Emaitzak: 5
2002 | ||
Belarrietatik iristen zaigunak gutxiago hunkitzen gaitu, ikusle gisa geure begi leialen aurrean erakutsi delako geureganatu dugunak baino. Hala ere, ez duzu taularatuko ezkutuan gertatzea komeni den gertakizunik, eta begi bistatik gauza asko kenduko dituzu, laster aipatuko baititu aurrez aurre kontalariak; Medeak ez | ditzala seme alabak ikuslegoaren aurrean zatikatu, ezta Atreo kriminalak ere giza-erraiak jendaurrean kozinatu, eta Prokne ez dadila txori bihurtu, edo Kadmo suge. Halakoak erakusten bazaizkit, higuinez ikusiko ditut ezer sinetsi gabe. | |
2005 | ||
Nafarroako Foru Autonomian, 1982ko Foru Legearekin euskara onartu zutenhezkuntza sisteman, baina ez guztiz, izan ere, Nafarroan bertan hiru eremu bereizibaitzituzten: eremu euskalduna, eremu mistoa eta euskalduna ez den eremua.Hezkuntzaren arloko zatiketa horren arabera, eremu euskaldunean gurasoek edotutoreek hauta | dezakete seme alaben heziketarako hizkuntza; eremu mistoan ez dazehazten eskolatze hizkuntza hautatzeko aukerarik dagoen, eta euskalduna ez deneremuan, aldiz, ez da aipatu ere egiten, beraz, euskarak ez du babes ofizialik. | |
2006 | ||
Ez da hori gertatzen, ostera, bikotea familia zailtasunak konpontzeko gai ez denean, akordio batera helduz edobananduz. Kasu hauetan, haurrak gurasoen harreman afektiboaren hondatzearenlekuko izango dira luzaroan eta horrek kalte larria ekar | diezaieke seme alaba txikiei (Shaffer, 2002; Rodrigo eta Palacios, 1998). Zentzu horretan, zerbait gertatzen aridela adierazteko, gurasoentzako abisu moduko arreta zeinu batzuk azalduko dirajarraian: | |
2007 | ||
Gurasoek seme alabekin dituzten eragin trukeek garrantzia handia dutegizarte ezagutzaren garapenean. Alde batetik, seme alabak tratatzeko etahautemateko moduek eragina izan | dezakete seme alabek beren buruaz dituztenusteetan (hau da, autokontzeptuan). Adibidez; gurasoek haurra gehiegi babestenbadute, litekeena da horrek, nahiz eta benetako beharrik ez egon, babestutaegoteko beharra sentitzea (Hoffman, Paris eta Hall, 1994). | |
Horiez gain, gurasoek txangoetan zein bidaietan doazen tokiei buruzkogizarte ezagutza ugari (pertsonaia historikoak, ohiturak, gertakari historikoak etaantzekoak) irakats | diezazkiekete seme alabei. Bidaien bitartez, eskolan jasotzendituzten ezagutzak areagotu egiten dira, ez baita gauza bera irakasleari Amaiurkoborrokaldiaz hitz egiten entzutea edo bertara joatea, borroka gertatu zengazteluaren aztarnak ikustea, eta abar. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezan | 5 (0,03) |
Lehen forma
dezakete | 2 (0,01) |
diezaieke | 1 (0,01) |
diezazkiekete | 1 (0,01) |
ditzala | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
ezan seme | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ezan seme alaba | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |