Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 65

2001
‎Lan honen helburu nagusia, fede handirik ez dugun irakasleoi testuen lanketaoso praktika eragingarria izan daitekeela erakustea izan da.
2002
‎Beraz, Irakasletza Diplomaturaz landa, NUPek ez du irakaslerik kontratatzeneuskarazko irakasgaiak emateko; baina erdal taldeko irakasle euskaldun batek bereirakasgaia euskaraz eskaini nahi badu, nahiz eta bere kabuz edota bereordutegitik kanpo aritu?, egin dezake, horretarako unibertsitateak eskatzen dituenneurriz kanpoko baldintzak betetzen baditu eta unibertsitateak berak kudeatu etaasmatu duen. Hizkuntz Gaitasun Agiria?... arranditsuaren jabe bada.
‎Ikertu behar ez duten irakasleak egoteko aukera egonik ere, benetako unibertsitate sistema eraginkorra lortuko badugu, ikerkuntza jarduera suspertu egin behar da. Eta hori lortzeko, ikerkuntza egiteko gogoa eta prestakuntza sustatu behar dira, ikerkuntzarako erabiltzen diren baliabideen kopuruak egokia behar du, eta ikerketa jarduera egiteko berezko egiturak behar dira.
2003
‎Irakasleek soldata urria jasotzen zuten benetan (maistrena maisuena baino hiru bat aldiz urriagoa), duintasunez bizitzeko adina ere ematen ez ziena, eta, zer esanik ez, irakaskuntzaren prestigio soziala askorik handitzen ez zuena. Hori bai, maisu maistrek jokabide moral garbi garbia erakutsi  behar zuten –Elizaren oniritzirik gabe ezin ziren lanean aritu–; baina ez zuten irakasle formaziorik inondik ere jasotzen, harik eta 1838ko lege batek maisuentzako ikastetxeak eratzea agindu zuen arte behintzat (maistrentzako eskolarik, berriz, ez zen Espainian sortu 1858 arte; López Cordón, 1986). Bi sexuen eskolaratzearen proportziorik eza nabarmena da beti ere.
2004
‎Miniek dioenez, CD ROM edo programa informatiko bat eduki segida hutsa baizik ez dira eta, ederki estrukturatuak badaude ere, ez dute irakaslearen lan metodologikoa ordezkatzeko balio.
2005
‎Aita Lhande euskaldunaren sailari jarraikiz, 2003ko Garizuma Parisko katedralean predikatu duen frailea, Joseph Marie Verleinde, 1968ko iraultzaile sutsuenetarik izana da. Nahitara hautatu zituen sinesterik ez zuten irakasleak, haur denborako sineskerien azken herrestoak errotik ateratzeko. Ez zuten ase haren gosea.
2006
‎Laster, txirrinak jo zuen eta ikasgelara itzuli ginen. Orain gogoan ez dudan irakasle batek ohikotasun osoz ekin zion hurrengo eskola orduari.
‎Gainera, aedoak jainko andereen irakaspenaz baliatzen ziren oroimen lana doitasunez burutzeko: jainko andereek eskaini zieten hilkorren gogoa sorgortzen zuen kantuen jakintza85; Femio aedoak berak ere aitortzen du inoiz ez duela irakaslerik izan eta zeruak ekartzen dizkiola hango eta hemengo doinuak86 Eta, jakina, izaera eta etorri jainkozko hark legitimitate gehigarria eskaintzen zion aedoen lanari: botere elitearekin lotuta zeuden profesionalki.
2007
‎Gatazka larriagoa gerta daiteke zentro pribatuetako irakasleen katedra askatasunaren eta zentro horietako hezkuntza ideien artean («izaera propioa», HLOren terminologia erabiliz); azken hori zentroetako titularrek ezarri dezakete, ikusi berri dugunez. Konstituzio Auzitegiak esan duen moduan, ideia horiek ez dute irakaslea behartzen ideia horien apologista izatera edo bere irakaskuntza propaganda edo doktrina bihurtzera, ezta irakaslearen lanak eskatzen duen zorroztasun zientifikoa ideia horien mende jartzera ere; zernahi gisaz, irakasleak ez du ahalmenik zentroko ideiei modu irekian aurre egiteko, bere jarduera ideia horien aurka ez dagoen moduan garatzeko baino. Modu horretan, zentroko ideiei erasorik ez egiteko eginbeharra ez betetzea irakaslea kaleratzeko arrazoi izan daiteke, betiere, kaleratzearen oinarriak argiak eta zehatzak direnean; froga kaleratzea egiten duen enpresaburuak eman du, bestela kaleratzea deuseza izango baita eta irakaslea berriro onartu baita ordezko kalte ordainik jasotzeko aukerarik gabe.
2008
‎Kuriosoa da, baina kritikotasunaren eta askatasunaren egoitza behar lukeenean, jendartean eredu behar lukeen instituzioan, hezkuntzaren xedea bera eraldatzen duen prozesu bat aplikatzerako orduan ez da unibertsitateko komunitatea kontuan hartua izan. Kasu batzuetan unibertsitatean nagusi den desinformazio giroaz baliatuz ezkutuka aplikatzen saiatu izan dira, beste batzuetan propaganda kanpaina demagogikoekin bonbardatu gaituzte eta besteetan disidentzia kriminalizatu eta prozesuaren aurkako ahotsak indar polizialekin isilarazi dituzte; baina inongo kasutan ez dute irakasle, langile eta ikasleen iritzia biltzeko ariketa ziztrin bat ere egin. Bolognako prozesuaren ahuldade nagusia hori da, komunitate unibertsitarioaren babesik ez izatea.
2009
‎Halaber, aipatu Dekretuan, hizkuntza eskakizun bi soilik dituen sistema taiutzen da: honetara, 1 hizkuntzaeskakizuna euskarako edo euskaraz eskolik ematen ez duten irakasleei ezartzen zaie eta gurasoekin zein ikasleekin euskaraz komunikatzeko gaitasuna ematen die; 2 hizkuntza eskakizunarekin ordea, eskolak euskaraz eman ditzakete. Uztailaren 28ko 197/ 1998 Dekretuko 26 artikulua, ostera, irakasleen hizkuntza gaitasunari buruzkoa da eta irakasle berriek Erkidegoko bi hizkuntza ofizialetan eskolak emateko gai izan behar dutela xedatzen duvii.
‎Kexatu egiten gara institutuko ikasleek berehala abandonatzen gaituztelako, baina beharbada errua ez dute irakasleek eta ikasleek soilik. Eskaintzarena ere babada errua.
‎–Autoritatea ez da arazoak konpontzeko bidea?, dio Ikasle Abertzaleak taldeko bozeramaile Ainhoa Mendibilek. . Guk ez dugu irakasleen beharren kontra egingo, baina galdera bat planteatzen dugu: dekretu horretan, non geratuko dira ikasleen eskubideak??.
2010
‎Gainera, katalan maila altuagoa edukitzea gomendatzen da; hau da, katalan ikastaroak hartzea gomendatzen da, maila bat edo bi urteko, B1 edo B2 mailara heltzeko, hurrenez hurren. Pizgarri sistema bat ere badago, kategoria igoerekin lotua; katalana ama hizkuntza ez duten irakasleek katalanera pasatzeko erabakia hartzen badute, puntuak ematen zaizkie, eta igoera pedagogikoa lortzen lagunduko diete puntu horiek.
‎B2 Maila aurreratua eta burujabea: hiztun berriak ez du irakaslearen beharrik hitz egiteko. Elkarrizketan errazki ari da eta bere iritziaren aldeko
‎Printzipioz elizaren kontrolpean bazeuden ere, herri zenbaitetan apez erretorearen onespenik ez zuten irakasleak errejentakaurkitzen dira batzuetan; 1737an, adibidez, Lapurdin hogei bat herritako irakasleak egoera horretan zeuden.
‎Zer bikaintasun maila nahi dugu Musikenerentzat: maila emango ez duen zentro bat nahi dugu, motibaziorik ez duten irakasleekin, funtzionarioen antzera jokatuko duten irakasleekin?
2011
‎Azken finean, lekeitiarrak eta ondarrutarrak lehen egunetik nerderlandarrekin hartu emanean aritzera eta elkar ulertzera" derrigortuta" daudela dio Barinagak, egun batzuetarako baino ez bada ere haien etxeetan biziko direlako, eta hango bizimodura egin. " Aldamenean ez dute irakaslerik, euren kabuz moldatu behar dute" argitu du irakasleak.
‎Badu nolabaiteko oihartzuna… baina orokorrean beste helburu batzuk lehenesten dira eta hezkidetzari ez zaio behar besteko garrantzia ematen. Ez ditut irakasleak berdintasunarekiko oso kontzientziatuak ikusi, badirudi aspaldi lortu zen erronka zela eta dagoeneko oso ondo bizi garela. Are gehiago, askotan entzun ditut" mutil mutila da"," neskak sorginagoak dira" eta halako komentarioak.
‎Bestalde Eusko Jaurlaritzak diru arazoak tarteko, euskarazko irakaskuntza unibertsitatean lehenengo ziklora mugatu nahi zuen. Zientzia Fakultateak, beraz, printzipioz ez zuen irakasle berririk lortzerik. Orduan Txurrukak eta Iturbek Arantza Mendizabal errektorearekin (funtzioetan zegoena) adostu zuten euskarazko eskaintza bigarren ziklora zabaltzeko, lehenengo zikloko enborrezko irakasgaien praktikak emateko irakasle bi kontratatzea, eta kontratatutakoek irakas orduen zama betetzeko bigarren zikloko irakasgaiak ematea.
‎Bai, baina irakaslegoa mu­rriztu egin dute. Egoe­ra hagitz larria da, Gober­nuak ez baditu irakasleak ematen, Seaskak ordaindu behar dituelako eta Seaskak ez du horretarako nahiko diru. Momentuz, 17 irakasle ordaintzen ditu eta ezin du gehiago eta gurasook nahiko lan badugu ber­tzela ere.
‎«Frantziako Gober­nuak ez baditu irakasleak ematen, Seaskak ordaindu behar ditu eta Seaskak ez du nahiko diru»
2012
‎«Behin behineko egoeran gauden langileak gara EHUk egindako murrizketekin kaltetuenak». Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU) irakasle eskolak ematen dituen Pablo Lekuek hala salatu du murrizketen ondorioz lanpostu finkoa ez duten irakasleak bizitzen ari diren errealitatea.«Osagarriak eskatzeko aukera kendu digute», azaldu du Lekuek. Promoziorako aukera izatea da, beraz, diru sarrerak handitzeko duten modu bakarra.
Ez baitugu irakaslerik! Gure hizkuntzan irakatsiko duten irakasleak behar ditugu eta, horretarako, prestatu egin behar ditugu lehenengo.
‎Ikastea ez zitzaion batere gustatzen, eta eskolan irakasle guztiek ofizio bat ikasteko gomendatzen zioten. Berak ere ez zituen irakasleen gomendioak gaitz irizten, eta, aitak tutoreari deitu eta inon direnak esan ez balizkio, aise hasiko zuen mekaniko izateko kurtsoa. Baina aitaren proposamena onartu zuen kaskarin hark, hiru urteren buruan agindutako lanpostuari esker Lamborghini bat erosteko asmoa irudikatzen zuela.
‎Bestalde, Gobernuak autonomia erkidegoei planteatu die unibertsitateko langileen irakaskuntza karga aldatzea, ikerketarekin zerikusia duten seiurteko bizien arabera. Ildo horretatik, adierazi du “seiurteko biziak” dituztenen (azken sei urteetan ikerketak egiaztatzen dituztenak) irakaskuntza karga murriztuko dela, eta horiek ez dituzten irakasleen irakaskuntza karga handituko dela. Azkenik, unibertsitateetan sartu berri diren langileak sartzea mugatuko da.
2013
‎Dagoeneko irakaslegoaren %90 da enberera hiztuna eta ahozko komunikazio guztia enbereraz ei da. Halere, jokabide horrek irakasleen prestakuntzan izan du eragina, gehienetan aukeratutako irakasleek ez baitute irakasle prestakuntzarik, batxilergoa baino.
‎Zergatik eta non hitz egiten duten euskaraz duguna. Formazio zentro gisa Arrasate Musikalek baditu hutsuneak euskararen erabileran, eskolak euskaraz emateko gaitasunik ez duten irakasle beterano batzuk mantentzen dituelako. Eragozpen hori gaindintzen joateko hizkuntza plan propioa du, halere, eta herrira begirako jardueratan euskara darabil lehentasunez.
2014
‎Erruki ditut ikasleen esker ona sekula dastatu ez duten irakasleak, baina aitortzen dut amorratu egiten naizela ustez ezkertiar, ustez abertzale eta ustez abertzale ezkertiar diren irakasle asko Boloniaren simaurrean aztarrika ikusita, urrezko ezkurra dutela amets.
‎boloniar saltsa honetan, irakaslea eta irakaskuntza gaitz erdi bihurtu dira; ikaslea, berriz, gaitz eta erdi. Erruki ditut ikasleen esker ona sekula dastatu ez duten irakasleak, baina aitortzen dut amorratu egiten naizela ustez ezkertiar, ustez abertzale eta ustez abertzale ezkertiar diren irakasle asko Boloniaren simaurrean aztarrika ikusita, urrezko ezkurra dutela amets[...]
‎Uriarteren hitzetan, «behaketa prozesua» egitera bildu ziren irakasleak, eskola bakoitzean dauden premiak ikusi eta aitzina begirako ekintzak planifikatzeko. EH Bilduk salatu du ikastetxeetako klaustroek ez zutela irakasle horien agerpenaren berri. Oro har, zalantza ugari sortu ditu proiektuak, bereziki, informazio gutxi zabaldu delako horri buruz, PSE EEk eta EH Bilduk salatu dutenez.
2015
‎Mugak onartzen direnean, errazagoa da egokiak diren helburuak jartzea eta helburu horiek lortzea. Agian ikasleek ez dute irakasleek nahi luketen euskara guztia erabiliko, baina bai bestela erabiliko luketen baino askoz euskara gehiago.
‎Auzitegiak STEILASi arrazoia eman dio eta sententziak agerian uzten du Hezkuntza Departamentuak urte osoko bakantea ez duten irakasleei Gabonetako eta Aste Santuko egun ez lektiboak ez ordaintzearen jarrera ez datorrela legediarekin bat.
2016
‎Pailazo izateko ez dut uste eskola batera joan behar denik. Ez dut irakaslerik izan sekula, pixkanaka joan naiz ikusitakoarekin ikasten. Antzerkia egiteak asko lagundu dit, eta baita urte batzuk malabarista bezala aritzeak ere.
‎Era horretan, irakaskuntzan ikuspegi berri bat sortzen da, non ikasleek euren ikaskuntza prozesuan erantzukizun gero eta handiagoa duten; kontzeptuen arteko loturak eta arazoen soluzioak ikasleek, irakasleen beharrizanik gabe, garatu behar dituzten prozedurak dira. Hau da, ikasleek ez dute irakaslearen esku egon behar jakintza lortzeko, baizik eta bizitza akademikoan independenteak izatea lortu behar dute, arlo profesionalean gertatuko den bezala. Arazoak konpontzea, bizitzaren eguneroko lana izaten da, eta, ondorioz, unibertsitateko hezkuntzak horretarako lagungarriak diren gaitasunak lantzeko ezinbestekoa izan behar du (Vanderbilt, 1990; Vye, Goldman, Voss, Hmelo & Williams, 1997; Schaafstal, Johnston & Oser, 2001; Middleton, 2002), ikaskuntza metodologia tradizionalarekin lortzen ez diren gaitasunak (Porter & McKibben, 1988; Bovinet, 2000; Jauch et al., 2000; Olian et al., 2002; Bailey, Sass, Swiercz, Seal, & Kayes, 2005).
‎Baina 1 eta 5 urteko umeek ere bakarka edo taldeka lo edo atsedena hartzeko tokia izan dute. Gune hauek umea bera bakarrik joateko ahalbidetuta egongo dira, horrela, edozein unetan nekatuta egonez gero, ez dute irakaslearen beharrik izango deskantsua hartzeko, azken finean, ume guztiak ez dira berdinak eta batzuk beste batzuk baino gehiago deskantsatu beharrean daude.
‎Etorkizunean ikasketei heltzeko asmoa daukat berriro. Praktikak eta egin nituen Egape ikastolan, eta asko gozatu nuen. Futbolari bideak luze irauten ez badu irakasle izatea gustatuko litzaidake.Gutxitan ikusi izan zaizu Urnietako kaleetan hara eta hona.Bai, ez daukat kalean ibiltzeko ohitura handirik. Batetik nekea, bestetik etxekoia naizela, ahal dudan guztietan etxean geratzen naiz lasai lasai.
‎Pailazo izateko ez dut uste eskola batera joan behar denik. Ez dut irakaslerik izan sekula, pixkanaka joan naiz ikusitakoarekin ikasten. Antzerkia egiteak asko lagundu dit, eta baita urte batzuk malabarista bezala aritzeak ere.
2017
‎Akitaniako Kontseiluarekin batera lizeo berria eraiki dugu eta gutienez bi sail idekitzea adostu genuen Errektoradutzarekin, sozial arloa eta komertzioa. Eta orain euskaraz komertzioa ikasi nahi duten ikasleen parean ez dugu irakaslerik izanen, lehen urtetik ez direlako 10 ikasle izanen. Zergatik haur euskaldunek ezin dute euskaraz ikasi?
2018
‎Irakasle titulazioa du Arantxa Arrietak, eta 0 urteko umeekin egiten du lan Partzuergoan. Ez du irakasleek adina kobratzen, eta ez da haien opor egunetara hurbiltzen, baina bere kezka nagusia ez da hori. " Gustatuko litzaidake galdu dugun eros-ahalmena berreskuratzea, baina beste premia batzuk lehenesten ditut".
‎–Ez, baina gurekin egon behar bazara eta ez baduzu irakasleei ezer esaterik nahi, orduan zure portaera ere pixka bat zaindu duzu, ez?
‎Udal hauen iritziz, Diputazioaren eginkizuna berak ordaindutako irakasleak bermatzea zen, bai kopuruz behar ziren adinabai iraupenaz urte batetik bestera jarraipena ziurtatzea313, udalek ez baitzuten irakasleak kontratatzeko babes legalik(" Los Ayuntamientos no pueden contratarpor no haberse publicado la Normativa en el BON de 1979" 314). Hain zuzen ere argudio hori erabili zen Diputazioak irakasle hauen ardura bere gain iraunkorki har zezan.
‎eskola gutxi zeuden, eta irakasle gutxiago. Quintana de Uñaren arabera (1975), 1899ean, bost ikastetxetik batek ez zuen irakasle ofizialik Espainian. Horrez gainera, irakasleei ez zitzaien behar bezala ordaintzen, ordainketa eskas horiek atzerapenez egiten zitzaizkien, eta haurrek eskolatik alde egiteko joera zuten, baserriko edota landa eremuko zereginetan familiari laguntzeko.
2019
‎Bigarren kasu interesgarri bat: hutsari, ez badu irakasleak zuzentzen, batzuetan ikaslea ohartukozaio, eta irakasleari erraten dio. Irakaslea zuzentzeak autoestimua ekartzen diezaiekeikasleei, ikasgai desberdinetan eta hizkuntzan ere.
2020
‎Hauek Kilometroak era joateko entrenatzen ari dira! Ez dugu irakasleon sermoirik botako, eurek jakingo dute zertan ari diren. Gainera, artxiboari hauts pixka bat gehiago kendu eta gaurko perla aurkitu dugu.
‎Kontrako kasuetan, hau da, kudeaketarik gauzatzen ez zuten irakasleen kasuetan, erantzunak ezberdinak izan dira eta programari esker informazio berria eskuratu dutela esan dute.
‎Irakaskuntza zereginetan estrategia, metodologia eta ebaluazio mota berriak aplikatu izana horren adierazle da. Are esanguratsuagoa da nola programan sartu aurretik beren burua kudeaketan ikusten ez zuten irakasle batzuek, prozesua amaitu ostean, maila txikiko kudeaketetan beren burua probatzea erabaki duten (irakasgaien koordinatzaile, esaterako). Ikerketan, aldiz, ez da hain garbi ikusten programak izandako eragina.
2021
‎Bereizketa morfologiko hori ezin da orokortu: ez ditugu irakasle eta irakaslesak bereizten, esaterako, edo alkateak eta alkatesak, denak baitira irakasleak edo alkateak, gizonak nahiz andreak izan. Hortaz, horietan ere onartuko dugu bereizketa horiek, azken batean, bereizketa lexikoak direla, hiztegikoak, eta ez morfologikoak.
‎Oihanak ez zuen irakasle izan nahi, eta zortzi urte daramatza bigarren hezkuntzako ikasleei marrazketa artistikoa eta marrazketa teknikoa irakasten. Poliki poliki joan da lanbide berrira egokitzen, baina hasiera ez zitzaion batere erraza egin.
‎Oihanak ez zuen irakasle izan nahi. Bere baitako pentsamendu zuriak margotu egin nahi zituen, eta gero forma eman eta zikindu.
Ez dugu irakasleak hitz egiten duenean oharrik hartu beharrik, ez baitigute azterketarik jarriko. Lan jakin batzuk eskatuko dizkigute amaieran, betiere taldekakoak," zinema talde lana delako esentzialki".
‎Gure babesle bihurtu ziren Mikel Zalbide, Iñaki Artola, Santos Izagirre... Proiektu horrek esaten zuen euskararen normalkuntzak ez duela irakasleen borondatearen araberakoa izan behar horrela zelako, baizik eta ikastetxeak berak onartu behar zuela proiektu moduan. Horrek esan nahi zuen zuzendariak ere inplikatu behar zuela euskararen normalizazioan, baita klaustroak ere.
‎Normalean ez nuke irakasle elkarturik kontratatuko baina zure aurrekoa ez zen fidagarria izan.
2022
‎Zergatik beti irakasleari? Zergatik ez dugu irakasleok kasik inoiz, eta ezertarako, baimena eskatzen?
‎Haren ondoren nik hartu nuen San Gregorioko ikastolako ardura. Orduan ez nuen irakasle ikasketarik, baina, kargua hartzerako, urtebete egin nuen irakasle horrekin lanean, ikastaro batzuk egin nituen, eta Kataluniara joan nintzen metodologia aurreratu batzuk ikastera; Bartzelonara, hain zuzen. Harrezkero, bizi guztia irakasle izan naiz.
‎Saiakerak egin badira ere, irakaskuntza merezimenduei ez zaie eman zor zaien garrantzia. Horregatik, irakasleek, eta batez ere finkotasuna ez duten irakasleek, dagokien egonkortasunaren bila, irakaskuntzaren gainetik ikerketa lehenesteko beste aukerarik ez dute.
‎...menoren sailak legea ez betetzeaz eta neurrien negoziazioa eta egutegia negoziazio antzezpen mahaietara eramaten saiatzeaz, eskolatzearekin, lanaldiarekin eta ordutegiarekin edo ikastetxeetako araudiekin egin duen bezala", azpimarratu dute.Sindikatutik kritikatu dutenez, PSNk" ez ditu ratioak jaitsi, indarrean dagoen Itunak ezartzen duen eta betetzeko konpromisoa hartu zuen bezala"; ez ditu irakasleak lehen egunetik ordezkatzen, Itunean agertzen den bezala; eta irakasleen behin behinekotasuna ez da %54tik jaitsi," hori Estatuko altuenetako bat izanagatik ere". Azpimarratu dutenez," PSNk ez ditu kontratu partzialak lanaldi osoetara zabaldu, Itunak jasotzen duen bezala; ez du BPGren %5 inbertitu Hezkuntzan; PSOEk, aldiz, aurrekontu militarra igo du inoizko altuena ... Azkenik, PSNk" SKOLAE programa deskafeinatu du eta ez du ikastetxe pribatu gehienetan ezarri".
‎Pandemiak eta Zubikoako lanek ez digute marjinarik eman. Aurten, saiatu gara patin eskola martxan ipintzen, baina ez dugu irakaslerik topatu", kontatu du zuzendaritzako kide Edurne Bikuñak. Probak ere bertan behera utzi zituen koronabirusak baina, hasi dira berriro egiten.
‎Estres egoerek eta ongizatemailak eragina dute sentikortasunean, eta horren aurrean erresilientzia da faktore erraztatzaile nagusietariko bat. Ongizaterik ez duen irakasle batek nekez eskaini dizkio haurrari bere garapenean aurrera egiteko baliabideak. Irakaslearen alderdi pertsonal horretan erresilientzia da bere lanak aurrean jartzen dizkion zailtasun eta erronkei aurre egiteko giltza, pertsona bere garapen prozesuan zaurgarriena egiten duten egoerak ulertzen saiatzeko aukera ematen baitu.
2023
‎talde bat Arrietan eta beste bat Mungian. Haiek ez dute irakaslerik. " Bertso eskolak normalean modu autonomoan egiten du lan; ez du inork irakasten, denon artean egiten dute bertsotan".
‎Banekien nik ondo asko zer dela eta galdetzen zidan Kepak bere ohiko irribarre makurrez, aurreko hilabetean klase uzte bat antolatzen saiatu nintzelako institutuko beste lagun batzuekin batera ETAk Donostian espainiar armadaren ibilgailu baten kontrako bonba baten bidez garbitutako bi gizabanakoen erailketa salatzeko asmotan. Eskatu genion artean eskola ematen ari zen irakasleari ikasle bilera bat egiteko eta honek aitzaki maitzaki ere, hau da, ETAren kideren baten heriotza edo atxiloketaren inguruan eztabaidatzeko aitzakiak ez zituen irakasle berberak, baimendu egin zigun hainbat arinen egiteko eskatuz bere eskola ematen lasai asko jarraitze aldera. Eta saiatu, saiatu ginen gure ikaskideak ahalik eta azkarren eta batez ere zuhurren konbentzitzen klase uzte bat egiteko lehendabizikoz gure ikasle bizi osoan uniformedun batzuen hilketa salatzeagatik.
‎Eskola abstraitu egiten dut. Hor dago, gauza fisiko bat, arkitektura, aretoa, gela, hori bai; baina nik ez dut eskolarik ematen, ez dut irakasle esperientziarik. Jardun erregular bakarra izan nuen, eskola saiakera batean:
‎Aurretik Arroa Goiko eskolako irakaslea izan nintzen, Enkarnarekin batera idazkaria ere bai Azpeitian, eta Artxamendin irakasle ordezkapen batzuk ere egin nituen. Hasieran ez nuen irakasle titulurik, lanarekin batera aritu nintzen ikasten.
‎Baina, jakina, irakasleok, nahi izateaz gainera, hori egiteko aukera izan behar dugu, eta gaur egun dugun sistemaren ratioek eta zama burokratikoak ekidin egiten du beharrezkoa den begirada hori emateko aukera. Beraz, honetan ere, ez dugu irakaslearengan, norbanakoarengan, jarri behar ardatza, baizik eta hura parte den sisteman, hezkuntza sisteman eta hartzen ari den norabidean. Gauzak horrela, ikasle batengan aldatu nahi dugun horren giltzetako bat aurkitzeko aukera handiak egongo dira.
‎Amona, esan dizut mila bider ez dudala irakasle izan nahi.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia