Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 129

2000
‎Ezaugarri honen eredutzat Joseba Sarrionandiaren Izuen Gordelekuetan Barrena poema liburua aipatzen du, honek egiten duen bidaia pertsonala delarik guztiz. Gisa berean, poesiak ez du gizarte funtziorik Sarrionandiaren iritziz. Garai horretako elkarrizketetan eta liburuetan Sarrionandia, ETAko militante izateagatik kartzelan dagoelarik ere, olerkiak gizarte aldaeretan izan lezakeen eraginaz guztiz eszeptikoa da.
2002
‎Idazle honek errege normandoen eta Plantagenetekoen inguruko nobelak idatzi ditu. Bada, Gillermo Konkistatzailearen garaitik Rikardo III.aren aginteraino ez du gizartearen ohituren aldaketarik deskribatzen (esan dezagun Gillermo Konkistatzailearen garaitik Rikardo III.era 400 urteko alde dagoela).
‎1 Pobrezian murgildutako denek ez zuten gizartearengandik jarrera berberapairatzen. Batzuk gizartearen bazterretan gelditzen ziren eta beste batzukonartuak ziren.
‎Edozelan ere, itxura batzuek benetako gauza ekartzen dute gogora, itxuraren bidez begien aurrean erreala agertzen zaigunean. Komunikazioaren testuinguruan, itxura horiek (egiazkotasunaren zantzua duten horiek) ez dira gure ardura, zeren min sozialik ez baitute sortzen, ez baitute gizarte iruzurrik egiten; bestelakoek, itxura gaiztoek, iruzurgile deitutako horiek, ostera, min eman lezakete, ilusio latzak sor ditzakete eta.
‎Elena Stoyanova bulgariarrak (duela hamarkada bat, 31 urte Espainian bizi zen) goi mailako ikasketak egin zituen, hainbat hizkuntza menderatu zituen eta interpretatzaile eta itzultzaile gisa esperientzia izan zuen. “Diario del miedo” liburuan, senar emazteen arteko tratu txarren infernuari buruzko testigantza eman zuen, lehen pertsonan, eta, beste hainbatek bezala, horrek erakusten du zentzugabekeriak ez dituela gizarte klaseak eta errenta mailak ulertzen. Hala ere, zenbat eta hezituago egon, eta, batez ere, zenbat eta autosufizienteagoa izan ekonomia arloan, orduan eta aukera gehiago ditu trago mikatz horretatik ondo ateratzeko; errazagoa zaio bere arazoa diagnostikatzea, eta, batez ere, tratu txarrak ematen dituenarekin duen lotura hausteko aukera handiagoa du, jakinaren gainean baitago bere burua nahikoa dela mantentzeko.
2003
‎Jendea gure dinamikan inplikatzea nahi dugu aurkarien aurrean indar harreman sendoa gauzatu ahal izateko». Xedea hori izan arren Demoek ez dute gizartea ordezkatu nahi, ez dute inolaz ere beren burua euskal ordezkarien gisara ikusten.
2004
‎Hori izan zen, hain zuzen ere, diskoa ixten duen Aneren kantaren abiapuntua, ondorengo gertuetan baino ondorengo urrunetan sinesten baitu Serranok. " Abesti horrekin atetxo bat irekitzea nahi izan dut, nik ez dut gizarte honetan sinesten, baina etorriko dira gizarte batean sinetsi eta ni bezalako zaharrei sinesten erakutsiko diotenak", diosku. Ane, Antxon Sarasua taldeko teklistaren alaba jaioberria, da diskoko azken kantaren protagonista.
‎–Gizarte bat besteetatik bereizten duten ezaugarrien artean hizkuntza dugu, larriena ez bada, larrienetakoa. Norbera, hizkuntza bakarreko gizarte batean bizi delarik, hizkuntza problemarik ez duen gizarte batean, ez da honetaz konturatzen, harik eta bizibeharrak beste gizarte batera erauz dezan arte. Hizkuntza, barrenera begira batzaile baita, kanpora begira, aldiz, bereizle.
‎Ikasle gehienentzat euskara ez da gizarte bizitzaren harreman sareetan erabili behar den hizkuntza. Ez dute gizarte bizitzaren komunikazio jardunekin lotzen. Horretaz gain, haurraren izaera praktikoak berehala definituko du euskararen zeregina gure herrian:
‎Eragiketa horrek 13,8 milioi dolarreko inbertsioa eskatzen du (10,3 milioi euro). Endesaren arabera, proiektuak ez du ingurumen inpaktu nabarmenik sortzen, eta horri buruzko araudia betetzen du; ez du gizarte arbuiorik eragiten; Peruko garapen jasangarriko politika nazionalekin bat dator, eta, azkenik, herrialdeari laguntzen dio inbertsioari eta energia garapenari dagokienez. Enpresa elektrikoak dio Callahuanca handitzeak, gainera, Nazio Batuek GGM proiektuei eskatzen dizkieten eskakizun guztiak betetzen dituela, eta, beraz, laster NBEren erregistroan aurkeztea espero du.
‎Ez du izenik. Bakarren batek bataiatua izanen du agian, baina ez du gizartean adostasunez onartutako izenik. Eta euskararen bizkarrezurra da une honetan.
2005
‎Hamaika urte geroago, Programaren emaitzak azterturik, ikusten dugu horrek, egiaz, ez zuela gizarte eragile guztien konpromisoa lortu, eta horrenbestez ez da aurrerapenik ikusten kontsumo eta produkzio jarraibideetan ezinbestekoa den aldaketari dagokionez. Neurri batean lortu du, ordea, alderdi interesatuak, herritarrak eta erantzukizun politikoak dituztenak?
2006
‎Oso argi antzeman daiteke aurreneko urte horretan euskaldungoan multzo horrek zuen pisua, tontor itxura hartzen duen lerromakur hori; era berean oso argi beha daiteke ere nola multzo horrek bereari eutsiz, batetik, eragin erlatiboa galdu duen gazteenen mesederako eta, bestetik, desagertze zorian dagoen zaharrenen multzoa irentsia izateko. Azken honek, zaharrenen multzoak, oraindik oso proportzio esanguratsua agertzen du, baina, tamalez, adinaren poderioz ez du gizartean behar adinako eraginik. Agian euskaltzaleok aurkitu genuke bide bat hiztun horiek hizkuntz berreskurapen prozesuan eraginkorragoak izan daitezen.
‎4) Tributu kredituak eta zuzenbide publikoko gainerakoak, bai eta 90 artikuluko 1 paragrafoaren araberako pribilegio berezia edo artikulu honetako 2 zenbakiko pribilegio orokorra ez duten Gizarte Segurantzako kredituak. Pribilegio hau erabil daiteke, hurrenez hurren, Herri Ogasunaren eta Gizarte Segurantzaren kreditu guztiei begira, euren zenbatekoaren ehuneko berrogeita hamarreraino.
‎Lan kontratua etetea eska dezake, baina enpresariaren esku geratzenda eskaera horri bide ematea edo ez, baita etenduraren ondorioak zehaztea ere (lanpostuaren erreserba, eta abar). Gainera, aitak lan kontratuaren etendura lortzenbadu ere, ez du Gizarte Segurantzako prestazioak jasotzeko eskubiderik izango.Berriro diot, araua bidegabea da eta legearen xedea ez du errespetatzen. Argi dagolan araua (zentzu zabalean, Gizarte Segurantza barne hartuz) hobetu daitekeelaaitaren inplikazioaren eta berdintasun printzipioaren ikuspuntutik.
‎Habermas en iritzian estatuaren administrazioak ez du erabaki behar bizikidetza eredua. Botere administratiboak ez ditu gizartearen azken helburuak finkatu behar, sistema ekonomikoak egin behar ez duen modu berean. Ez botere politiko administratiboak, ez botere ekonomikoak, bietako inork ez luke gizartearen norabidea gidatu behar51.
2007
‎Xehetasun juridiko eta legalez arduratzeko astirik ez duen gizarte honek etxeko lege aholkularitza geroz eta premiazkoa duela jabeturik, aspaldi honetan enpresa askok sortu dituzte, mugarik gabe eta moduko prezio finko batean, lege aholkularitza familiari eskaintzeko zerbitzuak.
‎Gizarte testuinguruak autoestimuan duen eraginaren adibide gisa, gizartekonparazioa hartuko dugu. 8.2.5 atalean aipatu den ikerketan, Damon eta Hart (1988) ikertzaileak ohartu ziren Puerto Ricoko haurrek ia ez zutela gizarte konparaziorik aipatzen beren burua balioestean. AEBko haurrek, berriz, askotan aipatzenzituzten gizarte konparazioak.
‎AEBko haurrek, berriz, askotan aipatzenzituzten gizarte konparazioak. Ildo beretik, beste ikerketa batean egiaztatu zenkibbutzetan bizi ziren haur israeldarrek ia ez zutela gizarte konparaziorik aipatzen, ziurrenik kibbutzetan haurrek hezkuntza komunitarioa jasotzen dutelako etalankidetza eta talde lana asko balioesten dituztelako (Butler eta Ruzani, in 1993Shaffer, 2000).
‎8.8 irudia. Kibbutzetan bizi diren haur israeldarrek ia ez dute gizarte konparaziorikerabiltzen beren burua deskribatzeko (argazkia: en.wikipedia.org).
‎Baina, kasu askotan, langileek nahiago izaten dute “beltzez” lan egin eta Gizarte Segurantzan inbertitu luketen dirua aurreztu. Horrela, ez dute lan kontraturik eta ez dituzte Gizarte Segurantzari atxikita egotearen onurak. Bermeak Langile horien Lanbidearteko Gutxieneko Soldata 570 eurokoa da, nahiz eta hilean jasotzen duten kopurua aldatu egin daitekeen eta 800 eurokoa edo gehiagokoa izan daitekeen.
2008
‎PPk zer esanik ez. Nazionalismo zibikoak ere ez du gizarte gorputz hori osatzeko gaitasunik izan, instituzioak sortu ziren garaian izan ezik. Ostera, zatituta dago.
‎Hizkuntza, logika horren argitan, ez litzateke xede nazionalen izaera ezaugarrituko lukeen faktorea izango. Itxura batean, beraz, hizkuntzaren identitate nortasunik ez duen gizarte prozesu baten aurrean gaude hemen, nahiz eta prozesu hori nazionala izan, nonbait. Ezagun da abertzale erdaldunek espainiar hizkuntzarekiko eta, horrenbestez, kultura espainolarekiko daukaten mendekotasuna.
‎Baina, nolanahi ere, kulturaren definizio hori ez dirudi munduko nazioen kultura estatusarekin eta izaerarekin bat. Esan nahi dut, nazio duintasunik galdu ez duten gizarte nazionalen kulturek ez dutela zerikusirik hor zirriborratu diguten nahaste borraste horrekin.
‎Bestalde, bake mugimenduek denbora batez mugimendu berrien ezaugarri eta mobilizazio gaitasuna besarkatu zituztela onartzen du, nahiz eta, mugimenduaren beherakadan ikus daitekeenez, gehiago diren gizarte mugimendu tradizionalak GMBak baino. Mugimenduan parte hartzen zuten gizabanakoek ere ez zuten gizarte berri batean parte hartzearen esperientziarik jasotzen. GMBetan gertatu ohi den bezala? 12, esan dugunez, helburu konkretu batekin bat egiten zuen mugimendua izan baitzen gehienbat, eta helburu hori erdiesteko baliabiderik egokienak aukeratu zituen unea nunean. Goazen, baina argudioak puntuz puntu Aztertzera.
‎Entzumenarazoak izan arren, osasuntsu mantentzen da egunero kirol arina eginez. Bestalde, 1.200 euroko pentsioa jasotzen duenez hilero, ez du gizarte laguntzailerik izateko aukerarik.
‎Pertsona izen batzuk erabiltzea eta beste batzuk zokoratzea, ondare sinboliko guztiak bezala, gizarte eremuaren logikaren arabera azaldu behar dugu, kasu honetan kontsumo eremu baten logikaren arabera, modarekin parekatu ahal dugun eremua (Lieberson, 2001). Baina ez dugu gizarte eremu bakarrik, ezta moda orokorrik ere. Kontsumoa zatikaturik dago:
‎Lan irregularrak, edo azpilan horrek, ondorio latzak ditu langilearentzako. Lan baimenik gabe ez dute gizarte segurantzan kotizatzerik, eta horrek berarekin dakar, bajarako, oporretarako edota langabeziarako aukerarik ez edukitzea. Bestetik, nominarik ez dutenez, ez dute ez mailegu bat eskatzerik, ezta etxebizitza bat alokatzeko berme bat aurkezterik ere.
‎Genero berdintasuna sustatzeko eta ingurumenaren kudeaketa hobetzeko proposamen zehatzak egin ditu. Aldiz, Estebanen programak ez du gizarte erantzukizunaren atalik; halere, ezintasuna duten pertsonen irisgarritasuna hobetu, eraikinetan eguzki xaflak jarri eta paper birziklatuaren erabilera bultzatu beharra aipatzen ditu.
2009
‎Euskal Herriko hizkuntza egoeratik gehien interesatzen zaidana da nola uztartzen diren euskara indarberritzeko ahalegina, etorkinen hizkuntzak integratzekoa eta gizarte modernoa. Zuek ez duzue euskaldun elebakarrik eta ez duzue gizarte hartara itzuli nahi, aurrera begiratzen duen gizartea zarete. Harrigarria da zenbat aireportu dauden euskal eremuan!
‎Lizarrakoa jartzen dugu benetako baliotarako, gizartea mugitu zuelako. Loiolakoak ez du gizartea mugitu eta balioa galtzen du.
‎Berak ulertzen duenez, Iñigo Urkulluk zuzentzen duen alderdiak jarreraz aldatu du ikusi duelako sozialistek Euskadin bideratu duten akordio politikoa, euren bide erradikala jarraituko ez duen gizarteak onartu duelako.
‎Itxura batean, beraz, hizkuntzaren identitate nortasunik ez duen gizarte prozesubaten aurrean gaude hemen, nahiz eta prozesu hori nazionala izan, nonbait.
‎DSM III R eskuliburuaren arabera (APA, 1987), emakume askok hilekoarenzikloaren fase zehatzekin lotutako aldaketa fisiko eta emozionalak izaten dituzte.Kasurik gehienetan, aldaketa horiek ez dira larriak izaten, eragozpen txikiak eragiten dituzte eta ez dute gizarteko edo laneko funtzionamenduan eraginik. BainaFase Luteinikoaren Amaierako Nahaste Disforikoaren funtsezko sintomatologiasintoma emozional eta jokabidezko nabarmen batzuek osatzen dute, fase luteinikoaren azken astean hasi eta fase folikularra hasi eta egun gutxitara moteltzendirenak.
‎Hortik dator seguru asko, kulturarenganakoerreparoa. Hortik, eta pentsatzen ez duen gizartea askoz ere komenigarriagoa etaerabilerrazagoa dela sinesten duten arduradunengandik.
‎Zenbait saltegitako nagusiak presioak egin dituztela salatu du Christophe Punzano Castoramako CGTko ordezkariak. Greba egin nahi dutenei ulertarazten diete greban hasten badira ez dutela gizartean aurrerapausorik eginen, ordutegi txarragoak ezarriko dizkietela eta larunbatetan eta igandeetan lan egin behar izanen dutela. Saltegiak igandeetan irekitzearen aurka protestatu zuten, batez ere, atzo.
‎–Indarkeriak eta hilketek tokirik ez duten gizartean ETAk ez du etorkizunik?. Adierazpen horiek egin ditu Euzko Alderdi Jeltzaleko GBB presidenteak, Joseba Egibarrek, Mutrikun (Gipuzkoa) EAJk urtero San Inazio egunean egiten duen ekitaldian.
‎Hazkuntza idealizatzeari utzi behar diogu, ez baititu gure ekonomiaren arazoak konponduko. Badakigu, haatik, ekonomia hazteak ez duela gizartea batzen laguntzen, ingurumenari atzerabiderik ez duten erasoak sortzen dizkiola maiz eta hurrengo belaunaldien baliabideak amaitzea dakarrela. Bizimodu esklaboa ezartzen digu, pentsaraziz gero eta gehiago kontsumitzen badugu orduan eta zoriontsuagoak izango garela.
‎guztien hizkuntza izan dadin nahi dugu, ez bakarrik euskara maite dugulako, ez bakarrik barruak agintzen digulako; horregatik ere bai, ez dugu ezkutatuko, baina jakina da norberaren barru barruko hizkuntzatzat maitatzen jarraitzeko ez dela beharrezkoa denen erabilera hizkuntza izatea. Euskara ere guztien hizkuntza izan dadin nahi badugu da duda izpirik ez dugulako gizarte bizikidetzarako onena horixe dela. Guztiok sentitu behar gara eroso eta gustura bizikidetza baketsu eta harmoniatsuan bizi nahi baldin badugu, eta, jakina, batez ere gaztelaniaz bizi nahi duenak hala ahal izaten jarraitu behar du, baina euskaraz bizitzea ezin izan daiteke inorentzat gurutze bide.
‎Kontua da ez idatzizkoan, are gutxiago ahozkoan, euskarak ez zuela gizarte moderno batean bizirauteko edozein hizkuntzak behar duen forma komun edo estandarrik, hots, euskal hiztun guztiek administrazioan, hedabideetan, hezkuntzan, kulturgintzan, zerbitzu ezberdinetan eta askotariko arlo espezializatuetan erabiliko luketen hizkuntza komunik. Aspaldi begiz joa zuten euskararen batasunaren premia:
2010
‎Azken" ttakunetan" Ixiarrek argi erakutsi zizkigun argazkietan etengabe nahigabetzen nauen nire oraina nabaritzen dut nik, eta Anak eder aurkeztu zigun osaba Ramonen koherentzian, berriz, etengabe nahigabetzen nauen nire geroa. Horren aurka ez daukat noski ezer egiterik, zeren ilusiorik gabe sentitutakoa ilusiorik gabe dago sentitua, eta ez du gizartean inongo ondoriorik. Bruce Leek bizitza osoa eman zuen bere burua prestatzen, sekula izan ez zen borrokaldirako.
‎Celaaren hitzetan, aurreko Bakerako Hezkuntza Planak ez zuen gizartearen eta alderdi politikoen adostasuna, isiluneak baizik. Zentzu horretan, PSEren Gobernuak eta EAJk ahalegin handia egin dute akordioa bilatzeko.
‎Galdetu ere egingo dio bere buruari, batek baino gehiagok: zertarako hainbat esfortzu eta hainbat neke, saio osoak gero ondorio praktikorik izan behar ez badu gizarte bizitzan. Hori ez da konponduko euskarazko klaseei enfasi handiagoa emanaz.
‎Bestalde, alargunen kasua dugu, emakume alargunen kasua hobe esanda?; gehienetan ez dute Gizarte Segurantzan kotizatu eta haien senarren kotizazioarengatik jasotzen duten alargun pentsioaren menpe egoten dira ia kasu guztietan. Horrela izanik, estatu mailan arazo eta gabezia ekonomiko gehien pairatzen dutenen artean alargunen taldea azpimarratu behar da, ezbairik gabe.
‎Batasunak Legebiltzarra utziko zuela susmatu zuenetik, Mayor Orejak uste zuen bazuela gehiengoa. Argi zegoen ez zuela gizartearen gehiengoa, baina bai Legebiltzar murriztu batekoa, indar politiko guztien ordezkari ez zen Legebiltzarrarena. Hala gertatzen da gaur ere.
‎Baina, Alderdien Legeari esker, bi alderdi galtzaileak daude Eusko Jaurlaritzan eta Legebiltzarreko Presidentzian. Ez dute gizartearen gehiengoa, bototan ere ez zuten lortu gehiengoa. Baina agintean daude.
‎Llobera nazionalismoa esplikatzeko. Gogoko nazio estaturik ez duten gizarte zibilek mugimendu nazionalistak sortzen dituzte sasoi modernoan, orduan lortzen dituelako gizarte zibilak antolatzeko baliabideak.
2011
‎Fishman-entzat ez dira berdinak, hasierako azalpenera itzuliz, ardatz biko konbinazioz sortzen diren lau kasu polarrak. ez dira berdinak, hasteko, (a) eta (b) ataletan eman diren bi diglosia mota hauek: hiztunak (guztiak, gehienak) elebidunak diren gizarte diglosikoa batetik, eta hiztun elebidunik (ia) ez duen gizarte diglosikoa bestetik. diferenteak dira, gizarte horren funtzionamendu linguistiko globala oso bestelakoa delako. gainerakoan, ordea, bat datoz biak Ferguson-ek 1959an diglosia txapelpean deskribaturiko kasu konkretuekin74 oso diferentea da, aldiz, taulako hirugarren kasua: (c) kasua alegia. hiztun elkartea ez da hirugarren kasu horretan diglosia giroan bizi, nahiz eta hiztunak (hainbat hiztun, ez ezinbestean guztiak edo gehienak) elebidun diren. hirugarren egoera hau oso diferentea da.
‎X. Nik uste dut hor obsesio moduko zerbait dagoela. gazteek ez dute gizartean ikusten ez dutena egingo. guk beti pentsatzen dugu gazteek eta haurrek normalizatuko dutela euskara, heziketa tartean dela-eta. Beste hainbat gairekin gertatzen den bezala, esate baterako gizon eta emakumeen arteko berdintasun gaiak, trafikorako heziketa eta abar. dena heziketak konponduko duelakoan gaude. zama handiegia da hori eskolarentzat!
‎Halaber, sindikatuekin akordio bat lortzeko borrokatuko duela adierazi du. Gainera, inor umiliatuko ez duen gizarte bat eraikitzeko asmoz tratu berdina bermatuko duen legea aztertu du Kontseiluak.
‎bakegintza lanetan parte hartzeko emakumeek duten eskubidearen alde egindako lana. Eta, epaimahaikoek oroitarazi dute ezinezkoa izango dela munduan demokrazia eta bake iraunkorra lortzea emakumeek, gizonezkoek duten adinako aukerarik lortzen ez duten bitartean gizartearen garapenean eragiteko.
‎L. M. Jauzi kualitatibo bat emateko garai iritsi da. Unibertsitate honek ez ditu gizartearekin oso harreman sendoak eta gizarteak ez daki Unibertsitatean zer egiten dugun. Orain nik uste dut garaia iritsi dela, euskara errektoreordetzan, euskal adar eta arlo horretan zer baliabide dauzkagun ikusi eta gizarteari zer eskain diezaiokegun aztertzeko.
‎Memoria historikoaren alde egiteak ez du gizarteen egoera aldatzen, ez du biktimen sufrikarioa arintzen, baina gertatu zena ulertzen laguntzen digu besteoi, elkartasun sareak sendotzen ditu gizartean, eta etorkizunean saihestu behar den bidea erakusten; hiritar jakintsuagoak, irizpide gehiagokoak eta, ondorioz, askeagoak ere sortzen ditu. Gehiago esango dut, memoria historikoa gordetzea etorkizunean inbertitzea da.
‎Beste batzuek egindako antzeko salaketen kopuruaren arabera erabiltzaileak, plataformak neurri egokiak hartuko ditu eta desaktibatuko du salatutako kontua. Jarduera sozialik gabeko erabiltzaileak eta robotak Egia esan, “spammer” ak ez du gizarte jarduerarik sare horretan, ahalik eta erabiltzaile gehienengana publizitatez iristen denean izan ezik. Egia esan, spammerra ez gizarte jarduera bat du sare horretan, nahi ez den publizitate lotura, eta, askotan, berekin dakarrena phishing a bezalako iruzurrak, ahalik eta erabiltzaile gehienekin.
‎Euskal Herrian ez dugu gizartearen eraldaketari buruz
2012
‎ez dutela migrazioa hasten helmugako herrialdean diru laguntzak kobratzeagatik. «Etorkinek, migrazio proiektua diseinatzerakoan, ez dute gizarte babeserako sistemako prestazioen eskaintzari eta multzoari buruzko ideia zehatzik», diote txostenean. «Aberastasun ertain edo altuko herrialde europar batean espero daitezkeen osasun, hezkuntza, lan eta larrialdi zerbitzuak eskuratzeko aukerari buruzko ideia ahul bat baino ez dute».
‎Bakeari eta elkarbizitzari buruzko lantaldea «hankamotz» sor daitekeela ohartarazi du Pello Urizar EAko idazkari nagusiak, «Eusko Legebiltzarrak, orain osatuta dagoen bezala, ez duelako gizartea ordezkatzen». Azpimarratu du «zentzuz jokatu» eta «gauzak hasieratik ondo» egin behar direla hori ez gertatzeko.
‎Dekretuarekiko medikuak hartu duen jarrera idatzita geratzen da, legeak kanpoan uzten dituenak artatzen jarraituko dugula, baina praktikan ez dago nahikoa baliabiderik horretarako. Ezin diezu errezetarik luzatu, ez dutelako Gizarte Segurantzarik, eta botikak erosteko dirurik ez dute izango agian, ezin dituzu proba osagarriak egitera edo beste osasun zentro bateko kontsultara bidali… Paziente horien historia klinikorik ere ez daukagu, ospitale askotan ezabatu egin dituzte dagoeneko, eta gaur egun dena informatizatuta dagoenez… Horregatik, batez ere aldarrikapena da ekimen honen helburua, profesiona... Arazoa ikusarazi nahi dugu, gizarteak kontzientzia har dezan, dekretuaren aurka indarrak bateratzeko.
‎Esan zidan arretaz begiratzen baldin banuen, beti antzemango nuela bizitzaren ezbeharrak gizartearen goiko eta beheko mailetan gertatzen zirela, eta erdiko mailetan, berriz, gutxienak, eta gainera, ez zituela gizartearen goiko eta beheko mailek zituzten adina gorabehera. Are gehiago, ez zituztela, ez gorputzean eta ez adimenean, gaitzera emanak zeudenek, bizimodu okerrekoek eta handinahikerian eta nabarmenkerian bizi zirenek, alde batetik, eta, bizimodu txarraren ondorioz, lan gogorrak egin behar zituztenek, gauza premiazkorik eta janaririk ez zutenek, edo janari eskasekoek, bestetik, zituzten adina eragozpen eta larritasun.
‎Kulturen arteko haustura, tentsioa eta mesfidantza gizarte egituraren ezaugarri bihurtu zen (Martínez Bringas, 2003) barne kolonialismoa praktikatzen duten errepubliketan. Kolonizatuek ez dute gizarte nagusiaren instituzio nagusietan parte hartuko, arrazismoa nozitu dutelarik (González Casanova, 1969). Gauzak horrela, barne koloniak uharte bihurtu ziren estatuen baitan, zentroko nagusiek eragindako boterearen objektu pasiboak izanik.
‎Erredakzio antolaketaren baliabideen optimizazioa, baina, ezin daiteke kostuei bakarrik erreparatuta azaldu. Izan ere, merkatuak ez du gizarte onurarik islatzen, ez eta suspertzen ere.
‎Bonilla eta El Troudi ren arabera (2004: 194), lege berriek ez zuten gizartearen klase egitura aldatzen, baina klase menderatzaileen interesak ukitu zituen3 Hori dela-eta, gobernuaren aurkako lehenengo enpresarien greba konbokatu zen 2001eko abenduan.
‎Gizarte Segurantzak Internet bidezko aurretiko zita zerbitzua jarri du martxan, eta erakundearen egoitza elektronikotik (https://www.sede.seg social.gob.es) sar daiteke bertara, ziurtagiriak, pentsioak eta dokumentuak errazago kudeatzeko. Enplegu eta Gizarte Segurantza Ministerioak nabarmendu duenez, on line zerbitzu horri esker, herritarrek ez dute Gizarte Segurantzaren bulegoetara joan beharrik izango hitzordua eskatzeko, edo telefonoz joan dute horretarako baimena zuten probintzia helbideetan. Ekimena kudeaketa herritarrengana hurbiltzeko politikaren barruan kokatzen da, eta “gastuan austeritateerabat jarraitzen du”, azpimarratzen du Enpleguak.
‎Ez dago jarduera espontaneorik edo oso gutxitua dago; beraz, uzten bazaio, modu mugagabean eserita egon daiteke, hitz egin gabe»… Zahar apatikoa uzten den zaharra da: ez ditu etxeko lanak egiten edo ez da arduratzen bere ohiko zereginez, eta ez du gizarte bizitzan interesik. «Forma larrietan norberaren garbitasuna ere utz dezake.
‎Euskal Herrian gertatzen ari dena jakiteko ez dugu gizarte erakusle argirik eta aukera politiko bakoitzak herriarengan zer erakarpen duen neurtzeko ez da bueltarik gabeko metodo zientifikorik. Nire ustez (eta uste bat da, mugatua), iraultzaileen kopuru eta indarra estutzen ari da.
2013
‎Malnutrizioak eragindako gaitzak, eta gaixotasun infekzioso eta epidemikoak oso arruntak izan ziren. Guztien artean tuberkulosiak heriotza tasarik altuena zuen, eta gaixo gehienak gizon gazteak ziren176 Gerra aurretik tuberkulosia arazo larria zen jada, baina larriagoa elikadura egokirik ez zuen gizarte batean, 1939 eta 1952 bitartean janariak errazionamendu liburuxken bidez edo estraperloz lortzen ziren garaian177 Izan ere, tuberkulosia, beste gaixotasun batzuk bezala, elikadura txar batekin, baina baita etxe eta lan baldintza kaskarrekin ere erlazionatua zegoen. Tuberkulosiaren aurkako kanpainak gerran bertan hasi ziren, 1936ko abenduaren 20an Gobernazio Ministerioaren barruan Patronato Nacional Antituberculoso (PNA) erakundea sortu zen, zeinak 1908an sortutako Real Patronato Antituberucoloso eta beste erakunde batzuk ordezkatzen eta kontrolatzen zituen178 Patronatuaren egitekoa, gerra eta gerraosteko egoera latzagatik eta baliabide ekonomikoen gabeziagatik, erietxeen eraikuntza eta berritzera mugatu zen.
‎» bakardade fisikoa edo objektiboagoa da gizarte harremanik ez dagoelako, eta, beraz, isolamendu egoera erreal eta fisikoa da, non ez baitago sostengatzeko eta integratuta sentitzeko gizarte sarerik. Aldiz, bakardade emozionala subjektiboa da pertsonak hautematen duena, ez baitu gizarte harremanik, bakarrik sentitzearekin zerikusia baitu», esan du Silvia Guineak, ISEP Clinic Barcelona taldeko psikologoak. Ondorioz, «bakarrik sentitzen diren pertsonak daude» lagun izan arren maite duen norbait galdu duelako, bikotekidearekin harreman estua hautsi duelako edo emozio egoera asaldatuan daudelako.
‎Garai hartan ginen militante, militanteak. Ez genuen gizarte segurantzarik, ez dirurik. Guraso eta irakasleak txandakatuz, oilaskoak erre, patata tortillak egin eta taberna astebururo genuen irekita Artzubian, Huiti familiaren lokaletan.
‎Euskaldunak nagusi ziren gizarteetan ez bazuen lortu erdara nagusitzea, erdaldunak diren gizarteetan euskara nagusituz joatea eskolari esker bakarrik ezinezkoa da ere (eta agian ez da gizarteak nahi duena, baina hori beste kontu bat da...). Hizkuntzaren iraupenari dagokionez, eskolaren papera handia da, baina eskolak bakarrik ez du gizartea aldatzen (gogora dezagun Fishman-en 1993ko artikulua, Bat aldizkariaren 10 zenbakian argitaratu zena: " Eskolaren mugak hizkuntza biziberritzeko saioan").
2014
‎Horixe ikasi behar dugu Kataluniatik. Eskozian, lidergo naturalek lidergoaz baliatu dira, ez dute gizartea mobilizatzera jo, prozesua kudeatzera egin dute, gizarteari galdetzea geroko utzita. Katalunian ezin izan dutenez prozesua kudeatu Espainiako Estatuak ez dielako utzi, bada, gizarteak berak hartu du gidaritza, prozesu osoari zilegitasuna emanez.
‎Hark ere hainbat neurri hartu zituen, 35 orduko lan astearen bueltan. 2007an erabaki zuen aparteko lanorduek ez zutela gizarte kotizazioak ordaindu beharrik izango eta errenta zergan ere ez zirela kontuan hartuko. Aparteko 43 ordura arte, %25eko gainsaria finkatu zuen, eta handik aurrera, %50ekoa.
‎Eta harro dago denekin. Badaki-eta ez dela erraza hegemonia ez duten gizarte taldeen parte izatea. Horregatik dabil lanean Kale Dor Kayiko Ijito Kultur Elkartean, egiturazko bazterketa gainditu eta ijito herriko kideei bidea errazteko.
‎Finean, antolaketa sozialean ere hastapenetako egoera primitiboan, familia eta askazian geratu da betiko; espiritu semitak inon ez du gizarterik eta gizarte bizitzarik sortu. –La vraie société arabe est celle de la tente et de la tribu, sans aucune institution politique ni judiciaire, sans autre autorité eta sans autre garantie que celle du chef de famille? 628.
‎berezko jatorri barbaroa (zelta) 219, heziera, arrotza? (kristaua) 220, eta horrekiko betiere sentitzen duen atxikimendu sentimentala221; ongi kostata alemanengandik ikasi zuen razionalismoa(? à force de réflexions, au prix de longs efforts?,, des recherches infinies?) 222, eta alemanekiko desengainua orain223; razionalismoaren zailtasuna razionalismoaren zergatia ulertzen ez duen gizarte frantsesean bertan224, Jesusen Bizitzarekin agitu zaion legez225; razionalismoaren ezaskitasun funtsezkoa, irudimenak beti gehiago eskatzen duelako, arrazoimenak eman ahal baino226, eta, arrazoimenaz gain, poesia ere badagoelako227; klasizismo razionalki txukun garbi hori miretsi eta maitatu nahi lukeelako, baina bera, izan, erromantikoa delako (bere, bekatuak?... maite dituena) 228..
‎bazegoen eta badago, egitura eskasia bat: ez dugu izan eta neurri batean ez dugu gizarte ereduak inposatzeko burgesia nazionalik; historikoki, inon egin ez den saiakera batean aritu gara. Ezagutza zenbaki oso eskasetatik hasita hizkuntzarako gizarte oso bat berreskuratu nahian; borroka ideologiko, basatia?
‎Izurriak ez zuen gizarte taldeen artean berezitasunik egin, horren adierazle da Iruñeko katedraleko elizgizonen heriotza tasa,% 50ekoa (43tik 24 hil ziren). Tasa horiek Euskal Herriko edozein lekutan aplika litezke.
‎Urte askotan Kataluniako gizartean aldarrikapen independentista egon da, baina ez du debate politikoan zentralitaterik izan. Gai marjinala zen, eta ez zuen gizartearen gehiengoan inolako presentziarik.
2015
‎Bertsolariak badu askatasuna pentsatzen duena esateko eta bertsoak badu ideia eta sentimendu batzuk sortzeko ahalmena. Bertso batek ez du gizartea aldatuko, baina gure aletxoa jartzen dugu. Lehengo egunean, adibidez, finalean, kantatu genuen 70 urterekin lehenbiziko aldiz masturbatzen den emakume bati buruz.
‎Hipertrofiatua izaten dute supernia. Beren izaera gogaikarria ez du gizartean betetzen duten zereginak erabakitzen ezinbestean, baina sarri egiten dute goiti, erantzukizun ikusgarriko lanpostuei lapak bezala itsatsiz, arima gabezia larriak konpentsatu eta mozorrotzearren: jauntxoa, apaiza, eskribaua, militarra, epailea, inkisidorea, alkatea, markesa, letraua, handikia.
‎Artea ez da, bere kabuz, helburu bat, Gizartean pertsona izatera heltzeko dispositibo bat baizik, bitarteko edo baliabide bat. Behin hori lortua, alegia, existentzialki gaixo geundenok estetikoki sendatuak, ez dugu Gizartean artista (pribatu) gisa eragingo, pertsona (publiko) garen heinean baizik. Asmo honek errealitatean egitura gorputz bat har dezan, haragitu dadin (aditza bezala), azken urratsa edo egitasmoa «Hiria Eskultura» litzateke:
‎Zergatik daude gauza alferrikako eta ja arraroen ganbaran? Ba, kontsentsurik lortu ez zutelako gizartean, euren proposamenak entzun ez zirelako edo ganora gutxikoak iruditu zitzaizkiolako jendeari...
2016
‎• Ondoren, behe klase gehiena, hezkuntzaren bidez, euskarara ailegatu da. Azpisektore honek ez du gizarte botererik eta ez dira erreferentzialak, baina kopuruaren ikuspegitik euskararentzako ezinbestekoak dira, hiztun hazkundea besteak beste hortik etorriko da eta. Euskara behar dute ezinbestez, berari esker goranzko mugikortasuna bermatu dezakete eta.
‎norbanako horien artean autoa dutenak (errentak lortu ditzaketenak) eta ez dutenen artean (kontsumora soilik mugatu behar direnak) ere alde nabaria da. Hori gutxi balitz bezala, ez dute gizarte kohesioa, komunitatea, laguntza... egituratzeko aukerarik eskaintzen, salbuespenak salbuespen.Adostasun handia dago tresna berri horiek guztien kontrolerako legeak ere sortu direla adieraztean. Kontu handiarekin egin beharreko zerbait da, aurrekariak ikusita.
‎Euskarak zentraltasunik ez duen gizartea izanik, euskalgintzaren mezuek ba ote daukate pisurik. Eragina mugatua dela uste du Segurolak:
‎gizarte ez jasangarri batean egin behar du lan jasangarritasunaren alde, gizarteak ez baitie arretarik eskaini giza ekintzak planetan eta biosferako bizitzan eragiten dituen ondorioei. Gizarteak jasangarritasunaren alde egin nahi duela dio, baina ez du gizarte jokabide egokirik gaurko eta etorkizuneko ingurumenari begira; ez du balio sistema adostu, ezta mundua ulertzeko irizpide bateraturik ere. Jasangarritasunaren kontzeptua bera ere eztabaida eta aldaketa etengabean dago.
‎Gurasoen ikuspuntua Helduek, berriz, beren seme alaben eta teknologiaren arteko harremana «saihestezina» dela antzematen dute, eta ziur daude urteak igaro ahala areagotu besterik ez dela egingo. Gai horren inguruko kezka nagusiak eduki desegokietara (batez ere, indarkeriazko edukietara) eta ezezagunekin izan daitekeen interakzioarekin zerikusia dute, on line plataforma eta jokoen bidez. Alde horretatik, azterlanean nabarmentzen da zortzi urtetik beherakoek ez dutela gizarte sarerik erabiltzen, baina plataforma eta joko batzuetan parte hartzeko «profil» propioak sortzen dituzte. Seme alabak babesteko, ikertzaileek antzeman zuten gurasoek batez ere bi alderditan oinarritutako kontrola egiten dutela:
‎Galdera beste modu batean planteatu behar da. Sentsibilitate politiko baten agenda neurri handian erreproduzituko ez duen gizarte ekimeneko euskarazko hedabide bat egin liteke. Gure herriko bloke politikoen erosotasuna eta deserosotasuna modu orekatu xamarrean probokatuko lukeen lerro editorial bat posible da?
‎Honelako taularen araberako datu estatistikoak ez daudenez, intuizio hutsez esango dut ukitu dolmenikoa duten herrietan, handiagoa dela beharrak asetzera zuzentzen den ekonomiaren zatia, eta handiagoa baita ere produktu eta zerbitzuen ekoizpena, espektatiba eta lilurena baino. Eta alderantzizko joera dagoela ukitu dolmeniko hori ez duten gizarteetan. Espainiako ekonomiaren azken urteetako bilakaera begiratzen badugu zera aurkitzen dugu esandakoaren frogagarri:
2017
‎Aitortu du, ordea, aski era zorrotzean legeztatu behar dela. «Erresuma Batukoaren antzeko lege bat behar dela esango nuke; ez dut gizartea prest ikusten haragoko baterako».Hara, Alkortaren arabera, legeak izan lituzkeen oinarriak: «Uste dut ereduak izan behar lukeela filantropikoa, epailearen aurrean egindakoa eta kuasi adopzio baten bitartezkoa».
‎Hizkuntzari buruzko teoria murriztailearen arabera, non hizkuntza ez den giza errealitatearen sortzaile, hizkuntzak ez luke aldez aurretik sortua dagoen pentsamendu eta jakintza komunikatu besterik egingo. Hartan, hizkuntzak ez du gizarte errealitaterik sortzen, sortua irudikatzen du, komunikazio tresna hutsa denez183 Asimilazioaren politikak teoria murriztaile horren laguntzaz zuritzen ditu hizkuntzen aurkako, linguizidioak?. Zimmermann-ek ñabartu ohi duenez, hizkuntzaren eta kulturaren arteko zubiak eraitsita, alegia,, hizkuntzaren semantika kulturalik? 184 gabe, berdintsu litzateke hizkuntza batean edo bestean jardutea eta bizitzea.
‎Agian, traketsa izan zen nire aldetik irteera hori, ez baitzitzaien gustatu. Baina, era berean, baziren hilabete batzuk abisatzen nituela ezer egiten ez bazuten gizarte zibila mugituko zela?. Kazetari bati erantzun zion bere lagunak zirela Luhusokoak.
‎Paul Rios: . Akordioetara iristeko ohitura handirik ez dugun gizartea gara. Hala ere, irudipena dut azkeneko urteetan oinarrizko kontsentsu bat egonkortu dela:
‎... Horregatik maitasuna galdu duen maitaleak, erresuma gabeko erregeak, norabiderik ez duen gizarteak, edo prestutasunaren azken aztarnak betirako desagerturik agertzen zaigun etxeak bezala, oihuka deitoratzen du heriotza, denbora eta munduaren iragateaz helduko diren irriki, handiki, gizaki edo etorki berriei bidea libre uzteko.
‎Mezua politikoa da, klase batek besteari igorria. Emakumeak ezkontza bidea hartu beste aukerarik ez du gizartean gora egiteko, buruan tinko iltzatu behar du hori. Gizonentzat, boxeoa da pornoaren baliokidea.
‎Hasteko, ohargarria da Simone emakume atzerritarra dela. Martuteneko kartzelan (Gipuzkoa) sartu baino lehen, Euskal Herrian bizi zen; haatik, ez zuen gizarte sostengu gehiegirik bertan. Nahiz eta ez dudan bere kasua arrazoi horregatik hautatu, bere istorioaren argitasuna eta zehaztasunagatik baizik, begietan izan behar dugu gizarte errotzerik gabeko egoera batean egoteak dakarren guztia.
‎Azkenean, hizkuntzak ez duela gizarte horretan nortasuna ematen onartu egiten da, eta posible dela vasco/ basque izatea (gurean) Euskaraz jakin gabe, onartzen ez dena besteetan, bestalde: espainola izatea Espainolez ulertu gabe, fran tsesa Frantsesez jakin gabe, ingelesa Ingelesez ezagutu gabe, italiarra Italierarik gabe.
2018
‎gizarte segurantzako zenbakia espetxealdi osoan aitzinetik bezala ukan bazuen ere, ez zioten onartu gero. " Nonbait, galdua izan naiz 18 urtez eta orduan ez nuen gizarte segurantzaren babesa", laburbiltzen du. Presondegitik atera bezain sarri elkartearekin harremanetan sartu zen:
‎Lehenik eta behin. gogoratu nahiko nuke maiz sinetsi eta sinestarazi dela pertsonak euskalduntzea nahikoa zela gizartea bera euskalduntzeko. Urteek erakutsi digute hori ez dela horrela; alegia, pertsonak euskalduntzearekin bakarrik ez dugula gizartea euskaldunduko, eta ondorioz, espazioak euskalduntzea ere estrategikoa dela.
‎Hainbatez, hiru horiek, hots, ofizialtasuna, diru-laguntza, eta aurreko biak lotzeko hizkuntza plangintza izan dira gidari eta lerroburu gure. Hala ere, berehala konturatu gara hiru hauekin ere aski ez dugula gizartearen eragina eskuratzeko euskararen alde.
2019
‎Datu horiek ez direla asko esango digute, ez dugula enpresa proiektu baten adinako indarrik. Ez dugu sindikaturik, ez gara grebara joango, ez dugu gizartea mobilizatzeko ahalmenik, baina guretzat dena dira 200 neska mutil hauek. Ez daukagula arazorik esango digute, beste nonbait eskolaratuko dituztela; azken finean, eskolaratuak izateko eskubidea dute, legez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia