2008
|
|
Gure ikerketa honetan, kontrako ahaleginaz jardun dugu, hau da, nahita edo nahi gabe, gizonezko eta emakumezkoentzat balio dezakeen izen baten hautuaz. Euskal izen guztiak halakoak direla pentsa
|
dezake
euskaraz ez dakienak edo euskal tradizio onomastikoa ezagutzen ez duenak. Eneka zenbatean hartu dute emakume izentzat?
|
|
[?] Haurrek ikhas dezatela ongi eskoletan frantsesa mintzatzen bainan ez
|
dezatela
eskuara ahantz. Etchetan eta burhasoekin mintza ditela eskuara garbienean.
|
|
Horiek egin dute bethi danik Eskualdunen fama eta ohoria. Haurrek ikhas dezatela ongi eskoletan frantsesa mintzatzen bainan ez
|
dezatela
eskuara ahantz. Etchean eta burhasoekin mintza ditela eskuara garbienean.
|
2010
|
|
Hamar puntuko aldea ez da bereziki deigarria, baina aldizkari bakoitza sortu zen garaia eta kalean daraman denbora giltzarri dira ezagutza maila definitzeko orduan. Gogora
|
dezagun
euskarazko herri prentsa Gipuzkoan jaio zela eta bertan sortu zirela hurrengo urteetan aldizkari gehienak. Barren,... eta kitto!
|
2012
|
|
Enpresetan hizkuntzak duen garrantziaz jabetzea zen saio honen helburu nagusia, erakundeak helburu ekonomikoak izateaz gain, gizarte erantzukizuna ere baduela ikusaraztea, gogoeta egitea zein toki izan
|
dezakeen
euskarak erakunde barruan eta nola eman pausoak gizartean toki egiteko.
|
2013
|
|
Adinari dagokionez (ikus 3 taula), oro har gazteagoen artean gehiago irakurtzen bada ere, lanbideko eta ikasketetako liburuak kontuan hartzen ez baditugu, eta hori egingo dugu euskal literaturaren irakurlearen profila definitzeko, badirudi euskal literaturaren irakurle kopuru erlatibo handiena 25 eta 54 urte artekoetan legokeela (Conecta, 2010; Kulturaren Euskal Behatokia, 2008). ...izan daitezke euskarazko liburuei buruzko datuak (Conecta, 2010; Kulturaren Euskal Behatokia, 2008), baina kontuan hartu behar da zenbaki horietan ez dela aisialdikoa eta lanbidekoa/ ikasketetakoa bereizten, eta, beraz, aintzat hartuta 1424 artekoetan ikasketetarako irakurketen maiztasun handia, aisialdirako liburuen maiztasun txikiagoa eta liburuak irakurtzeko interes askoz txikiagoa, ondoriozta
|
genezake
euskarazko liburuei buruzko datuen soslaiak ez duela aukerarik ematen euskal literaturaren irakurleei buruzko datu doituegirik eratortzeko.
|
2014
|
|
Bertakoa gutxietsirik, kanpotik zetorren eta inguru zabalean aski errotuta zegoen erdarak emango zuen hizkuntza baliagarri bakarra; argudio gutxi eskain
|
zezakeen
euskarak uste horri aurre egiteko, zenbait apaizen hizkuntzarekiko atxikimenduaz edo neska gazteek Maulera espartin egitera joatean ama hizkuntza erabili ahal izateaz landara. Bidankozeri dagokionez, lagunduko ote zuen Zuberoan hilabete asko eman behar horrek, eta bidean uztarroztar edo izabar pittin bat euskaldunagoekin bat egiteak?
|
2015
|
|
11 Dena dela, ikerketa honetan faktore horren erabakigarritasuna ez da, ustez, hain handia: gogora dezagun ez dugula aztertzen inkestatuen jardun «naturalik» edo «automatizaturik», hiztunak izan
|
lezakeen
euskarazko ezein «erabilera berezkorik», «pentsakabean ateratzen denik» edo «hiztun senak bat batean agindurikorik», baizik eta gai bati buruz darabilen jakintza «deklaratiboa», ohartua, eta begien aurrean «geldirik» dauden erranaldi batzuetan (testuinguru horretan, automatismoaren garrantzia txikiagoa da).
|
2021
|
|
(emakumea,= 69,76);" kaletik lagunekin noanean euskaraz hitz egiten baldin badut haiek arraro begiratzen didate eta etxean batzuetan egiten dugu, bertso eskolan, aldiz, beti hitz egin
|
dezaket
euskaraz libreki" (emakumea,= 61,93).
|
|
Eskolaz kanpo ere aurki
|
dezakegu
euskararen jazarpenaren testigantza ugari; izan ere, erregimenaren asmoa euskara kaletik ezabatzea zen. Adibidez, Laudioko herritar batek gogoratzen zuen Guardia Zibilaren aurrean beldurra zegoela euskaraz hitz egiteko:
|
|
43). Esan
|
dezakegu
euskara modu batean edo bestean beti lotuta egon dela Arabako identitatearekin, baina ordura arte harremana sinbolikoa besterik ez zen. Aurrerantzean, ordea, euskararen biziberritzea praktikan jarri zen.
|