2000
|
|
Gaur egun, aipamenhaiek egin zirela ia hogeita hamar urte luze pasa ondoren, Sartre-ren mezuak ez dubatere baliorik galdu. Aitzitik, Espainiako Historiaren Errege Akademiak euskalhezkuntza horren erraz eta merke gutxiesten duen sasoi hauetan, J. P. Sartre-k beraksakondutako askatasunaren irakurketari berregiteak, gaurko Euskal Herria ulertuahal izateko honezkero ohikoa
|
ez
dugun baina, era berean, premiazkoa zaigun ikusmira berreskuratzen lagunduko digu. Hona hemen.
|
2006
|
|
Kasu honetan dena delakoagatik bikotekiderik
|
ez
duten baina seme alabakizanik familia sortu nahi duten pertsonak aurkituko ditugu. Emakumezkoen kasuan, adopzioa helburu hori lortzeko beste bideetako bat besterik ez da izango, lagundutako ugalketarako metodoen artean ere aukera baitezakete; gizonezkoen kasuan, ordea, adopzioa izango da erabil dezaketen bide legal bakarra.
|
2007
|
|
Helburu erradikalak jartzen badituzu, ideiaberritzaileak behar dituzu, bestela, ezin baitituzu helburu erradikalak lortu. Eta, momentu batean, ateak irekitzera joaten zara, eta ateak irekitzean, ezagutzen ezzenuen zerbait agertzen zaizu atzealdean; ezagutzen
|
ez
zenuena baina aurrerajarraitzen laguntzen dizuna. Zerbait berritu nahi duzunean, ideiek laneanharrapatzen zaituzte.
|
|
Ikerketarako erakundepublikoen eskasiak lotura zuzena du ikerketa eta garapenaren eskuduntzak oraindiktransferitzeke egotearekin12 Eustaten arabera 90eko hamarkadan administraziozentralak EAEko I+Gko gasturako fondo publikoen seitik bat baino ez zuenipini13 Horrek eragin zuzenak ditu EAEko berrikuntza sistemaren egituran etafinantziazioan, batetik Madrilek ez duelako hemen ikerketa publikoko erakunderik, ezta menpeko bulegorik ere. Eta bestetik aipatzekoa da teknologia eta zientziapolitikagatik ordainketa bikoitza gauzatzen dela EAEn, lehen aldiz, bertako administrazioak egindako I+Gko gastuagatik eta, bigarrenez, administrazio zentralakhemen inbertitzen
|
ez
duena baina kupoaren bitartez ordaintzen denagatik. Egoerahau are larriagoa da Madrilen I+Gko gastuetako orientazio irizpideak zeintzukdiren aztertuta:
|
2010
|
|
Laborantza erakargarria zaindu behar dugu, autonomia etabizibidea eskaintzen duen laborantza, gazteei emanez kalitatezko laborantza batenperspektiba. Euskal Herriko Laborantza Ganbarak lagundu behar ditu aitamenetxaldean segitzeko gogoa daukaten gazteak, nekazaritzan instalatzeko gogoabaina etxalderik gabe dauden gazteak, baita laborantza uzteko adina duten laborariak ere, beren etxean segidarik
|
ez
dutenak baina kanpoko gazte bati baserria utziliezaioketenak. Hiru publiko horieri buruz aholku, formakuntza eta animazioenbidez lan sail bereziak antolatuak dira.
|
|
ZBko aktibistek ezagutzen dute debate hori eta planteatzen dute behintzatEAE mailan eztabaida soziala egon behar dela energia beharrak nola ase erabakitzeko, baina ezin dela hori laga merkatu kapitalistaren eskuetan, energia berriztagarriak defendatzen dituzte eta konfirmatzen dute bide horretan ez dela ahaleginnahikorik egiten (Lopez, 2002). Hori gertatzen ez den bitartean, eurak eroso daudeezezko jarreran eta berdin eroso daude Amorebieta Etxanoko biztanleak, agiandebatean horrenbeste sakondu
|
ez
dutenak baina antzeko jarrerak mantentzendituztenak. Eta giro horretan, eta bizi diren gizartea ezagututa, nolabaiteko autozentsura praktikatzen dute eta ZBren izaera monotematikoa beste edozeinengainetik kokatzen dute.
|
|
Enpresa publikoetan etengabe jasaten dira politikoen esku hartzeak arrazoi politikoengatik. Adibidez, herrialdeko bertako hornitzaileei erosteko politika, salneurriak ez igotzeko politika, lanpostuak handitu edo mantendu langabezia ez handitzeko, edo errentagarritasunik
|
ez
duten baina sozialki interesgarriak diren jardueretan aritzeko politika.
|
2012
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 31 artikuluaren bigarren paragrafoan, aldiz, beste jokaera erasotzaile bat jasotzen da, zeinaren bidez enpresaburuak eskatzen duen berehalako ordainketa edo ordainketa atzeratzea, kontsumitzaileak eskatu
|
ez
duen baina bidali zaion ondasun edo zerbitzu batengatik, enpresaburuak jokoan dauden produktuak edo zerbitzuak hornitzeko indarrean dagoen legeak jasotzen dituen eskakizunak gauzatzeko denean salbu.
|
2015
|
|
Hots eredu hau batez erezubereran eta erronkarieren garatu zen, nahiz eta ekialdeko beste euskalkietan ere aurki daitekeen.Hots aldaketa hau sudurkaritasunaren berezko anbiguotasun fonetikoaren bitartez azaltzeaproposatuko da, ambigutasun hau F1 en eremuan, formante sudurkariak? gehitzeak eragiten duela.Laburbilduz, lan honek deskribapen fonologikoak erraz azaltzen
|
ez
duen baina fonetikoki arazorikgabe azal daitekeen hots eredu bat aurkezten du, fonetikaren garrantzia ikerketa historiko etafonologikoan azpimarratzen delarik.
|
2019
|
|
osatutakoa, zeinetan eGobernua erabiltzen dutenen kopurua eta erabiltzen ez dutenena antzekoak diren, (erabileramaila ertaina 1 < EGEI < 2). Azkenik, badago beste talde nabarmen bat 10 herrialdez osatutakoa, eGobernuaerabiltzen dutenen kopurua erabiltzen
|
ez
dutenena baina txikiagoa dutenena (erabilera maila baxua EGEI < 1). Azken hauen artean muturreko kasua da Errumania, non erabiltzen dutenak, erabiltzen ez dutenen laurdena diren.
|