Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2023
‎Alde batera utziko dugu EKren 2 artikuluak eginiko autonomiaren aldarrikapena, horrek lotura handiagoa duelako autonomia erkidegoekin toki erakundeekin baino. EKk ez du toki autonomiaren definiziorik ematen, horrek ekarri duen auzitegien interpretazioarekin. ATELA URIARTEk esaten duenez:
‎1809ko otsailaren 6ko Dekretua, esate baterako23 Garai horretan, gaur egun toki autonomiarekin batera doan finantza nahikotasunaren inguruan ere, Garcia ARANDAk hurrengoa adierazi du: Udalerrien finantza autonomiaren inguruko ideia guztiz bazterturik gelditu zela eta Prefekturen inguruan eskumenen bat izan arren, Estatuarekin mendekotasunak hori baztertuko zukeen24 Beraz, argi ondorioztatu dezakegu Baionako Estatutuak ez zuela toki autonomia bermatzen eta toki erakundeen gainean Estatuaren kontrola argia zela izaera zuzentzailekoa.
‎dagoeneko oso famatua den otsailaren 2ko 4/ 1981 Epaia, abuztuaren 5eko 76/ 1983 Epaia, abenduaren 5ko 117/ 1984 Epaia, otsailaren 27ko 27/ 1987 Epaia edota uztailaren 5eko 159/ 2001 Epaiak193 Oso esanguratsua izan zen KAren 11/ 1999 Epaia, horretan horrela adierazten da: " egia da Auzitegi honek adierazi duela administrazioaren legezkotasun kontrolak ez dutela toki erakundeen toki autonomia erakunde bermearen funtsezko nukleoan eraginik" 194.
‎Informazio betebehar horrek toki erakundeen jardueran eragin handia dauka, baita toki erakundeen autonomian ere. Estatuak eta autonomia erkidegoek informazioa jasotzen dutenean, jasotako ebazpen eta akordien azterketa egiten dute eta horien gaineko lege kontrola gauzatzen dute. bigarrena.— Toki erakundeen finantza jardueraren gaineko kontrola eta izaera ekonomikoa ez duten toki erakundeen egintza eta ebazpenen gaineko kontrola ez da berdina. Zalantzarik gabe ondorioztatu daiteke toki erakundeen finantza jardueraren gainean egiten den kontrola handiagoa dela eta izaera ezberdina duela.
‎Esanahi horretan VALENZUELA VILLARUBIAk esandakoa hizpidera ekarri behar dugu: oinarrizko legeriak toki ogasunen baliabideak aipatu eta arautu egiten ditu baina ez du toki ogasunaren kontzeptu positiborik ematen181.
‎Gainera, zuzenbide publikoko baliabideen artean, batzuk izaera tributarioa izango dute (zergak, esate baterako) eta beste batzuk ez (dirulaguntzak edo isunetatik datozen diru sarrerak, esate baterako). Azkeneko azpi sailkapen honetan, BALLESTEROS FERNANDEZen esanetan, ez dute toki erakunde guztiek parte hartzen edo ez modu berdinean behintzat236 Udal ogasunek izango dute tributu ahalmen osoa eta berezko zergak dituen toki erakunde bakarra da.
‎" Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde historikoek beren araubide berezia izaten jarraituko dute udal gaietan, Ekonomia Itunaren Legearen terminoetan ekonomiaeta finantza araubideari dagokionez..."; gero," Mantentzen jarraituko balute", ezin da esan aurreko egoerari buruzko inolako berrikuntzarik sartu denik, eta horren alderdi ekonomikoei buruzko legeak berariaz arautzen du. Itun horren 45 artikuluaren arabera, helburu hori ez zuten arauetan inplizitutzat joko litzateke legegintza asmoa, eta, duen garrantziagatik, ordenamendu juridikoan berariaz formulatuta baino ezin izango litzateke sartu" 608 Hori horrela, AGk ulertzen du lurralde historikoek ez dutela toki erakundeen aurrekontu araubidea zehazteko eskumenik. AGk tributu jarduera eta aurrekontu jarduera bereiztu behar direla uste du legegileak horrela ulertu duelako.
‎Gainera, ATELA URIARTEk adierazten duen bezala EAEko toki autonomiak ikuspegi zabala dauka: " Legeak ez du toki autonomiaren kontzeptua definitzen, zeren eta, nire ustez, euskal legegileak hari buruz duen ikuspegia Estatuko oinarrizko legegileak printzipio autonomikoari buruz duenaren antzekoa baita, eta, beraz, oinarri dogmatiko ukaezintzat jotzen du, garatzen den arau esparruaren barruan, baina eduki zehatz eta zabala ematen dio, TAEHen printzipioekin bat etorriz" 259....
‎Arabako lurralde historikoak oraindik ez du toki erakundeen barne kontrolerako foru dekretu propioa onartu eta Estatuan aplikagarria den 424/ 2017 Errege Dekretua aplikatzen dabil arau propioa izan arte. arabera, Nafarroako Foru Komunitateari aplikatuko zaio lege honetan xedatutakoa, Estatuaren eta Nafarroako Foru Komunitatearen arteko Hitzarmen Ekonomikoan xedatutakoaren arabera. 2 Lege honetan xedatutakoa Euskal Autonomia Erkidegoan aplikatzeak ez du eragotziko Ekonomia Itunari buruzko Legean xedatutakoa".
‎Aurrekontuaren likidazioa, aldiz, ez du toki erakundearen batzak onesten, toki erakundearen buruak onetsi egiten du. Aurrekontuaren likidazioa aurreko ekitaldiko aurrekontuarekin batera diru sarrerak eta gastuak alderatzen dira eskubide garbi eta onartutako betebeharren mailan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia