2000
|
|
Egiaz, berezitasun honek
|
ez
du bakarrik zerikusirik" ghost" eta" shade" adierazpenekin, eta garrantzi txikia ematen zaio" arima"," espiritu"(" spirit") hitzak gure hiztegi jasoaren zati gisa kontuan hartzeari. Honekin konparatuta, gure arimak jan eta edaten duenik guk ez sinestea ñimiñoa da8.
|
2003
|
|
— Jarrai iezadazu, orduan, esaera zaharra aldrebestuta honda dezagun" (Agat) onen sinposioetara onak beren kabuz doazela" esanez, alegia. Homerok
|
ez
baitu bakarrik ia hondatzen esaera zaharra, horretaz trufatzen da ere, Agamemnon gerra kontuetan guztiz ausarta eta Menelao" lantzari eskasa" egin eta c gero, Agamemnonek eskaintza bat egin eta otordua eskainirik, Menelao gonbidapenik gabe joanarazi baitzuen afarira, txarragoa zena hobearen afarira alegia.
|
2004
|
|
Hori guztia ukaezina da. Haatik, haurrak
|
ez
du bakarrik ingurumena" jasaten" eta hartarik" jasotzen", haurrak ere eragiten dio bere ingurumenari, bere gurasoengandik hasita. Haurra ez baita estimulu eta eragin hartzaile hutsa, estimulu emaile eta eragin sortzaile ere delako.
|
2007
|
|
Oso esanguratsua da Miletok Arkaismoan fundatzen dituen kolonia gehienak Itsaso Beltzean eta Bosforon egotea, alegia, garai batean Troia boteretsuak kontrolatu zituen eremuak —eta gehiago— hartzea bere gain. Izan ere, Troiak egin bide zuen bezalaxe, Miletok
|
ez
zuen bakarrik ekoizpena (artilea, olioa, ardoa edo zeramika) esportatzen edo bere beharrak (garia, larruak, anbarra edo esklaboak) inportatzen; aitzitik, bitartekari bilakatu zen beste herri askorentzat476 Ematen du, hain zuzen, Miletok Jonia osoko gainerako polisen behar kolonizatzaileak planifikatu zituela477 Miletoren indarra agerian geratzen da, bestalde, kontuan izaten badugu polis horrek ha...
|
|
Loch, 1981: 406 Hizkuntzak, finean,
|
ez
du bakarrik indibidualki eragiten, aldiz, hezkuntza interakzioa bera ahalbidetzen du ere.
|
|
Zentzu honetan, Humboldtek, ikerketa antropologikoa eta linguistikoa estreinakoz uztartuz, honakoa dio: " Hizkuntza bigarren mundu bat bezala irudikatzen dugu, alegia, gizakiak berak —egiazko mundutik jasotako inpresioen arabera— objektibotutako bigarren mundu bat bezala" 118 Hizkuntzak
|
ez
du bakarrik errealitatea islatzen, baizik eta birsortu egiten du —gure artean ‘izena duen guztia omen da’ esan izan ohi da ere—, alegia, hizkuntzak aukera ematen dio gizakiari errealitatea atzemateko eta, finean, giza errealitate bat eraikitzeko eta edukitzeko. Horregatik aitortu diezaiokegu" giza hizkuntzari", Weisgerberrek egiten duen bezala," botere konfiguratzaile nabarmena":
|
2008
|
|
Estatu autoritarioek ez dute nahi beste herriek bere" estatua" sortzea. Baina hori egiten duten estatuek,
|
ez
dute bakarrik beste herrien aske izateko aukera zapaltzen; bere esentzia, estatu bezala ere, zapuzten dute, askatasunaren esentziaren aurka borrokatzen baitute. Herri aske bat, suposatzen da, bere mailan dauden beste herriek errekonozitu behar dute.
|
|
1 Hegelen erlijioaren kontzeptuaren jatorrizko izaera filosofikoa da, ez teologikoa. Hegelek
|
ez
du bakarrik erlijioari buruz modu sekular batean hausnartzen, edozein erlijio aztertzeko baldintzak ere ezartzen ditu.
|
2009
|
|
Hizkuntzak, beraz, hasierako metafora horietatik munduaren eta gizakiaren metafisika bat egiten du. Filosofiak eta kristautasunak, ordea,
|
ez
dute bakarrik munduaren metaforizazio (sinplifikazio) bat egiten, mundutik kanpoko metafisika (horixe baita metafisis, meta haraindi; fisis natura) bat (metafisika baten metafisika bat, beraz) ere, Nietzschek esan bezala, hasieran izan den subjektu kreatzaile hori ahaztu dutelako. Eta, horrela, Nietzschek filosofiari eta kristautasunari egiten dien kritikan sartzen gara bete betean.
|