2000
|
|
Lerro baten amaieran
|
ez
dugu hitzik ebaki behar; amaierako hitza osorik egon behar da, horrela irakurketa errazten baita. Esaldiak ere ezin dira moztu orrialdearen behealdean hurrengo orrira pasatzeko.
|
2002
|
|
e) Testu horien berezitasun nabarmenetako bat dugu terminologia. Hau da, ohiko hiztegi eta lexikografia lanek jasotzen
|
ez
dituzten hitz eta unitateterminologikoak biltzen dira testu horietan. Izan ere, bildu ez ezik,. maiztasun handiz ageri dira (ohiko testuetan baino askoz ere maizago).
|
|
Esaldi horretan, egileak euskal historiografia berriztatu nahi zuela azpimarratu behar da. Berriztapena lortzeko, oinarrizko abiapuntua sorburu historikoak kritika zorrotzez aztertu beharra zegoen, eta, iturrien irakurketa berriak eginez, historiaberriztatua sortuko zen; dokumentuek berez
|
ez
dute hitzik egiten, baina, bestalde, historiarik ezin daiteke burutu erudizio enpirikorik gabe. Horregatik, Etxegarai ezzen mugatu positibismo dokumentalistara edo sorburuen kritikaren teknikara.Frantziako Augustin Thierry izan zuen eredu, eta, beraz, ikerketa eginez, artistarenjitea ere erakutsi behar zela aldarrikatu zuen.
|
|
Analisi estandarrak eta aldaeren tratamenduak
|
ez
ditu hitz guztiak analizatzen, batzuetan datu basean (hiztegian) ageri ez den lema baten flexioa baita analizatutako hitza.
|
2003
|
|
Agian, horren ondorio zuzena izango zen Ipar Euskal Herritik etorritako batek esandakoa: «Lehen Uztaritzen erdaraz franko egiten zen, eta hemen
|
ez
dugu hitz bat ere erdaraz entzun». Zeruko Argia 885,, u.e.u. arabarren eta iparraldekoen ikuspegitik?.
|
2004
|
|
Beraz, erlijioak eta fedeak filosofiaren kritikaren premia dute, bertan sar daitekeenustelkeria eta agintekeria uxatu ahal izateko. Bestaide, onartu behar da fedearen eskubideaonartzen ez duen, eta erlijioa mementoko teoria filosofikoen beharretara murriztu nahi izanduen filosofiak Jainkoa munduaren ikuspegi filosofiko baten protesi huts bihurtu duela; etahorren hurrengo, Jainkoari buruzkoak benetako zentzurik
|
ez
duten hitz eta kontzeptubihurtu direla. Hala gertatu da Mendebaldeko kulturan, non benetako Jainkoaren ordezkobihurtu den Absolutuaren kontzeptu metafisikoa Nietzsche-k jada hiltzear ikusten zuen.Prozesu horren hasieran Heidegger-ek Mendebaldeko metafisikari egin dion funtsezkokritika gogpra daiteke:
|
2008
|
|
Bereizi ezazu errimatzen
|
ez
duen hitza errimatzen duten hitzen artean:
|
|
Taula horretan, adinaren arabera, hitz ekoizpen kopuruen tarte bakoitzean sartzen diren haurren ehunekoak ageri dira. Ikus daitekeenez, 8 hilabeteko haur gehienek (ia% 90ek)
|
ez
dute hitz bat bera ere ekoizten, 11 hilabeteko haurren erdiek hitzen bat ekoizten dute, baina 15 hilabeteko haurren artean hitzak ekoizten ez dituztenen ehunekoa% 10era murriztu da.
|
2009
|
|
Izan ere, \w\w jarrita, Perl ek gutxienez bi karaktere elkarren jarraian dituen edozein string balekotzat jo du. Bi letra besterik
|
ez
dituzten hitzak bilatzeko, ondokoa egokiagoa litzateke: Oraingoan parekatze positiboen kopurua txikiagoa izan da. Hala ere, ez gaude guztiz konforme gure programarekin.
|
2010
|
|
JOXEPAk dagoeneko ez ditu bere seme alabak eta bilobak ezagutzen. Esanahirik
|
ez
duten hitzak bakarrik zizakatzen ditu eta batzuetan dirudienez arrazoirik gabe soinu antzeko batzuk egiten ditu. Askotan gaixotzen da eta larruazaleaneskarak ez sortzeko babesa behar du; hankak ohean luzatzea zaila izaten da.
|
2012
|
|
Labur beharrez
|
ez
dut hitzen eta haiek adierazten duten mundu ikuskerarenarteko harremanen gainean erreparatu, artikuluan barrena Orixek egiten duen bezala, humanismoaz ez ezik zibilizazio hitzaren eta kultura hitzaren jatorriaz eta esanahiazenplegatzen baita gagozkion artikuluan, eta horren jarraipenean ere bai. Eta espresukiadierazten denaren atzean betiere gerraondoan, euskal gizartean eta Mendebaldekogizartean ere oro har bizi zen giro makurra:
|
2015
|
|
Ondorioz, esan dezakegu bai crawling eta bai bilatzaileen bidez lor daitezkeela euskarazkocorpus handiak, baina handiagoak crawling bidez (bilatzaileen bidez lor daitekeen tamainamugatuta dago). Kalitate aldetik corpus egokiak dira, corpus klasikoen hitzak ia osorik barnehartzen dituztenak eta besteek
|
ez
dituzten hitzen ekarpen handia egiten dutenak. Beraz, webaiturburu egokia da euskarazko corpus orokorren egoera nabarmen hobetzeko, eta hobekuntzahau gauzatu egin da, 100 milioi hitzetik gorako corpus handi horietako bat Web CorpusenAtarian jarri baita jendearen eskuragarri6.
|
2017
|
|
Hiztunok inongo arazorik gabe erabiltzen ditugu ondo ezagutzen ditugun hizkuntzetan, baina osaera aldetik badituzte berezitasunak: batzuetan, esanahia ez da barruko hitzen esanahien batura izaten (hanka sartu); beste batzuetan,
|
ez
dituzte hitz konbinazio arrunten ezaugarri morfosintaktikoberberak (lo egin, eta ez* loa egin); eta, beste askotan, hitz batekin beste hitz jakin batzuk bakarrikerabiltzen ditugu, nahiz eta esanahi bera adieraz lezaketen beste hainbat ezagutu (ondorioak atera, etaez ondorioak egin/ erauzi...).
|
|
Beste berba guztiekin ere, noski, gauza bera egin dezakegu. Kookurrentzia horiek, nolabait esateko, hitzek espazio euklidear batean dituzten koordenatuak dira, non, Hipotesi Distribuzionalari jarraiki, testuinguru antzekoak dituzten hitzak gertu egongo diren espaziohorretan, eta zerikusirik
|
ez
duten hitzak, berriz, urruti. 1 irudian aurreko paragrafoan aipatutako lauhitzak hartu eta erabili dimentsioetan ilustratu dira.
|
2019
|
|
Hala adierazi dute gure ikerketanjardun duten kide gehienek. Gutxi landua, gainera, erran nahi baita, egunerokotasunean
|
ez
dugu hitz egitenherritartasunaz, berarekin harremanetan dauden hainbat gai etengabe aipatuak izaten badira ere? (Hainbatenartean, 2018: 312).
|
|
Hizkuntza ez dela traba bat izan segurtatuko du lehenik, hiztegia azalduz, segurtatuz ulertua delahitza, eta hiztegiaren gibelean kontzeptuak ere ulertuak direla bermatuko du honela, maiz (edobatzuetan) agertuko baita ulermen arazo nagusia
|
ez
zuela hitzak sortzen baizik eta honek adieraztenzuen kontzeptuak)... eta H2an ari den irakasleak gehiagotan azalduko ditu kontzeptuak H1eanbaino, H1ean suposatuz hitza ulertua dela maiz ez baita azaltzen, ez hitza eta ez kontzeptua (Idiazabal, 2011).
|