Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 67

2001
‎Ikastetxe pribatuak dira, baina diru publikoak kostuen zati handi bat ordain dezan Administrazioarekin hitzarmenak dituzte.
2003
‎Izan ere, teknologia berriak ezartzeak aldatu egin ditu bai ikertuko diren zergadunak hautatzeko metodoak, bai egiaztapen eta diru bilketa prozedurak. Baliabide informatikoak erabiliz, Zerga Agentziak informazioa truka dezake administrazio publikoekin, bai eta enpresek eta langileek ematen dizkioten datuak edo bere funtzionarioen egiaztatze lanetan lortutako informazioak gurutzatu ere. Datu gurutzatze horren bidez, errenta aitorpenean sartu ez diren banku kontu baten interesak detekta ditzake Ogasunak, hala nola aitortu ez den etxebizitza baten jabetza, eta ezkutuko ekonomia aurkitu.
2004
‎1 Epaitu aurreko ondoreetarako soilsoilik, auzitegi zibilek erabaki ditzakete administrazioarekiko auzibide arloko uziak eta lan arloko auziak.
‎Alderdi betearazleak administrazioaren bitartez ez badu bere eskubidea asetzen, auzitegiari eska diezaioke administrazioa amaitzea eta beste bide batzuk erabiliz nahitaezko betearazpena gauzatzea, aurretiaz kontu arrazoiak emanez.
‎2 Hartzekodunak bat baino gehiago izanez gero, erregistroaren arabera lehentasuna zeinek izan eta horri dagokio administrazioa; eta, hartzekodunek lehentasun bera badute, euretatik edonork eska dezake administrazioa, guztien onurarako. Halakoetan, fruituek, errentek eta ekoizkinek izango dute aunistrazioa eskatuz gero, auzitegiak prorreko paragrafoan ezarritako erabilera, betiere lainean, auzi jartzaile guztien kredituak aintzat hartuz.
‎Orduan, azken finean beti status planifikazioa egiten duzu. Gizartean eragina izan nahi izango duzu; gizarteak hizkuntza erabili dezan, edo zuk prestatutako corpus edo hiztegia onar dezan administrazio edo zientziarako. Horregatik status planifikazioa beti da motorra eta indarra hizkuntza planifikazioan?. 566
2005
‎Erregistratzaileek erretiroa lor dezakete berori eskatzeagatik, behar bezala egiaztaturiko ezintasun fisikoa izateagatik edota hirurogeita bost urte betetzeagatik. Erregistratzaileak erretiroa har dezake Administrazioak aginduta ere, estatuaren legeria orokorrak ezarritako kasuetan. Hirurogeita hamar urte bete dituen erregistratzaileak nahitaez hartu behar du erretiroa.
2006
‎Horretaz gain, administrazioaren aurretiko baimenaren erregulazioa ontzat ez hartzeko beste arrazoi bat ere badago. Hau da, aurretiko kontrolak edo zentsurak ez du bermatzen publizitatearen hartzaileek kalteak edo etsipenak izango ez dituztenik; are okerrago, espero ez diren ondorioak izan daitezke, esate baterako, zentsura forma horrek publizitate obraren gainean beharrezkoa den kontrola ez izatera eraman dezake iragarlea, administrazioak kontrolatu duela pentsa baitezake; bestalde, hartzaileek pentsa dezakete administrazioaren aurretiko baimena izateagatik produktu eta zerbitzu horiek fidagarriagoak direla (Acosta, 1989b: 804; De la Cuesta, 1995:
‎Sektorea Administrazioari elkarrizketa eraikitzailea eskatzen ari zaio. Desio dugu eta espero dezagun Administrazioak liburuko profesionalekin aztertuko dituela ezarpenak ekar ditzakeen ondorioak eta balizko kalteak.j
2007
‎1 Atzerritarrek doako laguntza juridikorako eskubidea dute, baldin eta Espainian badaude eta baliabide ekonomiko nahikorik ez badute, doako laguntza juridikoaren arautegian ezarritako irizpideen arabera; bada, eskubide hori izango dute hurrengo ondoreak izan ditzaketen administrazio prozeduretan edo prozedura judizialetan: atzerritarren sarrera ukatzea, atzerritarrak itzularaztea edo atzerritarrak Espainiako lurraldetik kanporatzea.
