Emaitzak: 11
2007 | ||
SOLUZIOA: Ken dezagun atzizki hori, eta eroan | dezagun aditz ostera: | |
Perpaus hori ez da nekez irakurtzen, baina normal normal egin nahi bada, nahiko da atzera eroatea t (z) eko osagarria (katalana hizkuntza ofizial bakartzat izendatzeko). Ipin | dezagun aditzaren atzean, azkeneko lekuan: | |
SOLUZIOA: Eroan | dezagun aditz atzera galdegaia. | |
Askatu beharrezko marapilo bietan (erlatiboa alperrik izen propioaren ezkerrean eta aditza urrunegi subjektutik) has gaitezen bigarrenarekin: aurrera | dezagun aditza eta beronekin batera zelan osagarria (itxaropentsu): | |
Gure perpaus aztergai honetan ere egin daitezke. Esaterako, eroan | dezagun aditza (dago) aurrera, eta atzera gainerako informazioa (Kastnerrek zuzendu (T) A eta protagonizatu (T) A): | |
2008 | ||
Ariketa: esan | itzazu aditza eta izena elkartuz osatutako hitzak. | |
Ariketa: esan | itzazu aditza eta adjektiboa elkartuz osatutako hitzak. Hilotza | |
2014 | ||
Aldiz, datiborik gabekoetan aditzlaguntzailea izan izatetik* edun izatera igaroko da. Gainerako kasuetan, hots, aditz trinkoetan,* edun eta* | ezan aditz laguntzailea dutenetan, i morfematartekatzen da erroaren aurretik. | |
e ROLda k informazioa ikusteko eta bere gainean bilaketa zehatzak egitekoaukera ere ematen digu; hau da, galde | dezakegu aditz baten adiera jakin bati buruz, rol semantiko jakin bati buruz, postposizio atzizki bati buruz edo horien denen artekokonbinazio jakin bati buruz. Hori guztia kontuan hartuta, e ROLda ezinbestekobaliabidea iruditzen zaigu corpusean eta lexikoian gordetzen den informazio guztiabistaratzeko, arakatzeko eta ustiatzeko. | |
Ikusten den bezala, egitura usu bat edo batzuk ager | ditzake aditzak balio beraadierazteko. Hain zuzen, balio bera adierazten duten egitura sintaktiko desberdinguztiak, elkarren artean alternantzia diraS2 Aldiz, balio desberdina adierazten dutenegiturek elkarren artean ez dituzte alternantziak osatzen, besterik gabe, delakoaditzari dagozkion egitura sintaktiko desberdinak dira. | |
2015 | ||
Nola lortu hori? Alde batetik, erregela fonotaktikoak erabil genitzake d hori t bihurtzeko, baina, bestetik, HSko baliabideak erabil | ditzakegu aditz laguntzailea sortzeko.Beraz, hitz horren analisian oinarrituko gara, ordenagailu errepresentazio bezala, aditzaren moldaketaegiteko. Horretarako, 1 irudian ikusten den dudanean hitzaren analisiari INE (inesiboa) kenduko diogueta morfologia sortzaileari (Alegria et al., 1996) analisi berria emanda, dut aditz laguntzailea sortuko du. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezan | 11 (0,07) |
Lehen forma
dezagun | 5 (0,03) |
itzazu | 2 (0,01) |
dezakegu | 1 (0,01) |
ditzake | 1 (0,01) |
ditzakegu | 1 (0,01) |
ezan | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
UEU | 11 (0,07) |
Konbinazioak (2 lema)
ezan aditz | 11 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
ezan aditz laguntzaile | 2 (0,01) |
ezan aditz atze | 1 (0,01) |
ezan aditz balio | 1 (0,01) |
ezan aditz bat | 1 (0,01) |
ezan aditz ostera | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |