Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 61

2000
‎Hemen koka genitzakeen nazioek egoera bereziari egin diote aurre: ...staturik eta, beraz, ezta honek martxan jartzen duen Hobsbawn ek aipatutako ingeniaritza ideologikoa ere; bestalde, Estatu horien barruan sortzen diren heinean, Estatu nazioak irensten duen nazioak etsai nagusia izango du Estatua, hil ala biziko borrokan, nazio batek (Estatu nazioak alegia) bestea ukatzen baitu22 Beste era batera esanda, eta hezkuntzaren arloan kokaturik, Estaturik ez duen nazioak ez du hezkuntza sistema nazionalik (armada, zerga sistema?, ez duen bezala) eta legitimazio tresna indartsuaren faltan dago; baina ez hori bakarrik, nazioa ukatzen duen Estatuaren hezkuntza sistemaren eraginari aurre egin dio, horrek legitimatzen baitu Estatuaren oinarri ideologikoa den nazioa.
2002
‎«Bertan ikusi genuena ez da sinestekoa: txapazko, kartoizko txabolak, 15 pertsona 10 metro koadrotan bizitzen, ez dute hezkuntzarik, ez osasun zerbitzurik, 14 urterekin arma bat eskuan dutela ibiltzen dira... Hiri berean bizi zara baina errealitate hori ez da zurea, ez duzu bertara iritsi arte ikusten».
‎Gaur egun, EHU/ UPVn kalitate katedra moduko esperientzia goraipagarriakegon arren, EHU/ UPVk ez du hezkuntza arloan kalitatea bermatuko duen plangintza estrategikorik plazaratu. Gaur arte, EHU/ UPVn aurrera eraman den plan bakarra, EFQM ereduaren bamean kokatzen den eta Unibertsitate Kontseiluak bultzatzen duen Unibertsitateen Kalitatea Ebaluatzeko Plan Nazionala izan da.
2004
‎Ikus dezagun, bada, zertarainokoa den zabarkeriaren neurria: . Lehenik eta behin, dio Lore Erriondok?, Euskal Herriak ez du hezkuntza sistema propiorik, nahiz eta saioak izan diren euskal hezkuntza eraiki nahi izate horretan (ikastolen mugimendua, euskal unibertsitatearen aldarrikapena, esate baterako); eta ondorioz, euskal haurrek eskolaren bitartez jaso dituzten kultur eduki eta identifikazioa, Frantziako eta Espainiako estatuei dagokiena da?. 453
2005
‎LEuskal Herriak ez duela hezkuntza sistema propiorik, eta Frantziako etaEspainiako Estatuek araututako eskola sistemak nagusi direla gure herrian.
‎Kontseiluak bere garaian aditzera eman zuenez," gizarte elebiduna sortzeaz" hitz egin zuten, eta" euskararen etorkizuna ziurtaturik ez dagoela" aitortu ere egiten zuten; baina gero ez zuten hezkuntza ereduak gainditzeaz ezer esan, hobekuntza baizik ez zuten proposatu. Bestaldetik, immigrazio politikari zegokionean, ez zuten aitortu hizkuntza integrazioak duen garrantzirik.
‎Eta bi puntutan aurkezten duten egoera larria da: Estatutu berria ren proposamenean ez dute jasotzen euskarakbeha rrezkoa duen estatusa, eta ez dute hezkuntza ereduen sistema gainditzearen aldeko apustu garbirik egiten.
2006
‎Esate baterako, haur eskolak eta bi urte arteko haurrentzako ludotekak. Kontuan izan behar da 0 urteko tarte hori ez duela Hezkuntza Sailak beregan hartu, Ongizate Sailak baizik, eta beraz, hezkuntza sisteman ez du tokirik. Adin horretan haurtzaindegietan eta ludoteketan biltzen diren haur askok eta askok Nafarroako herri askotan gaztelaniaz baino ez dute zerbitzurik.
2007
‎Helburu berarekin abiatzen da gazte asko urtero kanpora. Gurean antzerkiak ez du hezkuntzan behar lukeen lekua eta, hortaz, dramaren kultura zabalduago dagoen herrietara eta urteetako esperientzia duten eskoletara jotzen dute askok.
