Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 73

2000
Ez dute zerikusirik
‎Gutxi gorabehera, emisio ordu guztien erdiak ez du zerikusirik gaietan, pertsonaietan edo produkzioan Euskal Herriarekin. Horren arrazoien artean dago, nola ez, ETB2n kanpoko produkzioak nagusi izatea.
‎Baiezka esatearren, izen adieradunen sortzea ere badago. Izenok, gainera, berez ez dute zerikusirik bertan gauzatzen den adierarekin. Halatan, adieramorfeman gauzatzen den ekintza dugu hemen, gizatiarra ezinbestean.
‎Irratian, ostera, notiziaren datu interesgarriak eta arreta pizten dutenak apurka apurka agertu behar dira. Autore batzuen ustez (Prado, Haye), irratitiko albisteen egiturak ez du zerikusirik prentsa idatzikoaren alderantzizko piramidearekin. Emili Prado-ren (1985, 49) ikusmoldea hona ekarriz, normalean ondoko eskemari jarraitu ohi zaio irrati albistea burutzeko orduan:
2001
‎Ikasleak metodo baten edota tutore baten, aginduak? jarraituz bere kasa ikasteak, ez du zerikusirik autonomiarekin. Aregehiago esango genuke:
‎batekin(...). Egiaren uneak? ez du zerikusirik, errealismoarekin?. (...) ez genezan liburuaren funtsa egituran ezar, baizik eta, aitzitik, onar genezan obrak emozionatu egiten duela, bizi dela, erne egiten dela, lurreratze?
‎Japonian duten perfumearekiko sentsibilitateak ez du zerikusi handirik europarrek dutenarekin
2002
‎Gainera, zerbitzuen diferentziak teknologia edukian eta produkzioaren sofistikazio mailan ereagertzen dira: garbiketa zerbitzuek ez dute zerikusi handirik telekomunikazioekinedo ingeniaritza informatikoarekin.
‎Zutabe bakoitzean, dagokion hizkuntzan ikasten diren irakasgaiak edo ikasleak bakarrik hartu ditugu batezbesteko balioak kalkulatzeko. Dena den, argi gerabedi taula horretan adierazitako batez bestekoek ez dutela zerikusirik irakasle bakoitzaren irakas zamarekin (ordu edo kredituekin). Esate baterako, irakasgai batzuetan talde bat baino gehiago daudelako gaztelaniaz, edo batzuetan irakasle elebidunek gaztelaniazko taldeetan ere lan egiten dutelako.
‎eginbehar den, estatuaren izenean, eta estatuaren zerbitzurako, preseski??, tarteanhierarkiaren onarpen erabatekoa eskatuz, izendapenean bertan sinbolikoki egitenden legearen defentsaren aldeko zin egiteaz bermatu nahi dena, eta gaur egunespainiar konstituzioaren aldeko zin egitea egitera behartzen duena. Gure ustez, zin egite horrek ez du zerikusirik ekimen unibertsitarioarekin, eta muga ideologikohutsa da, are nabarmenagoa eta latzagoa dena une honetan, Euskal Herrirakoirakaskuntza sistema propioaren eskubidearen aldarrikapena bera oztopatzen baitu.Eta zin egite horren aurreko ukazioa izan zen, 1988 urtean UPV EHUko zenbaitirakaslek aurkeztutako dokumentuaren muina, zeinean beren kontzientzia eragozpena aurkeztu zuten publikok... Muga ideologiko latza baitzen berentzat.
‎Argi gelditzen da, indusketa batean aurkitzen ditugun gauzakiek eta horietatik ateratzen direnemaitzek ez dutela zerikusi handirik kontserbazio baldintza oso bereziak gertatu diren kasuekin; ezhorrenbeste, elementu batzuen kopuruagatik edo aberastasunagatik, lehengai galkorrezko gauzakiengatik baizik. Adibidez, Lorca (Murtzia) inguruko haitzulo batean bi helduren eta hiru haurrengorputzak zeuden (Ayala Juan, 1990) eta honako hilobi atu hau zegoen:
‎zuzenki hilotzekin eta horien inguruko hiletekin erlazioandauden elementuak izango lirateke. Eskuarki, ganberan kausitzen den harrizko industria ondo definituta dago tipologikoki (gezi puntak, geometrikoak, ijekiak, apaingailuak); eta aurkitzen diren harrizko materialen proportzioek ez dute zerikusirik bizileku batean gertatuko litzatekeenarekin, ez eta tumuluan agertuko direnekin ere; eta nabarmentzen den ezberdintasunetako bat da, hemen ia lanketa hondakinik ez dela idoro.
‎Lur geruza horretan, sarritan, ganberatik ateratakoak diren materialak agertzendira (adibidez Otsaarte), baina baita mendeetan toki horietan bizitako biztanleentresna eta lurrontzi zatiak ere. Azken urteetan egindako indusketek (Trikuaizti I, Larrarte, Mandubi Zelaia eta Zorroztarri) nahiko argi utzi dute ia soilik harrizkoindustria azaltzen dela, baina honen ezugarriek ez dute zerikusirik ganberakoekin.Harrizko objektuak ganberan baino ugariagoak dira; hauen artean gehienbatlanketa hondakinak eta etxeko tresnak aipatu lirateke (marruskak, mozturak, zulagailuak, etab.; gezi puntak edo geometrikoak salbuespenak dira). Horienpresentzia bertan egin ziren jardueren ondorioz uler daiteke.
‎Dena den, arkeologia mota horrek ez du zerikusi handirik gaur egun egitenden edo egin litzatekeen hiri arkeologiarekin. Izan ere, benetako hiri arkeologiaren abiapuntua Ingalaterran dago 1940ko hamarkadan, hain zuzen.Han, Mundu Gerra zela-eta jasandako bonbardaketen ondorioak aprobetxatu zirenlehen interbentzio arkeologikoak egiteko.
‎Edo agian gizagaixo hark ez zuen zerikusirik izan eta geuk erabili dugu geure kalterako
2003
‎Izan ere, ohiko jende multzo batek ez zuen aurkitu gustuko gairik UEUn eta bai, ordea, beste erakunde batzuek antolatutako ikastaroetan (Adarra pedagogia taldearenak esaterako). Beraz, konponbidea erraza zen, hurrengo urteko programak zabalagoa izan behar zuen, UEUra hurbildutakoen heterogeneotasuna eta euskal munduak zituen beharrak kontuan hartuta, UEUra hurbildutako askok ez zuelako zerikusirik unibertsitate munduarekin eta zituzten ikasketak eta motibazioak era askotakoak zirelako150 Programa lau zutabe nagusitan banatzea izan zen Zalbideren proposamena: 1 Hizkuntza (glotodidaktika eta itzulpengintza), 2 Irakasleen prestaketa, erabakirik hartu urtarrileko bilerara arte151 Batzarrak jorratu zuen azken puntua irakasleriarena izan zen, eta honako hau erabaki zen:
2004
‎Sokratesekin hasten den garai hartako ikuspegiariloturik, termino horiek bertute eta ontasun moduan itzultzen badira ere, itzulpen horrek ezdu ematen kontzeptu homerikoen adiera osoa, ongi homerikoaren barruan zuhurtasuna, ausardia, oldarkortasuna, bortizkeria eta, oro har, gorentasun aristokratikoari dagozkionezaugarri guztiak sartzen baitira. Gauza bera gertatzen da zorionaren kontzeptuarekin, eudaimonia terminoak ematen duen bizitza neurtuak ez baitu zerikusi handirik makar (hortik, hain zuzen, makaristos) adierak biltzen dituen desiragarritasuna, aberastasuna edoarrakasta bezalako edukiekin. Berdin, orobat, zuzentasunaren kontzeptuarekin, izan ere, ohorearekin eta nabarmentasunarekin harremanetan dagoen time kontzeptua ezin baitaerkatu Hesiodorekin nagusitzen den dike kontzeptuarekin.
‎Horren aburuz, Izatea soilik Izatea da, ez beste czcr; ez zenbakia, ezlerroa. Zientzia horrek ez du zerikusirik generoez arduratzen diren zientzickin. Eta (b) bigarrena teologiaren antzeko zientzia da, unibcrtsaltasuna eta lehentasuna bilatzcn dituena.Baina zertan datza Metafisika?
‎Aprioriko czagutzaren kasuan, horren justifikazioak ez du zerikusirik esperientziarekin, sentimen, memoria edo introspekzio esperientziarekin?. Esperientzia cz da justifikazioaren funtsezko aldea.
‎Baina, zer esan nahi du, ebidentzia, kQuinek erabilitako moduan? Ez du zerikusirik esanahi arau-emaile tradizionalarekin, Quineren iritziz ebidentzia honako hau baita: proposizio bat egiazkoa dela pentsaraztendigun arrazoiak oinarri sendoa edukitzea.
2005
‎«gogoratzen direngertaera historikoen eta gaur egun gogorapena antolatzeko itxuren arteko loturarikestuena» (ibid: 37). Alegia, gaur egungo itxurak ez du zerikusirik gogoratzen omenduen jatorri historikoarekin, baina gaur egungo itxura ez historikoa aldatzen bada, jatorri historiko horrek ez du zentzurik, galdu egiten da, estu loturik omen daudeeta. Adibidez, gaur egungo Alardearen itxurak Sudango edo Salamancako gizonakbarnera ditzake, ordenantzaren bigarren artikuluaren funtsa («gure arbasoen zinabetetzeko asmoz egindako borondate hutseko ekimena») berdin gordetzen baita.Baina belaunaldiz belaunaldi garai foraletaraino gipuzkoar jatorriko emakumebatek kantinera ez beste rol bat jokatu nahi badu Alardean, estu lotutako funtsabertan behera geratzen da batere erremediorik gabe.
‎Oiassokonpainiak, bitartean, irainak eta kolpeak jasoko ditu entseguetan. Hala ere, ekainaren 30ean Oiassok egingo duenak ez du zerikusirik aurreko urtean egindakoarekin. Arrancadaren lekuan ezarriko dira, lurrean eseri eta honako lelo hau dutenkartelak aterako dituzte:
‎Aurrekoataletan, zuzendaritza lanen konplexutasunaz eta zailtasunaz aritu gara. Irakaslebatek zuzendari kargua onartzen duenean, lan berri batean integratu behar du.Zuzendariaren lanak eta irakasleen lanak ez dute zerikusirik. Bi lan ezberdin dira.Beraz, zuzendari berri batek bere lana nola bideratu ikasi behar du laneko lehenhilabeteetan.
‎Telebistako ahots irudiak eta irratiko ahotsak bitartekotasun teknikoa jasaten dute igorleak esaten dituenetik entzuleak bereganatzen dituen arte. Aurrez aurre hitz egiteak ez du zerikusirik etxeko egongelako besaulkian eserita ikustearekin eta entzutearekin, igorlearekin aurrez aurre egon gabe. Aditzera ematen ditugun ondorengo lau irudi grafikoetan azaltzen da garbi komunikazio zuzena eta naturala dela lehendabizikoan datorrena, naturala baina zerbait tenknifikatua bigarrenean eta teknifikatua erabat hirugarren eta laugarren grafikoetan.
‎Aldiz, laborategian egindako esperimentuek argi erakutsi dute lurrazaleko arrokak sakoneko presioen eraginpean jarriz, ezin dela inolaz ere Lurraren batez besteko dentsitatea lortu. Beraz, Lurraren barneko materialen konposizioak ez du zerikusirik azalean ikusten denarekin. Lurraren nukleoa, batez ere, burdinaz eta nikel proportzio txiki batez eratuta dagoela onartuta lortzen den batez besteko dentsitatea bat dator Lur osoaren dentsitatearekin.
‎Riften bilakaeran zehar egitura eraldatu egiten da, estreinako urratsetan riftek izan dezaketen geometriak ez du zerikusirik rift drift trantsizioaren aurretik izan dezaketenarekin. Ondoren, egiturarekiko zehar ebaki perpendikularrez baliatuz rifting prozesuaren bitarteko urrats batean ikus daitezkeen ezaugarri geometrikoak deskribatuko dira.
‎Ertz egonkorrek (edo pasiboek), izenak adierazten duen bezala, ez dute jarduera tektoniko berezirik aurkezten. Oro har, zabaltzen ari diren ozeanoak inguratzen dituzte eta ez dute zerikusirik gaur eguneko plaken arteko mugekin (8.1 irudia). Iraganean, aldiz, plaken arteko muga baten gainean kokatuko ziren, beraien garapena rift kontinentalen bilakaerarekin hasten baita.
‎Ondorioz, ertz egonkorretan lurrazal kontinentalaren eta ozeanikoaren arteko muga riftarekin batera sortutako gabroekin osatuko litzateke. Rift garaiko gabro hauek ez dute zerikusirik lurrazal ozeanioaren 3 geruza osatzen dutenekin, aurrekoak lurrazal ozeanikoa sortu aurretik pilatu ziren eta besteek ozeano gandorrean dute jatorria.
‎Lurraren konposizio orokorra ondorioztatzeko erabiltzen den bide zuzenena meteoritoen ikerketatik datorrena da. Sarritan meteoritoek inklusio txiki biribilduak gordetzen dituzte eta inklusio horietako elementu portzentajeek ez dute zerikusirik inguruko arrokaren elementu portzentajeekin. Inklusioei kondruloak deritze eta kondruloak dituzten meteoritoei kondritoak.
‎Beraz, goimantuko arrokak analisatuz mantuko konposizio orokorra lortuko da. Lurrazal kontinentalaren konposizioak ez du zerikusirik mantuak duenarekin, baina Lurreko silikatoen proportzioarekiko horren gutxi errepresentatzen duenez(% 0,5), onartzen da lurrazal kontinentalaren eraketak ez duela, era nabarmenean, mantuaren elementu nagusien kontzentrazioa aldatu. Hala ere, mantua kimikoki geruzatuta egon daitekeela iradokitzen dutenak ere badaude.
2006
‎Hala ere, horrelako emanaldietan, eta benetako garaia 1053koa bada, feudalismoa hurbil izan daitekee127, Etxebarriakoa izan daiteke familia monasterio bat eta baliteke lur horiek haren menpe utzi izana, gero hamarrenak kontrolatzeko modua izateko familiak, eta, beraz, errentak ziurtatzeko. Baina emanaldia egitean argi uzten dute Munio eta Leguntiak, ez haiek ez beren senideek, ez dutela zerikusirik izango monasterioarekin eta emandako jabegoekin, baizik eta soilik monasterioan biziko ziren erlijiosoek; hori 1051n Eneko Lopezek emandako monasterioen askatasunaren bidetik doa (elizei askatasunak ematen hasi zitzaizkien garai batean128), eliza propioa edo patronato laikokoa izan ez zedin (Mañaricúa, 1984: 303 eta 312), baizik eta monasterioa bera bere buruaren jauna129 Beraz, dirudienez, San Agustineko emanaldi hau monasterioari egiten zaio, aipatzen diren santuen erlikiei emanez jabegoak; Mañaricúa k (1957:
‎Bi sepulkro eta bi estalki dira, koruaren azpian daudenak, alde banatan. 1270erako existitzen zen elizan bazeuden jada seguru asko, ur bedeinkatuko ontziarekin batera (gaur egungo eliza XVI. mendearen hasierakoa bada ere), baina horiek XII. XIV. mendeen artekoak dira, ez baitute zerikusirik Argiñetakoekin, eta berrerabiliak eta aldatuak izan direnez, zaila da haien interpretazioa. Gainera, hilobiek eta estalkiek ez dute bat egiten, esan bezala, eta, beraz, hilobi desberdinei dagozkie (García Camino, 2002:
‎Ondorioz, errentagarritasunera orientatutako portaera ekonomikoa (ekintza ekonomiko arrazionala) ez da etikoki baliotsua emaitza onak ematen ez baditu; portaera balioetsiko da irizpide utilitarioen bidez, hau da, gizabanakoari etekinak (edozein) emateko gaitasunaren arabera. Beraz, hasierako kapitalismoaren oinarri etiko erlijiosoak eta utilitarismoak elkarri bizkarra ematen diote, ez dute zerikusirik.
‎Beraz, kooperatibismoak gorpuzten duen arautze morala bestelakoa da: ez du zerikusirik predestinazioarekin eta salbazio pertsonalarekin. Kolektibistagotzat jo daiteke.
‎Goian esan bezala, azken mendeetan garatutako Astronomiak ez du zerikusirik aurrekoarekin. Fisikan aurrerakuntza nabarmenak gertatu diren heinean, horietako batzuk Astronomian aplikatu ahal izan dira zuzenean.
2007
‎Langileria aipatzen dugularik, mila langile inguru gara une honetan, etaprofilek ez dute zerikusirik: margolariak, kazetariak, ekonomialariak...
‎kultura hitzaren erabilera, kultura aztertzeko erabilitako kontzeptuak, bestearlo batzuetara jo duten desbideraketak ezabatzea (ekonomia, ikuskizuna, engainua...); izan ere, arlo horiek kulturaren bizkarroiak baitira. Eta, jakina, gure ondoriooperatiboek ez dute zerikusirik, administrazioek, komunikabideek eta kulturekoizpenak oro har eginiko jokaerarekin. Herri baten kulturari buruz ari gareneanbereziki interesatzen zaigun aspektua da kulturaren izaera pertsonala.
‎Horrexegatik, kulturaren zehaztapena taldea bada ere, kulturari zaion atxikimenduak ez du zerikusirik tradiziozko munduan nagusi zen talde kulturarekin, gaur, gizabanakoak hautamen handia duelako. Pentsatu hiriko azpikulturetan: punkyak, heavyak, raperoak...
‎Hitzak engainagarriak dira oso errealitateberaren adierazle direlakoan aditzen ditugunean, eta horietako kasu bat hauxe beradugu: hain zuzen, nazio identitatearen auzian sentimenduz euskal herritarra delaesateak ez baitu zerikusirik frantsesa edo espainiarra dela esatearekin. Herritarfrantsesen eta espainiarren kasuan, inork bere burua halakotzat hartzen duenean, halakotzat hartzeak ez du esan nahi identitate horren mamian dagoena sentimendusubjektiboaren kontu hutsa denik.
‎Erdal ispiluan dakusaguna zinezkoa da nazio errealitate osoarekin bat datorren heinean. Euskal identitatearen kasuan errealitateerrealak ez du zerikusirik herritarren ustekizunekin.
‎Ezta idazleaedo artista bera ere. Kultura kontzeptuak ez du zerikusirik ohiko murrizkeria lotsagarri horiekin: izan ere, kultura, gizarte historiko jakin baten kultura sistema osoaden neurrian, gizarte oso horren euskarri osoa da, gizarte jarduna eta gizagintzaosoaren zentzua bere baitan biltzen duen ekintza sistema.
‎Egungo San Sebastianek ez du zerikusirik garai bateko Donostiarekin. OrdukoDonostia hura euskal herria zen, ez oraingo erdal herria.
‎Aipatu Barère, Grégoire, Domergue eta enparatuen alderantziz, Humboldt-en aburuz, hizkuntza bakoitza eta edozein, mundu ikuskera osoa da berbaitan, eta osoa baino osoagorik ezin da egon bat bestea baino; beraz, ezta bat bestea baino hoberik ere, hizkuntza bezainbatean. Hizkuntza bat izan liteke tresna egokiagoa ala ez Estatuarentzat, hautu politikoen kontua izango da hori (prestigioa, etab.). Baina hizkuntzaren beraren balioarekin hizkuntza gisa horrek ez du zerikusirik, eta, Barère eta Grégoire k egiten duten moduan, filosofia haien xede politikoetarako lan eginaraztea, ez da filosofiaren perbertsioa baizik, eta politikaren perbertsioa orobat, fanatismoa toga jantzirik.
‎Kontrara, Condillac-en arabera, ideien arteko loturak («liaison des idées») ez du zerikusirik logika omen ezeinekin, sentsazioen ordenarekin ere ez zehazki. Sentsuek (begiak, belarriak, etab.) zerbaiten sentsazio ezberdin anitz batera jasotzen duten bezala («ideia» edo errepresentazio ezberdinak), eta horiekaz irudimenak zerki horren kontzeptu edo ideia osoa biltzen duen bezalaxe, hitz egiteko
‎Hizkuntzak, gero, 1) ideiekin operatzea erraztuz, ezagutzaren garapena errazten du, eta 2) ideiak kanporatzea ahalbidetuz, sozializazioa bideratzen du. Baina, b) hizkuntzak ez du berak ezagutza (ideia) deus eratzen, ez da aktiboa, baizik eta beti zeinu, hots, tresna bezala dago hartua104; ideien eraketan ez du zerikusirik, ez da bera eraginkor. Hala ere, agerikoa da nola autore enpiristengan hizkuntzaren beharra eta inportantzia ezagutza orokorrerako bultzaka bezala datorren geroz eta indartsuago (hizkuntzaren de facto beharra Locke-k berak aitortu du jada, behar horren modua gero aski zehazten ez bada ere) 105.
‎Ezbaikoago, Sapir Whorf iparramerikarren ahaidetasuna Humboldt-ekin izan da garai batean: honezkero erlazio hori ere ziurtatutzat eman behar omen da860 Ia ez dago esan beharrik, nolanahi ere, mundu ikuskeraren teoriko garaikidetarrok eta Humboldt bereizi egin behar direla (Heidegger edo Wittgenstein baten filosofiak ez du zerikusirik Humboldt-ekin, puntualki izan ezik).
2008
‎Egun haurtzaroa aro berezi eta garrantzitsutzat hartu eta haurrak maitasunez zaindu beharreko gizakitzat baditugu ere, ikuskera hori berri samarra da, mende askotan zehar haurtzaroaz egon den ikuskera nagusia negatiboa izan baita. Hala, gurasoen eta seme alaben arteko harremanek ez zuten zerikusi handirik egun desiragarri eta beharrezkotzat dugunarekin. Horren arrazoiak asko izan daitezke, besteak beste:
‎Zerbitzuaren hedadura domeinu baten bitartez kontrolatzen da, eta eremu hori domainname edo nisdomainname komandoaren bitartez lortzen da. Dena den, domeinu horrek ez du zerikusirik Internetekoarekin, askotan nahasten badira ere, azken horren identifikazioa dnsdomainname komandoaren bitartez lor daitekeen arren.
2009
‎Adibide xume bat jartzearren, aipa dezagun zer gertatu den FrantziakoTourrarekin. Gaur egun eskaintzen diren emanaldiek ez dute zerikusirik 80kohamarkadaren hasieran emititzen ziren programekin. Teknologikoki ez dago arazorik Tourreko etapa bat oso osorik zuzenean eskaintzeko.
‎Eta kulturari buruzko informazio asko «txapa» dira; beste edozein alorretako informazioasko bezala. Eta «txapa» izaerak ez du zerikusirik gaiarekin. Bai, ordea, albistealandu duen kazetariarekin edo kazetari taldearekin.
2010
‎KOAk dituen alderdi positiboen artean, onura eta kostuen arteko trade off aesplizitua egiten duela daukagu, zeina interesgarria izan daitekeen baliabide urrientestuinguruan. Bestetik, balorazio ekonomikoa baliagarria izan daiteke ingurumenaren narriadura larria legokeen kasuetarako, ordainketa isunaren zenbatekoa kalkulatzeko tresna baliagarria izan baitaiteke, baina horrek ez du zerikusirik naturaeremua babestuta edo ez egotearekin. Dena den, gure aburuz balorazio ekonomikoakduen alderdirik interesgarriena, moneta terminotan adierazitako balio konkretuazharago, natura eremuak babesteak gizarteari ekarri ohi dion onura sozialaren kuantifikazioa dugu.
‎Segurtasunarekikokezka hain zuzen ere, hegakortasuna eta ziurgabetasuna garapen bideko herrialdeen ezaugarri bereizgarriak zirela ohartzean jaio zen, eguneroko ongizatearenbilaketari eragiten ziola baieztatu zenean. Giza segurtasunari eginiko aipamenhonek ez du zerikusirik segurtasuna tradizionalki ulertzeko moduarekin (azken haugatazkarekin lotzen baita), segurtasuna ongizatearen aurreikusgarritasunarenikuspegitik ulertuta baizik.
2011
‎Orduan, Internet bidez zure berri ez badute, ziurrenik telebistaren edo irratiarenbidez ere ez dute zure berri izango. Egungo irrati eta telebista kontsumitzaileenbelaunaldia desagertuko da, eta, dakizunez, gazteen gustuek ez dute zerikusi handirikirratia transistore bidez entzuteko edo telebista ikusteko, beren saio kuttunak dituzte, Interneten bidez jaisten dituzte eta nahi dutenean kontsumitzen dituzte, ipodean edoetxean, «pendrive»a deskargatuta. Orduan, kontu hau presazkoa da.
‎Prozesu edipikoa ongi garatzen bada, haurrak uko egingo dio amaren faloa izateari; irudimenezko objektu izateari utziko dio faloak, falta denaren adierazle izateko. Faloa adierazle bat da, eta ez du zerikusirik zakila edukitzearekin edo ez edukitzearekin. Ez daukagunaren desira da, eta horrek ez dauka zerikusirik irudimenezko objektu bat edukitzearekin edo ez edukitzearekin.
2012
‎Eleberri honek euskal literaturan jorratzen ziren baserri gaiekin bukatuzuen, lehenengo aldiz euskal hiritar bat jarri zuelarik protagonista. Kontatzen denistorioak ez du zerikusirik euskal bizitza tradizionaleko inongo gairekin. Nobelandagoen kontaketa lehenengo azaleko begirada batean behintzat, mutiko bat eta beremaitasun istorio batean eta hark ekartzen dizkion buruhausteetan zentratzen da.Irakurketa mamitsuago bat eginez gero, aldiz, istorio hori barne kontaketa eta barnehausnarketa baterako aitzakia baino ez dela konturatuko gara.
‎auzia ez dago Volksgeistkontzeptuan, baizik eta kontzeptu honen ulertzeko moduan. Alegia, jatorrian (Herder, Hegel, Savigny), Volksgeistak ez du zerikusirik inolako planteamendu arrazista etaesentzialistekin, kontrakoa baizik, hizkuntzaren gaitasun autokreatzaile eta, beraz, antiesentzialista seinalatzen du» (Beñat Sarasola, Berria,). Liburuan, gaur egun pil pilean dauden gaiak aztertzen dira:
‎auzia ez dago Volksgeistkontzeptuan, baizik eta kontzeptu honen ulertzeko moduan. Alegia, jatorrian (Herder, Hegel, Savigny), Volksgeistak ez du zerikusirik inolako planteamendu arrazista etaesentzialistekin, kontrakoa baizik, hizkuntzaren gaitasun autokreatzaile eta, beraz, antiesentzialista seinalatzen du» (Beñat Sarasola, Berria,). Liburuan, gaur egun pil pilean dauden gaiak aztertzen dira:
‎Cronon en arabera, indigenek bazeuzkaten azokak eta elkartruke anitz burutzen ziren kostalde eta barruko herrien artean, baina horrek ez zuen zerikusirik europarrek zituzten merkataritza egitura sendoekin. Indigenek herri mailan kontsumitzen zituzten naturak ematen zizkien fruitu asko.
‎Haren ustez, herri baten lurrak kolonizatzaileak inbaditzen dituenean kolonizatzailearen eta indigenen arteko haustura markatzen da. Horrek ez du zerikusirik kolonizatzailearen jatorriarekin. Era horretan, Daes en definizioak Asia eta Afrikako herriak indigena modura definitzeko bidea zabaltzen du, nahiz eta aitortu kontinente horietan herri indigenak eta gutxiengoak nahastu egiten direla.
‎Garapena ez da indigenentzat bizi kalitatearekin lotzen, eta SMK delakoak ez du zerikusirik ondare materiadunaren pilatzearekin. SMK oinarrizko beharrak lortzearekin eta bizitza harmoniatsua izatearekin dago kezkatuta, bai gizabanako mailan bai talde moduan.
‎Publizitatearen Lege Orokorraren eta Lehiaketa Desleialaren Legearen arteko desberdintasun terminologikoak aztertzean, «konparazio publikoa»ren ezaugarriak ere aztertu beharra dago; izan ere, konparazio publikoan, hirugarren alderdi batek egindako salerosgaien testak jasoko dira. Iragarleek, normalean, ez dute zerikusirik horietan eta erabat zilegiak dira (Lema, 1991: 6.147; Massaguer, 1999:
‎Derrigortze jokaera bat zehazteko Legeak beste mehatxu batzuk ere aurreikusten ditu. Horiek, aldiz, ez dute zerikusirik izaera fisikoa duten mehatxuekin, bestelakoak dira. Hau da, izaera juridikoa dute eta horien bidez enpresaburuak kontsumitzaileari helarazten dio agintzen diona egin ezean egintza juridiko bat edo akzio bat aurkaratuko diola (LDL 8.2.e artikulua).
‎Alemanian eta Italian BenettoneLeistungwettbewerbn hainbat irudi debekatu egin dira (moja bat eta apaiz bat elkarri musua ematen azaltzen dituena edo jaioberri batena) desleialak direla argudiatuz. Izan ere, pertsonen sentimenduak (gupida edo karitatea) astintzen dituzte baina irudi horiek ez dute zerikusirik merkaturatzen diren produktuekin. Azken batean, publizitate mota horrek produktuaren ezaugarrietan oinarritutako publizitatearen aurka egiten du() (Tato, 1994:
‎Zentzu horretan, nabaritzen da azken denbora hauetan, gizonezkoaren biluzia gero eta maizago agertzen dela. Publizitatean sexua agertzeak ez du zerikusirik publizitate iraingarriarekin edo diskriminatzailearekin119 Ildo horretan, enblematikoa da «Corporación Dermoestética»ren kontua120 Kasu horretan, hedatutako iragarkian honako egoera hau agertzen zen: emakume gazte bat bikinian hondartzan, mezu hau erantsita zeramalarik «Bai, ni ere joan naiz Corporación Dermoestéticara.
2014
‎Erabiltzen den beste kontzeptu bat «familia indarkeria» da (Larrauri, 2007). Baina horrek ez du zerikusirik gizon emakumeen arteko harreman afektuzko nahizerotikoekin. Etxeko indarkeriaren antzera, kontzeptu zabalegia da koadro aktantzialazedarritzeko.
‎Alde batetik, emakumeen emozioak norbanakoaren esparruankokatzen ditu; ez dira konpartitu behar, emakume bakoitzaren emozioak dira, kaotikoak, antisozialak. Bestetik, eta aurrekoarekin lotuta, emakumeei loturikoemozioak eremu pribatuan, intimoan, mantendu behar dira (familian, lagunartean). Ez dira emozio publikoak edo formalak; ez dute zerikusirik ekonomiarekin esatebaterako.
‎Egun haurtzaroa aro berezi eta garrantzitsutzat hartu eta haurrak maitasunez zaindu beharreko gizakitzat baditugu ere, ikuskera hori berri samarra da, mende askotan zehar haurtzaroaz egon den ikuskera nagusia negatiboa izan baita. Hala, gurasoen eta seme alaben arteko harremanek ez zuten zerikusi handirik egun desiragarri eta beharrezkotzat dugunarekin. Horren arrazoiak asko izan daitezke, besteak beste:
2015
‎Euskal Herria atlantikoan badugu hiri bazterreko paisaia paradigmatiko bat, hirieninguruetako mendi magaletakoa hain zuzen ere. Honek ez du zerikusirik paisaia tipologiahomogeneorekin eta globalizatuarekin lotzen den eremu zabal, lau eta dentsitate baxuanhiritartu denarekin. Izan ere, elementu geografikoen presentziak eragiten dituen eraikuntzafisiko eta kulturalak erreparatzen baldin baditugu, berezkoak diren elementu eta formak, baitabizimoduak eta esanahiak ere topatu daitezke.
‎soilik esanbehar zuten ahoz, gorputzeko beste atalak ahalik eta gutxien mugituz. Erantzun hauen helburuasubjektuak esperimentuan zehar arreta mantentzea zen, esperimentuaren helburuarekin ez zuen zerikusirik.
‎Bestalde, KOA ak dituen alderdi positiboen artean, onuren eta kostuen arteko trade off esplizitua daukagu, zeina interesgarria izan daitekeen baliabide urrien testuinguruan. Gainera, moneta balioztapena baliagarria izan daiteke ingurumenaren narriadura larria legokeen kasuetarako, ordainketa isunaren zenbatekoa kalkulatzeko tresna baliagarria izan baitaiteke, baina horrexek ez du zerikusirik natura eremua babestuta ala ez egotearekin. Dena den, gure aburuz moneta balioztapenaren alderdirik interesgarriena, moneta terminotan adierazitako balio konkretuaz haratago, NEBek gizarteari ekarri ohi dioten onura sozialaren kuantifikazioa dugu.
‎Latinoamerikan dagoen mapa politikoak 2015ean ez du zerikusirik duela 25 urte zegoenarekin; laurogeiko eta laurogeita hamarreko hamarkadetako egoerarekin alderatuz gero, bestelakoa da. Garai hartan zegoen argazki politikoa grisez margotuta zegoen eskualde osoan, Karibeko irla batean izan ezik.
‎Demokraziari dagokionez, beste ekarpen garrantzitsu bat haren izaera holistikoa aldarrikatzea izan da. Laurogeita hamarreko hamarkadan, berriro ere liberalismo politikoak sinetsarazi nahi izan zigun demokrazia mugatzen zela esparru politiko instituzionalera eta, ondorioz, ez zuela zerikusirik arlo ekonomiko, sozial eta kulturalekin (Boron, 1993: 118).
‎Herrialde batzuetan nazioarteko politikan azken urteotan bultzatu diren aldaketak tamaina handikoak eta historikoak izan direla ukaezina da. XX. mendearen bukaeran zegoen argazki geopolitikoak eta 15 urte pasata dagoenak ez dute zerikusirik eta garai historiko berri baten seinale argia da. Lortu diren aurrerapausoak asko dira eta datozen parragrafoetan nabarmentzen saiatuko gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia