2001
|
|
Horregatik, aurrerapena benetan non dagoen galde
|
diezaiokegu
geure buruari.
|
2003
|
|
Erraz galde
|
diezaiokegu
geure buruari ez ote den filosofoaren eginkizuna bigarren mailakoa, zientzialariarenarekin erkatzen dugunean. Hau da, ea filosofiak ez ote duen zain egon behar zientzialariak bere emaitzak eman eta ortodoxian onartu arte, ondoren, soilik ondoren, azterlanari ekiteko.
|
|
Horrela balitz, zientziaren filosofia zain legoke beti, zientziaren emaitzen zain, ondoren ‘ez dakigun zer edo zer’ egin ahal izateko, zientzialariak askotan eta gizarteak gehienetan egoki ulertzen ez duten ‘zer edo zer’ hori. Beraz, erraz galde
|
diezaiokegu
geure buruari zientziaren mundu horretan filosofiak zertaz diharduen. Ala ez da nahikoa, beharbada, zientziarekin berarekin?
|
2005
|
|
Nahikoa begi bistako ageri zaigu natur baliabideen eta gizakiak sortutako kapital baliabideen arteko harremana osagarritasunezko harreman garbi bat dela. Hurrena, kapital naturala agortuz gero produzitutako kapitalak zertarako balioko ote lukeen galdera egin
|
diezaiokegu
geure buruari. Produzitutako kapitalak natur baliabideak behar ditu sortua izateko, ez da naturak eskaintzen dizkigun baliabideetatik independentea.
|
2008
|
|
Ikusitakoa ikusi ondoren, galdegin
|
diezaiokegu
geure buruari kultura autonomiaren ereduko zer osagaik laguntzen dioten gehien taldearen bizindarrari. Hasierako erantzuna da kultura autonomiaren hurbilketaren arabera hiru osagaiak direla ezinbestekoak.
|
2011
|
|
Eta hala diotenak ez dira (berriro diot EZ) katalan nazionalistak». Eta nik gaineratzen dut, halako baieztapenen egileak ez ziren euskal nazionalistak ere.Testuinguru honetan, galde
|
diezaiokegu
geure buruari zein leku duen Euskadik gainerako europar herrialdeei dagokienez. Horretarako, erakunde batek baino gehiagok argitaratu dituzten aurreikuspenetako aldagai adierazgarrienak konpara ditzakegu.
|
2013
|
|
Gogoeta iradokitzailea da, eta Mardonesek ateratzen dituen ondorio teologikoak kontuan hartzekoak. Baina postmodernitatearen erregistroan kokatuta, gogoeta hori hitz jokoan ez ote den geratzen galde
|
diezaiokegu
geure buruari. Zein da postmodernitatearen leku soziala?
|
2015
|
|
Kalterik egin al
|
diezaiokegu
geure buruari behin betiko depilazioko etxetresnekin?
|
|
dohain bat da, guztiz sentsuala ez dena ezta guztiz espirituala ere. Jainkoak emana da guztia; baina, dirudienez, honetarako asko lagun
|
diezaiokegu
geure buruari, geure zirtzilkeria eta Jainkoarekin dugun esker gaiztoa, gure alde egin zuen guztia, haren Nekaldia oinaze larriekin, haren bizitza hain nahigabetsua gogora ekarriz; haren egintzak ikusteaz poztuz, haren handitasuna, zein maite gaituen, beste gauza asko dira, kontuz aprobetxatu nahi izanez gero bidean sarri sarri aurkitzen dituenak, arreta handirik gabe ibilita ere.... Honekin batera maitasun pixka bat balego, arimak atsegin hartzen du, bihotza sentibera jartzen da, malkoak datoz; batzuetan indarrez ateratzen ditugula dirudi, beste batzuetan Jaunak ematen dizkigula, erresistentziarik jar ez dezagun.
|
2016
|
|
Bestaldera begiratzea, horixe da azaro guztien hasiera! Premia duena babesten ez badugu, nola dei
|
diezaiokegu
geure buruari pertsona? (MARKELi sorbaldetatik eusten dio) Zer gara, Markel?
|
|
Denok ibili gara oinez lainopean, ala ez? Halakorik galde ote
|
diezaiokegu
geure buruari. Nor da itsuago:
|
2022
|
|
Filosofiarekiko lotura handirik ez duten testuinguru historiko sozialetatik gatozenontzat, eta Iberiar penintsularen eta bertako hizkuntzen kasua hori da, planteamendu hori interpelatzailea zaigu. Izan ere, biktimismoan edo ezkortasunean murgildu beharrean, zergatik oso ongi jakin ez arren filosofiaren historia handi eta beharrezkotik baztertuta geratu garelako edo egia filosofikoaren graziak ukitu ez gaituelako, galde
|
diezaiokegu
geure buruari zergatik eta nolatan ez den gertatu hemen filosofiarik hala antzemateko moduan, eta zein adierazpidetan kamuflatu behar izan ote duten amaitu gabeko gure existentziaren funtsezko auziek.
|
2023
|
|
Erritual hori burutu ostean dezepzioa etor daitekeela suposatzen dut, baina argi dagoena da erritual horren bidez geure burua legitimatzen dugula, izendapenaren bitartez. “Izenak” egiten gaitu “izan”, bestela, dei
|
diezaiokegu
geure buruari “artista”? “Amateur” hitza etorri zait burura, eta aipatu dugun sistemaren baloreak direla medio, oso hotza egin zait.
|