2012
|
|
Beraz errendizioa eskatzen dute negoziatu baino lehen. Horrek
|
ez
du zentzurik, negoziaketa bera ukatzen da. Bestetik esaten denean, lehen eman ditzaten lurraldetasuna eta autodeterminazio eskubidea, eta orduan ikusiko dugu, berdin gertatzen da... Hau da, negoziaketaren helburu propioak negoziaketa baino lehenagoko baldintza beharrezkotzat etengabeki planteatzen direnean, auzia blokatu egiten da.
|
|
Horrek sentsibilitate demokratikoarekin topo egiten du eta gaur egin gaindiezina da. Beraz, behin eta berriro errepikatzea ETAk eta indar faktikoek hitz egin behar dutela eta gero beste guztiek talde politikoek, etab.aplikatuko, horrek
|
ez
du zentzurik. Beste era batera planteatu litzateke auzia, adibidez:
|
2021
|
|
" Orain eta horrela,
|
ez
du zentzurik negoziazioaz hitz egiteak".
|
|
Poli-mili ohia, 1980an atxilotua eta Azkarraga operazioak askatua, zera baieztatu zuen Gasteizen, hitzaldi batean: behin herriak Autonomia Estatutua onartua, borroka armatuak
|
ez
zuela zentzurik. Haren konklusioa:
|
|
Alta, borroka armatuak
|
ez
zuen zentzurik ez bazen zanpatuen askatzeko, eta atentatu indiskriminatuen(" auto lehergailuak") aurka ageri ziren:
|
|
"
|
Ez
du zentzu handirik egoera luzatzeak. Euskal Herria eraikitzeko prozesuan gaude eta ez" bake prozesu" batean".
|
2023
|
|
Erraza da Lamartinek bezala erratea" Ene aberria da Frantziak dirdiratzen duen toki guzietan... egia ene herria da"; tamalez, horrek
|
ez
luke zentzurik Frantzia eta egia hitz baliokideak izan balira baizik. Gertatu da, gertatzen da, eta gertatuko da Frantziak gezurrak erratea eta zuzenkontrakoa izatea; zeren Frantzia ez baita Jainkoa, ezta urrundik ere.
|
|
Haatik, zentzu batean, estatua menderatzen zuen eta horregatik harekin identifikatzen zen. Richelieuren kontzepzio politikoak
|
ez
du zentzurik baizik eta indibidualki edo kolektiboki beren herriaren jabe sentitzen diren edo bilakatzeko gai sentitzen direnentzat.139
|
|
|
Ez
du zentzurik bilatzea noraino doazen Hitlerren eta Napoleonen arteko antzekotasunak eta diferentziak; interesa duen arazo bakarra da jakitea ea bata handitasunetik legitimoki bota dezakegun bestea ere bota gabe; jakitea ea biek duten miretsiak izaiteko tituluak mota berekoak diren edo izatez diferenteak. Eta galdera argiki pausatu ondoren, aurrean luzaz begiratzen egon ondoren, gure burua gezurrera iristen uzten badugu, galduta gaude.
|
|
|
Ez
du zentzurik errateak gizakiek eskubideak badituztela alde batetik eta eginbideak bestetik; izan ere, bi hitz horiek ez dute ikuspuntuaren nondikakoa baizik adierazten; haien arteko erlazioa subjektuaren eta objektuaren arteko erlazioa da. Bere aldetik gizaki batek ez ditu eginbideak baizik eta haien artean badaude berari buruzko eginbideak direnak; aldiz besteek, beti gizaki horren ikuspuntutik ikusita, ez dituzte eskubideak baizik; baina berak ere, bere aldian, eskubideak baditu bere buruari buruz obligazioak aitortzen dituzten besteen ikuspuntutik kontsideratzen denean; azkenean, unibertsoan bakarrik biziko litzatekeen gizakiak eskubiderik ez luke, obligazioak bai ordea.
|
|
Aita sainduak egin testuetan, irakur daiteke: " Ikuspuntu kristautik ez ezik, baina orokorkiago giza ikuspuntutik[...]"; beraz hau erraten du ikuspuntu kristauak—zeinak, edo
|
ez
duen zentzurik, edo, mundu honetan eta bestean, dena barnean biltzen duen—giza ikuspuntuak baino orokortasun maila tipiagoa balu bezala. Ezin da porrotaren aitortza izugarriagorik irudikatu.
|
|
...nde batzuek, publikoaren aurrean egiaren apaiz gisa presentatzen direnek, larriki hondatzen dute jokatzen duten errola euren burua xake jokalariekin erkatuz; eskultore batekiko erkaketa ohoragarriagoa da; baina eskultorearen bokazioa badugu, hobe dugu eskultore izaitea matematikalari baino; gainera hurbildik begiratuz geroz, zientziaren gaurko kontzepzioaren arabera, eskultorerekiko erkaketa honek
|
ez
du zentzurik; ez da beste kontzepzio baten aurre sentimendu biziki lausoa baizik.
|