2001
|
|
Ikastetxe pribatuak dira, baina diru publikoak kostuen zati handi bat ordain
|
dezan
Administrazioarekin hitzarmenak dituzte.
|
2003
|
|
Izan ere, teknologia berriak ezartzeak aldatu egin ditu bai ikertuko diren zergadunak hautatzeko metodoak, bai egiaztapen eta diru bilketa prozedurak. Baliabide informatikoak erabiliz, Zerga Agentziak informazioa truka
|
dezake
administrazio publikoekin, bai eta enpresek eta langileek ematen dizkioten datuak edo bere funtzionarioen egiaztatze lanetan lortutako informazioak gurutzatu ere. Datu gurutzatze horren bidez, errenta aitorpenean sartu ez diren banku kontu baten interesak detekta ditzake Ogasunak, hala nola aitortu ez den etxebizitza baten jabetza, eta ezkutuko ekonomia aurkitu.
|
2004
|
|
1 Epaitu aurreko ondoreetarako soilsoilik, auzitegi zibilek erabaki
|
ditzakete
administrazioarekiko auzibide arloko uziak eta lan arloko auziak.
|
|
Alderdi betearazleak administrazioaren bitartez ez badu bere eskubidea asetzen, auzitegiari eska
|
diezaioke
administrazioa amaitzea eta beste bide batzuk erabiliz nahitaezko betearazpena gauzatzea, aurretiaz kontu arrazoiak emanez.
|
|
2 Hartzekodunak bat baino gehiago izanez gero, erregistroaren arabera lehentasuna zeinek izan eta horri dagokio administrazioa; eta, hartzekodunek lehentasun bera badute, euretatik edonork eska
|
dezake
administrazioa, guztien onurarako. Halakoetan, fruituek, errentek eta ekoizkinek izango dute aunistrazioa eskatuz gero, auzitegiak prorreko paragrafoan ezarritako erabilera, betiere lainean, auzi jartzaile guztien kredituak aintzat hartuz.
|
|
Orduan, azken finean beti status planifikazioa egiten duzu. Gizartean eragina izan nahi izango duzu; gizarteak hizkuntza erabili dezan, edo zuk prestatutako corpus edo hiztegia onar
|
dezan
administrazio edo zientziarako. Horregatik status planifikazioa beti da motorra eta indarra hizkuntza planifikazioan?. 566
|
2005
|
|
Erregistratzaileek erretiroa lor dezakete berori eskatzeagatik, behar bezala egiaztaturiko ezintasun fisikoa izateagatik edota hirurogeita bost urte betetzeagatik. Erregistratzaileak erretiroa har
|
dezake
Administrazioak aginduta ere, estatuaren legeria orokorrak ezarritako kasuetan. Hirurogeita hamar urte bete dituen erregistratzaileak nahitaez hartu behar du erretiroa.
|
2006
|
|
Horretaz gain, administrazioaren aurretiko baimenaren erregulazioa ontzat ez hartzeko beste arrazoi bat ere badago. Hau da, aurretiko kontrolak edo zentsurak ez du bermatzen publizitatearen hartzaileek kalteak edo etsipenak izango ez dituztenik; are okerrago, espero ez diren ondorioak izan daitezke, esate baterako, zentsura forma horrek publizitate obraren gainean beharrezkoa den kontrola ez izatera eraman dezake iragarlea, administrazioak kontrolatu duela pentsa baitezake; bestalde, hartzaileek pentsa
|
dezakete
administrazioaren aurretiko baimena izateagatik produktu eta zerbitzu horiek fidagarriagoak direla (Acosta, 1989b: 804; De la Cuesta, 1995:
|
|
Sektorea Administrazioari elkarrizketa eraikitzailea eskatzen ari zaio. Desio dugu eta espero
|
dezagun
Administrazioak liburuko profesionalekin aztertuko dituela ezarpenak ekar ditzakeen ondorioak eta balizko kalteak.j
|
2007
|
|
1 Atzerritarrek doako laguntza juridikorako eskubidea dute, baldin eta Espainian badaude eta baliabide ekonomiko nahikorik ez badute, doako laguntza juridikoaren arautegian ezarritako irizpideen arabera; bada, eskubide hori izango dute hurrengo ondoreak izan
|
ditzaketen
administrazio prozeduretan edo prozedura judizialetan: atzerritarren sarrera ukatzea, atzerritarrak itzularaztea edo atzerritarrak Espainiako lurraldetik kanporatzea.
|
|
(§11 22.1) (e) Atzerritarrek doako laguntza juridikorako eskubidea dute, baldin etakoaren arautegian ezarritako irizpideen arabera; bada, eskubide hori izango dute hu Espainian badaude eta baliabide ekonomiko nahikorik ez badute, doako laguntza juridirrengo ondoreak izan
|
ditzaketen
administrazio prozeduretan edo prozedura judizialetan: atzerritarren sarrera ukatzea, atzerritarrak itzularaztea edo atzerritarrak Espainiako lurraldetik kanporatzea.
|
|
Langileei lan esparruan aitortu zaien osasuna eta osotasun fisikoa babesteko eskubidea abiapuntu, legeak ezarri ditu lan esparruan eskubide hori bermatuko duten betebeharrak, bai eta helburu hori betetzeko eragin positiboa izan
|
dezaketen
administrazio publikoen jardunak ere.
|
|
b) Instituzio partaidetzako organoetan izan eta organo horiek erregelamendu bidez dituzten ahalmenak direla eta, oinarrizko kopia eskura
|
dezaketen
Administrazioko, sindikatuetako eta enpresaburuen elkarteetako ordezkariek lanbide isilpekoa izango dute, eta halako agiriak ezin izango dituzte erabili agiri horien berri izatea eragin zuten xedeetatik kanpo
|
|
Ekologistak Martxan taldeak adierazi du 2005ean 800.000 etxebizitza berri onartu zirela eta 2006an 920.000 Horrek esan nahi du, GKEren arabera, hurrengo urteetan baso azalera murrizteak “larri eta kezkagarritzat” jotzen duela autonomia erkidego gehienak sartu diren dinamika, eta baso lurren gaineko hirigintza proiektu “irrazionalak” ahalbidetzen eta sustatzen jarraituko duela. Hori dela eta, eta udal hauteskundeak hurbil daudenez, Ekologistek talde politikoei eskatzen die konpromisoa har dezatela baso eremuak eraginkortasunez babestuko direla bermatzeko, eta “erabateko aldaketa” egin
|
dezatela
administrazioen hirigintza politika iraungaitzetan. Paperaren fabrikazioa Greenpeacek, berriz, Munduko Oihan Eguna aprobetxatuz, salatu du oraindik lehen mailako basoak suntsitzen ari direla papera eta kartoia egiteko.
|
2008
|
|
Egoitza Espainian finkatzen duen sozietate anonimo europarrak aukera
|
dezake
administrazio sistema monista edo duala izatea, eta hori estatutuetan agerraraziko du.
|
|
Lehenengoen bitartez (TLOren 12.3 art.), jakin
|
dezakegu
Administrazioak nola interpretatzen dituen tributu arauetako zenbait manu. Horrenbestez, halako aginduek zenbait manuren esangura interpretatzeko balio dute, baina ez tributuak sortu nahiz aldarazteko.
|
|
Bermeei buruzko atalaren aurreneko artikuluan (77 art.an) TLOk tributu kredituen lehenespena jaso du. Horren ariora, mugaeguneratuta baina ordaintzeke dauden zorrak lehenespenez kobra
|
ditzake
Administrazioak. Beraz, zordunaren gainerako hartzekodun guztien aurretik kobra ditzake horiek, baldin eta Ogasunak bere eskubidea inskribatu baino lehen horiek ez badute eurena inskribatu edo idatzohartu.
|
|
Lurralde Historikoetan, tributu zehapenak grazia bidez barka
|
ditzake
Administrazioak. Horren organo eskudunak nahierara erabakiko du zehapenak barkatzea.
|
|
tributu betebeharpekoaren izen abizenak edo sozietate izena; identifikazio zenbaki fiskala edo kode fiskala; eta, halakorik dagoenean, ordezkariaren izena. Administrazioak inprimakien ereduak eta sistema normalizatuak onetsiko ditu, baita tributu betebeharpekoek euren aitorpen, autolikidazio, komunikazio, eskabide nahiz tributuentzat garrantzitsuak izan daitezkeen agiriak bide telematikoz aurkezteko kasuak eta baldintzak ere zehaztu
|
ditzake
Administrazioak.
|
|
Egiaztapena erabilita, subjektuak eman zituen datuak edo ordurako ezagunak zirenak egiaztatu eta tributua zenbatzeko garrantzitsuak izan zitezkeen gainerako datuak ikertzen ziren. Fase horretan ere datu horien egiaztagiriak lor
|
zitzakeen
Administrazioak eta, bidezkoa izanez gero, geroagoko autuetan frogabidetzat erabil zitzakeen.
|
|
Lotune ezberdin horiek nahasteak eragin
|
ditzakete
Administrazio eskuduna zehaztean, batik bat, autonomia erkidegoei tributuak laga zaizkienetik. Nazio Entzutegiak 1997ko otsailaren 27an emaniko epaian adierazi duenez, tributua Administrazio eskugabeari ordaindu arren, subjektua ordaintzeko betebeharretik aske geratzen da erabat.
|
|
Tributuaren legeak hala ezartzen duenean, zergadunek Administrazioari idatziz eska diezaiokete errentak, ekoizkinak, ondasunak, gastuak eta zerga egitatearen gainerako osagaiak baloratzea, tributuen ondorioetarako. Administrazioak osagai horien balorazio zehatza edota horiek baloratzeko metodoa eman dezake; halaber, baloratzeko metodoaren bidez lorturiko balioak tarte jakin baten barruan izan behar direla ezar
|
dezake
Administrazioak.
|
|
Horrenbestez, tributu zorra ordaindu dela ulertu ahal izateko, zor den kopuru bera (identitatea) ordaindu behar da oso osorik (osotasuna). Horretara, subjektu pasiboak ezin
|
dezake
Administrazioa behartu zatikako ordainketak onartzera (zatiezintasuna); azken baldintza hori gorabehera, zenbait kasutan Administrazioak ahalbidera dezake ordainketak gerotatu eta zatikatzea, beste atal batean aztertuko dugun bezala.
|
|
Guztiarekin ere, ahalmen horri mugak jarri behar zaizkio, bestela segurtasun juridikoari kalteak eragin ahal zaizkiolako; egin eginean ere, Administrazioari bere egintzen aurka joateko aukera eratxiki zaio, hau da, aurretiaz adierazi izan duena bertan behera utz
|
dezake
Administrazioak.
|
|
Konstituzioa onesteaz geroztik, bestalde, legitimazioa zabaldu egin da, 24 artikuluak babesgabetasuna saihestu nahi duelako; horrela, jurisprudentziaren ekimenez, legebidezko interesa duenak parte har
|
dezake
administrazio prozeduretan (hala ere, kontratu edo itun bidez tributu betebeharrak bere gain hartu dituen subjektua ez dago legebideztatuta).
|
2009
|
|
Ez da ahaztu behar errentamendu kontratua hainbat arrazoirengatik amaitu daitekeela, epea amaitzeaz gain; izan ere, kontratua bertan behera geratzen da ez ordaintzeagatik, jabekideen komunitatean eragozpenak edo alokatutako higiezinean kalteak eragiteagatik. Bestalde, higiene edo segurtasun arrazoiengatik etxebizitzan bizi diren pertsonen kopurua ere mugatu
|
dezakete
administrazio agintariek. Maizterrak etxea ordaindu nahi duen aldiro, jabeari baimen berria eskatu dio Errentamendu kontratua ez betetzeak haren suntsiarazpena ekarriko du.
|
|
Zergadunari egotzi ezin zaizkion salbuespenezko inguruabarrak gertatzen direnean eta horien ondorioz obrak gelditu behar direnean. Zergadunak beste lau urte arteko epea luzatzeko eska
|
diezaioke
Administrazioari. Eskaera helbide fiskalaren arabera dagokion Zerga Administrazioko Estatu Agentziaren delegazio edo administrazioan kudeatu behar da.
|
2010
|
|
Horrekin batera, herri erakundeek ahalegin irmo bat egin beharra daukagu herritarrei benetako aukerak eskaintzeko, euskara erabil
|
dezaten
administrazioarekin dituzten harremanetan. Horregatik, Aldundian plangintza zehatzak ari gara ezartzen, bai barruko bai kanpoko komunikazioan, euskararen erabilera ziurtatzeko.
|
|
" Gure kokapen topografikoa, gure izaera berezia, gure ohiturak, gure aurreiritziak nahi bada, gure legeen antolamendua, gure hizkuntza, gure urratsak, hitz batean guztiak eskatzen du guk gure burua goberna dezagula eta egin
|
dezagula
administrazio bat, berezia."
|
2011
|
|
Familiek zer nolako laguntza ofizialak jaso
|
ditzakete
administrazio autonomikoetatik ikasliburuak erosteko?
|
|
Administrazioa gurasoen esku utzi denean, administrazio horrek arriskuan jartzen badu semearen edo alabaren ondarea, eta, semeak edo alabak, Fiskaltzak nahiz adingabearen ahaideetatik edozeinek hala eskatzen badu, orduan, epaileak bere ustez beharrezkoak diren probidentziak eman ditzake ondasunak ziurtatu eta babesteko; kauzio edo fidantza eska
|
dezake
administrazioak bere horretan iraun dezan; edo beste administratzaile bat izenda dezake.
|
|
Auzitegiek ezkontide bati eman
|
diezaiokete
administrazioa, bestea adostasuna emateko ezinduta dagoenean, familia bertan behera utzi duenean edo egitezko banantzea gertatu denean.
|
|
Lehen irakaspena: haiek ordena erlijiosoetako langileak bezala guk elkar
|
ditzagun
administrazioetako euskara normalizatzaile eta itzultzaileak administrazioan euskararen normalizazioan aurrerapausoak emateko. Bai, baina lege arazoak daude eta oso zatikatuak.
|
2012
|
|
enpresetan euskara planak egitea sustatu du, adibidez. Krisi garaian egonagatik, «batere kosturik ez duten neurri batzuk» har
|
ditzakete
administrazioek, eragina dutenak, Bilbaoren esanetan: «Badaude moduak urrats eraginkorrak egiteko, baina, horretarako, borondatea behar da».
|
|
Iturbek ez badu zerrendarik aurkezten, 7na berdin
|
dezakete
administrazio kontseiluan.
|
|
Ezin omen zen erraztasun horrekin hizkuntza bat debekatu. Dudak baldin bazeuden, jar
|
zitzala
administrazioak itzultzaileak, eta horrela edonor egongo zen epaitzeko moduan.
|
|
laukitxoa aktibatuta eta dagozkion eremuak beteta. Gainera, zehaztu
|
dezakegu
administrazio interfazera zein IP helbidetatik den posible sartzea eta zeinetatik ez. Horretarako, lehen ikusitakoaren antzeko sistema bat daukagu:
|
|
Horretaz gain, administrazioaren aurretiko baimenaren erregulazioa ontzat ez hartzeko beste arrazoi bat ere badago. Hau da, aurretiko kontrolak edo zentsurak ez du bermatzen publizitatearen hartzaileek kalteak edo etsipenak izango ez dituztenik; are okerrago, espero ez diren ondorioak izan daitezke, esate baterako, zentsura forma horrek publizitate obraren gainean beharrezkoa den kontrola ez izatera eraman dezake iragarlea, administrazioak kontrolatu duela pentsa baitezake; bestalde, hartzaileek pentsa
|
dezakete
administrazioaren aurretiko baimena izateagatik produktu edo zerbitzu horiek fidagarriagoak direla (Acosta, 1989b: 804; De la Cuesta, 1995:
|
2013
|
|
Zenbat eta jende gehiagok ikasten duen, orduan eta hobeto. Konta daitekeen ametsa. Euskaltegiak gehiago lagun ditzaten eta benetan aintzat har
|
ditzaten
administrazioan.
|
2014
|
|
Proposamenok indar proiektuen mapa zabal bat osatuko dute zeharkako ikuspegipean identifikaturiko arazoak ebazteko bide bezala. Denon artean eraikitako mapa horretan biztanleriaren antolaketa ariketak posible egin
|
lezake
administrazioak bideratu ezin dituen proiektuak beste kudeaketa modu batzuekin burutu ahal izatea. Modu horretan etorkizuneko helburu komunaren eraikitzean arituko ginateke.
|
2016
|
|
administrazioa bera euskalduntzea. Herritarrek aitortua dute administrazioarekin harremana euskaraz edukitzeko eskubidea Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, baita Nafarroako eremu euskaldunean ere, eremu mistoan aukera dago administrazioari euskaraz egiteko, baina erantzuna hala jasotzea ez da eskubidetzat jotzen; eremu ez euskaldunean, aukera dago euskaraz egiteko, baina itzultzeko eska
|
diezaioke
administrazioak herritarrari?. Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan, ez dago legez babestua harremanak euskaraz izateko eskubidea.
|
2017
|
|
Hala, dokumentu horietan lehena prozedura hasteko erabakia izango da, ofizioz edo interesdunek eskatuta, baina organo instrukzio egileak horrelako asko egin
|
ditzake
administrazio prozeduraren fase desberdinetan (adibidez, behin behineko neurriak hartzeko erabakia, frogaldia hastekoa, presaz izapidetzeko erabakia, etab.).
|
|
Organismo autonomoak zuzenbide publikoko entitateak dira, eta nortasun juri diko propioa dute, baita diruzaintza eta ondare propioak eta kudeatzeko auto nomia ere. Kontraprestazioa jaso
|
dezaketen
Administrazio publikoaren berezko jarduerak egiten dituzte, dela sustapen jarduerak, dela prestazio jarduerak, dela zerbitzu publikoak kudeatzeko jarduerak edo interes publikoko ondasunak ekoizteko jarduerak, administrazioaren mendeko antolakunde instrumental bereiziak diren aldetik.
|
|
3·· Adierazi kasu hauetako zeinetan eska
|
diezaiekeen
Administrazio publikoak interesdunei sinadura nahi taez erabiltzea:
|
|
5·· Arau juridikoek kasuren batean zabaldu edo murriztu al
|
ditzakete
administrazio prozedura batean parte hartzeko baldintzak?
|
|
Alegazioez gain, zer beste instrukzio egintza egin
|
ditzake
Administrazioak, ebazpena eman beharra eragin duten egitateak zehazteko, ezagutzeko eta egiaztatzeko?
|
|
Ikastetxeak atzera egin al dezake bere eskaeran edo uko egin al
|
diezaioke
administrazio prozeduran parte hartzeko eskubideari prozedura amaitu baino lehen. Zer ondorio izango lituzkete atzera egiteak edo uko egiteak?
|
|
13·· Administrazioarekiko auzien prozesu batean, demandatzaileak errekurtsoa jar
|
dezake
administrazio bidea amaitzen duten Administrazio publikoaren egintza espresuen eta presuntziozko egintzen aurka. Zer arrazoi alega ditzake horretarako?
|
|
Administrazioarekiko auzien prozeduran, zer egin
|
dezake
Administrazioak?
|
|
Demandatzailearen uziak onar
|
ditzake
administrazio bidean.
|
|
ERREKURTSOA, epa
|
dezala
Administrazio jardulea eta eska diezaiola espedientea,
|
|
Eska al
|
diezaioke
Administrazioari jakinarazpenak telematikoki egin diezazkion?
|
|
13·· Esan ea kasu hauetan Administrazioak baliozkotu
|
dezakeen
administrazio egintza bat:
|
|
14·· Administrazioak baliozkotu al
|
ditzake
administrazio egintza deuseztagarriak?
|
|
Epeen iraunaldia luza edo murriztu
|
dezake
administrazio egintzaren deuseztasunak edo deuseztagarritasunak?
|
2018
|
|
Agentzia bat kontratatzearen desabantaila nagusia horren kostu ekonomikoa da. Gainera, kasu batzuetan Administrazioko langileek gaizki ikus
|
dezakete
Administraziotik kanpoko erakunde batek ebaluatzea euren jarduna.
|
2019
|
|
Espainako Zigor Kodeak ere banatu egiten ditu zigorrak, egile, sopikun, laguntzaile eta abarren artean, bakoitzarentzat zigor arau bereziak ezarriz. Hemen larriagoa da, pertsona bakar bati 600.000 euroko zehapena ezar
|
liezaiokeelako
Administrazioak solidaritatea ezarriko balu.
|
|
Ez dio «abizenik» jarri erresistentziari. Uler daiteke, beraz, erresistentzia baketsua egin arren, zehatu
|
gaitzakeela
Administrazioak. Konstituzio Auzitegiak erresistentzia baketsua edo obedientziarik eza zibil baketsua askatasun ideologikoaren barruan kokatu du70, bai eta adierazpen askatasunaren eta parte hartze politikoaren barruan.
|
2021
|
|
Aldaketa honi esker, Bai Euskarari Ziurtagiria berritzearekin batera, balioa erantsi nahi izan diogu, entitateetan eragiteko eta haiei laguntzeko baliagarria den tresna gisa. Bestalde, ziurtagiria duten Euskal Herri osoko entitate guztiei ere ate bat zabaldu nahi diegu urte hauetan guztietan euskara sustatzeko egiten ari diren lanagatik aitortza eta onespena jaso
|
ditzaten
administrazio publikoen aldetik. Eta oraindik bide honetan murgildu ez direnei, tresna erabilerraz eta eraginkor bat jarriko diegu eskura, arlo sozioekonomikoan euskararen erabilera erosoa areagotzeko helburuarekin.
|
2022
|
|
Hondakinak behar bezala bota badituzu eta isuna jartzen badizute, errekurtsoa jar dezakezu eta idazki bat aurkez
|
diezaiokezu
Administrazioari, dagozkion alegazioak eginda.
|
|
Erabilera areagotzeko, nola eragin
|
dezakete
administrazioek?
|
2023
|
|
pertsona guztiontzako eskubide guztiak nahi eta behar ditugu. Herritarrok egiten ari garen moduan, har
|
dezala
administrazioak erantzukizuna bere gain».
|
|
Are gutxiago herri administraziotik negozioa sustatzea eta osasun pribatua eraginkorragoa dela sinestaraztea". Nabarmendu dutenez," osasun publikoa da guztiontzako arreta ekitatiboa eta gure beharren araberakoa berma dezakeen bakarra. Eska
|
dezagun
administrazio publikoek berau indartzea, eta ez interes pribatuen alde egitea". Osakidetzak bizi duen ahulezia geroz eta handiagoa agerian utzi nahi izan dute, baina oroitarazi dutenez, osasun zerbitzu publikoen" degradazioa urrunetik dator eta hori ez da kasualitatea. Arduradun politikoek nahita eta etengabe hondatu dute, garbiketa zerbitzuak, garbitegia, jantokiak, anbulantziak, dialisia, laborategia eta abar pribatizatuz".
|
|
hiritar orok, hala izateagatik, legean jasotako zerbitzuen onuradun izateko eskubidea duela. Pertsona da eskubide honen hartzaile eta onuraduna, eta hala eska
|
diezaioke
administrazio publikoari, baita epaitegiei ere, administrazioak hau beteko ez balu. Gainontzeko sistemetan aspaldi ematen zen bermea XXI. mende hasieran hedatzen da gizarte zerbitzuen sisteman.
|
|
Arabako, Gipuzkoako eta lurralde erkideko arauketetan betearazpen aldia hasi ahal izateko zorraren zenbatekoa aurretiaz zehaztu behar da; hortaz, eskatu nahi den zenbatekoa zein den ez badakigu, ezin izango da kobratu. Lurralde horietan, badago tarteko epealdi bat autolikidazioa ordaintzeko borondatezko aldia amaitu denetik betearazpen aldia hasi arte; tarteko epe horretan betebeharpekoak zorra ordain
|
dezake
Administrazioak inolako errekerimendua bidali baino lehen, eta ondorioz, ezin izango da zehapenik ezarri, baina zorrari gehituko zaizkio errekerimendurik gabe aitorpena epez kanpo aurkezteagatiko errekarguak.
|
|
Prozedura ebazteko epea sei hilabetekoa da; hasi zenetik sei hilabeteko epea igaro bada eta oraindik ez bada kaltegarritasunaren adierazpena eman, berau iraungi egingo da. Araban eta Bizkaian ebazpena bidaliko zaio Foru Aldundiaren Aholkularitza Juridikoari eta Gipuzkoan Araubide Juridikoaren Zuzendaritza Nagusiari, egintzaren aurkako errekurtsoa jar
|
dezan
Administrazioarekiko auzi jurisdikzioan.
|
|
Horrenbestez, tributu zorra ordaindu dela ulertu ahal izateko, zor den kopuru bera (identitatea) ordaindu behar da oso osorik (osotasuna). Horretara, subjektu pasiboak ezin
|
dezake
Administrazioa behartu zorraren zati bateko ordainketak onartzera (zatiezintasuna). Azken baldintza hori gorabehera, zenbait kasutan Administrazioak ahalbidera dezake ordainketak geroratu eta zatikatzea, beste atal batean aztertuko dugun bezala, baita borondatezko epealdian eginiko zati bateko ordainketak ere, eta zeresanik ez, betearazpen aldian eginikoak; hala ere, ordainketa osoak bakarrik askatzen du betebeharretik.
|