2003
|
|
Nik ez baitut jada modu horretan goretsiko, nuke-eta. Nahi baduzue,
|
ez
dut egia besterik esan nahi, nire erara zuen hitzaldiekin alderatu gabe, barregarri gerb ta ez nadin. Begira bada, Fedro, horrelako hitzaldiren beharrik ba ote dagoen, Maitasunari buruzko egia aditzera ematen duena, hitzak eta esamoldeen kokapena diren modukoak izanik.
|
2004
|
|
Ni pentsatzailea eta hortik eratortzen den guztia erabateko egia bezala bururatuko du, hobezina, zalantzaezina. Eta zalantzarako lekurik utziko
|
ez
lukeen egia hori zorigaiztoko tranpa bihurtzen da bere egitasmorako. Izan ere, bazegoen hor gordeta etorriko zen aginte berri baten ernea:
|
2005
|
|
Hala jokatu zuten, ez ados zetozelako ezin dela ezer jakin adierazten zutenekin, hori txotxolokeria baita. Haatik, kristau haiek uste zuten eskola batek ere
|
ez
zuela egia osoa ikusi, eta, neurri berean, eskola guztiek egiaren zatiren bat atzeman zutela. Horrela, eskolek erein eta zabaldutako egia gorputz batera bildu nahi zuten kristauok, hori baitzen euren iritziz benetako kristau doktrina ondorengoetaratzea.
|
2006
|
|
Ohiko espresibismoak izaera ez kognitibista dauka, hau da, espresibismoaren arabera, judizio moralek
|
ez
dute egia baliorik: judizio moralak ez dira ez egiazkoak ez faltsuak.
|
2009
|
|
Genealogiak, bada, jakinduriaren xehetasuna eskatzen du, pilaturiko material kopuru handiak, pazientzia. Bere" monumentu erraldoiak" 1 ez ditu" hanka sartze onuragarri handika" eraiki behar," metodo hertsi bati jarraituz ezarritako itxurarik ere
|
ez
duten egi txikiekin" baizik2 Hitz batez, erudizioan tematze neurritsu bat eskatzen du. Genealogia ez zaio historiari kontrajartzen, filosofoaren ikuspegi buruzut eta sakona jakintsuaren sator begiradari kontrajartzen ez zaion bezala; aitzitik, genealogiak esanahi idealen eta teleologia zehaztugabeen hedatze metahistorikoari egiten dio aurre.
|
|
Ze ondorio ateratzen dugun horretatik? Hizkuntzak
|
ez
duela egiaz hitz egiten, metaforen bidez eraikitzen ditugun perspektibak ematen dizkigu gehienez. Hitzek egiten dutena mundua kontzeptualizatzea da, hizkuntzaren bidez errealitatea istant batean gelditzea, izoztea.
|
2012
|
|
Alde batetik, hirurek metafisika iraganeko zerbait bailitzan ulertzen dute; horientzat, metafisika amaituta legoke eta berarekin batera baita subjektu, historia edo subjektu historiko bezalako kontzeptuak ere. Filosofiak jada
|
ez
luke egiaz aritu beharrik izango; aitzitik, iritzi aniztasuna eta gisa horretako kontzeptuak izango lituzke aztergai. Bestetik, bigarren ezaugarria, eta hein batean lehenengoaren ondorioz, aztertu nahi dena hizkuntza bera izatean datza; hor, arazo filosofiko oro, azken buruan, hizkuntzazko arazo bilakatzen da.
|
2022
|
|
Esfera publikoa munduak eta erreferentziak fragmentatu dituzten milaka komunikabide kanaletan lehertu da. Dagoeneko ez dago, halaber, ‘kultura orokorraren’ ideia argirik ere, eta ezagutzak
|
ez
du egiaren alde borrokatzeko helbururik. Norentzat hitz egiten dute gaurko intelektualek?
|