Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2000
‎Euskalduna etxean elebakar balitz, hots, bere herrian elebakar moduan funtzionatuko balu, beste indar bat egin zezakeen komunikazio enpresen aurrean. Hartara, hedabideek, komunikazio enpresek, beste esfortzu desberdin bat egingo zuketenmilioi erdi bat kontsumitzaileren merkatua ez galtzeko.
2002
‎Inoiz, hitza bera ordezkatzen du keinuak, esate baterako, inguruak erabateko isiltasuna eskatzen duenean, edo hizkuntza ezagutzen ez denean. Sakon dezagun komunikazio ez berbatuaren paradigma.
‎Errazagoa da zenbait gairi buruz berba egitea; beste batzuei buruz, ostera, gaitzagoa. Gaiak berak zaildu dezake komunikazio prozesua; edo arindu.
‎Norberak bere buruarekin izan dezakeen komunikazio harremana da, lauki horren arabera, hurbilena eta bakartiena.
2004
‎1 Deusezak dira kapitulu honetan xedatutakoaren arabera burutu ez diren eta defentsarik eza ekar dezaketen komunikazio egintzak.
‎Natural emandako pausoak izan ditut. 13 urterekin nekez pentsa nezakeen komunikazioarekin hainbesteko lotura izango nuenik. Gauzak berez etorri zaizkit, neure burua ez dut behartu.
2006
‎Bikotean komunikazioa ere kaltetuta egon daiteke, eta pentsamendu, sentimendu eta pertzepzioen adierazpen idatziak lagun dezake komunikazio modu berrieta egokiagoak lortzen. Bikoteak onartu du antzutasunari aurre egiteko, bakoitzak modu eta sentimendu ezberdinak izan ditzakeela, eta horrela ikasibeharko dute bikotekidearekiko itxaropen arrazional eta errealagoak izaten etakrisi memento honetan erlazioa elikatzen.
2007
‎Eta nola lor dezake komunikazio arduradunak konpetentziaren mezuhorien guztien artean gailentzea?
‎Komunikazio arduraduna, gehienetan, askoz ere maila baxuagoan egoten da, beste pieza politiko bat ez baldin bada, bederen. Ulertu dezaket komunikazioa hain materia berezia izanik, konfiantzazko kargu izatea. Baina ezin da egon, printzipioz, erakundearen instrumentupolitikoaren menpe.
2008
‎Ez dute heldu batek izan dezakeen komunikazio esperientzia, ez dute aukerarik izan egoera askotara egokitu behar izateko, eta beren komunikazio gaitasuna ere ez dute guztiz garatu.
‎Aurreko lerroaldeetan garbi ikusten dugu erregistro aniztasuna landu behar dela, betiere ikasleak bere hizketa egokiro moldatu dezan komunikazio egoerak eskatzen dituen ezaugarrien arabera. Auzia da, izan ere, zer nolako euskara erabili eta irakatsi erregistro formalekoak ez diren egoera eta diskurtsoak lantzeko.
2010
‎PPk ETA indartu edo armatu dezaketen komunikazio kanalik ez dagoela ikusi nahi du eta Eusko Jaurlaritzaren lan ildoa duela urtebete hasitako bera izaten jarraitzen duela, hau da, jarduera terroristarekin ez dutela ezer lortuko erakusten jarraitzen duela.
‎Hala, topa ditzakegu komunikazio aditz batzuk, aipuari sarrera eman ez ezik, informazio bat edo iruzkin bat gehitzen dutenak ekoiztutako hizkuntza jardueraren gainean. Esanahiari lotutako ñabardura horiek direla-eta, esatezko aditz batzuk ugariago dira ZuBen eta beste batzuk ZeBen; esaterako, kontatu, erakutsi, aitortu errazago lotzen dira ZeBerekin.
2012
‎Honela planteatuz pentsa dezakegu komunikazioaren proposiziozko edukian parte hartzen dutela. Baina era horretara formulatu arren, enuntziatuaren edukian baino areago enuntziazioan (hots, enuntziazioa formulatzeko, eta birformulatzeko moduan) bertan parte hartzen dutela esan nahiko lukeela pentsatzen dugu.
‎Azter dezagun komunikazioa eraginkorra izateko behar diren elementuek hartu ote duten parte:
‎Txata bi pertsonak edo gehiagok Internet bidez, denbora errealean eta testuaren, audioaren eta bideoaren bitartez komunikatzeko erabil dezaketen komunikazio sistema da. Parte hartzaileak edozein tokitan daudela erabil daiteke.
‎Hori guztia kontuan izanik, honela defini genezake komunikazioa:
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK Imajina ezazu eguneroko egoera bat zure eskoletako batean; irakaslea gai bat azaltzen ari da. Adieraz itzazu komunikazio prozesu horretan parte hartzen duten elementuak.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK Pentsa ezazu gustukoen duzun abeslariaren edo taldearen kontzertu batean, eta, adibide horren bidez, azal itzazu komunikazio prozesu orok dituen urratsak.
‎Era honetako komunikazioan sor litezkeen oztopoei dagokienez, departamentu bakoitzak antolakuntzan duen garrantzia adierazi behar dugu; izan ere, horren arabera, departamentu horietan duten iritziari jaramon handiagoa egin diezaiokete komunikazio formalean.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 9 Komunikazio horizontala, berez, formala ala ez formala da? 10 Jar ezazu komunikazio formalaren eta komunikazio ez formalaren adibide bana.
‎Publizitatea enpresk bere produktuak edo bere irudia sustatzeko erabil dezakeen komunikazio moduetako edo komunikazio tresnetako bat da. Batzuetan, publizitatearen kontzeptua enpresaren komunikazio politikaren kontzeptuarekin parekatzen da.
‎9 Jar ezazu adibide bat erakarpen estrategiarako eta beste bat presio estrategiarako. 10 Azal itzazu komunikazioaren ezaugarriak, markegin aldagaia den aldetik. Erabil ezazu adibide bat oinarri gisa.
‎14 Bereiz itzazu produktu irudiaren eta enpresa irudiaren kontzeptuak. 15 Azal itzazu komunikazio globaleko estrategiaren kontzeptua eta horrek enpresaren irudian duen eragina. 16 Emakumeentzako kosmetikako produktuak merkaturatzen dituen enpresa batek gizonentzako kosmetikako produktu lerro bat merkaturatu nahi du:
‎Horrenbestez, gizarte eraginak hartzaile kopurua zuzenean baldintzatzen du. Sinesgarritasuna dakarten kalitatezko jardunbideek soilik susper ditzakete komunikazio enpresaren irabaziak (Kohlhaas, 2004: 126; Meyer, 2004:
‎Bigarren ardatzak enpresaren merkatu helburuak islatzen ditu, hau da, irabaziak edo enpresa balioa maximizatzeari lehentasuna ematen ote zaion. Horrenbestez, kalitatearekin lotuta honako lau estrategiak gara ditzake komunikazio enpresak:
‎Bestalde, publizitate eta jokaera hori aztertutakoan Autocontroleko Epaimahaiak Jokaera Oneko Kodearen 13 eta 14 artikuluen aurka zihoala erabaki zuen. Mezuak errorea sor baitzezakeen komunikazioaren izaerari zegokionez. Hau da, mezu pertsonala ematen zuen eta kontsumitzaileak pentsa zezakeen senide bat bere bila ari zela, hori horrela ez zenean.
2013
‎Esamoldeak dira, jakina, eta esateko moldeagatik beragatik antolamenduagatik bezain interesgarri gertatzen dira. Zertan esanik ez, esamolde horiek ez dira trukagarriak eta baliokideak, bestelakorik gabe, baina bidaide egokiak izan ditzakegu komunikazioaren eta ordenaren arteko harremana sakontzeko orduan:
‎10 Egin ezazu komunikazio proba bat.
2014
‎Gurasoen elkarrizketa eraginkorra izateko hurrengo osagaiak izango ditugukontuan: planifikatua, formala eta helburu zehatza duena izan dadila; eskolakoordezkaria familiaren ordezkariarekin bilduko da helburu hezitzailea duensolasaldirako informazioa elkarri trukatu eta sinergiak sor daitezen; eremu publikoankoka genezakeen komunikazio mota bat da, instituzionala eta, beraz, formala.Testuingurua zaindu behar dugu, bileraren iraupenaren berri eman hasi orduko, ahal den neurrian etenak saihestu eta ingurua ahalik eta erosoen eta lankidetzarakoaproposen izan dadin saiatuko gara.
2015
‎–Euskalduna etxean elebakar balitz, hots, bere herrian elebakar moduan funtzionatuko balu, beste indar bat egin zezakeen komunikazio enpresen aurrean. Hartara, hedabideek, komunikazio enpresek, beste esfortzu desberdin bat egingo zuketen milioi erdi bat kontsumitzaileren merkatua ez galtzeko.?
‎14a) Eskola instituzioak paper garrantzitsua betetzen du hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan, zeren bertan zehazki planifika baitaitezke jardunak ikasle konkretuek sarbidea izan dezaten komunikazio jardun bereziagoak ikasteko. ** 14b) Eskola instituzioak hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan paper garrantzitsua betetzen du, zeren bertan zehazki planifika baitaitezke jardunak ikasle konkretuek sarbidea izan dezaten komunikazio jardun bereziagoak ikasteko.14c) Eskola instituzioak hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan paper garrantzitsua betetzen du, zeren bertan, ikasle konkretuek komunikazio jardun bereziagoak ikasteko sarbidea izateko jardunak zehazki planifika baitaitezke.
‎14a) Eskola instituzioak paper garrantzitsua betetzen du hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan, zeren bertan zehazki planifika baitaitezke jardunak ikasle konkretuek sarbidea izan dezaten komunikazio jardun bereziagoak ikasteko. ** 14b) Eskola instituzioak hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan paper garrantzitsua betetzen du, zeren bertan zehazki planifika baitaitezke jardunak ikasle konkretuek sarbidea izan dezaten komunikazio jardun bereziagoak ikasteko.14c) Eskola instituzioak hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan paper garrantzitsua betetzen du, zeren bertan, ikasle konkretuek komunikazio jardun bereziagoak ikasteko sarbidea izateko jardunak zehazki planifika baitaitezke.
‎14a) Eskola instituzioak paper garrantzitsua betetzen du hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan, zeren bertan zehazki planifika baitaitezke jardunak ikasle konkretuek sarbidea izan dezaten komunikazio jardun bereziagoak ikasteko. **
‎14a) Eskola instituzioak paper garrantzitsua betetzen du hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan, zeren bertan zehazki planifika baitaitezke jardunak ikasle konkretuek sarbidea izan dezaten komunikazio jardun bereziagoak ikasteko. **
‎14a) Eskola instituzioak paper garrantzitsua betetzen du hiztunen komunikazio konpetentzia garatzeko orduan, zeren bertan zehazki planifika baitaitezke jardunak ikasle konkretuek sarbidea izan dezaten komunikazio jardun bereziagoak ikasteko. **
2016
‎Lehendabizi, hardwarea bidaliko dugu, eta, gero, PLC bakoitzeko bloke guztiak. Orain, egiazta dezakegu komunikazioek ezin hobeto funtzionatzen dutela.
‎botoia sakatzean, ikusten da nola osatu den morroiaren propietateen pantaila. Beraz, esan dezakegu komunikazio bufferra konfiguratuta dagoela (3.3.27 irudia).
‎Datuak bidali behar direnean bakarrik aktibatu behar da. Beti 1 ean uzten badugu, kolapsa ditzake komunikazioak.
2017
‎Zer da komunikatzea? Nola azter eta uler genezake komunikazioa. Galderak ez ezik erantzunak ere aldatzen ari zaizkigu etengabe.
‎Zer da komunikatzea? Nola azter eta uler genezake komunikazioa. Uztaro.
2018
‎Ikasgai guztiek izan dezatela komunikazio gaitasuna lantzeko helburua.
‎3. – Toki erakundeek, Euskal Autonomia Erkidegoaren barruan, –erakunde barruko, beste edozein administrazio publikorekiko edo, are, partikularrekiko harremanetan– bi hizkuntza ofizialak erabiltzeko aukera gorabehera, behar diren mekanismoak sortu dituzte, herritarrek karga edo betebeharrik eragingo dieten inolako formaltasun eta baldintzarik gabe baliatu ahal izan dezaten komunikazioak beste hizkuntzan jasotzeko daukaten eskubidea.
‎«Mundu guztiari argi utzi behar diogu Espainiako Vuelta gure herrialdean jokatuko dela, Euskal Herrian», esan zuen atzo Jasone Agirre Bilbuko legebiltzarkideak. Agirrek, halaber, antolatzaileei eskatu zien aintzat har ditzatela euskal kultura eta hizkuntza, eta euskaraz egin dezatela komunikazioa. Azkenik, jakinarazi zuen informazioa eskatuko dutela guztiaren kostuaz.
‎Beraz, normalizazio prozesuaren hasierako urteetan Erderismoseko proposamenen araberako hizkuntza eredua nagusitu bide zen hitz ordenaren aferan. Orduko perspektiba urriagatik pentsatu bide zen eredu horrek arazorik gabe balio zezakeela komunikazio efizientea bermatzeko euskaraz, bai zeregin guzietan eta baita hizkuntza garatuenen mailan ere. Orduan indartu zen eredu oinarrizko hartan, azpimarratzen ziren gaztelaniarekiko desberdintasunak (frantsesarekikoek ez bide zuten hainbertzeko kezka pizten), baina diferentzia horiek euskal hizkuntzaren ezaugarri bereizgarritzat harturik eta sustatu beharrekotzat, ez zen sumatzen ezinegon handirik ea jokabide horrek ekar zezakeen eragozpenik euskal prosaren garapenean, salbu iritzi bakan baina ongi funtsatu batzuetan (Mitxelena eta Villasante ditugu gogoan; ikus Maia, 2014:
‎Travek, berreskura ezazu komunikazioa.
‎Zenbat denbora eduki ditzakegu komunikazioak etenda?
2019
‎Non aurki ditzaket komunikazio tresnak?
2020
‎Animatu adingabeak jazarpena, mehatxuzko edo okerreko hizkuntza, nahi ez den edukia erakustea edo jokoz kanpo elkar ezagutzeko gonbitak. Geldi ezazue komunikazioa edo aldatu neskaren lineako identifikazioa, jolasaren barruko zerbaitek edo jolasa garatzeko moduak deseroso sentiarazten badu. Zer esan nahi dute bideojokoko PEGI etiketek?
‎Zer landuko duzu solasaldian? Besteak beste, pertsonek izan ditzaketen komunikazio eta hizkuntza arazoak zein diren azalduko dut hitzaldian. Hizkuntza, komunikazioa eta hizketa hiru kontzeptu desberdin dira, eta horiek desberdintzen saiatuko naiz.
‎Edozein dela bere ziegan terroristekin dezakeen komunikazio mota, Leyrek duela bost egun bakarrik jakin zuen ez dagoela etakideen imitatzaile amateurren menpe, baizik eta bere gizazainaren hiltzaileekin; noizik behin platera edo edontzi bat daramakioten horiek bi tiroz hil zutela, inolako gupidarik gabe, haren atzetik moto gidari zihoan Joaqum Casetas.
2021
‎1.2 Sorkuntza ere adieraz dezaketen komunikazio aditzak (emakumea aurkeztu alegazioa aurkeztu): gutxienez, aurkeztu, aitortu eta eskaini.
‎5.2 Txikiagotzea ere adieraz dezaketen komunikazio aditzak (erreka mugatu askatasuna mugatu): gutxienez, mugatu eta zehaztu.
2022
‎Honako ikerlanaren euskarri teorikoa Ikuspegi Eleaniztuna edo Focus on Multilingualism (Cenoz eta Gorter, 2014) eredua da. Ereduak ez du eleaniztuna haren hizkuntza mailagatik sailkatzen, ez ditu eleaniztunak ezagutzen dituen hizkuntzak mugatzen eta isolatzen; aitzitik, eleen arteko muga malguetan eta horiek eskain ditzaketen komunikazio gaitasunetan ardazten da, zuzentasunari garrantzia kendu eta esangurari, komunikazioari, emateko. Funtsean, hizkuntzak funtzio komunikatiboa ahalbidetzeko lanabes baitira, neur daitezkeen objektu manipulagarriak baino areago.
2023
‎" euskara jalgi hadi kanpora delako leloaren oihurik adierazgarrienetakoa izan zen, aktore beltzek euskaraz egiterik ba ote zuten eztabaidatu ohi zen garai haietan" (Aranberri 1995, 88). Beste aldetik, barne produkzioan Bi eta bat() sitcom telesailaren arrakasta ere nabarmentzekoa da, euskarak ustez izan zitzakeen komunikazio zailtasunak gainditu baitzituen (Aranberri 1995, 87).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dezaten 6 (0,04)
dezaketen 5 (0,03)
dezakeen 4 (0,03)
itzazu 4 (0,03)
dezake 3 (0,02)
dezakegu 3 (0,02)
ditzakegu 3 (0,02)
ezazu 3 (0,02)
genezake 3 (0,02)
dezagun 2 (0,01)
dezatela 2 (0,01)
ditzake 2 (0,01)
ditzaketen 2 (0,01)
zezakeen 2 (0,01)
baitzezakeen 1 (0,01)
dezaket 1 (0,01)
dezan 1 (0,01)
diezaiokete 1 (0,01)
ditzaket 1 (0,01)
ditzakete 1 (0,01)
ezazue 1 (0,01)
genezakeen 1 (0,01)
nezakeen 1 (0,01)
zezakeela 1 (0,01)
zitzakeen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia