2005
|
|
Komunikazio inplizituan datza.
|
Ez
du dena kontatzen, iradoki egiten du irakurleak hutsuneok bete ditzan. Hemen inportanteagoa da kontatzen ez dena kontatzen dena baino.
|
|
Esklaboa Aita saindu!
|
Ez
zuten denek horrela onartu eta izan zen kalapita ederrik hautu horren ondorioz: zenbaitek bigarren aita saindu bat izendatu zuten!
|
|
Biblia ez zuten guk bezala ulertzen duela zenbait mende. Garai beretan
|
ez
dute denek berdin konprenitu eta gaur egun ere batzuek ala besteek ez ditugu gaztainondo horrek eman gaztainbihi berak jaten. Gainera, jende batzueri lili74 Vatikanoko II. Kontzilio Ekumenikoa, 807 or. tan zaie gustatzen gaztaina, bihiarentzat esker mikorik gabe, gehienek bihia dutelarik estimatzen.
|
|
Eguberriz, Gure Irratia, ETB edo Egunkaria ez ziren Belenen, biharamunean berean jakin arazteko zer gertatu zen, ahal bezainbat xehetasunekin, bakoitzak bere ñabardurekin halere. Berriak begi xorrotxekin begiratzen dituztenak ohartuak dira
|
ez
dituztela denak berdin kondatzen kazetari profesionalek ere! Diferentziak badira telebista, irrati edo kazeta batetik bestera.
|
2011
|
|
" Nik egin behar nuena egin nuen. Gainera,
|
ez
nuen denen gustukoa izan nahi. Nik idatzitakoa gustatzen ez zaionak ez dezala irakurri.
|
|
Itzultzaileak, ordea, zenbateraino ote du antzekorik esatea, horren moduko askatasun batekin jokatzea? Alegia, esatea ote du" nik nahi nuen moduan itzuli nuen, eta
|
ez
dut denen gustukoa izan gura. Nik itzulitakoa gustatzen ez zaionak, ez beza irakur!"?
|
2021
|
|
Horri lotuta, ikasle profilaren araberako moldaketak egin behar diren moduan, testuinguru, tempus edota helburuen araberako egokitzapenak ere egiten jakin behar dugu, testuliburuek
|
ez
baitute dena eskaintzen (BE1):
|
|
Irakasle izateak hori dauka:
|
ez
duzu dena prest eta botatzen hasten zarela, baizik eta egokitu behar duzula. Eta hori da politena".
|
|
Egokitutako proposamenak edo ikasle profilaren araberako moldaketak egiteko erabakitasuna eta ausardia aldarrikatzen dute nola BE1 ek hala IE7 k ere, eta ikasle profilaren araberako egokitzapenak egin behar diren moduan, testuinguru, tempus edota helburuen araberako doikuntzak ere egiten jakin behar dela dio lehenbizikoak, testuliburuek zein material didaktiko desberdinek
|
ez
baitute dena eskaintzen. Horrek euskarrien areagotzeari ere erantzun behar diola uste dute, eta, beraz, horietan alfabetatzeko eta gaitzeko beharrari ere bai.
|
|
Eta, lanketa nola proposatzen dugu? Errutinaren ezaugarriak aintzat hartuta,
|
ez
ditugu denak batera landuko, eta, orduan, saio honetan lehenbiziko hirurak landuko dira, eta ondokoan beste biak. Guk zerrendako ordena segituko dugu, salbuespenak salbuespen, ikasleentzat ezagunenetik ezezagunenerako ordena pentsatu delako; hots, haientzat hurbilenak direnetatik hasi eta gutxien ezagutu dezaketen horietara hurbiltzen joango gara gero.
|