar beharrezkoa da diskurtsoaren ulerkuntza sakona eskatzen duten Lengoaia NaturalarenProzesamenduko (NLP) hainbat atazatan; adibidez, informazioaren erauzketan, testuen laburpenean, galderakerantzuteko sistemetan, itzulpen automatikoan, sentimenduen analisian edota irakurketa automatikoan.
|
|
Gainera, idatzizko albisteak ez du kontatzen bideoak esaten ez duen ezer, ordezkagarriak dira: bideoa testua janzteko edo apaintzeko baliatzen da, irakurleak aukeratu
|
dezan
testua irakurri ala bideoa ikusi. Era horretan aritzen den hedabide bakarra da Goiena.
|
|
Hauxe da medioak gehien erabiltzen duen bideo mota, gorago esan bezala, offaz baliatzen delako istorioa eraikitzeko eta kontatzeko. Gainera, idatzizko albisteak ez du kontatzen bideoak esaten ez duen ezer, ordezkagarriak dira, bideoa testua janzteko edo apaintzeko baliatzen da, irakurleak aukera
|
dezan
testua irakurri ala bideoa ikusi. Era horretan aritzen den hedabide bakarra izan da Goiena.
|
|
Beraz, neuk bi irakurketa proposatuko ditut, osokoa eta motzagoa. Liburu honen barnean beste liburu bat dago, eta beraz bi liburuak irakurri nahi dituenak, hasi eta amai
|
beza
testua osorik. Baina bi liburuetatik bakar bat, berrikuntza guztiak azaltzen dituena, irakurri nahi duenak, bertara iristeko beste liburuak egiten duen historia/ genealogia zehatza irakurri gabe, lehen bi kapituluak eta azkena, bostgarrena, irakur ditzake, hirugarrena eta laugarrena alde batera, edo geroragoko, utzirik.
|
2016
|
|
Horren ondotik, EAJren taktikaren salaketa gogorra, UCDk eta EAJk nolatan ospa
|
zezaketen
testu instituzional berbera galdetuz erretorikoki?; bietatik nor aldendu zen bere helburuetatik?
|
|
Egia da zure egoa zaurituxeago gera daitekeela, hitzaurreak baino are gutxiago irakurtzen direlako, betidanik, epilogoak. Baina horrek askatasun gehiago ere eman
|
diezazuke
testua osatzeko orduan: spoilerrak, adibidez, zilegiago izan daitezke hemen, zeure buruaz hitz egitea ez, ordea?.
|
|
b) Bete
|
itzazu
testu honetan dauden hutsuneak, termino egokiak aukeratuz:
|
|
a) Bete
|
itzazu
testu honetan dauden hutsuneak termino egokiak erabiliz:
|
|
c) Bete
|
itzazu
testu honetako hutsuneak, dituzun terminoen artetik zuzenak hautatuz:
|
|
1 Bete
|
itzazu
testuko hutsuneak.
|
|
2 Bete
|
itzazu
testu honetan dauden hutsuneak:
|
|
b) Bete
|
itzazu
testu honetan dauden hutsuneak, termino egokiak aukeratuz:
|