2014
|
|
izan ere, argiak lokien artean burrunbaka daukazunaz jabetuko dira eta gurasokeriaz leporatuko dizute hesteetako hutsunea maitasunik gabeko sexuaren eta alkoholaren bitartez engainagarriki bete nahi izatea, eta are beldurgarriagoa dena, batzuetan sinetsi ere sinetsiko diezu eta zeure burua justifikatzeari ekingo diozu:
|
ez
dituzu soilik ihesbide suntsitzaileak erabiltzen, arteak eskaintzen duen ebasio eraikitzailean ere badiharduzu, blablabla, baina horrekin bai akabo, gurasokeria okatzen hasiko dira, zu salbatzen saiatzen.
|
|
Eta albinoa, noski, horko hura, gaixoa. Baina beste horren zerrendak
|
ez
ditun soil soilik ilunak: urdin ilunak ditun.
|
2015
|
|
biolentziaren gertutasun hutsak fisikoki nazkatzen zuen. Bataila eremu batetik gertu, erretagoardian mantenduta ere,
|
ez
zuen soilik sentituko, bere printzipio guztien kontra, odol festa horrekin nolabait kolaboratzen ari zela, gaixotu ere egingo zen. Literalki.
|
|
Izua
|
ez
du soilik teknikak edozein txorori mundu osoa kolpe bakar batez suntsitzeko eman diezaiokeen aukerak eragiten, baizik teknikak gogoeta zapartatzeko duen ahalmenak, eta gizakia inguru hurbiletik erauztekoak: hedabideen edo interneten aurrean, eperik laburrenean tokirik urrutienera heltzeaz batera, laguna, urtaroak, bizitza, gorputza, sentimenduak, hausnarra, arrotz bilakatzen zaizkigu.
|
|
Eta
|
ez
dute soilik lehen sektoreko
|
|
– Super arraste ontziak
|
ez
ditu soilik helburu dituen arrainak
|
2017
|
|
demos bat, hogeita batgarren mendean existitzekotan, derrigorrean izango da gizarte normalizatzaile bat, kontrolezko mekanismo eta instituzio publiko biopolitiko (arautzaile) eta diziplinarioetan oinarritutako gizarte bat, alegia. Askatasun eta berdintasun politikoa beti eratzen dira menderakuntza jakin batzuen bitartez, eta menderakuntza horiek
|
ez
dute soilik gorputza (indibiduala eta kolektiboa) modulatzen; gainera, boteretu eta gaitu egiten dute.
|
|
Zentzu horretan, diziplina teknika publikoek
|
ez
dituzte soilik gorputzen abilidadeak areagotzen edo gorputz horien subjekzioa arintzen; ez, horrez gainera, gorputz hori gero eta obedienteago bihurtzen dute, zenbat eta erabilgarriagoa izan. Baina, berriro ere, gorputza zenbat eta erabilgarriago izan, orduan eta boteretuagoa ere izan daiteke, bere burua gobernatze aldera, gure tesi edo ideia nagusiek adierazi moduan.
|
|
Demokraziaren pribatizazioaren ezaugarri da estatuari zegozkion ahalmenak eta gaitasun publiko politikoak (hala nola erabakiak hartzea, legeak egitea eta ezartzea, horiek ebaluatzea, berriro egokitzea, ondasunak ekoiztea eta banatzea) esku pribatuetara igarotzea (enpresak, adituak, lobbiak, interes taldeak, eragile exekutiboak). Pribatizazioa aipatzen dugunean
|
ez
dugu soilik esan nahi zerbait indibidual bilakatzen denik, ez, esan nahi dugu modu kolektiboan sortu eta ekoitzi den zerbait esku pribatuetara joaten dela, inork hautatu ez dituen eta inoren aurrean erantzuten ez duten esku pribatuetara, eta hori gertatzen dela merkantilizazio eta finantzalizazio prozesuen bitartez. Esku publikoetatik, eta, beraz, estatutik esku pribatuetara joaten da dirua, industria, gorputzak, lurra, jakintza, osasungintza, zuzenbidea, teknologia, zaintza eta hezkuntza.
|
|
Ikuspegi honek gertukoago ditu sofistak, Aristoteles, Machiavelli eta Marx. Ikuspegi honen arabera, boterea eta jakintza (eta, ondorioz, egia, moraltasuna eta zientzia) estu lotuak daude, eta botereak
|
ez
du soilik menderatzen; botereak, hitzak berak dioen moduan, boteretu egiten du. Horregatik, mekanismo diziplinarioak eta biopolitikoak, soberania eta legeak erabilita, berdin sor daiteke gobernu sistema autoritario bat, monarkia absolutu bat edo demokrazia bat.
|
|
EEEak ahalmen eta gaitasun politikoaren gune objektibatuak dira, eta autoritatea eta gaitasunak metatzearen eta lurraldetzearen ondorioz sortutako erakunde multzo gisa ulertu behar dira. Hala ere, erakunde multzo hori
|
ez
dute soilik aldundiek, batzarrek eta legebiltzarrek osatzen, baizik eta Osakidetzak, Osasunbideak, eskola publikoak, sindikatuek, enpresari elkarteek, gizarte hezitzaileek, adinduen egoitzek eta kale garbitzaileek. Ondorioz, bi modutan kontzeptualizatu daiteke Euskal Estatua.
|
|
Demos bat, hogeita batgarren mendean existitzekotan, derrigorrean izango da, aldi berean, gizarte normalizatzaile bat, kontrolezko mekanismo eta instituzio publiko diziplinario eta biopolitikoetan oinarritutako gizarte bat, alegia. Askatasun eta berdintasun politikoa beti lortzen dira menderakuntza jakin batzuen bitartez, eta menderakuntza (domestikazio mekanismo) horiek
|
ez
dute soilik gorputza (indibiduala eta kolektiboa) modulatzen, gainera, boteretu eta gaitu egiten dute.
|
|
Askatasun eta berdintasun politikoa beti eratzen dira menderakuntza jakin batzuen bitartez. Kontua da menderakuntza horiek
|
ez
dutela soilik gorputza (indibiduala eta kolektiboa) modulatzen; gainera, boteretu eta gaitu dezakete, mekanismo eta instituzio diziplinario eta arautzaileak erabiliz, hala nola, hezkuntza eta osangintza publikoa.
|
|
Nire hirugarren tesiak dioenez, gaur egun demokratizatzen ari diren gizarteetan, subiranotasun eskubide publikoaren eta diziplina mekanismo polimorfoen bitartez gauzatzen da boterea. Are gehiago, hau guztia
|
ez
dugu soilik demokratizazioa (hemen eta orain) gertatzeko baldintza sozial eta politikoekin lotzen; aitzitik, baldintza diskurtsiboekin ere lotzen dugu; izan ere, diziplina mekanismoek sortutako aparatuak taxutzen ditu jakintzak eta trebetasunak (horiei guztiei, gainera, diziplina esaten zaie); hala ere, horretarako ez dute legearen edo justiziaren diskurtso bat erabiltzen, baizik eta bestelako di... Diziplinek ez dute lege kode bat zehazten, diziplinek normalizazio kode bat eratzen dute, eta nahitaez helduko diote zeruertz teoriko bati:
|
2019
|
|
Flora Tristan bakoitzeko, Louise Michel bakoitzeko, zenbat etxekoandrek erregutzen ote zioten senarrari, beren herabetasunean galdurik, ez hartzeko inolako arriskurik!
|
Ez
zituzten soilik grebek, langabeziak, miseriak ikaratzen: beldur ziren matxinada ez ote zen hanka sartze bat izango.
|
2020
|
|
Hortaz, herri konstituzio federal antipatriarkalek eta lege organikoek
|
ez
dute soilik herrialdeen eskumen finantzario, ekonomiko, politiko eta instituzionala kontuan hartuko, baizik eta lanaren eta beraz kapital ezberdinen (ezagutza, aberastasuna, autoritatea eta osasuna barne) produkzioa eta birbanaketa. Horrek politika publikoak egiteko era aldatzera eraman luke, subsidiarietate politikoa jarraituz, behetik gora erabakiko litzatekeelako orain goitik behera eta gizon gutxi batzuek erabakitzen dutena.
|
|
Alemaniako Auzitegiak, eskemari babesa emateko Europako Justizia Auzitegiaren aurreko erabakia bertan behera utzi zuen, eta Europako Banku Zentralari" mesedez, azaldu" abisua eta ultimatuma luzatu zion, Abuztuan amaitzen dena. Epaiak, ultra vires denak,
|
ez
du soilik EBko legediaren azpian bonba bat jartzen —Alemaniako epaitegi batek Europako Justizia Auzitegiaren nagusitasuna zalantzan jarriaz eta bere burua EBko banku zentralarekiko azken arbitro gisa jarriaz—, EBZk krisi ekonomiko berriari emandako erantzuna bera zalantzan jartzen du. EBZk berehala berretsi zuen bere planak egokiak zirela, baina Alemaniako Bundesbank bankua bonuak erosteko planetik erretiratzen bada, are gehiago izutuko ditu EBren erantzunaren mende dauden merkatuak, eta errotik moztuko ditu jada nahikoak ez diren pizgarriak.
|
2021
|
|
Otxarkoaga auzorik gatazkatsuenetakoa da –Errekalderekin batera– Bilboko herri mugimenduaren memoria kolektiboan; eta jarraitzen du izaten, oraindik ere. Otxarkoagaren izaera gatazkatsua
|
ez
zuen soilik auzoaren egoerak markatu, biztanleen ezaugarri soziologikoek ere garrantzia izan zuten, Txutxi Paredes auzotarrak dioen bezala:
|
|
Oinarrizko elizgizon eta emakumeen lana oso garrantzitsua izan zen, ez baitugu ahaztu behar garai hartako biztanleak kristauak zirela, bai fedeari bai kulturari dagokienez. Auzoan eraiki zuten elizak
|
ez
zuen soilik zeregin erlijiosoa, eskola zein elkargune bezala funtzionatzen baitzuen.
|
|
Giza soberakinak izango dira ondorioetako bat, hiriko gizartearen oinarrian ez ezik, hiri orubetik kanpo kokatuko direnak.
|
Ez
dute soilik bazterketa politiko edo ekonomikoa pairatuko, bazterketa espaziala ere jasan dute.
|
2023
|
|
Gure ustez, erantzunen kogenerazioak
|
ez
du soilik hitzetan eta
|
|
Edozein modutan, faltsua da pentsatzea koloreko emakumeek eta emakume zuriek desabantaila berberak dituztela gizonen aurrean. Emakume zuri guztiek dute arraza pribilegio zuria; eta koloreko emakumeek
|
ez
dute soilik genero desberdintasuna sufritzen, baizik eta baita arraza desberdintasuna ere. Alegia, badago feminismo daltoniko bat identitatearen bidesaria ordainarazten diena koloreko emakumeei eta horrenbestez beren bizi esperientziaren eta beren errealitate politikoaren zati handi bat ezabatzen diena.
|