Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 117

2001
‎Bigarren irakurketa honi bagagozkio, aise ohartuko gara. Atabala eta euria, narrazioak intertestualitate jokoa zabaltzen duela Latorrizko danborra elaberri etafilmarekiko. Gunter Grass-en elaberrian eta bere gainean Volker Schlondorff ekmoldaturiko filmean, haurtzaroa utzi nahi ez duen umearen istorioa kontatzen da, preseski, nagusien mundura igaro nahi ez duen Oscarren istorioa. Horrela, hiru urtebetetzerakoan, Oscarrek bere burua eskaileretatik behera botako du, eta ondoriozez da haziko, ume txikia izango da betiko; eta munduan barrena ibiliko da beredanborra etengabe joz, narrazioan umea atabala jo eta jo ari den bezala.
‎Bakardadean one man’s band, jolasean bakarrik jardun nahi ez duen umearen moduan asmatu ditut lagunak. Dramatis personae, nire drama lagunak, nire mamuak, munduan sakabanaturiko geure antzekoak, eustarriak galduta, triste, erne, ausentzien katean lotutako jendea.
2002
‎Haserretu, ordea, bai. Ez ninduen ume hitzak gogaitu, ez zidan haren begirada estrabikoak atzeraka eragin, ertzainak erabilitako tonuak baizik. Eta baita nire han egoteko eskubidea zalantzan jarri izanak ere.
2003
‎Arantxak, Unaxen ondoan orduek zeru garbian hegaka, berriro ez itzultzeko aldentzen diren koloreetako puxiken forma hartzen zutela sentitu zuen, askatu dituen umearen begi goseberen gainetik. Eta berak ez zuen ume hura izan nahi, ez zien zorioneko une haiei ihes egiten utziko.
2004
‎Oso langileak dira horretan, bai, eta ongi betetzen dituzte berezko legeak artifizialkeria ta haragikeriarik gabe, bizi alarguntza edo poligamia edo dibortziorik gabe. Ijitoek ez dute umerik ekartzen, etorri egiten zaizkie.
2005
‎Ipuin honek ia tonu erlijiosoa hartzen du. Bertan, genioen bezala, ugazaba baten zikoizkeria agerian utzi arren, Gabon giroa, maitasunik eta lagunik ez duen ume umezurtza, Jesus umea eta Andre Mariaren aipamenak eta amaieran umea hiltzeak erruki tonu ikaragarria ematen diote ipuinari. Erruki sentimendu horrek ugazaba zikoitzaren bihotz gogorra bigunduko du eta haserre zituen langileak ere, lehen gorriak, errukitzea lortuko du.
‎Hutsaren hurrengoa. 18 urte baino ez dituen ume ezjakina naiz, helduen munduan jokatu guran. Begi bistan gainditzen nauen munduan.
2006
‎Haren seme zaharrenak –Mariaren anaia eta Migelen osaba, beraz– hartua zuen etxearen eta ofizioaren segida. Oraino ez zuenez umerik adinean, iloba berarekin ikastun hartzeko prest zegoen, jana eta etzana sari. Migeli hezetasunak hezur mamiak ustelduko zizkion edo larruei darien laino kiratsak birikak erreko.
2007
‎Handik denbora garrenera, uri handietan, batez ere, beste kultura ‘bateko’ umeekin olgetan ziren. Gaur egun, ordea, etxetik urten barik, aurpegiz ezagun ez dituzten umeekin (edota gazteekin...) jartzen dira harremanetan, eta beste kultura ‘batzuetako’ pertsonekin jartzen dira harremanetan. Halandaze, berdin dio umea Zeanurikoa izan edo Barakaldokoa izan, harremanak ez dituzte izaten hizkuntza baten bakarrik, ezpada aurrekoak darabilen hizkuntzaz.
‎Ez zuen Elisaren antzik. Ez zuen ume antzik ere.
‎Nire oihal garestiz bildutako arrosak barre egiten zuen halakoetan. Itxura denez, gustatu egiten zitzaion heldua izan nahi zuen ume batek, alegia nik, heldua izan nahi ez zuen ume bat, alegia Ana Isabel, zaintzea. Baina nahi baino lehenago gauzak alde batetik okertu egin ziren, eta bestetik zuzendu, ez dakit.
2008
‎Patologiarik ez duten ume txiki guztiak berdinak dira, berdin ikasten dituzte hizkuntzak eta ez dute azenturik. Behin nerabetasuna pasata norbanakoen arteko aldea askoz handiagoa da.
‎Ezaugarri fisiko eta intelektualek ere eragina izan dezakete nortasunaren garapenean eta garapen sozialean. Ondo hitz egiten ez duen ume batek pertsonak jo ditzake bere helburuak lortzeko eta portaera horrek eragin kaltegarria izan dezake ume horrek besteekin duen erlazioan.
‎Bigarren Mundu Gerra amaituta, Frantzia osoak gurasorik ez zuten umeen egoerari aurre egin behar zion. Wallonek bere ideologia marxistak bultzaturik, arazo horiek konpontzen parte hartu nahi izan zuen.
‎Udaleku irekien helburuari buruz galdetuta, antolatzaile guztiak bat datoz esatean udalekuak gertatzen dituztela umeei ondo pasatzeko aukera emateko." Hasieran sortu ziren euskara bultzatzeko, udan euskara erabiltzeko aukerarik ez zuten umeei aukera hori emateko. Orain, euskarak badu garrantzia, dudarik gabe, baina aisialdia eta umeek elkarrekin ondo pasatzea dira helburuak", esan digu Jone Larrañaga Antzuolako Udaleko Kultura teknikariak.Oñatiko Udalak euskararen garrantzia azpimarratu du:
‎Izan nahi ez zituen umeengan pentsatzen du.
‎Hermannek agian esan zion: " Ez dut ume hori nahi"; baina litekeena da, Hermann Berlinera heldu zenean, nahi gabe, ume baten bila ibiltzea. Jakin gabe ume bat zela behar zuena.
2009
‎Zuek ez duzue umerik, ezta, galdetu die etxea ikustera datozen bezeroei.
‎–Eskerrik asko, baina ez dugu umerik.
‎Esku ona daukat umeekin, beti esaten didate. Baina, klaro, ez duzue umerik. Beno, ba, ez dakit, beste ezer behar baduzue, garbitzea, edo baratzean laguntzea, hemen nagoela.
‎Berriz idazten ari banaiz, zuok biok, Martin eta Norak, gauez umeei kontatzen dizkiegun ipuinetan sinisteko gaitasuna eman didazuelako izan da. Ipuin horiek ez dituzte ume guztiak salbatuko, baina salbatzen dituztenek dute inoiz mundua ipuinik gabe imajinatu.
‎–Zuk ez duzu umerik?
‎Orain arte ongi atera da. Juliak so egiten dit eta ingelesez mintzo da, amari begira eta katalanez hitz egiten du, eta ezagutzen ez duen ume batekin topo egiten duenean jolastokian lehen hitzak gaztelaniaz esaten ditu, badaezpada ere. Ritak hirurak ulertzen ditu, baina hitzak eta hotsak nahasten ditu mintzatzean.
‎ALIZIA. Baina oso argi ikusi nuen ez zuela ume honen aita izan nahi.
‎Laguntza hauek gehiagora joanen direla uste duzu. Bai, denborarekin pentsatzen dut goiti joanen direla. Ez dakit Frantziaren pare jarriko den, bainan…Nik uste laguntza hauengatik ez dugula ume gehiago izanen. Laguntza hauek fami­lia sustatzeko dira, bainan diru horrengatik inor ez da animatuko haurra izatera. Gain­era gaur egun familia ugaria izateak ez du apenas deustarako balio.
‎Zortzi urte joanak ziren ezkondu zirenetik, eta ez zuten umerik. Felixi, ordea, ez zitzaion berriketa gai hura gustatzen.
‎Egia da zenbait kulturatan umeen kontrako indarkeria fisikoa normaltzat jotzen dela, emakumeen kontrako jardunarekin antzera gertatzen da, eta gurean ere halaxe zen duela ez horrenbeste. Zenbait lekutako sentsibilitateak ez du umeei egurra emate horretan, ez gara ari haurra hil zorian uzteaz, lotsatzeko, errukitzeko edo haserretzeko (horrenbeste) motiborik ikusten.
‎Erakunde formaletan gertatzen ari da hori, profesional eta adituen altzoan. Etxean figura afektibo (hain) finkorik ez duen ume belaunaldi berria da, familia tradizionalaren gainbehera bizi baitugu, eta" etxekoandre" figura historikoaren galtze faktikoa.
2010
‎Non dago funtsezko arazoa? Hezitzaileek, eskolak, familiak eta abarrek ez badute ume bat benetako produktuak jatera ohitzen eta plastikozko oilaskoa janez gustura bizi bada, ez zaio benetakoa gustatuko fuerteegia irudituko zaiolako. Memoriak ez dizu inoiz ezagutzen ez duzunik eskatuko.
‎Lorik egiten ez duen umearekin sufritzen dute gurasoek.
‎Reisberg (1982) egilearen aburuz, Alzheimer gaixotasunean gertatzen den narriadura kognitiboaren garapena, adimenaren garapenaren inboluzio gisa edo denboranatzera bueltatze gisa azaldua izan daiteke. Teoria honen arabera, Alzheimer gaixotasuna duen gaixoa pertsona heldu, kontziente, trebe eta kontrolatu izatetik, pixkanaka, erreflexu gutxi batzuk baino ez dituen ume bat izatera igarotzen da. Heldutasuneko pentsamendua eta erantzun adimentsuak desintegratzen joango dira, erabatdeuseztatu arte.
‎Izugarrizkoak esaten zizkidan Juancarrek: lehendik ere ez nuela ume hura ekarri nahi izan, eta azkenean, nahita edo nahi gabe, lortu nuela umeaz libratzea.
‎Ez tematzea deliberatu nuen, Jaioneren minberatasuna babeste aldera. Nahiz eta, lehenengo aldiz –aitor dezadan– orain ziurtasunez izango ez genuen umearen gabezia nabaritu nuen. Zerbaiten eskasean biziko ginen aurrerantzean.
‎Ala, Jahve eta kristauen jainkoa aurreko berberen borreroak. Aitek sufritzera kondenatu eta amarik ez dutenen umeen herio dantza.
2011
‎Pertsonak ote, animaliak ote? Zerezkoak ote. Urtebete baino ez zuen ume bat ere fusilatu ei zuten, handitan «gorri» bilaka ez zedin. Niri horrelakorik aginduz gero, ume bat hil, gorri, urdin ala ortzadar, nik agintariaren aurka eginen nuke tiro, eta gero gerokoak! Handik kilometro gutirat bertze pasadizo bat aditu nuen.
‎Lehenago aterata dauzkat beste bi liburu, gazteentzako. Hau ere nik ez dut ume umeentzako ikusten. Ez dut oso garbi ikusten zein adinetarakoentzako modukoa den.
‎Lehenago aterata dauzkat beste bi liburu, gazteentzako. Hau ere nik ez dut ume umeentzako ikusten. Ez dut oso garbi ikusten zein adinetarakoentzako modukoa den.
‎Honez gain, umearen aitak 45 minutuz alaba autoan negarrez utzi zuela gogorarazi dute magistratuek, baina alabaren aitak dioenez, ez zuen umearen ardura galdu inongo momentutan eta erosketa batzuk etxean uzteko bakarrik utzi zuen alaba autoan.
‎–Eta hala ere? hala eta guztiz ere, ez nauk Onofre epaitzera ausartzen, berak ere ez baitzuen umetarik bertzerik ikusi, bere aita ere jatun hutsa zenez, emaztea zafratzen zuena: zer atera zitekeen, bada, giro hartarik, bertze munstro bat baizik?
‎Ordenagailua pizturik izan dut goiz osoan, Facebooka pantailan baina beste zereginetan nenbilen bitartean beti. ..., tenorearen zain zain, janzkiak ikusgarriak izanik ere, eszenografiak errautsez gristua dirudi, motz egin zaizkit bi ordu eta erdiak lehenengoan, bigarrengoan zati zenbait bitan entzun dut, amaren deira arte; esan diezaioket bere esfortzuak azkenik emaitzak izan dituela, orain hemezortzigarreneko klasizismora iritsita nagoela, edo itzulita, Clementirekin hasi zen haurtzarora, eta ziurrenik izango ez dudan umeari jarriko nizkiokeen obren artean Mozarten eta Haydnen asko daudela.
Ez nuen umeen berririk, baina ez zuen axolarik, bai bainekien han ongi zainduko zituztela. Egun batean, Joxe ilobaren eskutitz bat iritsi zitzaidan eta esaten zuen denak oso ongi zeudela eta alde batetik bestera zebiltzala lehengusu eta osaba izeba guztiekin.
2012
‎Umetan esaten ziguten inauteriak aproposak zirela urte guztian izan nahi genuen hori izateko. Azalpen polita da ezer ulertzen ez duen umearentzat, baina ez dakit nik hori den mozorroak estaltzen duena. Ez dut uste mozorrotu naizen gauza guztiak izatea gustatuko litzaidakeenik:
‎Derion (Bizkaia), Donostian eta Itsasondon (Gipuzkoa) agertu ziren hilkutxa hutsak. Hezurrik eta horrelako arrastorik ez zuten aurkitu, eta ziur esan zuten kutxa horietan inoiz ez zutela umerik sartu. Haur lapurtuen auziari indarra eman zion kutxak hutsik egoteak:
‎Txan magoak ohituraz azkar hitz egiten du. Euskaraz erraztasunik ez duten umeen aurrean dagoenean ordea, frenoari ematen dio. Dena dela, ederki daki magiaren efektua unibertsala dela eta hainbat magiatan hizkuntzak berak baino garrantzi handiagoa dutela keinuek.
‎Zertaz? Argi utzi zenuen ez zenuela ume gehiagorik nahi, eta indartsu igurtzi zuen blusa. Ura aparrez bete zen.
‎–Ez gara ezkonduta egon, ez dugu umerik, ezta etxerik ere, esan nion lehor.
‎–Bai, baina nik ez dut umerik izan nahi.
‎Udako sargorien garai gorrian isiltzen da ez duela umeen nahikeri gure lurrak uzten ote ditu ala ez dela gehiago gure maitasunaz egarri
2013
‎Denok sartu izan gaituk noiz edo noiz umetan biluzik Ganboako idoian, ohitura hala duk eta. Ez duk umerik Kokoherrin auzolan egunetan helduak lanean ari diren bitartean Ganboako ur epeletan arropa kenduta jolastu ez denik.
2014
‎" Eurekin jolasean ibiliz, ordu batzuetan behintzat, dibertitu zitezen ahalegintzen ginen. Tarteka, umezurztegi batera ere joaten ginen, oraindik eskolarako adinik ez zuten umeekin egotera". Zubelzu eta Gonzalez irakasle ikasketak eginak dira, eta horixe jarri dute praktikan Argentinako egonaldian, Zubelzuk azaldu duenez:
‎Bide honek hitanoaren aukerak ezagutu eta esperimentatzera darama, eta honek guztiak hikarekiko jarrera baikorra sortarazten dio, bere jarduera eta pertsonalitateari atxikita agertzen baitzaio. Neska gehienek aldiz ez dute umetatik hitanoaren A ibilbidea egiten eta gero nerabezaro eta gutxi batzuk gazte denboratan hasten dira bide hau jorratzen (hemen nokak duen gutxiespenak eragina du). Ostera euskararekin gertatzen den bezala hitanoan ia ez da B ibilbide kulturala inoiz egiten, hots motibazioak eragindako hitano ikasketa edo ezagutzan ez da gehiago sakondu edo hobetzen.
‎Deiak eta oihuak etorri ziren gero, eta jendearen arreta, eta galderak, eta neskaren deskribapena eman beharra. Sorospen postuetan ez zuten umearen berri. Ez zegoen jakiterik itsasoak irentsi zuen, bere kabuz joana zen ala norbaitek eraman zuen:
‎–Kultura esentziaz aristokratikoa da, eta kultur baloreen hedapena, aukerako gutxiengoen zentzutasun hobea lantzera eramaten gaituen neurrian, arrisku demokratikoaren balazta bihurtzen da. Herriak ez du ume baten moduko tratua behar, emakume baten modukoa baizik, dio Renanek?, oso ondo ulertzen baitu hierarkia naturalen beharra bizitza sozialaren funtzionamendua egokia izan dadin? 73 Beraz, aitorensemeen arteko plebiszituren bat. Aristokrazian ere ez bide du asko sinesten, ordea, bera, aristokratikoa bai, baina intelektual argitua baita.
‎Ez zituen umearen jolasak jasaten. Ez zituen umearen irriak eta garrasiak soportatzen.
‎Txortan egiteko makina da. Josuri oraindik ez zuela umerik eduki nahi adierazi zion eguna gogoratu du. Eta bost astera haurdun gelditu zela.
‎Eta berdin jarraitzen du, antza denez, erritmorik galdu gabe. Ez dute umerik. Euren denboraren jabe izan dira.
‎Baina, Anek kutxa irekitzen duenean, lapitzak aurkitzen ditu, ez gozoak. «Kutxa ireki ez duen ume batek zer pentsatuko du dagoela barruan?», galdetzen du ikertzaileak. «Lapitzak», dio Anek, ulertu gabe beste ume bat, bera bezala?
‎Ezaugarri fisiko eta intelektualek ere eragina izan dezakete nortasunaren garapenean eta garapen sozialean. Ondo hitz egiten ez duen ume batek pertsonak jo ditzake bere helburuak lortzeko eta portaera horrek eragin kaltegarria izan dezake ume horrek besteekin duen erlazioan.
‎Zazpi urteko neskatoa argazkikoa, petril batean jesarrita, sei urte ere eduki zitzakeen, bost ere bai beharbada, inoiz ez ditut umeen adinak ezagutu. Aurpegi arrunta, ama baino ederragoa agian.
2015
‎Sexuarena era un cuento chino! Eta ez nituen ume gehiago eduki, bizilagun batek erremedioa zuelako horretarako. Belar batzuk edan eta kitto.
Ez zenituen umerik Sri Lankan?
2016
‎Ostatuko neskatxak bere amak ez zuela umerik ukan nahitxiesten baitzuen. Existitze hutsagatik gaizki egiten zuela era errezelatu izan zuen betitik, gehienetan mespretxatu eta gukusten zion aldi oro.
‎Eman dezagun, bada, ontzako urre batzuk zituztela gorderik, ezin ausartuko gara non esaten baina inola ere aparte utzi zuten tokiren batean, aitak, edo amak, edo agian biek erdi bana. Diru hori ere agortuz joango zitzaien ordea, asko zainduta ere ez baitu umerik egiten, eta Europa osoaz jabetu zen nahasmendu hartan, hondamendi haren erdian, ezin itxaron garai batean bezala Jaurlaritzaren laguntza segurua. Hori ere bazen eztabaida iturri.
Ez dugu umerik.
Ez du umerik, ez daki umeak non, han gauzak erortzen direla!
2017
‎medikuarengana eta haginlariarengana joan eta azterketa on bat egin ahal izatea, hondartzan eta igerilekuan bainatzea, inoiz jan ez dituzten hamaika jakirekin elikatzea... Aurten, eskailera bat inoiz ikusi ez zuen ume bat ere izan dute. Eskailera bat.
‎Umetan esaten ziguten inauteriak aproposak zirela urte guztian izan nahi genuen hori izateko. Azalpen polita da ezer ulertzen ez duen umearentzat, baina ez dakit nik hori den mozorroak estaltzen duena. Ez dut uste mozorrotu naizen gauza guztiak izatea gustatuko litzaidakeenik:
‎Adopzioa erabaki larriagoa dela uste du: «Abortua legezkoa denetik, oro har inork ez du edukitzen nahi ez duen umerik. Adopzioan daudenak euren familietatik ateratakoak dira, gatazketatik datozenak:
‎Baina, bideoak ikustean konturatzen gara guraso gazteek badituztela berezitasunak; adibidez, emakumea beltza da, eta adoptatutako umea izan zen orain dela 25 urte inguru. Bestalde, bikoteak ez zuen umea izateko asmorik, nahiz eta emakumea haurdun geratu ondoren aurrera egitea erabaki zuten. Eskulturak Danimarkako familia tipikoa jasotzen omen du:
‎Aholku horiei ez zitzaien entzungor egin. Ikusi dugunez, emakumeak kontrolatzeko kontratatu zituzten emaginak, ziurtatzeko haurdunaldiak ez zituztela ezkutatzen edo ez zutela umerik izaten ezkontzatik kanpo?, eta, horrela egiten ez bazuten, baztertu egiten zituzten. Frantzian nahiz Ingalaterran, emakume gutxiri utzi zitzaien obstetrizian lan egiten XVI. mendearen amaieratik aurrera, ordura arte beraien misterio hertsia izan bazen ere.
‎–Arratsaldeko zortziak laurden gutxiagotan eman zitzaien bozgorailuetatik Bilboko erorketaren berri. Ingelesez irakurri zuten berria eta ez zuen umeengan eraginik izan, baina bertako apaizak esandakoa itzuli zienean umeak amari deika hasi ziren negar batean eta gauean berandu arte luzatu omen ziren haien auhenak eta lantuak. Ume horietako batzuk bozgorailuen kontra eskura zituzten harriak eta makilak botatzen hasi ziren.
‎Eta luzatzeak distrakzioa ekarri ohi du, ekarri ohi dit niri behintzat?, esan zezakeen eta jarraitzen genuen iraupenaren ideia hori borobiltzen. Luzapenaren obsesioa ez zela batere sanoa baina ez dela batere samurra kontrakoa ere gogoratzen zuen erizainak, eta kontatzen zuen bera liburuzainarekin hasi zenean zer arazo izaten zituen, aldapan gora hasi orduko ziplo erortzen baitzen askotan, eta orduan besoen artean amultsuki hartu eta ume bat bezala kulunkatu behar izaten baitzuen eta sekula ez zuela umerik izango pentsatzen baitzuen, nahikoa zuelako horrelako maitaleekin.
‎Erdi egin, erditu, erdi bi egiten dira emakumeak familia izaten dutenean, ez dute umerik izaten; erditu egiten dira landereak ere. Orotariko hiztegian latinezko" pars" eta" parire" arteko antzekotasun berbera azpimarratiz erdiri bi adiera bereizten zaizkio.
‎Modu batean edo bestean, azkenean talento (akademiko) rik ez duten ume eta gazteak ikusezin bihurtzen dira, Sennettek esan bezala, eskola hipermodernoak helburu argia duelako: gizabanakoen eliminazio eta promozioa.
2018
‎–Konturatu zelako ez zuela umerik nahi; ez zituen maite, enbarazu egiten zioten, karga hori gainetik kendu nahi zuen, eskubide hori zuela pentsatzen zuen. Eta guztiaren azpian, noski, maitatzeko gai ez den bihozgabe bat delako.
‎Azalpen asko eman beharrean sentitzen da Marta, eta ez dago ohituta inoren aurrean bere erabakiak justifikatzera. Ramonek jakin duenean Martak ez zuela umea izatera ospitalera joateko asmorik, medikuntza modernoaren aurkako jarrera gisa gaitzetsi du. Martak azaldu dio ez dela atzerakoia beste giro batean erditu nahi izatea.
‎Nik ez dut umerik.
2019
‎Sarri eskuarekin egiten dute eta ez dugu beldurrik izan behar: testuinguru erotikorik ez du ume horrek, baina masturbazio bat da, plazera sentitzen du eta orgasmoak izan ditzake. Zergatik dira neskak txikitan gehien masturbatu direnak eta nerabezaroan alderantziz?
‎Eta zeri zor zaio egungo jaiotza tasa baxua? Umeak edukitzerik ez dutenek umeen merkaturako sarbiderik ez izateari ez, preseski. Kontua da ama izan orduko areagotu egiten dela pobrezia arriskua eta hori bada berehala konpondu beharreko arazo sozial bat, gutxi gutxi batzuren apeta genealogikoak ez bezala.
‎Adibidez, Senarrak badaki emazteak umeak izan nahi dituela eta ezin izan dutenez, pianoa saltzean, Florari" orain aukerako lekua dugu sehaska erosteko" (27) esaten dio eta" isilune luze baten ondoren isilik geratu banintz hobe nukeela pentsatzeko denbora izan nuen, baietz erantzun zidan, dozena bat sehaska sartzeko lain leku bazegoela nahi izanez gero" (27). " Isilik geratu banintz hobe" horrekin, iradokitzen da Senarrak oker jokatu zuela bazekiela aditzera emanez, baina irakurleak badaki Senarrak ez zuela umerik izateko asmorik. Beraz, zergatik esaten dio orain sehaskarentzako lekua badutela?
‎bere okerra, hain zuzen ere, horixe izan baita, zartagina jotzea. Baina patetismoak gain hartzen du sukaldaritza eta bikoteak izan ez dituen umeen argudioa elkartzen dituenean, edota andreak baloratu egiten duenean bere" ahalegina", eta" Berokia kendu eta oraintxe jasoko dut dena" (183) esanez etxeko gauzen ardura bere gain hartzen duenean, Senarra, deprimituegia dagoenez, eseri egiten den bitartean. Ezin adierazgarriagoa da eszena osoa.
‎Jasoneren nobela gordetzen duen gutun azala zure altzoan jarri duzu hegazkinean eseri zarenean. Sekula izan ez duzun ume txikiari bezala heltzen diozu. Zure amak halako komentario bat egingo luke.
‎–Honek ez du ume aurpegirik, ordea. Nola zegoen jantzita zuk ikusi duzuna?
‎Bada emakume bat, askotan ikusi duena bakarrik, bere kasa. Itxura batera, ez du umerik ez familiarik, ez du inorekin harremanik edo maitasuna agertuko dionik. Berrogeita hamarren bat urtekoa ematen du, nahiz Lale ohartu den gizon eta emakume errumaniarrek beren adinari dagokiona baino zaharragoak ematen dutela.
‎Gelditasuna eta abiadura aldamioz eta plastiko berdez estalita dago Plaza itzalean usoak geldirik kotxeak bueltaka dabiltza motoak ziztu bizian taxi horiak txistuka itzalean usoak ere geldirik zementuaren gainean haiek itxaroten daude irmo begiratzen naute begiratzen ditut begiratzen dugu elkar esertzen naiz haiek bezala itxaroten itzalean usoak ere geldirik jatorria bai baina helbiderik ez duen ume talde batek esku jolasetan dabiltza iskin batean txaloen soinuarekin usoek hegan egiten dute baina beste haiek ez dute hegalik.
2020
‎Manikeoak ziren, beraz. Errituei dagokienez, bataioa ez zuten umetan egiteko gauzatzat, heldutasunerako uzten zuten bataioa, eta ez ura edo olioa jaurtiz burura, baizik eta bestela, hausnarketekin eta. Ezkontza ere ez zuten onartzen, nahiago zuten komunitatean bizi, binaka baino gehiago.
‎Bai. Ez baduzu umearen aita buruarekin goiko lanpara jo duelako zorabiatuta lurrera erortzen ikusten, beste lagun bati gertatu zitzaion bezala...
‎Umearen arreta eta interesa piztea du helburu lehen urrats honek, eta haiek egindako galderei erantzuteko jakin mina sustatzea ere badu helburu. Horrek soilik, baina, ez du umearen kuriositatea bermatuko, baina aurreikuspen bat emango dio irakasleari hautemateko zer ezagutza eta trebetasun eraiki diren, eta haurraren jakintzaabiapuntua zein den.
2021
‎Estonian 2007an hasi ziren bigarren hezkuntzako ikasgai gehienak estonieraz ematen baina, hala ere, maila horretara iritsi baino lehen posiblea da beste hizkuntza batean ikastea. Estoniera ama hizkuntza ez duten umeentzat murgiltze ereduko lehen hezkuntzako ikastetxeak daude (Vihalemm eta Hogan Brun, 2013).
‎Zerbait arraroa entzungo du agian estetoskopiotik, orbaina esaterako, galera, edo artatu bitartean konturatuko da amore emandako umetoki bat dela nirea, lekua egin duela, baina ez du umerik daukadanik ikusiko nire informeetan, eta bere buruari galdetuko dio zeri egin dion lekua nire umetokiak, zeri habia, edo lekua egin zion hori atera nahi izan ote nuen; baina ez dit ezer esango, hori dena ikusiko ukituko entzungo nabarituko du, eta hitzik esan gabe isilduko da. Beharbada ordenagailuan idatziko du, ezer esan gabe hala ere.
‎Adriri utzi? Berak ere ez zuen umerik nahi izan, baina prest egon zen, eta Sara maite zuen, eta, agian, maitasun hori guztiz hil ez bada, maitasun horren luzapen moduan eta behin elkarrekin egin zituzten intseminazioak gogoan, agian, beharbada, akaso, Adrik zainduko luke umea...
‎Planeatzen ari zen zapelatz baten irudia, bi oin zabalekoa, jangelako sabaitik zintzilik zegoen alanbre batzuekin. Panchok, inoiz ez baitzuen umea gizatiartzat hartu, sorrera naturaz gaindikotik zetozkion ezaugarri deabruzkoen kategoria gero eta zabalagoan sailkatu zuen modelatzeko dohain hura ere.
Ez nuen umerik izan nahi.
2022
‎Izenburua, berez, kanta baten izenburua duk, eleberrian garrantzi handia duen pasarte batean protagonistak sekula izango ez duen umeari kantatzen dion kantaren izenburua.
‎Edwardek pipa zupatzen segitu zuen. Gero, elizan geldirik egon nahi ez duen umeari begiratuko litzaiokeen maneran begiratu zion Ujunwari eta esan zuen ez zela hizketan ari afrikanista Oxford kume baten gisara, baizik eta egiazko Afrikaren zalea zen aldetik, eta ez zuela nahi mendebaldeko ideiak Afrikako bazterretan inposatzerik. Zimbabwetarra, tanzaniarra eta hegoafrikar zuria buruari eragiten hasi ziren Edward mintzatu bitartean.
‎Etxean euskaraz egin arren, eskolan gaztelaniaz egiten zuelako iritsi da nire lagun hori ondorio horretara. Esaten diot, nire iritziz, ama hizkuntza, gurasoengandik jaso dugun hori, bakarra dela gurasoek hizkuntza konpartitzen duten kasuetan, eta gero etortzen zait beste lagun bat eta esaten dit amarik ez duen ume batek nola izango duen ama hizkuntza. Eta nik esaten diot gauza bat dela amaren hizkuntza eta beste bat ama hizkuntza, baina ez dio argumentu horrek balio izaten.
‎Ugaritzen ari dira seme alabarik izan nahi ez dutela esaten dutenak ere. Jaurlaritzak gai horri buruz egin duen azken inkestaren arabera, adibidez, herritarren %10ek diote ez dutela umerik izan nahi; ehuneko hori %5ekoa zen duela sei urte. 18 urteko gazteen artean, %15ek egin dute orain baieztapen hori.
‎–Ez hartu gaizki, Makurra, baina hire iloba guriegi zegok lan honetan hasteko. Hau ez duk umeen kontua, badakik.
Ez baduzu umerik izan nahi, ez ekarri. Abortatu nahi baduzu, abortatu.
‎Etxean ez dugu umearen gelarik, ez baitago jabetza pribaturik. Jolas gela, lotarako gela, komuna eta sukaldea daude.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia