2002
|
|
esperientzia baten azterketa»; «Bideratze lana gizarte eragileen lanbide garapeneko esperientzia batean: azterketa etnografikoa»; «Bigarren hezkuntzaren hastapenak Gipuzkoan, Donostiak garatutako prozesua»; «Gipuzkoako auzo eskolak, 1930 1938»; «Eskolako hizkera ereduaz, euskara batuaren eta Euskalkiaren arteko harremanen testuinguruan»; «Ama hizkuntzak
|
ez
du gramatikaren barnerakuntzaren ordenamendua baldintzatzen»; eta «EAEko ikastetxeen zuzendaritza taldeen inguruko Pertzepzioak».
|
2008
|
|
Oso zaila izan da mapudunguna prentsa idatzian sartzea. Hasteko,
|
ez
dugu gramatika bakarra, idazteko eta, batez ere, irakurtzeko premiazkoa dena. Azkintuwen erabili baino, hizkuntza berpizteko eta normalizatzeko balio duen espazioa eman nahi izan diogu.
|
2011
|
|
Aracilen garaian tabua zen eta hogeita bost urte geroago ere tabu izaten jarraitzen duen gai bati buruz hausnartzen ere ikasi lukete ikasleek. Arazoak ulertzea, jakinaraztea eta eztabaidatzea baliagarria izango litzateke errealitate soziolinguistikoaren aurrean norberak bere jarrera askatasun handiagoarekin eta jakinaren gainean egonda erabaki ahal izateko. gainera, guk ere uste dugu hezitzaileek
|
ez
luketela gramatika arauemailea bakarrik irakatsi eta argi eta garbi ikusi lituzketela normatibizazioaren bi norabideak: batetik, barneko aniztasuna bateratzea
|
2013
|
|
Eta beraz, gehienak ados daude gramatika ikastea beharrezkoa den ideiarekin. Hala ere, bakar batzuek haurren ikaskuntza prozesua aipatu dute, eta esan dute haurrek hizkuntza bat ikasteko
|
ez
dutela gramatikaren beharrik, eta beraz, ez dela guztiz beharrezkoa komunikazioa gauzatu ahal izateko. Elkar ulertzeko ez omen da nahitaezkoa; ondo hitz egiteko, ordea, ezinbestekoa da.
|
2019
|
|
Bertsolariekin, esate baterako, zuka hasitako hainbat harreman hikara ekarri ditu. Hitz eginez ikasi du hitanoa,
|
ez
du gramatika libururik gau mahaian.
|
|
Hi eta ni ahoskatzerakoan soinuak liluratu zituen hasiera hartan eta, bidean, konturatu ziren bere garrantziaz; modu berean aritu ziren hau, hori, hura erakusleekin eta hor eta hemen adberbioekin. Honekin guztiarekin ondorioztatu dugu garai hartan
|
ez
zutela gramatika araurik izan; baina, laster, bidea jorratu ahala, konturatu zirela arauak, izan, bazirela eta betetzekoak zirela.
|
|
Datuok, alde batetik, Erdi Aroko euskararen ikuspegi garbiagoa ematen dute, orain arte egin diren proposamenek (Reguero, 2012; Salaberri Zaratiegi, 2018) kontuan hartu
|
ez
duten gramatikaren alderdia azaltzen dutelako. Bertze aldetik, euskararen historia argitzeari ekarpena egiten diote, bihurkaritasunaren garapena ere ez baita gramatika historikoetan (Trask, 1997; Gorrotxategi et al., 2018) aintzat eduki.
|
2022
|
|
Inguruko hizkuntza erromanikoetarik franko desberdina da: gaskoina, gaztelania, frantsesa
|
ez
ditu gramatikaz haurride, nahiz lexikoan haiekiko kidetasunik baduen: euskarak hitz asko zor dio latinari, dela zuzenean, dela hurbileko hizkuntza erromanikoen bitartez.
|