‎Euskal Herriak ez du hezkuntza sistema propiorik, nahiz eta saioak izan diren euskal hezkuntza eraiki nahi izate horretan[...] eta ondorioz, euskal haurrek eskolaren bitartez jaso dituzten kultur eduki eta identifikazioa, Frantziako eta Espainiako estatuei dagokiena da.216
‎Kontua da horrelako eredu sistema bat arrakastatsua izan daitekeela, bai, hizkuntzen arteko aldez aurretiko egoera orekatua bada, baina inola ere ez hizkuntz ukipen egoera jada desorekatua bada231. " Berreskuratu nahi den hizkuntza zutabetzat ez duen hezkuntza elebidunak", honela mintzo zaigu berriz ere gure autorea," ez du etorkizunik irakaskuntzan, ezta errespetagarria den pertsona irizpidetik harago, lurraldearena kontuan ere hartzen ez duenak" 232 Horrek, finean," elebitasun sozialaren kontzeptuaz" —zeina, Tejerinaren aburuz, politikarien gehiegizko razionalizazio batetik datorren233— hainbat autore... A. Eguzkitza:
2008
‎Moirari oso indibidualistak garela iruditu zaio eskubide indibidualak kolektiboen gainetik jartzen ditugulako. Haiek ez dute hezkuntzarako eskubiderik nahi hezkuntza hori egokia iruditzen ez bazaie, horregatik egiten duten proposamena beste indigena batzuek egin dutenarekin bat datorrena da, eskubide kosmikoak, hauek euren munduaren ikuspegian oinarritzen dira.Aholku bat eman zuen Moirak, herrien arteko lotura beharrezkoa da borrokarako. Lurraldeen artean komunikatu eta gauzak batera egiteko antolatzea beharrezkoa dela esan zuen.
‎Egoera horri aurre eginez erantzun egokia eskainiko dion hezkuntza sistema asmatzerakoan, badaukagu hasiera beretik gainditu beharreko oztopo bat: Euskal Herriak, gaur egun, ez du hezkuntza sistema propiorik. Azken hamarkadetan sistema berri hori eraikitzeko bidean emandako urrats guztiak aintzat hartuz, Hezkuntza Sistema propioa garatu beharra dugu.
‎Beraientzat errazena delako edo informaziorik ez dutelako, umeak A ereduan sartzeko gomendatzen diete. Guraso askok ere ez dute hezkuntzan interes handirik eta esaten dietena egiten dute, beste barik. Guk ereduaren alde egiteko eskatzen diegu gurasoei, Hezkuntza sisteman eta Euskal Herriaren errealitatea den modukoa delako eta etorkizunean euskara gero eta garrantzitsuagoa izango delako.
‎Euskal Herriaren kasuan hori bereziki garrantzitsua da. Euskal Herriak ez du hezkuntza sistema propiorik, hezkuntzako irizpide garrantzitsuenak Madrilen eta Parisen erabakitzen baitira. Hortaz, Bolognako prozesuak ez du inongo aldaketarik sortzen, etorkizunean ere Madriletik eta Paristik erabakiko dira gure politika unibertsitarioak, orain arte bezala.
2009
‎Pertsonaiak ez du hezkuntzarik jaso, Bombayko auzorik txiroenetariko batetik dator, baina bere bizitza propioak ematen dizkio erantzunak, eta azken batean, bere memorian orden pixka bat jarri eta berriz hasi daitekeen 18 urteko gazte bat da kontatu du Boylek.
‎Duela 18 urtetik, buruzagi tribalen arteko etengabeko borrokak eta gobernuek aurrera egiteko ezintasunak haurtzarora bideratutako politika publikoak martxan jartzea eragozten dute. Somaliako haurrek ez dute hezkuntza sistema arauturik ere, eta milaka gazte iritsi dira adin nagusira, egonkortasun politikoa eta bakea ezagutu gabe. Ezegonkortasun urte askoan, 100 GKEk baino gehiagok osatutako sare zabala gero eta gehiago egon da Unicef en horniduren eta laguntza teknikoaren mende, era guztietako gizarte zerbitzuak eman ahal izateko, osasun eta nutrizio zerbitzuak, hezkuntza eta babes zerbitzuak.
‎23 urte inguru ditut. Ez dut hezkuntza unibertsitariorik jaso, baina oinarrizko eskolako ikasturteak izan ditut. (...) Lan hauek errepasatzeko eskatu nahi dizut.
‎Hitz gutxitan, bizirik irauten lagunduko al didate? Galdera horiek gurasoenak izan ala ez gogoratu guraso kontzeptuak ez duela hezkuntza egokia bermatzen; izan ere, euren seme alabei tratu txarrak eman edo hiltzeko ere gai den gurasorik bada eta. Haurren gaitasunetara itzuliz, agerikoa da hausnarketarako gaitasunik ez duten arren badela tartean, lehen unetik gainera, ikaragarri ongi funtzionatzen duen erantzun mota bat:
2010
‎Calidad de vidan kontatzen du nola izan zen sorrera prozesua 1977an. Pestazzoli eskolak ez du Hezkuntza programa jarraitzen, bederatzi urtez haurrek bertan hezteko aukera dute eta bukaeran diploma bat jasotzen dute, zeinaren bidez edozein ikasketa jarrai dezaketen sartzeko azterketarik egin gabe.
‎137 EGAk hizkuntza plangintzan izan behar zuen egitekoa ez zuen Hezkuntza, Unibertistate etaIkerketa Sailak, hasiera hartan, zehatz eta argi definitu. Orduko dokumentuak eta esperientzia pertsonalak aintzakotzat hartuz argi dago, halere, ondoko kezka hauek bederen mahai gainean izan zirela:
‎Mataróko udal haurtzaindegietako 9 eta 21 hilabete bitarteko haurren 182 guraso (aita edo ama) izanen dira aztergai. Parte hartu nahi duten gurasoak ausaz banatuko dira kontrol taldearen( ez du hezkuntza esku hartzerik jasoko) eta esku hartze taldearen (hezkuntza arloko esku hartzea jasoko du) artean. Taldeei hiru inkesta egingo zaizkie.
‎Mishimoto Zifrak handiak dira. Milioika pertsona dira, adin txikikoak zein helduak, eta ez dute hezkuntzarako sarbiderik, ezta hezkuntza jasotzeko itxaropenik ere. “Guztiontzako alfabetatzea oraindik bete gabeko helburua da”, azpimarratu du InteRed Garapenerako GKEk.
‎20 milioi adingabe errefuxiatu eta desplazatu baino gehiagok ez dute hezkuntzarako sarbiderik
2011
‎Donibane Lohizune Ziburuko ikastolaren egoera azaltzeko egoitza zaharraren argazkia ikustea aski litzatekeela dio ikastolako lehendakariak. «Guk dugun egoitza eskola publikoarena zen, baina uztea deliberatu zuen, ez zituelako hezkuntzarako baldintzak betetzen». Haientzat ona ez zenak balio zuen, antza, bertzeen beharra betetzeko.
‎Herritar pobreenen artean daude, langabezia handia dute, eta osasun baldintza eskasak. Ez dute hezkuntza egokirik jasotzen eta etxebizitzarik ere ez dute askok?. Nagore Vega,. Lurrak ustiatzeko akordioa sinatu dute Maoriek eta Zeelanda Berriak?, Berria,.
‎UNESCOren beste txosten baten arabera, 28 milioi haurrek ez dute hezkuntzarako sarbiderik, hainbat herrialdetako gatazkak direla eta.
‎Munduan irakurtzen eta idazten ez dakiten helduak 793 milioi dira, gehienak emakumeak. Gainera, Lehen Hezkuntzara joateko adina duten beste 67 milioi haurrek ez dute hala egiten, eta bigarren hezkuntzako lehen zikloa egiteko adina duten 72 milioi nerabek ere ez dute hezkuntzarako eskubiderik. UNESCOren Estatistika Erakundearen datuak dira, eta irailaren 8an Alfabetatzearen Nazioarteko Eguna dela eta argitaratu dira.
‎Khaled Abu Awwad familia palestinarren eta israeldarren arteko adiskidetzearen alde ari da lanean, Ekialde Hurbileko indarkeria ekintzetan maite dituzten pertsonak galdu baitituzte. andrea Anarkali Honaryar Afganistango emakumeen eta talde minoritarioen baldintzak hobetzeko borrokatzen ari da. Hezkuntzarako eskubidea Bestalde, Misio Salestarrek gogorarazi du munduan 67 milioi haurrek baino gehiagok ez dutela hezkuntzarako aukerarik. Horietatik% 45 Saharaz hegoaldeko Afrikan bizi diren adingabeak dira.
2012
‎Euskal kulturaren eta euskal nortasun nazionalaren prekarietatearen adibide batda oraingo Eusko Jaurlaritza (PSE) PPren laguntzarekin egiten ari dena. Sozialistekirakas hizkuntza euskara baino ez duen hezkuntza eredua desagerraraztea proposatu dute. Ildo horretatik doaz kultura esparruko birplanteamendu edo izendatzebatzuk.
‎gero eta gehiagojartzen da zalantzan, merkatuaren beharrizanetara makurtuta, bikaintasunaren bilaari direlarik, selekzio zurruneko gune bihurtzen baitira hainbat ikastetxe publiko.Hori, batetik. Baina, bestetik, gorago adierazi bezala, Administrazioaren eraginzuzenik ez duen hezkuntza sistema pribatuaren diru-laguntza sistema eskergak ereareagotzen du aipatutako muga horiek gero eta porotsuagoak izatea1.
‎gizartearen beharrak kontzeptua. Funtzionalismoari hainbat ekarpen kritikok (Bourdieu eta Passeron, 2001b; Apple, 1986; 1989; 1996; 1997; Freire, 1980; 1982; 1989; 1990; Giroux, 1990; 2001; Willis, 1988) leporatu diote ez duela hezkuntza sistema aztertzen interes sozio-ekonomiko politiko kultural lehiakorrei batzuen transmisioaren eraginkortasunaz arduratzen dela, eta ikasleak kontsumitzaile pasibo hutsak balira bezala hartzen dituela. Foucault-en (2005) arabera, XVIII. mendean hasi ziren teknika zaharrak modu berritzailean moldatzen eta ikasleen sailkapen eta mailaketa funtsezko irizpide bihurtzen, baina ez ikasleen indarrak zapaltzeko, eskolaren helburuetara doitutako erabilera ahal bezain eraginkorra sustatzeko baizik.
2013
‎Hortaz, Eibarren gerran txikitutako eskolen berreraikuntzaz aparte, gerraosteko hezkuntza arkitekturaren garapen nagusia iniziatiba pribatuaren esku egon zen, batez ere Bigarren Hezkuntzaren formazioa. Estatuak, garapen ekonomikoak biztanleen trebakuntzarekin erlazioa zuela ulertu ez zuen arte, 50eko hamarkadaren bukaera arte, ez zuen hezkuntzarekiko jarrera aldatu eta, hortaz, hezkuntza bermatu eta ziurtatzeko eskolak eraikitzeko planak martxan jarri211 Ordutik aurrera beste herrietan egiten ari ziren eskola antolakuntzak kontuan hartu eta hezkuntza arkitektura berritu zen, Eibarren kasuan beranduago Alvaro Libanok 1967an egin zuen Lan Unibertsitatea, egun Euskal Herriko Unibertsitateko egoitza dena, horren eredu izan da... 68).
‎Ondorioz, ezin izan ditugu sailkatu gure inguruko hezkuntza erakundeek beren kudeaketan erabiltzen dituzten edo erabil ditzaketen adierazlerik funtsezkoenak. Horrez gain, gure proposamen zehatza (EFQM ereduarekin lotutako BSC edo adierazleen sistema orekatua) ez dugu hezkuntza erakundeen arduradunekin kontrastatu. Hala ere, gure ustez, atal honetan aurkeztuko dugun tresna, adierazleen sistema garatuago eta kontrastatuago baten lehen hurbilpen bezala hartu behar dugu.
2015
‎Xabi, uste diat Pink Floyden" ez dugu hezkuntzarik behar" adierazpenak ez duela hik ematen diokan zentzua. Nik uste, horrekin erraten dutena duk ez dugula hezkuntza instituzionalizaturik behar, hau duk ez klaserik, ez irakaslerik, hots, ez eskolarik, ez hezkuntza ministeritza edo sailbururik… Bat natorrek Pink Floydekin.
‎Erregimen diktatorialak ez zuen hezkuntza ondo tratatu eta gaur egungo irakaskuntzak oraindik polemikoa den garai historiko hori jorratzerakoan arazoak izaten ditu.
‎Akademiak, bestalde, ez zuen Hezkuntza eta Zientziako idazkaritza teknikoaren erantzunarekin etsi, eta ministroaren beraren audientzia eskatu zuen. UNESCOri gutunez eman zitzaion eskaeraren berri, eta erregimenetik hurbilago zegoen Euskalerriaren Adiskideen Elkarteak ere eskaera bideratu zuen ministeriora21.
‎Halaber, ezgaitasunari lotutako hezkuntza premia bereziak direla-eta, garraiorako eta jantokirako sorospena eskatzeko lehentasuna dute. Eta, gainera, eskolako jantokiko gastua doan (edo deskontuekin) izan daiteke, baldin eta familiek ez badute hezkuntza eskaintzarik udalerrian. Irudia:
‎Ministro berriak, Iñigo Mendez Vigok, hitz egiteko ateak ireki ditu; batzuentzat, giroa lasaitzeko; besteentzat, hauteskundeen mamupean... baina horrekin nahikoa ez dela deritzogu.Nafarroako hezkuntza sailburuak ere, Jose Luis Mendozak, argi adierazi du helburua zentzugabeko lege hau bertan behera uztea dela eta ez soilik bere ezarpena atzeratzea. Eta zergatik jarraitu behar dugu erantzuten? Badakigulako zeintzuk diren LOMCErekin gure haurrek ikasi dituzten edukiak, adibidez «heziketa fiskala» lehen hezkuntzan eta «agencia tributaria» DBHn; badakigulako euskalduntzen ez duen hezkuntza sistema batera abiatzen garela; badakigulako parte hartzea gero eta mugatuagoa izango dela; badakigulako, finean, hezkuntza sistema hau ez dugula nahi. Herritarrok argi adierazi dugu, eta dei egiten dizuegu politika arloan zaudeten horiei «norabide» berriak eraikitzera. Gizartearen aldarriak zuen bulegoetako agendan ezartzera, eta ez bulegoetan erabakitzen dena gure ikastetxeetan ezartzera, herritarron oniritzi barik.Ausardiaz, gizarte heldu bat gara, hamaika aukera daude ilusioz betetako eztabaida eta eraikuntza fasea abiatzeko.
2016
‎Talibanek muturreko ikuspegiak dituzte. Haien ustez, emakumeek ez lukete hezkuntzarik
‎Horrek esan nahi du familiako arazoen aurrean beldurra, atxikimendua eta autoestimu baxua sentitzen direla preso sentitzeko eta ez metatzeko balio nahikoa bere bizitza hartu eta senarrarengandik independente izateko. Pobrezian dagoen emakumea da ahulena, estatuaren indarkeria, autoritaterik eza, bikotearen edo familiaren indarkeria, komunitatearena, jasaten baititu; izan ere, eskubide gutxien dituzte, ez baitute hezkuntza, ordaindutako lan eremuetara iristen, eta saldu ere egiten dituzte. Independentziarantz doazen emakumeen adibideak Kasu arrakastatsu batzuetan, garapen ekonomikoak genero berdintasuna eraman dezake emakumeek osatutako komunitateetara.
2017
‎Baina, kapitalismoak eragiten duen gizarte ereduarekin, ezinbestean zapalduok sistema hau behetik gora aldatzeko beharra ikusten dugu; ez dugulako hezkuntza sistema hau onartzen, ez dugulako soldata miserable baten truke esplotatuak izan nahi, ez dugulako haien kultura merkantilizatua nahi, ausart izan baino aske izan nahi dugulako….
‎EAEn euskarak daukan lege babesak gure nazio hizkuntzan emaitza horiek ematen baditu, Espainiak ez dauka zertan kezkaturik. Badaki, ondo jakin ere, euskalduntzen ez duen hezkuntza sistemaren gatibu garela euskaldunok, eta, aldi berean, zinez erdalduntzen duen eskola daukala bere alde. Zinez erdalduntzeak zera esan nahi du zehazki:
2018
‎Ez al da egia burdel batean hazi zela eta ez duela hezkuntzarik?
2019
‎«Hezkuntza proiektua salto»Lorea de Castro zinegotziak Borinagari gogora ekarri zion azken bi batzordeak ez dituztela egin ere egin, eta parkea prozesu parte hartzaile barik berritzen badute, “Hezkuntza Proiektuaren irizpideen gainetik salto” egiten dabiltzala. “Zergatik ez duzue Hezkuntza Proiektua bertan behera utzi duzuela esaten eta kito? ”. Eta Unai Larreategik gaineratu zuen segurtasuna bermatzeko ez dagoela parkea berritu beharrik, aski dela apurtuta dauden aparailuak kentzea.
2020
‎Euskal Herria aipatu egiten da dekretuan, baina Euskal Herriaz ari denean zertaz ari den zehaztu gabe; eta zehazten duen kasu bakanetan, Euskal Herriko Autonomi Elkartea aipatzen du. Horrela, Euskal Herria bere osoan aintzat hartzen ez duten hezkuntz proiektuek arazorik gabe jasotzen dute Eusko Jaurlaritzaren onespena, Dekretuak ezartzen dituen oinarriak bete egiten baitituzte.
‎Ikuspegi espainola, hala dio Joan Mari Torrealdaik, eta hala zioen lehenago Imanol Murua kazetariak: " Euskal Herria bere osoan aintzat hartzen ez duten hezkuntz proiektuek arazorik gabe jasotzen dute Eusko Jaurlaritzaren onespena, Dekretuak ezartzen dituen oinarriak bete egiten baitituzte. Posible zen bestela jokatzea.
‎Hezkuntza “birirudikatzeko” plana Hondoko desberdintasunei aurre egitea Datuak azterlanetik datoz Babestu aurrera: Rise, refocus, recover, 2020(*) ez duela hezkuntzaz bakarrik hitz egiten; osasuna arriskuan dagoela ere erakusten du, egungo pandemiaz haratago. 2019an, 5 urtetik beherako 5,2 milioi adingabe eta milioi bat nerabe hil ziren txertoen gisako konponbideei esker saihestu zitezkeen arrazoiengatik.
‎Azkoitiko beste eskoletan, ordea, grebak jarraipen txikiagoa izango du. Xabier Munibe ikastolako Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako klaustrokideen %20ak egingo du greba. Floreaga ikastetxean, Izarraitz Lanbide Heziketan, Bizilore Eskola Aktiboan eta Xabier Munibe, berriz, ez dute hezkuntza grebarekin bat egingo, eta klaseak normaltasunez eskainiko dituzte.
‎• Ez dute Hezkuntza Sailaren onarpen instituzionalik.
2021
‎Alabaina, Beltranen (in Ariño, 2003) arabera, beste mugimendu globalizatzaile alternatiboek bestelako printzipioetan oinarritutako balioak zabaltzeko aukera eskaini dezakete, eta justizia soziala, balio demokratikoagoak, hizkuntza eta kultura gutxituen normalizazioa, feminismoa edota beste ideologia emantzipatzaileak eta berdinzaleak errotzen joateko dinamikak inplementatzea besterik ez du hezkuntzak kontra ekintza pedagogiko gisa. Are gehiago, euskal hezkuntzak, euskal hezkuntza gisa biziraun eta beste euskarri ideologiko eta pedagogiko batzuk izango dituen hezkuntza eredu baterantz jo nahi badu.
‎Kultur jardunean dabilen jendeak faktura mordoa ordaindu behar duela eta beren lanagatik kobratzeko eskubide osoa dutela. Beste edozein langilek bezala handiagoa justu hor, kanpoan inor utziko ez duen hezkuntza sistema indartsu bat aldarrikatuko dute. Inbertsioaren gainetik pertsona ororen eskubidea delako hezkuntza.
2022
‎• Soziolinguistikaren lanketari dagokionez, nabaria da Euskal Herriko hiru eremu politikoetako curriculumen artean dauden aldeak, bai edukietan, bai helburuetan ere. Espero izatekoa da Ipar Euskal Herriko curriculumak helburu zehatzak ez izatea euskararen erabilera sustatzea edota ikasleek euren errealitate soziolinguistikoaz jabe daitezen eduki zerrenda luzerik ez izatea, kontua harturik Frantziar estatuak ez dituela hezkuntza eskumenak partekatzen eta frantsesa dela lurralde osoko hizkuntza ofizial bakarra; horregatik, Frantzian hizkuntza gutxituen legea, Molac lege gisa ezaguna, aurrera ateratzeko Ipar Euskal Herrian egiten ari diren ahaleginak berebiziko garrantzia du. Baina deigarria da Nafarroako Foru Erkidegoko curriculumeko eskastasuna dagokigun gaian, aintzat hartzen badugu euskara hizkuntza ofiziala dela hainbat eremutan.
‎Ipar Euskal Herriko hezkuntzaz mintzatzerakoan kontuan hartu behar da, ezinbestean, Frantziar estatuak ez dituela hezkuntza eskumenak partekatzen eta frantsesa dela lurralde osoko hizkuntza ofizial bakarra. Beraz, ezin espero liteke EAEko Hezkuntza Sailak euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko garatutako eredu kurrikularra aurkitzea.
‎Steilasen irudiko, ordea, ez da oraindik ere «borroka» eteteko garaia. Esan zuten oraindik ez zutela testuaren berri, baina heldu zitzaien informazioren arabera ez duela hezkuntza publikoa babesten eta itunak «blindatzen» dituela.
‎“Plangintza dekretuak ez du hezkuntza hitzarmenaren oinarriak errespetatzen”
‎Datuok 2017/ 2018 ikasturte akademikoan jaso dira, eta, guztira, 418 irakaslek osatzen dute lagina. Zehazki, esku arteko lagin hau handia eta esanguratsua izanik ere, ez du hezkuntza unibertso osoa ordezkatzen. Horietatik guztietatik, 331(% 79,2) emakumezkoak dira, 83(% 19,9) gizonezkoak eta 4(% 1) ez binario.
2023
‎Gerraren ondorioek bereziki eragiten diete bertako haurrei, EPRSren esanetan. Bost urtetik beherako hiru haurretatik batek desnutrizio akutu larria du, milioi bat baino gehiagok ez du hezkuntzarik jasotzen, eta 9.000 gaztetik gora guraso edo zaintzailerik gabe geratu dira.
‎Gaineratu du legeak «errespetatu» eginen duela Hezkuntza Hitzarmena: «Hizkuntza ereduek indarrean jarraitzen dutela argitzeak ez du hezkuntza hitzarmena hausten».
‎Arresek oroitu nahi izan du gaur gaurkoz ez dagoela Euskal Herri «osoa» aintzat hartzen duen hezkuntza sistemarik: «Euskal Herriak ez du hezkuntza sistema propiorik». Ondoren, esan du lege honen lanketak «aukera leiho bat» ireki zuela bide horretan urratsak egiteko, eta legea lantzen hasi aurretik lortu zuten akordioarekin sortu zen «ilusioa» ere gogoratu du.
‎Ikastetxeek jakinarazi dutenez, ez dute Hezkuntza Sailetik berririk izan, eta ez dakite arazoa noiz konponduko den. Bitartean, haserrea nagusi da familien artean, eta ikasle bakoitza ahal duen moduan hurbiltzen da eskolara, esaterako, autoan edo garraio publikoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia