2002
|
|
Ikuskapenen gogortzea, Osasun Publikoko Programen zuzendari Javier Garcíaren arabera, taberna eta jatetxeetako kontroletatik lortutako azken datuen ondorio da. Txostenaren arabera, 2000 urtean taberna eta jatetxeetan atzeman ziren elikadura arloko 28 intoxikazioetatik 20 osasun baimenik
|
ez
zuten lokaletan sortu ziren. Osasun baimenik gabeko 371 lokaletan antzemandako zabarkeria nagusiak egiturazkoak dira, hala nola, langileen zerbitzu eta aldagelarik eza eta elikagaiak kontserbatzeko hozkailu ahalmen eskasa.
|
|
Programa honek osasun baimena izateko aukera ematen du, eta instalazioei, elikagaien manipulazioari, higieneari eta kontrolari buruzko baldintzak arautzen ditu. Baldintza horiek betetzen
|
ez
zituzten lokalek luzapen bat izan zuten egokitzeko, eta Osasun Sailak urte honen bukaera arte luzatu zuen. Ikuskapenen helburu nagusia eguneko menuak eta jakiak neurrira prestatzen dituzten establezimenduak eta oturuntzetarako zerbitzuak eskaintzen dituztenak dira.
|
2003
|
|
Kasu askotan, debekatuta dago botak edo kirol zapatilak eramatea, eta kamisetak nahiago izaten dira. Alde horretatik, Espainiako Etxekoandre, Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Konfederazioak (CEACCU) uste du arrazoi horietako bat bera ere ezin dela justifikatu legearen ikuspegitik, ez baitira “helburuak eta
|
ez
baitute lokalaren osotasuna urratzen”. Bestalde, Andaluziako Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Elkarteen Federazioak (FACUA) diskoteketako atezain batzuen jarrera xenofoboa eta diskriminatzailea kritikatu du, onartzen dituen “langileak hautatzeko” irizpideekin ez baitu zerikusirik.
|
2006
|
|
Tabakoaren aurkako Legea betetzen
|
ez
duten lokaletarako zigorrak eskatu ditu CEACUk
|
|
Bere instalazioak oraindik egokitu ez dituzten ehun metro karratu baino gehiagoko lokalek “dagokion zigorra jaso behar dute”, eskatu zuen. Erreforma egokiak egin
|
ez
dituzten lokalen jabeen jarrera “zentzugabea, solidarioa ez dena eta tolerantziarik eza” da, adierazi zuen Vilak, eta adierazi zuen “nahiko epe” izan dutela araudiak agintzen duenera egokitzeko. “Jakina, gertaera hori beti egongo da erretzaile ez direnen aurka”, nabarmendu zuen CEACUko lehendakariak.
|
2008
|
|
Etxebizitza gisa iragartzen diren lokal asko askoz merkeago saltzen dira, baina bizigarritasun zedularik gabe. Zer gertatzen da bizitegi erabilerarako baimenik
|
ez
duen lokal bat erosten bada. Saltzaileak eroslea konbentzitu dezake ez dela ezer gertatzen, batez ere dagoeneko alta emanda badaude gasa, argia edo ura, horiek izango baitira zedularik ez duen erosleak aurre egin beharreko oztopo nagusiak.
|
|
Saltzaileak eroslea konbentzitu dezake ez dela ezer gertatzen, batez ere dagoeneko alta emanda badaude gasa, argia edo ura, horiek izango baitira zedularik ez duen erosleak aurre egin beharreko oztopo nagusiak. " Udal batek ere
|
ez
du lokalean lo egin nahi duen pertsona bat irtengo", esan dezakete. Baina baieztapen faltsua da, administrazio publikoek gero eta ikuskapen gehiago egiten baitituzte iruzurrezko praktika horiek saihesteko.
|
|
Lokalak direnez, tasazio balioaren% 60 edo% 70 ematen dute hipoteka bankuek. Bertan bizitzeko lizentziarik
|
ez
duen lokala erosteko eragozpenetako bat finantzaketa da. Etxebizitza, banku eta aurrezki kutxak ez direnez, lokalaren tasazioaren %60 edo %70 baino ez dute ematen, eta, beraz, erosleak oso handia izan daitekeen kopuru aurreztua izan behar du.
|
|
“Hala ere, kasu askotan, antolatzaileek ez dute izapide hori betetzen, jai horiek legez kanpo egiten baitituzte”, dio FACUAk. FACUAk ohartarazten du legez kanpoko jaiak egiten direla lizentziarik
|
ez
duten lokaletan Ezustekoak saihesteko, administrazioek “legez kanpoko jaien gaineko aurretiazko kontrola egin lukete, horiek debekatzeko” adierazi du erakundeak. Halaber, beharrezkotzat jotzen du ekitaldi horiek egiten diren establezimenduak gauez ikuskatzea, “klandestinoak ixteko eta legalek osasungarritasun eta segurtasun baldintza guztiak betetzen dituztela bermatzeko, batez ere edukierari eta istripu kasuetan hartu beharreko segurtasun neurriei dagokienez”.
|