Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2002
‎Finantzabidean ez dute publizitaterik onartzen; alde batetik, «estetikoki bat ere maite ez dutelako»6 eta, beste aldetik,«(?) kontsumismoaren gainean eraikitako bizimoldea apurtzeko ahalegina delako»7 Beraz, autogestionarioak dira, eta oso garrantzi handia dute bazkideen kuotek irratiaren sostengurako; horregatik, 250 bazkide izatetik 666 izatera heltzeko kanpainari ekin zioten 2002ko udabarrian, bazkide bakoi...
2006
‎Alkoholaren eta tabakoaren zuzeneko zein zeharkako telebistako publizitatearen debekua ekarri zuen 1994ko Telebistaren Legeak zeharkako publizitatearen definizioa ematean, eta produktua aipatzen ez duen publizitate mota bat da, baina jatorriko enpresaren markak, sinboloak edo antzeko beste ezaugarriak erabiltzen dituena (3.e. art.) (De la Cuesta, 2002: 137).
‎Bartering kontratuarekin antzekotasun handien duena trukatze kontratua den arren, ez dugu publizitateko babesletza kontratua ahantzi behar, bietan ere iragarleak finantzatzen baitu programa bat hedabidean zabaltzea. Lehen begiratuan egia bada ere kontratu bien arteko antzekotasunak handiak direla, praktikan nola gauzatzen diren ikusita, elementu bereizleak ere badira.
‎Publizitatearen Lege Orokorrak II. Tituluko 3 artikuluan erregulatzen du publizitate ez zilegia, balizko lege hausteak bost ataletan jasotzen dira; hau da, legeak ez dio publizitate zilegia zein den, baizik eta baldintza jakin batzuk betetzen ez dituen publizitatea ez zilegitzat jotzen du. Hiru dira baldintza horiek:
‎Azkenik, PLOk bere erregulaziotik kanpo uzten du partikularrek egindako publizitatea, hau da, profesionalak ez direnena, eta soilik aztertzen du profesionalek eta enpresaburuek egindako publizitatea, berezko jarduerarako mesedegarria denean?. Baztertze horrek bidegabea dirudi, partikularrek ere kontrata baititzakete iragarkiak zilegi ez diren negozio egintzak egiteko, eta legearen menpe ez daudenez, ez dituzte publizitate adierazpen ez zilegien aurka borrokatzeko legeak ezartzen dituen defentsa bideak jasan; hala, publizitatearen hartzaileengan babes eza sortzen da (Pino, 1992: 27).
‎Hari horri jarraituz, gogora dezagun enpresa eremuan posible dela kontratazioaren sustapena helburutzat ez duten publizitate izaerako jarduerak egitea, (enpresaren bulego berri bat irekitzearen eragin ekonomikoari buruzko informazio mezu bat emateak, adibidez, xedetzat ez du kontratuen promozioa); horrenbestez, enpresaburuak ez ditu beti egiten PLOren 2 artikuluan jasotzen diren jarduerak20 Gainera, ezin da ahaztu badirudiela iragarlearen interesa ez dagoela kontratazioa sustatzera zuzendua, baizik et... Dena den, PLOren 2 artikulutik ondorioztatzen da helburuaren zabaltasuna, han esaten baita merkataritza kontratazioaren promozioaren helburua lor daitekeela ez soilik modu zuzenean, baita zeharka ere.
‎PLOk kasu honetan ere ez du publizitate politikoa kontuan hartzen; beraz, publizitatearen alderdi horri ez zaizkio aplikatuko haren diziplina arauak. Gure zuzenbidean, publizitate politikoa erregulazio zehatz baten menpe dago, hain zuzen ere:
‎iragarle (publizitatearen emaileak), agentzia (publizitatearen egileak), hedabide (publizitatearen hedatzaileak) eta hartzaileena (publizitatearen jasotzaileak). Dena den, zuzenbidearen arabera, guztiek ez dute publizitate subjektuaren izaera izango22 (Acosta, 1990: 31; De la Cuesta, 2002:
‎Ikuspegi horretatik abiatuta, aldizkari edo egunkari batean iragarki bat jartzen denean, telebistarako spot bat egitean edo irratirako iragarki labur bat grabatzean subjektu askok parte hartzen badute ere (modeloez gain, kameralariak eta abar), denek ez dute publizitate subjektuen izaera izango ikuspegi juridikotik, ez direlako eskubide eta obligazioen titularrak (Acosta, 1990: 31; Santaella, 2003:
‎Internet da gaur egun publizitate kanpainetako euskarririk egokienetako bat, batez ere bere bitartez testuak eta irudiak aurkez baitaitezke, eta eskaintzen diren markak, merkantziak eta zerbitzuak modu errazean froga baitaitezke. Euskarri hori hartzaileak ordaindu behar izateak, ez du publizitate izaera aldatuko, egunkari batekin gertatzen den egoera bera baita; izan ere, egunkaria ere ordaindu egiten dugu eta barruan publizitatea darama. Oro har, enpresaburu askok erabiliko dute euskarri hori, horixe baita publizitatea doan edo prezio merkean zabaltzeko forma bakarra (Espinosa, 2001:
‎Publizitatearen Lege Orokorrak, aldiz, publizitate teknikariak ez ditu aipatzen, beraz, ez ditu publizitate subjektu juridikotzat hartzen. Aurreko Estatutuan, publizitate jardueraren subjektuak ziren (PLOren I. Atalburua III. Titulua), lege berrian, aldiz, ez.
‎iragarleak publizitatea erabiltzen du, merkatuan kontratazioa eragiteko eta sustatzeko (PLO 2 art.) duen helburuarekin. Baina ideia hori zehaztu beharra dago, iragarleak batzuetan ez baitu publizitatea erabiltzen salmentak igotzeko bakarrik, baizik eta bestelako helburuak izan ditzake. Gure ustez, iragarleak salmenta kopurua igo nahi duela egia den arren, askotan merkatuan beraren presentzia areagotzea eta iraunaraztea izango da helburu nagusia, baina ikuspegi abstraktuari garrantzi gehiago emanda kuantitatiboari baino.
2007
‎Baina Zara k ezdu publizitaterik egiten. Asko berritzen du, izugarri egokitzen da merkatura etamomentura, eta oso prezio onak eskaintzen ditu, baina ez du publizitaterik egiten.El Corte Ingles ek, berriz, kontrakoa egiten du. Udaberria etorri dela, beherapenakdirela., publizitatean inbertitzen du.
2012
‎Publizitatearen Lege Orokorrak, aldiz, publizitate teknikariak ez ditu aipatzen, beraz, ez ditu publizitate subjektu juridikotzat hartzen. Aurreko Estatutuan, publizitate jardueraren subjektuak ziren (PLOren I. Atalburua?
‎Lehen esan dugu azken urte hauetan publizitatea bidaltzeko teknika berezi bat zabaldu dela bai telefonoz baita faxez ere, publizitatea egiteko era honi spam telefonikoa esan ohi zaio. Kontua da, publizitate mota honek ez duela publizitate telematikoak duen izaera berbera. Beraz, horrek esan nahi du azken publizitate forma horren erregulazioa ezin zaiola aplikatu.
‎Alkoholaren eta tabakoaren zuzeneko zein zeharkako telebistako publizitatearen debekua ekarri zuen 1994ko Telebistaren Legeak zeharkako publizitatearen definizioa ematean, eta produktua aipatzen ez duen publizitate mota bat da, baina jatorriko enpresaren markak, sinboloak edo antzeko beste ezaugarriak erabiltzen dituena [3 e) artikulua] (De la Cuesta, 2002: 137).
‎1991ko Lehiaketa Desleialaren Legea indarrean jarri zenez geroztik, ez dago inolako arrazoirik bereizketarik egiteko engainuzko publizitatearen eta lehiaketa ez zilegiaren artean: Publizitatearen Lege Orokorraren 3.b) eta 4 artikuluek engainuzko publizitatea jasotzen zuten, eta Lehiaketa Desleialaren Legeak, berriz, engainuzko ekintzak jasotzen zituen 7 artikuluan; gainera, Publizitatearen Lege Orokorrak baino malguago eta zabalago150 Lehiaketa Desleialaren Legeak ez zuen Publizitatearen Lege Orokorra espresuki indargabetu, baina balizko kasu berberak arautu zituen lege berriak; hori dela-eta, Publizitatearen Lege Orokorra osorik indargabetu ez bazen ere, esan dezakegu hainbat artikulu espresuki aipatu gabe indargabetu zirela; beraz, une horretan, Lehiaketa Desleialaren Legea lehenetsi behar zen (De la Cuesta, 2002: 148) 151.
‎Bartering kontratuarekin antzekotasun handien duena trukatze kontratua den arren, ez dugu publizitateko babesletza kontratua ahantzi behar, bietan ere iragarleak finantzatzen baitu programa bat hedabidean zabaltzea. Lehen begiratuan egia bada ere kontratu bien arteko antzekotasunak handiak direla, praktikan nola gauzatzen diren ikusita, elementu bereizleak ere badira.
‎Kasu horietan, emakumearen gorputza «atrezzo»ko elementu bat da: publizitatearen hartzaileen arreta zuzenean bereganatzeko balio du, baina ez du publizitate egite horretan bestelako eginkizunik.
‎Publizitate argudio edo baieztapen bat ez bada egokia edota ez badu gaitasunik kontsumitzailearen jokaera aldatzeko, hark erabaki ekonomiko bat har dezan, ez da engainuzkotzat emango eta publizitate gehiegikeria bat dela ulertuko da. Publizitate tipo hau sortzen da kontsumitzaileak ez duenean publizitatean hedatutako informazioa serio hartzen eta, ondorioz, sinesgarritasunik ez dionean ematen. Horrela, haren jokaera ekonomikoa ez da aldatuta ikusten.
‎c) Azkenik, PLOk bere erregulaziotik kanpo uzten du partikularrek egindako publizitatea, hau da, profesionalak ez direnena, eta soilik aztertzen du profesionalek eta enpresaburuek egindako publizitatea, berezko jarduerarako mesedegarria denean?. Baztertze horrek bidegabea dirudi, partikularrek ere kontrata baititzakete iragarkiak zilegi ez diren negozio egintzak egiteko, eta legearen menpe ez daudenez, ez dituzte publizitate adierazpen ez zilegien aurka borrokatzeko legeak ezartzen dituen defentsa bideak jasan; hala, publizitatearen hartzaileengan babes eza sortzen da (Pino, 1992: 27).
‎Internet da gaur egun publizitate kanpainetako euskarririk egokienetako bat, batez ere bere bitartez testuak eta irudiak aurkez baitaitezke, eta eskaintzen diren markak, merkantziak eta zerbitzuak modu errazean froga baitaitezke. Euskarri hori hartzaileak ordaindu behar izateak, ez du publizitate izaera aldatuko, egunkari batekin gertatzen den egoera bera baita; izan ere, egunkaria ere ordaindu egiten dugu eta barruan publizitatea darama. Oro har, enpresaburu askok erabiliko dute euskarri hori, horixe baita publizitatea doan edo prezio merkean zabaltzeko forma bakarra (Espinosa, 2001:
‎Hari horri jarraituz, gogora dezagun enpresa eremuan posible dela kontratazioaren sustapena helburutzat ez duten publizitate izaerako jarduerak egitea, (enpresaren bulego berri bat irekitzearen eragin ekonomikoari buruzko informazio mezu bat emateak, adibidez, xedetzat ez du kontratuen promozioa); horrenbestez, enpresaburuak ez ditu beti egiten PLOren 2 artikuluan jasotzen diren jarduerak20 Gainera, ezin da ahaztu badirudiela iragarlearen interesa ez dagoela kontratazioa sustatzera zuzendua, baizik et... Dena den, PLOren 2 artikulutik ondorioztatzen da helburuaren zabaltasuna, han esaten baita merkataritza kontratazioaren promozioaren helburua lor daitekeela ez soilik modu zuzenean, baita zeharka ere.
‎PLOk kasu honetan ere ez du publizitate politikoa kontuan hartzen; beraz, publizitatearen alderdi horri ez zaizkio aplikatuko haren diziplina arauak. Gure zuzenbidean, publizitate politikoa erregulazio zehatz baten menpe dago, hain zuzen ere:
‎iragarle (publizitatearen emaileak), agentzia (publizitatearen egileak), hedabide (publizitatearen hedatzaileak) eta hartzaileena (publizitatearen jasotzaileak). Dena den, zuzenbidearen arabera, guztiek ez dute publizitate subjektuaren izaera izango22 (Acosta, 1990: 31; De la Cuesta, 2002:
‎Ikuspegi horretatik abiatuta, aldizkari edo egunkari batean iragarki bat jartzen denean, telebistarako spot bat egitean edo irratirako iragarki labur bat grabatzean subjektu askok parte hartzen badute ere (modeloez gain, kameralariak eta abar), denek ez dute publizitate subjektuen izaera izango ikuspegi juridikotik, ez direlako eskubide eta obligazioen titularrak (Acosta, 1990: 31; Santaella, 2003:
‎iragarleak publizitatea erabiltzen du, merkatuan kontratazioa eragiteko eta sustatzeko (PLO 2 art.) duen helburuarekin. Baina ideia hori zehaztu beharra dago, iragarleak batzuetan ez baitu publizitatea erabiltzen salmentak igotzeko bakarrik, baizik eta bestelako helburuak izan ditzake. Gure ustez, iragarleak salmenta kopurua igo nahi duela egia den arren, askotan merkatuan beraren presentzia areagotzea eta iraunaraztea izango da helburu nagusia, baina ikuspegi abstraktuari garrantzi handiagoa emanda kuantitatiboari baino.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia