2001
|
|
Baina orientazio komunikatzailea ez da gure testuinguruan bereziki agertzen, zeren orientazio mota horri dagozkion aldagaiakorientazio integratzaileari dagozkionekin batera agertzen dira, bi horiekbereiztu gabe edo integratuz. Horren arrazoia izan liteke beste bigarrenhizkuntza batzuek atzerriko jendearekin komunikatzeko balio dutela etaeuskarak
|
ez
duela gaitasun hori, Euskal Herritik kanpo hitz egiten ez delako. Hau da, modu horretan baieztatzen da, zeharka bada ere, 2H atzerritarren eta 2H ukipenezkoen ezberdintasuna garrantzitsua dela:
|
2002
|
|
Euskal Herriak behar zuen euskarazko irakaskuntzan aritzeko irakasleak prestatzeko asmoarekin sortu zen. Orduan Irakasle Eskolatik ateratzen ziren andereñoek
|
ez
zuten gaitasunik euskaraz irakasteko.Aldi berean, Goierrin ere beste esperientzia bat izan zen irakasleak euskararenirakaskuntzan prestatzeko. –
|
|
Komunikazioa, modu orokorrean hartuta, mezuak igortzea eta hartzea da. Baina mintzakide guztiek
|
ez
dute gaitasun bera komunikatzeko, ez dituzte ahalmen linguistiko eta extralinguistiko berberak. Hizkuntzaren ikasketa eta erabilera munduari signifikatua aitortzearen parte garrantzitsua da.
|
2006
|
|
Oro har, haurtzaroko lehenengo urteetan haurrek gurasoen borrokaldiezerrudun sentitzeko joera dute, uste izanik, gainera, modu eraginkorrean esku hardezaketela beraietan. Hain txikiak izanda,
|
ez
dute gaitasunik gurasoen artekotentsio egoera batetik alde egiteko eta, beraz, arreta handiagoa jarri behar zaioeuren egoera animikoari.
|
2007
|
|
Boterearen jarduna gutxietsi dugu eta eskubideen zuziak itsutugaitu. Nolanahi ere, pentsamendu ahulak berak ere
|
ez
du gaitasun handirik erakutsidimentsio bikoitzeko estrategia horretan. Zer nolako dialektika praktikatzen du, izan ere, printzipioen eta errealitate historikoaren artean?
|
|
Laburbilduz, nazio identitatearen garapena aztertzeko orain arte erabili direnteoriek
|
ez
dute gaitasunik eremu horretan lortutako zenbait ondorio azaltzeko. Horidela eta, Barrett ek (2007) ikuspegi teoriko konplexuago eta orokorrago bat proposatu du:
|
|
Orain arte esandako guztia kontuan hartuz, nazio identitatearen garapena aztertzekoorain arte erabili diren teoriek
|
ez
dute gaitasunik eremu horretan lortutako zenbaitondorio azaltzeko. Hori dela-eta, Barrett ek (2007) ikuspegi teoriko konplexuagoeta orokorrago bat proposatu du:
|
2010
|
|
>
|
Ez
du gaitasunik gertatzen zaiona azaltzeko.> Gertatzen zaiona azaltzen saiatzen denean, ez du arrazoizkoazalpenik adierazten.
|
|
Ikuspuntu ekonomiko batetik ere, kontraurbanizazioaren modeloa ez eraginkoreta garestia da; zerbitzu askoren hornidura (ur eta estolderia sarea, elektrifikazioa...) askoz garestiagoa delako populazioa forma dispertsoan antolatzen denean.Azpiegituren hornidura ere garestia da, eta aurretik zegoen nekazari bidean sare huraez da egokiena izaten erabilera erresidentzial berriak jasateko. Askotan udalerritxiki hauek
|
ez
dute gaitasun ekonomikorik populazioa handitzean egin behar direnberritze eta erreformak gauzatzeko eta hasiera batean lizentziak emateak suposatzen duen diru sarrera begi onez ikusten bada ere, berehala, behar diren zerbitzuberrien hornidura egiteko arazoak izaten dituzte. Azkenean beste instituzio batek (zenbait patzuergok edo aldundiek) bere gain hartu behar izaten dituzte lan horiek.
|
2011
|
|
Beraz, berriz ere, ikusten da irakasleria euskalduna lortzeko kontratazioa zela bidea. Izan ere, irakasle euskaldunak egonik ere, sarri askotan ez zeuden alfabetatuta, eta beraien formazio osoa gaztelaniaz jaso ondoren
|
ez
zuten gaitasunik unibertsitate mailan euskarazko irakasgairik emateko:
|
2012
|
|
Animaliak, beraz, Descartesen erara ulertuta,
|
ez
du gaitasunik «ni»aadierazteko, bere aktualitate puru edo existentzia huts horretatik distantzia hartzekoeta bere burua izendatzeko. Autoerreferentziarako gaitasunari buruz ari gara beraz.Ez du gaitasun deiktikorik, eta hori da azken batean arima arrazionalaren, subjektumodernoaren, konstituziorako beharrezko baldintza, bere baitatik distantzia hartzekogai izatea eta bere burua seinalatzea, ez gorpuzdun izaki baten moduan, baizik etaarima moduan, bizitza materialaren aurrekoa den zerbaiten moduan.
|
|
Kontsumitzailearen jokaera ekonomikoa aldatzearen baldintza horri esker, publizitate gehiegikeriaren zilegitasunaren inguruan zalantza guztiak argi ditzakegu. Publizitate argudio edo baieztapen bat ez bada egokia edota
|
ez
badu gaitasunik kontsumitzailearen jokaera aldatzeko, hark erabaki ekonomiko bat har dezan, ez da engainuzkotzat emango eta publizitate gehiegikeria bat dela ulertuko da. Publizitate tipo hau sortzen da kontsumitzaileak ez duenean publizitatean hedatutako informazioa serio hartzen eta, ondorioz, sinesgarritasunik ez dionean ematen.
|
2014
|
|
Jokabide horrek agerian uzten du itzulgarritasunaren eta iragankortasunaren ezagutzarik ez dutela oraindik; are gehiago, beste makilatxo bat jartzeko eskatzen bazaie, serie guztia hasten dute berriro ere, edo makilatxo berria aurreko guztiekin konparatzen dute. Gainera, antolamendua norabide bakarrean egiten da, hau da, irizpide bakarra hartzen dute, eta
|
ez
dute gaitasunik bi muturren seriazioak egiteko.
|
|
Asko ezkonduak izaten dira, eta emaztearekin bizi dira, baina ezkongabeak ere badira. Bortxatzaile askok
|
ez
dute gaitasunik emakumeek bidaltzen dizkieten seinale negatiboak deskodetzeko; arazoak dituzte laguntasun portaera eta sedukzio portaera bereizteko; emakumeek bidalitako seinaleak ez dituzte ongi interpretatzen; baina beste batzuk emakumea derrigortzera doaz zuzenki, emakumeak harremanik nahi ez duela jakinda ere. Bortxatzaile batzuek auzo eta kale bakartietan erasotzen dute; beste batzuek, apartamenduetan, igogailuetan edo beren etxean bertan.
|
|
Amnesia aurrerakaria edo finkamenduzkoa duenak
|
ez
du gaitasunik informazio berria gogoratzeko; ahantzi egiten ditu oroimen galera eragin duen gertaeraren ondorengo oroitzapenak.
|
|
Amnesia atzerakaria edo gogora ekartzeko amnesia duenak
|
ez
du gaitasunik kontzientziaren galera baino lehentsuagoko gertaerez oroitzeko.
|