2004
|
|
1 Epaitu aurreko ondoreetarako soilsoilik, auzitegi zibilek erabaki
|
ditzakete
administrazioarekiko auzibide arloko uziak eta lan arloko auziak.
|
|
Alderdi betearazleak administrazioaren bitartez ez badu bere eskubidea asetzen, auzitegiari eska
|
diezaioke
administrazioa amaitzea eta beste bide batzuk erabiliz nahitaezko betearazpena gauzatzea, aurretiaz kontu arrazoiak emanez.
|
|
2 Hartzekodunak bat baino gehiago izanez gero, erregistroaren arabera lehentasuna zeinek izan eta horri dagokio administrazioa; eta, hartzekodunek lehentasun bera badute, euretatik edonork eska
|
dezake
administrazioa, guztien onurarako. Halakoetan, fruituek, errentek eta ekoizkinek izango dute aunistrazioa eskatuz gero, auzitegiak prorreko paragrafoan ezarritako erabilera, betiere lainean, auzi jartzaile guztien kredituak aintzat hartuz.
|
2005
|
|
Erregistratzaileek erretiroa lor dezakete berori eskatzeagatik, behar bezala egiaztaturiko ezintasun fisikoa izateagatik edota hirurogeita bost urte betetzeagatik. Erregistratzaileak erretiroa har
|
dezake
Administrazioak aginduta ere, estatuaren legeria orokorrak ezarritako kasuetan. Hirurogeita hamar urte bete dituen erregistratzaileak nahitaez hartu behar du erretiroa.
|
2007
|
|
1 Atzerritarrek doako laguntza juridikorako eskubidea dute, baldin eta Espainian badaude eta baliabide ekonomiko nahikorik ez badute, doako laguntza juridikoaren arautegian ezarritako irizpideen arabera; bada, eskubide hori izango dute hurrengo ondoreak izan
|
ditzaketen
administrazio prozeduretan edo prozedura judizialetan: atzerritarren sarrera ukatzea, atzerritarrak itzularaztea edo atzerritarrak Espainiako lurraldetik kanporatzea.
|
|
(ยง11 22.1) (e) Atzerritarrek doako laguntza juridikorako eskubidea dute, baldin etakoaren arautegian ezarritako irizpideen arabera; bada, eskubide hori izango dute hu Espainian badaude eta baliabide ekonomiko nahikorik ez badute, doako laguntza juridirrengo ondoreak izan
|
ditzaketen
administrazio prozeduretan edo prozedura judizialetan: atzerritarren sarrera ukatzea, atzerritarrak itzularaztea edo atzerritarrak Espainiako lurraldetik kanporatzea.
|
|
Langileei lan esparruan aitortu zaien osasuna eta osotasun fisikoa babesteko eskubidea abiapuntu, legeak ezarri ditu lan esparruan eskubide hori bermatuko duten betebeharrak, bai eta helburu hori betetzeko eragin positiboa izan
|
dezaketen
administrazio publikoen jardunak ere.
|
|
b) Instituzio partaidetzako organoetan izan eta organo horiek erregelamendu bidez dituzten ahalmenak direla eta, oinarrizko kopia eskura
|
dezaketen
Administrazioko, sindikatuetako eta enpresaburuen elkarteetako ordezkariek lanbide isilpekoa izango dute, eta halako agiriak ezin izango dituzte erabili agiri horien berri izatea eragin zuten xedeetatik kanpo
|
2008
|
|
Egoitza Espainian finkatzen duen sozietate anonimo europarrak aukera
|
dezake
administrazio sistema monista edo duala izatea, eta hori estatutuetan agerraraziko du.
|
|
Lehenengoen bitartez (TLOren 12.3 art.), jakin
|
dezakegu
Administrazioak nola interpretatzen dituen tributu arauetako zenbait manu. Horrenbestez, halako aginduek zenbait manuren esangura interpretatzeko balio dute, baina ez tributuak sortu nahiz aldarazteko.
|
|
Bermeei buruzko atalaren aurreneko artikuluan (77 art.an) TLOk tributu kredituen lehenespena jaso du. Horren ariora, mugaeguneratuta baina ordaintzeke dauden zorrak lehenespenez kobra
|
ditzake
Administrazioak. Beraz, zordunaren gainerako hartzekodun guztien aurretik kobra ditzake horiek, baldin eta Ogasunak bere eskubidea inskribatu baino lehen horiek ez badute eurena inskribatu edo idatzohartu.
|
|
Lurralde Historikoetan, tributu zehapenak grazia bidez barka
|
ditzake
Administrazioak. Horren organo eskudunak nahierara erabakiko du zehapenak barkatzea.
|
|
tributu betebeharpekoaren izen abizenak edo sozietate izena; identifikazio zenbaki fiskala edo kode fiskala; eta, halakorik dagoenean, ordezkariaren izena. Administrazioak inprimakien ereduak eta sistema normalizatuak onetsiko ditu, baita tributu betebeharpekoek euren aitorpen, autolikidazio, komunikazio, eskabide nahiz tributuentzat garrantzitsuak izan daitezkeen agiriak bide telematikoz aurkezteko kasuak eta baldintzak ere zehaztu
|
ditzake
Administrazioak.
|
|
Egiaztapena erabilita, subjektuak eman zituen datuak edo ordurako ezagunak zirenak egiaztatu eta tributua zenbatzeko garrantzitsuak izan zitezkeen gainerako datuak ikertzen ziren. Fase horretan ere datu horien egiaztagiriak lor
|
zitzakeen
Administrazioak eta, bidezkoa izanez gero, geroagoko autuetan frogabidetzat erabil zitzakeen.
|
|
Lotune ezberdin horiek nahasteak eragin
|
ditzakete
Administrazio eskuduna zehaztean, batik bat, autonomia erkidegoei tributuak laga zaizkienetik. Nazio Entzutegiak 1997ko otsailaren 27an emaniko epaian adierazi duenez, tributua Administrazio eskugabeari ordaindu arren, subjektua ordaintzeko betebeharretik aske geratzen da erabat.
|
|
Tributuaren legeak hala ezartzen duenean, zergadunek Administrazioari idatziz eska diezaiokete errentak, ekoizkinak, ondasunak, gastuak eta zerga egitatearen gainerako osagaiak baloratzea, tributuen ondorioetarako. Administrazioak osagai horien balorazio zehatza edota horiek baloratzeko metodoa eman dezake; halaber, baloratzeko metodoaren bidez lorturiko balioak tarte jakin baten barruan izan behar direla ezar
|
dezake
Administrazioak.
|
|
Horrenbestez, tributu zorra ordaindu dela ulertu ahal izateko, zor den kopuru bera (identitatea) ordaindu behar da oso osorik (osotasuna). Horretara, subjektu pasiboak ezin
|
dezake
Administrazioa behartu zatikako ordainketak onartzera (zatiezintasuna); azken baldintza hori gorabehera, zenbait kasutan Administrazioak ahalbidera dezake ordainketak gerotatu eta zatikatzea, beste atal batean aztertuko dugun bezala.
|
|
Guztiarekin ere, ahalmen horri mugak jarri behar zaizkio, bestela segurtasun juridikoari kalteak eragin ahal zaizkiolako; egin eginean ere, Administrazioari bere egintzen aurka joateko aukera eratxiki zaio, hau da, aurretiaz adierazi izan duena bertan behera utz
|
dezake
Administrazioak.
|
|
Konstituzioa onesteaz geroztik, bestalde, legitimazioa zabaldu egin da, 24 artikuluak babesgabetasuna saihestu nahi duelako; horrela, jurisprudentziaren ekimenez, legebidezko interesa duenak parte har
|
dezake
administrazio prozeduretan (hala ere, kontratu edo itun bidez tributu betebeharrak bere gain hartu dituen subjektua ez dago legebideztatuta).
|
2011
|
|
Administrazioa gurasoen esku utzi denean, administrazio horrek arriskuan jartzen badu semearen edo alabaren ondarea, eta, semeak edo alabak, Fiskaltzak nahiz adingabearen ahaideetatik edozeinek hala eskatzen badu, orduan, epaileak bere ustez beharrezkoak diren probidentziak eman ditzake ondasunak ziurtatu eta babesteko; kauzio edo fidantza eska
|
dezake
administrazioak bere horretan iraun dezan; edo beste administratzaile bat izenda dezake.
|
|
Auzitegiek ezkontide bati eman
|
diezaiokete
administrazioa, bestea adostasuna emateko ezinduta dagoenean, familia bertan behera utzi duenean edo egitezko banantzea gertatu denean.
|