2001
|
|
Unibertsitatean hastean, neskak askoz arduratsuagoak dira mutilak baino, eta baztertu egiten dute literatura.Ikasketetan zentratzen dira eta gainontzeko zaletasunak bigarren mailakoak bihurtzen dira. Kontua da, gehien gehienek
|
ez
dutela sekula berreskuratzen literatura, eta bidean literaturgile asko eta oso onak galtzen dira. Neskatila horiek, hala ere, ez dira erantzukizuna duten bakarrak.
|
2003
|
|
Koldo Mitxelenak 1975eko azaroan Donostian emandako. Unibertsitatea eta irakaskintza Euskal Herrian? gaiaren inguruko hitzaldian bildutako jende andana dugu kanpainaren arrakastaren lekuko, «orain denbora gutti arte
|
ez
dugulako sekula antzeko interesik, ez eta urrik eman ere»91 Handik egun gutxira Txillidak diseinatutako «euskal unibertsitatea bai, bai Sí, sí, universidad vasca» eranskailua abiada handian zabaldu zen euskal lurraldeetan. Zeruko Argia ren kalkulu, zientifikoaren?
|
2006
|
|
Baiki (bis), baina multxo inesperimentatu batek harmak hartu aintzin, anitz lan badinagubetetzeko. Booooo, zuek epelek, erantsi zion Amaliak,
|
ez
duzue sekulan deusikulertuko. Elenak, beti gorrotatuko zituen, gazteak heriotzera tiriatzen zituztenadineko ideologo dudakorrak.
|
|
Amesgaizto itzel batenbarruan ikusten du bere burua. Handik
|
ez
dutela sekula santan aterako eta gorriaketa bi ikusiko dituela.
|
|
buruzko erreferentzia. Hau da, moralaren eremua zapaldu izan du beti,
|
ez
duelako sekula ezkutatu bere esfortzuek zentzua dutela gizarte arrazionalagoa gauzatzeko zereginean laguntzen badute: gizarte zoriontsuagoa, arrazoiaren helburuak giza zoriontasuna lortzea eta miseriarekin amaitzea baitira.
|
2007
|
|
Leibniz, G. W., aip. lib., 234 (III, 1 kap., § 2): «Zinez nago sinetsita elkar ulertzeko gogorik gabe
|
ez
genukeela sekulan hizkuntzarik osatuko; eta behin osatuz gero, gizakiari berez arrazoitzeko balio dio, hala hitzek pentsamendu abstraktuez gogoratzeko eskaintzen dioten erosotasunagatik, nola ikur eta pentsamendu korapilatuez baliatuz arrazoitzeko aurkitzen den ahalbideagatik». «El alma humana piensa con palabras.
|
2009
|
|
Giza eskubideen irakaskuntzaren aldetik, Espainiak 2005eko azaroaren 10eanadostutako 27/ 2005 Legeak Gobernuaren gain uzten du ikasgai eta ezagutza hauenhedatzea, eta Errege Dekretu bidez Estatuak bere konpromisoa berretsi du 2007an, baina konkretuki emandako urratsak eskasak izan dira. Izatez, goi mailako ikasketa ezberdinetan unibertsitate publikoek
|
ez
dute sekula giza eskubideen ingurukonahitaezko ikasgairik eskaintzen, eta hala izan luke gutxienez zuzenbideko, hezkuntzako, kazetaritzako edo medikuntzako karreretan46 Aipatzekoa da, bestalde, herritartasunerako hezkuntzako ikasgaiak espainiar gizartean altxatutakoeztabaida: ikasgai horren helburua giza eskubide eta balioen inguruko ezagupenahedatzea da belaunaldi gazteenetan, baina sekulako eztabaida piztu du gizarte, politikoa, erlijiozko erakunde eta beste motatako elkarteen artean.
|
2014
|
|
|
Ez
ninduela sekula abandonatuko agindu zidan, eta ez dakit sinetsi nion, ni bestepertsona bat izaten hasia bainintzen. Zin egin nion nire buruari ez ninduela inoiz gehiagoumiliatuko, ez niola berriro eskatuko ez nintzala abandonatu, nahiz eta abandonatukobanindu bihotza urratuko zitzaidan (88).
|
2015
|
|
Ikus entzunezko kontsumo ohiturei dagokienez, gazteen %9, 3k
|
ez
du sekula telebistarik ikusten astebarruan, eta asteburuetan telebista ikusten ez dutenen kopurua %12, 2ra igotzen da. Haatik, egunekobatez besteko telebista kontsumoa astelehenetik ostiralera bitartean 116 minutukoa da, 122koaasteburuko egunetan, eta gazteen %63 baino gehiagok egunero ordubetetik gora ikusten du telebista.Telebista kontsumoa ordu tartetan sailkatuta, gazteen multzorik handienak egunero 61 minutubitartean ikusten du telebista, %34, 2k astelehenetik ostirala bitartean, eta %30, 2k asteburuko egunetan.
|