Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2000
‎bereizi gabeko niaren masa. Eskala honek ez du esanahi patologiko zuzenik, nahiz eta eskalan zenbat eta beherago egon, hau da, ezberdintasun maila zenbat etabaxuagoa izan, gizabanakoak hainbat eta zaurgarriagoak izaten diren tentsioekiko, eta sintomen ebazpena hainbat eta zailagoa bihurtzen den. Familia nuklearreangertatzen da kementsuen bereizi gabeko ni kolektibo familiarra, zeinak osatzendute gizabanakoen selfaren zati handiagoa edo txikiagoa zurga baitezake.
2001
‎Maiz gaizki ulertua izan da hori, eta klase barneko jarduera kontrolikgabeko komunikatze saio bilakatu da, eta batzuetan egitura gramatikalen lanketakoso denbora tarte txikia bete du klaseko zereginetan. Hau oker handia da; izan ere, hizkuntzaren arlo formala komunikazioaren menpe dagoela esateak ez du esannahi egitura gramatikalak behar bezain maiz eta ongi landu behar ez direnik.Beraz, helburu komunikatiboak ere dagozkien egiturei atxikirik agertzen zaizkigu.
2003
‎Izan ere, ingurumenarekin zer ikusia duten albiste eta gaiakaskotarikoak, zailak eta, batez ere, konplexuak izan ohi dira. Horrek ez du esannahi ikusleari aparteko atentzioa eskatuko dioten gaiak direla, baina, bai kazetariakinformatuta egon behar duela eta gauzak azaltzeko denbora behar duela.
2004
‎Esan dugunez, hizkuntzaren formulak finkatzerakoan haren sintaxia zein den zehazten hasi gara. Sintaxiaren arloan gaudenean, formulek ez dute esanahirik, sinboloen segidakdira soilik. Horiei esanahia emateko hizkuntza horren semantika definitu behar da.
‎Orain arte egin duguna QL logikaren sintaxia definitzen hastca izan da. Oraindikformulek ez dute esanahirik, sinbolocn segida hutsak dira, aurreko erregela horiek erabilizsortuak. Aurkez dezagun orain logika honentzako semantika.
‎Horregatik ezin dira kontzeptu biologikoen inguruan (esaterako genea, hautespennaturala edo makroeboluzioa) sortzen diren eztabaidak analisi filosofiko hutsez argitu, biologian bertan garatutako ezagutza enpirikoari kasu egin behar baitzaio (baita historiariere sarritan, kontzeptuak eta ideiak nola moldatu diren jakiteko). Baina horrek ez du esannahi filosofoaren lana behar ez denik, arazo kontzeptualak (funtzioa edo informazio genetikoa zer diren, adibidez) ezin baitira behakcten cdo laboratcgiko lan esperimentalen emaitzen bidcz crabaki. Hortaz, ario honetara hurbiltzen denak filosofia nahiz biologia, eta baitabiologiaren historia cre, askotan, lanlzeko prest egon behar du.
2005
‎bata festa, politizatu? 57 egin zuena, etabestea Alardea gauza guztien gainean jarri eta gerra ondoren Alardea, salbatu, egin zuena. Oso litekeena da nik egiten dudan irakurketa hau propio eman nahi ezizana argazkiak eta artikuluak apailatu dituenaren aldetik, baina horrek ez du esannahi ondorioa neutroa denik.
2007
‎Baina enpresa munduan pitinkagaratuz bazoaz, edota uste baduzu% 3 igoz ongi zoazela, guk kontuz ibiltzekoesaten dugu; izan ere, gehienetan ez baitakizu konpetentzia zer egiten ari den.Konpetentzia urte horretan% 5 igo bada, zure% 3ko igoera ez da batere nahikoa.Aldiz, zure hobekuntza% 15 edota% 20koa baldin bada, oso zaila da konpetentziak hori hobetzea, oraindik enpresek oso egitura bertikalak eta pisutsuak dauzkatelako eta oso zurrunak direlako merkatuari bizkor erantzun ahal izateko.Malgutasuna lortzen badugu, aldiz, hobeto erantzungo dugu. Horrek ez du esannahi etengabeko hobekuntza egin behar ez dugunik; egin behar da, nahitaez, bainabenetan besteen aurretik jarriko gaituena, hobekuntza erradikala da.
‎NMFk, krisiak kudeatzearren, sektore pribatuaren parte hartzea handiagoa izateko urrats konkretuak eskatu zituen. Azkenhorrek NMFren eta banku globalen arteko boterea banatzea besterik ez du esannahi. Are gehiago, banku globalek eta espekulatzaileek ezagutu nahi dituzte NMFkgobernu desberdinekin dauzkan harreman berrien zehaztasunak.
‎Izenaren egitekoa ez da egoera konkretuaren berri osoa ematea, horren alderdiren bat bakartzea baizik; horretan kokatzen da. Bakartze horrek ez du esanahi negatiboa, positiboa baizik. Izan ere, gauzaren bat izendatzean, geure pertzepzio gune finko batzuk aukeratzen ditugu, geure zentzuen datu barreiatu ugari horietatik.
‎Hitzek ez dute esanahi bat, baizik eta kontaezinahala esanahi ezberdin, ez esaldien arabera, baizik eta situazioen arabera. Esanahia, izan ere, harreman sozialean sortzen da.
2008
‎Fonemak ez du esanahirik berez, baina hitz batean fonema bat beste batez aldatzen denean, hitza eta haren esanahia aldatu egiten dira (Bila/ Pila; Egin/ Ezin; Pareta/ Kareta; Fusila/ Fosila; Makila/ Zakila).
2009
‎Testigantza horiei ezinzaie eman ez daukaten zentzurik, testigantza horietatik ezin dugu induzitu hanesaten den guztia. Esaten den bezala, esaten den ñabardura guztiekin, ez du esannahi denok onartu egin behar dugunik. Biktimak diren neurrian errealitate puntubat jartzen dute, ez egia biribila, historikoa eta betikoa.
‎Hala eta guztiz ere, eta ofizialki ezer ospatu ez bazen ere, horrek ez du esannahi hain data biribila oharkabean igaro zenik. Alderantziz, gerraren hasieraren etaamaieraren 50 urteurrenek mugatu zuten aldia oparoa izan zen gatazkari buruzkopublikazioetan.
2010
‎Errealitatea da etxean ezin delajarraitu eta dementzia duen pertsona erosoago egon daitekeela egoitza bateanetxean baino. Kasu horietan, funtsezkoa da senideek gaixoa egoitzan izan arren, beren gaixoarekiko zereginak oso garrantzitsua izaten jarraitzen duela ulertzea.Hau da, gaixoek zaintza berezia egoitzetan jasotzen dute, baina horrek ez du esannahi senideen zeregina hor bukatzen denik. Inoiz baino gehiago, gaixoak maitedituen pertsonak aldamenean behar ditu eta, ondorioz, senideek gaixoarenganajoateko denbora antolatu behar dute.
2012
‎autodeterminazioa oinarritzat hartuz hirugarren estatuen aitortzaedo errekonozimenduari bide zuzena ematen zaio. Baina horrek ez du esannahi autodeterminazio eskubidea baliatu gabe gerta daitezkeen sezesioegintzak errekonozitu ezin daitezkeenik. Kasu horietan, Kosovon gertatu bezala, errekonozimendua etor daiteke (ama estatua kontra agertu arren) prozesuarenlegitimazio demokratikoa bera oinarritzat hartuz.
2014
‎Izan ere, lagunarteko komunikazio idatzia Internet bidez besterik ez dute bideratzen gazteek, horretarako balio dien zeinahi tresna edo gailu erabilita. Horrenbestez, ez dugu esannahi Internet lagunartean komunikatzeko besterik erabiltzen ez dutenik, dugunik, Interneten komunikazio modu, solaskideen arteko harreman mota, testu mota
‎Feminitate esentzialaren ezeztapenean bi gogoeta lotzen zaizkio Beauvoirri: alde batetik, «gaur ez badago feminitaterik, inoiz izan ez den seinale», eta bestetik«[...] Horrek zer esan nahi du baina,, emakume? hitzak ez duela esanahirik?» (I, 14). Garaiko hainbat nominalistaren ideiei aurre eginez, honela posizionatzen daBeauvoir:
‎Gizakia bere izatea bizitzan zehar etengabe eraikitzen doanizakia da. «Izan» aditzak ez du esanahi finko eta aldaezinik existentzialistentzat, «Izatea» bilakaera da. Hobeto esanda, bilakatzea.
‎Proposatu ditugun osagai guztien arteko konbinaketa hunkigarriena biltzenduen filmak gorputzetan aztarna ezabaezinak uzteko gaitasuna eta, horrela, subjektibotasunetan eragiteko ahalmena edukiko du. Baina horrek ez du esannahi ikuslea pelikulan kontatzen denaren eta egilearen borondatearen preso denik.Pantailetan agertzen denaren irakurketa ez dago sortzailearen asmoak definitua, ez eta egitura sozial eta ekonomikoek erabat baldintzatua ere. Pelikula baten irudieta kontaketek ikuslea hunkitu arren, horrek emanaldiari buruz eta eragin dizkionsentipenen inguruan egiten dituen irakurketek ez diote zertan egilearen borondatearierantzun.
‎– Gizarteko arauak haustea ere anormaltasunaren ezaugarritzat har liteke, baina horrek ez du esanahi arauak hausten dituzten guztiak anormaltasunaren barnean sartzen direnik.
‎Pertsona diskronikoak erabil ditzake denborari eta iraupenari dagozkien hitzak, baina horrek ez du esanahi denbora harremana ongi ulertzen duenik. Alderantziz, afasiko batzuek, denbora izendatzeko hitzak erabiltzeko gai ez badira ere, denboraren esanahia ongi uler dezakete.
‎Normaltasunera itzultzen da minutu batzuen buruan, inolako esku hartzerik gabe. Ez du esanahi patologikorik. Loaldiko paralisia eta haluzinazio hipnagogikoak gerta daitezke narkolepsiarik jasaten ez duten pertsonetan ere.
2015
‎Bigarren mailako ekuazio hori askatu ondoren, C0 ren bi balio lortzen dira: 15,314 eta Bigarrenak ez du esanahi fisikorik (negatiboa delako), hortaz, C0= 15,314 da erantzun zuzena. Ondorioz,
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia