2001
|
|
Gure gogapen, hitz eta eginetan eta ez egiteetan, beti, maitatu ala ez maitatu da arazoa. Legeak
|
ez
du lekurik funtsezko etikan.
|
2002
|
|
Zein konspiraziok egin dezake horren aurka? Salatariak izan ohi duen ospe txarrak ere
|
ez
du lekurik izango Panoptikoan, inork baitio ezer leporatu norbere mesedetan ekiten duenari. Horrek, gainera, ikuskaritza printzipioaren alde egiten du nabarmen, presoak ere elkarren ikuskatzaile bihurtzen baititu.
|
2003
|
|
gaur egun katolizismoa gustatzen ez zaion horrek hura utzi luke eta protestante bihurtu, edo ateo, eta ez hura suntsitu herri hizkuntzatan esandako mezaren antzeko aldaketa antzuak sartuz.) Eta fisikarekin halaxe da, erlijioarekin edo prostituzioarekin den bezalaxe. Baina ideologia berezi horiek, abilezia berezi horiek,
|
ez
dute lekurik norbanakoa gizartean bere eginkizunerako prestatzen duen hezkuntza orokorraren prozesuan. Hiritar heldu bat ez da ideologia berezi batean hezitako gizaki bat, puritanismoan edo razionalismo kritikoan esaterako, geroztik ideologia hori garun tumorea balitz bezala daramala.
|
2004
|
|
Matematiko hutsa izan gura duen adigai bat izango da eurak eman daitezen eta ulertuak izan daitezen aurrekoa. Egon du, orduan, substantzia bat —Ni pentsatzailea ez dena, honek
|
ez
duelako lekurik betetzen, ez delako espazioan higitzen— higidura horien euskarria eta aurrebaldintza izango dena, eta hori hedaduran aurkituko du. Lekuz aldatzea, jarrera ezberdinetan jazartzea edo zutitzea, beraz, hedaduraren ezaugarriak, aldakuntzak, izango dira, ez ni pentsatzailearenak, eta modu mekaniko batean baina ingurune razional batean (espazioan) emango diren higidurak izango dira.
|
|
Alde batera geratzen da, orduan, nolabaiteko lehen egia determinazio korporal bat bailitzan bururatzea. Niak ez ditu jasoko gorputzarenak direla esan dugun atributu horiek,
|
ez
du leku bat beteko, ez dio beste bati lekua kenduko, eta hau guztia baztertuta onartu dugu pentsamendua, zalantzaren forman, izango dela Niaren ezaugarri definitzailea.
|
2006
|
|
hautua berritu egin daiteke, eta, era berean, desberdinak izan daitezke hautuak. Kojeveren ustez, hala ere, hipotesi honek
|
ez
du leku erosorik Platonen sisteman, denboratik kanpo denak gorabeherarik onartzen ez duelako sistema horretan. Denboratik ateko eternitatearen (jainkoaren) eta egile askearen arteko loturak bermaturiko hautu bakarraren kontzepzioa teologian ere ageri ohi da.
|
2014
|
|
Bereziki interesgarria da jabetzea eztabaida mota hau Heidegger-engan ere aurkitzen dugula, nahiz eta bere obran musikak duen lekua ezin den garrantzitsutzat jo; are gehiago, ez du garrantzirik arteak oro har garrantzirik ez duen bezala, edo, bestela esanda, arteak
|
ez
du lekurik poesiaren salbuespenarekin. Ez dut uste Heideggerren apreziazio bereziki konplexu edo sakonik aurkitzen dugunik arte ez poetikoen inguruan.
|
2022
|
|
Esperientzia egin dezakegun espazialtasun ororen zero puntua da eta, aldi berean, materialki eta psikikoki eratzen gaituzten lotura guztiena. Eguzkiaren Hiria bezalakoa da nire gorputza;
|
ez
du lekurik, baina bertatik sortzen eta agertzen dira leku posible, erreal edo utopiko guztiak, dio Foucaultek ‘Gorputz utopikoa’ ri buruzko konferentzian.47 Horregatik ez dago espazioan baizik eta espazioa bera da, haren eskala eta dimentsio ugaritan. Baina orduan, nor naiz ni eta nola dakit ni ni naizela?
|
|
Unibertso infinitutik ahitutako planetara, gizakiaren historiak eta naturarenak, modernitatean bereizi zirenek, berriz bat egin dute. Gizadiaren historiak jada
|
ez
du lekurik munduan: munduaren beraren historia da.
|
|
Egoera filosofikoa, distiratsuena izanda ere, beti da hauskorra. Gaur filosofiak publiko izateari uzten badio, gerrillen filosofia garatu dugu, sakabanatu eta espero
|
ez
duten lekuan ager dadin.
|