2005
|
|
hor kanpoan izango bailitzan uler dezakegun edozein egiaren ideia bertan behera uzteko. Hau da, gure baitatik at, gure gogamenetik at dagoen naturak, esentziak, jainko ugariek, deabru groteskoek, edota zientziak aurkituriko egitura sakonek
|
ez
dute balio handirik gure egungo mundua ulertzeko. Hitz horiek guztiek hiztegi bat osatzen dute, zaharkitua jadanik, eta hura ordezkatzekoordua heldu zaigu.6
|
2006
|
|
Erregioen Batzordeak 1997ko Diktamenean landutako Irizpenak
|
ez
du balio juridikorik baina dokumentu garrantzitsua da, kulturarteko hezkuntzaren gaia planteatzen duelako. Testu honetan, COMENIUS programak immigratuen haurrak hezkuntza sistemetan txertatzeko laguntzak begiesten dituela azpimarratzen da.
|
2008
|
|
Testuinguru neoliberal honetan euskarak
|
ez
du balio ekonomikorik, eta horrek bere etorkizuna kolokan jartzen du. Diruak ez du bihotzik ikusteko euskararen balio kulturala, identitarioa, komunikatiboa, sentimentala...
|
|
Orduan, ikasleak dirurik ez badu, holako gozokirik nekez dastatu ahal izango du, eta orain arte bezala dirudunak baino ez dira mugituko Europatik. Hortaz, hitz politek
|
ez
dute baliorik errealitateak kontrakoa erakusten baldin badigu, eta hori gertatzen zaigu Bolognako prozesuarekin.
|
2016
|
|
Autodeterminatzea erabakimena edukitzea baldin bada, orduan kultura autodeterminaturik dago... kulturaren sektore bat bai, behintzat. Beste sektoreak
|
ez
du baliorik: autodeterminatuta ez badago, ez da kultura, administrazioaren aisialdi eskaintza bat besterik ez.
|
2018
|
|
Soldatarekin ordaintzen zaizkio langileari bere lan-orduak gogora dezagun dirua baliokide abstraktua dela, baina Karl Marxekin badakigu ez zaiola berak produzituriko balio osoa ordaintzen. Langileak kobratzen
|
ez
duen balioa gainbalioa izendatzen da. Bestalde, langileak ez ditu ekoizpen baliabideak menperatzen edo kontrolatzen.
|
|
‘Generoari buruzko oharrak Marx-en Kapitalan’, in Silvia Federici, Soldataren patriarkatua. Marxismoari egindako kritika feministak, Katakrak, Iruñea, 2017; aurrerantzean, SP), artikulu horretan, alegia, agerian daukagu Federicik
|
ez
duela balioaren teoria marxiarrean sakondu, adibidez, Alfred Marshall eta Karl Marx maila berean jarri dituenean (SP, 84), edo artikulu berean oin ohar batean Piero Sraffa aipatu duenean (Sraffaren erreferentzia oharra ez da euskarazko bertsioan agertzen; bai, aldiz, ingelesezko jatorrizkoan). Sraffa erabili du hurrengoa adierazteko:
|
|
Horrela, praktikaren zentzua esangura utopikoa izango da, eta ideiaren balioa, hipotesiaren balioa praktikan lortu duen efektua. Ezer aldatzen ez duen ideiak
|
ez
du baliorik, ez du deus ere sortu; ezer aldatzen ez duen esangura utopikoak ez du baliorik, ez da ekintza efektiboak eragiteko gai.
|
|
Horrela, praktikaren zentzua esangura utopikoa izango da, eta ideiaren balioa, hipotesiaren balioa praktikan lortu duen efektua. Ezer aldatzen ez duen ideiak ez du baliorik, ez du deus ere sortu; ezer aldatzen ez duen esangura utopikoak
|
ez
du baliorik, ez da ekintza efektiboak eragiteko gai.
|
2019
|
|
Fiktizioa da. Isolamenduan ez balego ez luke bere horretan iraungo,
|
ez
luke balioko gaur ulertzen dugun jendarte egituraren oinarrizko habea izateko.
|