‎(§11 22.1) (e) Atzerritarrek doako laguntza juridikorako eskubidea dute, baldin etakoaren arautegian ezarritako irizpideen arabera; bada, eskubide hori izango dute hu Espainian badaude eta baliabide ekonomiko nahikorik ez badute, doako laguntza juridirrengo ondoreak izan ditzaketen administrazio prozeduretan edo prozedura judizialetan: atzerritarren sarrera ukatzea, atzerritarrak itzularaztea edo atzerritarrak Espainiako lurraldetik kanporatzea.
‎Langileei lan esparruan aitortu zaien osasuna eta osotasun fisikoa babesteko eskubidea abiapuntu, legeak ezarri ditu lan esparruan eskubide hori bermatuko duten betebeharrak, bai eta helburu hori betetzeko eragin positiboa izan dezaketen administrazio publikoen jardunak ere.
‎b) Instituzio partaidetzako organoetan izan eta organo horiek erregelamendu bidez dituzten ahalmenak direla eta, oinarrizko kopia eskura dezaketen Administrazioko, sindikatuetako eta enpresaburuen elkarteetako ordezkariek lanbide isilpekoa izango dute, eta halako agiriak ezin izango dituzte erabili agiri horien berri izatea eragin zuten xedeetatik kanpo
‎Ekologistak Martxan taldeak adierazi du 2005ean 800.000 etxebizitza berri onartu zirela eta 2006an 920.000 Horrek esan nahi du, GKEren arabera, hurrengo urteetan baso azalera murrizteak “larri eta kezkagarritzat” jotzen duela autonomia erkidego gehienak sartu diren dinamika, eta baso lurren gaineko hirigintza proiektu “irrazionalak” ahalbidetzen eta sustatzen jarraituko duela. Hori dela eta, eta udal hauteskundeak hurbil daudenez, Ekologistek talde politikoei eskatzen die konpromisoa har dezatela baso eremuak eraginkortasunez babestuko direla bermatzeko, eta “erabateko aldaketa” egin dezatela administrazioen hirigintza politika iraungaitzetan. Paperaren fabrikazioa Greenpeacek, berriz, Munduko Oihan Eguna aprobetxatuz, salatu du oraindik lehen mailako basoak suntsitzen ari direla papera eta kartoia egiteko.
2008
‎Egoitza Espainian finkatzen duen sozietate anonimo europarrak aukera dezake administrazio sistema monista edo duala izatea, eta hori estatutuetan agerraraziko du.
‎Lehenengoen bitartez (TLOren 12.3 art.), jakin dezakegu Administrazioak nola interpretatzen dituen tributu arauetako zenbait manu. Horrenbestez, halako aginduek zenbait manuren esangura interpretatzeko balio dute, baina ez tributuak sortu nahiz aldarazteko.
‎Bermeei buruzko atalaren aurreneko artikuluan (77 art.an) TLOk tributu kredituen lehenespena jaso du. Horren ariora, mugaeguneratuta baina ordaintzeke dauden zorrak lehenespenez kobra ditzake Administrazioak. Beraz, zordunaren gainerako hartzekodun guztien aurretik kobra ditzake horiek, baldin eta Ogasunak bere eskubidea inskribatu baino lehen horiek ez badute eurena inskribatu edo idatzohartu.
‎Lurralde Historikoetan, tributu zehapenak grazia bidez barka ditzake Administrazioak. Horren organo eskudunak nahierara erabakiko du zehapenak barkatzea.
‎tributu betebeharpekoaren izen abizenak edo sozietate izena; identifikazio zenbaki fiskala edo kode fiskala; eta, halakorik dagoenean, ordezkariaren izena. Administrazioak inprimakien ereduak eta sistema normalizatuak onetsiko ditu, baita tributu betebeharpekoek euren aitorpen, autolikidazio, komunikazio, eskabide nahiz tributuentzat garrantzitsuak izan daitezkeen agiriak bide telematikoz aurkezteko kasuak eta baldintzak ere zehaztu ditzake Administrazioak.
‎Egiaztapena erabilita, subjektuak eman zituen datuak edo ordurako ezagunak zirenak egiaztatu eta tributua zenbatzeko garrantzitsuak izan zitezkeen gainerako datuak ikertzen ziren. Fase horretan ere datu horien egiaztagiriak lor zitzakeen Administrazioak eta, bidezkoa izanez gero, geroagoko autuetan frogabidetzat erabil zitzakeen.
‎Lotune ezberdin horiek nahasteak eragin ditzakete Administrazio eskuduna zehaztean, batik bat, autonomia erkidegoei tributuak laga zaizkienetik. Nazio Entzutegiak 1997ko otsailaren 27an emaniko epaian adierazi duenez, tributua Administrazio eskugabeari ordaindu arren, subjektua ordaintzeko betebeharretik aske geratzen da erabat.
‎Tributuaren legeak hala ezartzen duenean, zergadunek Administrazioari idatziz eska diezaiokete errentak, ekoizkinak, ondasunak, gastuak eta zerga egitatearen gainerako osagaiak baloratzea, tributuen ondorioetarako. Administrazioak osagai horien balorazio zehatza edota horiek baloratzeko metodoa eman dezake; halaber, baloratzeko metodoaren bidez lorturiko balioak tarte jakin baten barruan izan behar direla ezar dezake Administrazioak.
‎Horrenbestez, tributu zorra ordaindu dela ulertu ahal izateko, zor den kopuru bera (identitatea) ordaindu behar da oso osorik (osotasuna). Horretara, subjektu pasiboak ezin dezake Administrazioa behartu zatikako ordainketak onartzera (zatiezintasuna); azken baldintza hori gorabehera, zenbait kasutan Administrazioak ahalbidera dezake ordainketak gerotatu eta zatikatzea, beste atal batean aztertuko dugun bezala.
‎Guztiarekin ere, ahalmen horri mugak jarri behar zaizkio, bestela segurtasun juridikoari kalteak eragin ahal zaizkiolako; egin eginean ere, Administrazioari bere egintzen aurka joateko aukera eratxiki zaio, hau da, aurretiaz adierazi izan duena bertan behera utz dezake Administrazioak.
‎Konstituzioa onesteaz geroztik, bestalde, legitimazioa zabaldu egin da, 24 artikuluak babesgabetasuna saihestu nahi duelako; horrela, jurisprudentziaren ekimenez, legebidezko interesa duenak parte har dezake administrazio prozeduretan (hala ere, kontratu edo itun bidez tributu betebeharrak bere gain hartu dituen subjektua ez dago legebideztatuta).
2009
‎Ez da ahaztu behar errentamendu kontratua hainbat arrazoirengatik amaitu daitekeela, epea amaitzeaz gain; izan ere, kontratua bertan behera geratzen da ez ordaintzeagatik, jabekideen komunitatean eragozpenak edo alokatutako higiezinean kalteak eragiteagatik. Bestalde, higiene edo segurtasun arrazoiengatik etxebizitzan bizi diren pertsonen kopurua ere mugatu dezakete administrazio agintariek. Maizterrak etxea ordaindu nahi duen aldiro, jabeari baimen berria eskatu dio Errentamendu kontratua ez betetzeak haren suntsiarazpena ekarriko du.
‎Zergadunari egotzi ezin zaizkion salbuespenezko inguruabarrak gertatzen direnean eta horien ondorioz obrak gelditu behar direnean. Zergadunak beste lau urte arteko epea luzatzeko eska diezaioke Administrazioari. Eskaera helbide fiskalaren arabera dagokion Zerga Administrazioko Estatu Agentziaren delegazio edo administrazioan kudeatu behar da.
2010
‎Horrekin batera, herri erakundeek ahalegin irmo bat egin beharra daukagu herritarrei benetako aukerak eskaintzeko, euskara erabil dezaten administrazioarekin dituzten harremanetan. Horregatik, Aldundian plangintza zehatzak ari gara ezartzen, bai barruko bai kanpoko komunikazioan, euskararen erabilera ziurtatzeko.
‎" Gure kokapen topografikoa, gure izaera berezia, gure ohiturak, gure aurreiritziak nahi bada, gure legeen antolamendua, gure hizkuntza, gure urratsak, hitz batean guztiak eskatzen du guk gure burua goberna dezagula eta egin dezagula administrazio bat, berezia."
2011
‎Familiek zer nolako laguntza ofizialak jaso ditzakete administrazio autonomikoetatik ikasliburuak erosteko?
‎Administrazioa gurasoen esku utzi denean, administrazio horrek arriskuan jartzen badu semearen edo alabaren ondarea, eta, semeak edo alabak, Fiskaltzak nahiz adingabearen ahaideetatik edozeinek hala eskatzen badu, orduan, epaileak bere ustez beharrezkoak diren probidentziak eman ditzake ondasunak ziurtatu eta babesteko; kauzio edo fidantza eska dezake administrazioak bere horretan iraun dezan; edo beste administratzaile bat izenda dezake.
‎Auzitegiek ezkontide bati eman diezaiokete administrazioa, bestea adostasuna emateko ezinduta dagoenean, familia bertan behera utzi duenean edo egitezko banantzea gertatu denean.
‎Lehen irakaspena: haiek ordena erlijiosoetako langileak bezala guk elkar ditzagun administrazioetako euskara normalizatzaile eta itzultzaileak administrazioan euskararen normalizazioan aurrerapausoak emateko. Bai, baina lege arazoak daude eta oso zatikatuak.
2012
‎enpresetan euskara planak egitea sustatu du, adibidez. Krisi garaian egonagatik, «batere kosturik ez duten neurri batzuk» har ditzakete administrazioek, eragina dutenak, Bilbaoren esanetan: «Badaude moduak urrats eraginkorrak egiteko, baina, horretarako, borondatea behar da».
‎Iturbek ez badu zerrendarik aurkezten, 7na berdin dezakete administrazio kontseiluan.
‎Ezin omen zen erraztasun horrekin hizkuntza bat debekatu. Dudak baldin bazeuden, jar zitzala administrazioak itzultzaileak, eta horrela edonor egongo zen epaitzeko moduan.
‎laukitxoa aktibatuta eta dagozkion eremuak beteta. Gainera, zehaztu dezakegu administrazio interfazera zein IP helbidetatik den posible sartzea eta zeinetatik ez. Horretarako, lehen ikusitakoaren antzeko sistema bat daukagu:
‎Horretaz gain, administrazioaren aurretiko baimenaren erregulazioa ontzat ez hartzeko beste arrazoi bat ere badago. Hau da, aurretiko kontrolak edo zentsurak ez du bermatzen publizitatearen hartzaileek kalteak edo etsipenak izango ez dituztenik; are okerrago, espero ez diren ondorioak izan daitezke, esate baterako, zentsura forma horrek publizitate obraren gainean beharrezkoa den kontrola ez izatera eraman dezake iragarlea, administrazioak kontrolatu duela pentsa baitezake; bestalde, hartzaileek pentsa dezakete administrazioaren aurretiko baimena izateagatik produktu edo zerbitzu horiek fidagarriagoak direla (Acosta, 1989b: 804; De la Cuesta, 1995:
2013
‎Zenbat eta jende gehiagok ikasten duen, orduan eta hobeto. Konta daitekeen ametsa. Euskaltegiak gehiago lagun ditzaten eta benetan aintzat har ditzaten administrazioan.
2014
‎Proposamenok indar proiektuen mapa zabal bat osatuko dute zeharkako ikuspegipean identifikaturiko arazoak ebazteko bide bezala. Denon artean eraikitako mapa horretan biztanleriaren antolaketa ariketak posible egin lezake administrazioak bideratu ezin dituen proiektuak beste kudeaketa modu batzuekin burutu ahal izatea. Modu horretan etorkizuneko helburu komunaren eraikitzean arituko ginateke.
2016
‎administrazioa bera euskalduntzea. Herritarrek aitortua dute administrazioarekin harremana euskaraz edukitzeko eskubidea Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, baita Nafarroako eremu euskaldunean ere, eremu mistoan aukera dago administrazioari euskaraz egiteko, baina erantzuna hala jasotzea ez da eskubidetzat jotzen; eremu ez euskaldunean, aukera dago euskaraz egiteko, baina itzultzeko eska diezaioke administrazioak herritarrari?. Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan, ez dago legez babestua harremanak euskaraz izateko eskubidea.
2017
‎Hala, dokumentu horietan lehena prozedura hasteko erabakia izango da, ofizioz edo interesdunek eskatuta, baina organo instrukzio egileak horrelako asko egin ditzake administrazio prozeduraren fase desberdinetan (adibidez, behin behineko neurriak hartzeko erabakia, frogaldia hastekoa, presaz izapidetzeko erabakia, etab.).
‎Organismo autonomoak zuzenbide publikoko entitateak dira, eta nortasun juri diko propioa dute, baita diruzaintza eta ondare propioak eta kudeatzeko auto nomia ere. Kontraprestazioa jaso dezaketen Administrazio publikoaren berezko jarduerak egiten dituzte, dela sustapen jarduerak, dela prestazio jarduerak, dela zerbitzu publikoak kudeatzeko jarduerak edo interes publikoko ondasunak ekoizteko jarduerak, administrazioaren mendeko antolakunde instrumental bereiziak diren aldetik.
‎3·· Adierazi kasu hauetako zeinetan eska diezaiekeen Administrazio publikoak interesdunei sinadura nahi taez erabiltzea:
‎5·· Arau juridikoek kasuren batean zabaldu edo murriztu al ditzakete administrazio prozedura batean parte hartzeko baldintzak?
‎Alegazioez gain, zer beste instrukzio egintza egin ditzake Administrazioak, ebazpena eman beharra eragin duten egitateak zehazteko, ezagutzeko eta egiaztatzeko?
‎Ikastetxeak atzera egin al dezake bere eskaeran edo uko egin al diezaioke administrazio prozeduran parte hartzeko eskubideari prozedura amaitu baino lehen. Zer ondorio izango lituzkete atzera egiteak edo uko egiteak?
‎13·· Administrazioarekiko auzien prozesu batean, demandatzaileak errekurtsoa jar dezake administrazio bidea amaitzen duten Administrazio publikoaren egintza espresuen eta presuntziozko egintzen aurka. Zer arrazoi alega ditzake horretarako?
‎Administrazioarekiko auzien prozeduran, zer egin dezake Administrazioak?
‎Demandatzailearen uziak onar ditzake administrazio bidean.
‎ERREKURTSOA, epa dezala Administrazio jardulea eta eska diezaiola espedientea,
‎Eska al diezaioke Administrazioari jakinarazpenak telematikoki egin diezazkion?
‎13·· Esan ea kasu hauetan Administrazioak baliozkotu dezakeen administrazio egintza bat:
‎14·· Administrazioak baliozkotu al ditzake administrazio egintza deuseztagarriak?
‎Epeen iraunaldia luza edo murriztu dezake administrazio egintzaren deuseztasunak edo deuseztagarritasunak?
2018
‎Agentzia bat kontratatzearen desabantaila nagusia horren kostu ekonomikoa da. Gainera, kasu batzuetan Administrazioko langileek gaizki ikus dezakete Administraziotik kanpoko erakunde batek ebaluatzea euren jarduna.
2019
‎Espainako Zigor Kodeak ere banatu egiten ditu zigorrak, egile, sopikun, laguntzaile eta abarren artean, bakoitzarentzat zigor arau bereziak ezarriz. Hemen larriagoa da, pertsona bakar bati 600.000 euroko zehapena ezar liezaiokeelako Administrazioak solidaritatea ezarriko balu.
‎Ez dio «abizenik» jarri erresistentziari. Uler daiteke, beraz, erresistentzia baketsua egin arren, zehatu gaitzakeela Administrazioak. Konstituzio Auzitegiak erresistentzia baketsua edo obedientziarik eza zibil baketsua askatasun ideologikoaren barruan kokatu du70, bai eta adierazpen askatasunaren eta parte hartze politikoaren barruan.
2021
‎Aldaketa honi esker, Bai Euskarari Ziurtagiria berritzearekin batera, balioa erantsi nahi izan diogu, entitateetan eragiteko eta haiei laguntzeko baliagarria den tresna gisa. Bestalde, ziurtagiria duten Euskal Herri osoko entitate guztiei ere ate bat zabaldu nahi diegu urte hauetan guztietan euskara sustatzeko egiten ari diren lanagatik aitortza eta onespena jaso ditzaten administrazio publikoen aldetik. Eta oraindik bide honetan murgildu ez direnei, tresna erabilerraz eta eraginkor bat jarriko diegu eskura, arlo sozioekonomikoan euskararen erabilera erosoa areagotzeko helburuarekin.
2022
‎Hondakinak behar bezala bota badituzu eta isuna jartzen badizute, errekurtsoa jar dezakezu eta idazki bat aurkez diezaiokezu Administrazioari, dagozkion alegazioak eginda.
‎Erabilera areagotzeko, nola eragin dezakete administrazioek?
2023
‎pertsona guztiontzako eskubide guztiak nahi eta behar ditugu. Herritarrok egiten ari garen moduan, har dezala administrazioak erantzukizuna bere gain».
‎Are gutxiago herri administraziotik negozioa sustatzea eta osasun pribatua eraginkorragoa dela sinestaraztea". Nabarmendu dutenez," osasun publikoa da guztiontzako arreta ekitatiboa eta gure beharren araberakoa berma dezakeen bakarra. Eska dezagun administrazio publikoek berau indartzea, eta ez interes pribatuen alde egitea". Osakidetzak bizi duen ahulezia geroz eta handiagoa agerian utzi nahi izan dute, baina oroitarazi dutenez, osasun zerbitzu publikoen" degradazioa urrunetik dator eta hori ez da kasualitatea. Arduradun politikoek nahita eta etengabe hondatu dute, garbiketa zerbitzuak, garbitegia, jantokiak, anbulantziak, dialisia, laborategia eta abar pribatizatuz".
‎hiritar orok, hala izateagatik, legean jasotako zerbitzuen onuradun izateko eskubidea duela. Pertsona da eskubide honen hartzaile eta onuraduna, eta hala eska diezaioke administrazio publikoari, baita epaitegiei ere, administrazioak hau beteko ez balu. Gainontzeko sistemetan aspaldi ematen zen bermea XXI. mende hasieran hedatzen da gizarte zerbitzuen sisteman.
‎Arabako, Gipuzkoako eta lurralde erkideko arauketetan betearazpen aldia hasi ahal izateko zorraren zenbatekoa aurretiaz zehaztu behar da; hortaz, eskatu nahi den zenbatekoa zein den ez badakigu, ezin izango da kobratu. Lurralde horietan, badago tarteko epealdi bat autolikidazioa ordaintzeko borondatezko aldia amaitu denetik betearazpen aldia hasi arte; tarteko epe horretan betebeharpekoak zorra ordain dezake Administrazioak inolako errekerimendua bidali baino lehen, eta ondorioz, ezin izango da zehapenik ezarri, baina zorrari gehituko zaizkio errekerimendurik gabe aitorpena epez kanpo aurkezteagatiko errekarguak.
‎Prozedura ebazteko epea sei hilabetekoa da; hasi zenetik sei hilabeteko epea igaro bada eta oraindik ez bada kaltegarritasunaren adierazpena eman, berau iraungi egingo da. Araban eta Bizkaian ebazpena bidaliko zaio Foru Aldundiaren Aholkularitza Juridikoari eta Gipuzkoan Araubide Juridikoaren Zuzendaritza Nagusiari, egintzaren aurkako errekurtsoa jar dezan Administrazioarekiko auzi jurisdikzioan.
‎Horrenbestez, tributu zorra ordaindu dela ulertu ahal izateko, zor den kopuru bera (identitatea) ordaindu behar da oso osorik (osotasuna). Horretara, subjektu pasiboak ezin dezake Administrazioa behartu zorraren zati bateko ordainketak onartzera (zatiezintasuna). Azken baldintza hori gorabehera, zenbait kasutan Administrazioak ahalbidera dezake ordainketak geroratu eta zatikatzea, beste atal batean aztertuko dugun bezala, baita borondatezko epealdian eginiko zati bateko ordainketak ere, eta zeresanik ez, betearazpen aldian eginikoak; hala ere, ordainketa osoak bakarrik askatzen du betebeharretik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dezake 14 (0,09)
ditzake 7 (0,05)
dezakete 6 (0,04)
diezaioke 6 (0,04)
ditzakete 5 (0,03)
dezaketen 3 (0,02)
dezan 3 (0,02)
dezagun 2 (0,01)
dezakegu 2 (0,01)
dezala 2 (0,01)
ditzaketen 2 (0,01)
ditzaten 2 (0,01)
dezagula 1 (0,01)
dezakeen 1 (0,01)
dezatela 1 (0,01)
dezaten 1 (0,01)
diezaiekeen 1 (0,01)
diezaiokete 1 (0,01)
diezaiokezu 1 (0,01)
ditzagun 1 (0,01)
gaitzakeela 1 (0,01)
lezake 1 (0,01)
liezaiokeelako 1 (0,01)
zitzakeen 1 (0,01)
zitzala 1 (0,01)
Argitaratzailea
Deustuko Unibertsitatea 21 (0,14)
LANEKI 15 (0,10)
Consumer 7 (0,05)
Berria 5 (0,03)
ELKAR 4 (0,03)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
UEU 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia