2010
|
|
" Zergatik alde egin nahi du Frantziatik halako aberatsa izanda?", jakin nahi izan zuen. Pirpok azaldu zion orduan De Gaulle izeneko militar bat jaun eta jabe zela Frantzian, eta Le Roi du Champagne hark Petain jeneralari lagundu ziola asko, eta beldur izugarria zeukala,
|
ez
ote zuen De Gaullek fusilatuko. " Eta zergatik esan dik neskameak maletarena?" Hura ere jakin nahi izan zuen Txanberlainek.
|
|
Egia izan daiteke, baina nik beste aukera batzuk ere ikusten ditut. Beldur naiz
|
ez
ote duen Lizek halako gogortasun bat ekarri odolean, Angelena eta nirea. Eta beldur naiz, are eta gehiago, ez ote duen etorkizuna besteok baino zehazkiago ikusten eta, irudiarekin ikaratuta, ez ote den nigandik urruntzen ari, aldez aurretik, une benetan urruntzailea iristen denerako prestatuz.
|
|
Beldur naiz ez ote duen Lizek halako gogortasun bat ekarri odolean, Angelena eta nirea. Eta beldur naiz, are eta gehiago,
|
ez
ote duen etorkizuna besteok baino zehazkiago ikusten eta, irudiarekin ikaratuta, ez ote den nigandik urruntzen ari, aldez aurretik, une benetan urruntzailea iristen denerako prestatuz. Une benetan urruntzailea:
|
|
Nik, berriz, horren ordez, erredimitu egin nahi nuen, barkapena lortu ekintza eredugarri baten bitartez. Kartzelan nengoela" egia aitortuko dut, eta Ramuntxok daraman gurutze hori hartu", esaten nion neure buruari, baina beldur nintzen
|
ez
ote ninduten hilko. Kaleratutakoan konponduko nuela pentsatu nuen gero, gutun bat idatziko niola Papiri aitormenarekin, eta atzerrira alde egingo nuela.
|
|
Joseba duk taldeko poeta eta berak egin likek. Baina beldur nauk
|
ez
ote duen bigunegi idatziko". " Josebak eta biok egingo diagu", esan nion azkarrago bukatzearren.
|
|
Adrian orrialdea irakurtzen ari zen berriro, eta ez zuen erantzun. " Ez zekiat ba
|
ez
ote duen numerito bat antolatu", esan zidan Josebak miradorera atera ginenean. Txantxak gorabehera, kezkatua zegoen.
|
|
Ba al dakik zer adierazi nahi duen arnasa horrek?" Beldurra hartu nuen, ez ote zen guztiaz jabetzen.
|
Ez
ote zituen nire sentimenduak ezagutzen. Teresak kontatuta, agian.
|
|
Banandu ginenean emazte ohiak eta biok elkarri agindu genion Itsasori opari bakarra egitea eta berdin gerta zedila eskatzen genuen aitona amonen etxeetan. Nago hitzarmena
|
ez
ote duen aurten hautsi emazte ohiaren familiak.
|
|
Eta zama honen pisuak lekuan berean iltzatzen gaitu, estatiko eginez. Zenbatetan
|
ez
ote ditugu ikusi gure izate eta hizkuntzaren arteko korapiloak maitasun beraz gorroto, baikor orduan ezkor, opets ka etengabean heldu zaizkigun sentimenduen artean ihalozka, nehoiz trenkatzeko bidean, mugimenduan ezin jarriz. Estatiko, errauts anitz airatu arren.
|
|
Nik neuk bai, baina galdera bera da iruzurra. Aukeratzeko eskatzen duenak,
|
ez
ote du bestea baztertzeko egiten. Eta gainera, ez ote da europarrak europarrari egindako galdera, beraz partziala, eta ia tautologikoa?
|
|
Ogia eta lekale lehorrak baino ez nauk jaten ari.
|
Ez
ote dut dagoeneko ziurtatua nire arimaren betiko atsedena?
|
|
XIII. mendean, Islam aldeko hegemonia espirituala betiere Bagdadeko kalifaren eskuetan bazegoen, Konya zen" aldibateko agintarien" hiriburua, sultan seljuktarren kapitala, artean Al ed Din I, Aladino, eta zenbat holako gauza
|
ez
ote dugun egun hauetan ikasi eta orain esateko zera handirik ez.
|
|
India-ko lo belar uztak oro bildurik, ingelesak Txinara salgai eramaten hasi orduko, Istambulen landarea gero eta urriago gertatu zen; laburrera hain bakan egin ere, non guaitan zeudenek, portura jaitsi, eta ontzietako kapitainei galde egiten zieten menturaz
|
ez
ote zuten buxi bat ekarri.
|
|
|
Ez
ote dituzue erresumak beren loriatik eroriak ikusten, eta behialako altxor ganberetan sugeek egin dituztela beren habiak?
|
|
Halakoak entzutearekin, Pedro de Navarra ri zainak odoletan jartzen zitzaizkion, zeren bera Iratxe-ko Andre dena Maria-ren debot baitzen. Hain ferboros izana ez da harritzeko;
|
ez
ote zuen Pedro de Nabarra" haragiaren deabruak akometatzen"?
|
2011
|
|
Apo gaizoa han zegoen lau hatzak goiti, erakusten zuela bere sabel handia. Zenbat har, zenbat bare xehe eta bertze marmutxa gaixto
|
ez
ote zuen harat bildurik. Ehunka bai, ala batzuetarik, ala bertzeetarik, ezen, ez du gutik betetzen halako zakua.
|
|
Zer estakuruak ez ditu? Izenak berak
|
ez
ote du erraten sagarjale dela, eta bagara guhau holakorik aski. Horretarik emana bazaio izena gezurra dio honek:
|
|
Baina, galdatuko dizut hauxe:
|
ez
ote zenuke nahiago hamabi hamalau urte dituen behi harek ez balitu sei edo zortzi baizik. Badakit zer ihardukiko didazun.
|
|
" Egin ezak ahal dukana, Jainkoak eginen dik gaineratikoa". Aipu dudan jaun erretorea, beraz, nola baita guztiz zuhurra, bere otoitzak zeramatzalarik alde orotarat, bila zebilen
|
ez
ote genukeenez guhaurek zer egin geure arbien begiratzeko. Ikusi omen ditu ematen zietela batzuek hautsa, bertze batzuek gisu bizia.
|
|
Euli eta ulitxa janez bizi da; ber hazkurria die ematen bere kumeer. Eta udaburu batetarik bertzera, gizonaren etsai horietarik zenbat
|
ez
ote du atzematen, bai beretzat bai bere kumeentzat.
|
|
|
Ez
ote du horrek erakusterat ematen, bere gain dabilenean, sagarroiak jaten dituela atzeman suge pozoidun guztiak. Eta nola gauaz baitabil sagarroia, erraxki atzematen ditu sugeak, lo daudelarik.
|
|
Pasadizoa irakurtzean, argazkilariarena hilketaren pareko krudelkeria iruditu zitzaidan, ankerra eta eskrupulorik gabea izan behar baita hori egiteko. Gaurko talaiatik ikusita, ordea, ez dakit
|
ez
ote dugun xalotzat ere jo behar argazkilari zaharraren trikimailua.
|
|
Eta zerendako? Bere aldizkariak
|
ez
ote zuen Igela izena?". 44
|
|
..., zuek ere, hain ttiki, hain errukarri bizitzaren mendekua pairatu behar izan zenutenean eta erorka bakoitzaren aurrean lotsaz zutitu zutitu ez, ez baita nehoiz zutitzen paradisutik jaurtikia, non leudeke maitagarri eder haiek arratsaldeko solas apartsuak, esaldi azpimarratuak... begi ederrenetan isladatu zenuten zuen jainkotasun amaiezina gorputzen epifania argitsuetan, baina okerreko keinu batek
|
ez
ote zintuzten orduan ttikiagotu ispilu artesitu hartan aingeru eroria zitzaizuenean agertu, zer espantua orduan eta zer pena izatearena izatea, azken finean, kea, hautsa, nekea, hutsa ia ezer ez denean.
|
|
Haiek, joan zirenek zer ote liokete gure desatxekimenduaz jabetzean... aski ote litzaieke iraganeko zorion ttipiaz oroitzea bizitzarenak ziren xamurtasun hauskorrekin,
|
ez
ote lukete errukitsu gure ahaztura barkatuko eta han beste egoitza batzuetan adi itxarongo galdutzat izan gintuztenen itzulera. arrotza genuen jainko bati begiratzen diote orain eta hark isilik dirau, galdegiten diote gutaz unibertsoaren hauts artean dihardugunontzat. bizitza bat dago hemengoentzat eta joan zirenentzat atsedena, edo agian biziaren ordena berreraikitzea dute eginkizun sortu gintue...
|
|
Etimologia azalpena: Behin bakarrik ageri denez gero, Hernandorenak (edo XVII. mendeko eskribauak) Pedrozubinea rekin
|
ez
ote zuen nahasi pentsa daiteke. Bestela ere, azalpen etimologikoa argia litzateke, ongi irakurririk balego:
|
2012
|
|
Apur batean pentsatuta, galdera mordoxka eta susmo piloa izango dugu: "
|
Ez
ote dut nire bizitza galdu. Errealizatuta ote nago?
|
|
Zoriontsua ote naiz?
|
Ez
ote naute nahi ez nuena izatera behartu?". Atmosfera horretan bizi gara.
|
|
Askotxo pentsatzea iruditzen zaio hori, baina, akaso, orain andre guztiz errepetatua den horrek arazoren bat eduki zuen gaztetan.
|
Ez
ote zuen han edo hemen entzun, maisuaren aita, Josef zeritzan arotza, Nazareten bizi zena, ez zela semearen aita benetakoa. Ideia bururatzea bera ere zatarra iruditzen zaio, baina, ondo asko daki berak halakoak posible direna:
|
|
Ideia bururatzea bera ere zatarra iruditzen zaio, baina, ondo asko daki berak halakoak posible direna:
|
ez
ote zuten bera ere behartu artean neskatoa zela, haurtzarotik irten berria. Eta ez ote zuen horrek eraman, hartu zuen bizibidea hartzera?
|
|
ez ote zuten bera ere behartu artean neskatoa zela, haurtzarotik irten berria? Eta
|
ez
ote zuen horrek eraman, hartu zuen bizibidea hartzera. Maisuaren amak zorte hobea ukan zukeen, haren sabeleko fruitua bere semetzat hartuko zuen gizon prestua aurkituta, baina, ausaz, berea izan zitekeen patu dohakabea ikusten du Magdalakoarengan."
|
|
Ofizial apur batzuez landa, armadan ez zegoen egiazko gerlaririk, are gutxiago berak bere nahira goberna lezakeenik eta manatu krimenak konpli litzakeenik. Halaber, Voluntarios de La Habana haiek har litzake zaindaritako, baina ez ziren fidatzeko;
|
ez
ote zuten Kapitain Orokor Dulce gobernutik atera eta Espainiara lotsagarriki ohildu?
|
|
Hura zen aieru ageria!
|
Ez
ote zuen iragartzen zeruak onesten zuela kapitaintza berria?
|
2013
|
|
Zertarako behar zuen diru hori joan etorri arrunt bat egitera atera bazen?
|
Ez
ote zuen behar alienigenei ordaintzeko. Hurbilekoek diotenez, Fossett kezkatuta zegoen urtetsua zelako eta bere aurrean etorkizun aspergarri bat baizik ikusten ez zuelako, eta inmortalitatea erosi nahi izan zien alienigenei".
|
|
eta berehala hasi dira batzuk eta besteak eroritako elbarriaren inguruan biltzen elkar estutuz.
|
Ez
ote du kaska hezurra apurtu izanen?
|
|
—Baina adi, jaun andreok, adi!
|
Ez
ote du inork kalendario xume bat bakarra erosi aurten Kokoherrin, kezkak puztu dira, eztanda egiteko arriskua gauzatu arte.
|
|
—Zergatik ez ote nuen oihu egin diozu zuk. Eta zuek berriz, ea zergatik
|
ez
ote nuen laguntza eskatu. Zergatik?
|
|
Ez da gehiago gezur apusturik izanen. Baina, halere, inguru herrietako gazteek
|
ez
ote dituzte behinere gehiago zorotzat jo eta irrigarri jarriko Kokoherriko gazteak. Nola jakin?
|
|
Ohartu dira Gilen Paris omen delako maltzurra Kokoherriko etxerik gehien gehienetan ibilia dela. " Zergatik
|
ez
ote genituen lehenago elkar trukatu geure argibideak?" pentsatzen dute guztiek, nahiz eta inork ez duen ozenki aitortu. Etxe bakoitzean desgarai gorrian azaltzen omen zen, aldez aurretik tankerarik bitxienean jakinarazita eta etxe bakoitzeko xehetasun askoz nolabait jabetu ondoren.
|
|
—Zergatik
|
ez
ote zuen inork aipatu Unsaingo Jostu etorri arte Gilen Paris delakoak guztioi ezarritako baldintza hura, zera alegia, udako bigarren ilberriraino igitaiak gordean eduki behar genituelakoa. Zergatik bete ote genuen guztiok Gilen Paris iruzurgilearen agindu maltzur hura, ezer arbuiatu gabe?
|
|
Ez al du Hoxpinak ezer esan hil aurretik?
|
Ez
ote du deus esateko eperik eduki edo. Ez bailirateke erruak bota, funtsezko arrazoiak jakin ezean baina ez dio inork jaramonik egiten.
|
|
Aitziti, bere buruan biraka eta jiraka talakan zebilkion obsesioa guztiz bestelako kezka zehatza zen; zera, ea Xaleneren izerdi usainaz guztiz zorabiatu izana eta, are gehiago, zeharo maiteminduta gertatzea normala ote zen ala ez.
|
Ez
ote zuten zorotzat edo ergeltzat hartuko buruan zeukana aitortuz gero. Xalenek bertan bertatik begiratzen zion txinalka jarrita, hurbiltasuna adierazteko moduan edo.
|
|
Zentzuzkoa haserretuta, damututa eta kezkatuta egotea litzateke eta. " Ez nago ziur
|
ez
ote nukeen era berean jokatuko egoera berdinean" aitortu du bere kasa, zeren eta grina ezkutuek eta iluneko pozek zeharo kezkatu baitute neska zelatari ohia.
|
|
—Zergatik ez da inor saiatu lapurrak harrapatzen?
|
Ez
ote du inork aztertu utzitako aztarna edo zantzurik?
|
2014
|
|
Seven Pillars ofWisdom osoki irakurri eta susmo bat etortzen da ezinbestean burura, ez ote den Lawrence bere buruaz ere ari;
|
ez
ote zuen, gainera, beduino izaera hura bere egin eta eguneroko bizitzara eraman, hartara Winston Churchillen laudorioari arrazoia emanez. Baina, posible al da?
|
|
Ez ote zen eragin berezirik izan?
|
Ez
ote zuen indarren batek pertsonaiaren presentzia izugarria bultzatu?
|
|
|
Ez
ote duk hau hire laguna?".
|
|
Zenbat gizonezkok
|
ez
ote dute beren emazteen aurpegi sotila azidoz erabat desitxuratu?!...
|
|
Salako alfonbra zapaltzen dudan aldiro zer gehiago
|
ez
ote dut zapaltzen?! (Esku ttipi samurrak, gerorik gabeko egoitza ilunetakoak.)
|
|
Gehiago dena intuizio txarra badut:
|
ez
ote du uste Laugarotk euskal antzerkia blokatua dela lehen graduan, hainbeste urtez, ez duela pentsatu sinbolo bat, kinesia ez duela integratu eta behar direla profesional batzuk hori guziaren harroarazteko sar gaitezen modernitatean. Brissonek pastoralarentzat erraten zuena?
|
|
Tripako mina, barneko harra, bere irriaren gibelean gordea.
|
Ez
ote dugu zerbitzatu behar ez zen nagusia. Arrotzek ekarri gerla horretan semeak mendekioz aita erailtzen.
|
|
Karrusa lokalagoa da, Larramendik hola zion, Anauzen, Azkaraten, Izpuran, Luzaiden eta Arnegin, Lasan ere bai baina ez dut ulertzen nolaz Ezterenzubin tobera erraten zuten, Manez Etxamendiren bertsoetan esaterako. (Kasik dudan ezar lezake bertso sortak kontatzen duen anekdotaren egiatasuna,
|
ez
ote du idatzi Manex artzainak estakuru horrekin toberen kontra, apez edo xuri mundu horri kausitzeko). Hasten dira mustra eginez (kabalkada) eta tobera edo karrusa egiten da arratsaldean.
|
|
Hauen liturgia dugua aztertu ere?
|
Ez
ote lukete tobera berrien leku behar gatzik gabeko deanbulazioekin hausteko, pegatina saltze eta nehork behatzen ez dituen predikuak. Demoek ez ziotena horri abiapuntua eman?
|
|
Atzera egin dugula jakinaz, geurean gizartearen laurden batek lanik ez duela, gazteen kasuan erdiak, edota gosea dagoela berriro ere, edo gerrak orain ez direla lehen bezain ikusgarriak, oharkabean igarotzen zaizkigula gure egunerokotasuna jaten duten pantaila ukigarrietan.
|
Ez
ote luke Salo egingo berriro ere, eraikin berean, aktore, plano eta eszena horiexekin reenacment edo reposizio ekintza bat burutuz.
|
|
" Hitza eta politikaren arteko harremana birpentsatzeko[...] keinu estrategiko ezinbestekoa da ahotsa berreskuratzea", idazten du Adriana Cavarerok. Hitzaren eta politikaren arteko harremana beste modu batean pentsatzeko,
|
ez
ote genukeen hitzaren fokoa ahotsaren aldean jarri. Bere matriz bokalikoan entzunda, esateko ekintzan ahots bakanak agertzen dira, eta beraien arteko izaera erlazionalak esanahiaren eta esandakoaren ezinegon menderatzailea hausten du.
|
2015
|
|
Baina, benetan ez dugu sinesten kolusioan?
|
Ez
ote dugu sinesten sinetsi beharraz edo onuraz. Agian baztertu dugu sinestearen edukia (sinesgaia edo) baina ez dugu sinestea bera baztertzen, hau da, praktikan sinesten dugu.
|
|
Kritikari harekin harremanetan sartzea otu zitzaidan, epiko izenondo hartaz solastatzeko. Baina beldur nintzen
|
ez
ote zuen susmatuko, nire azalpenak gorabehera, gaizki hartua nuela haren iritzia, eta modu txarrean kontu eske nenbilkiola edo.
|
|
/ Gaztelu aldera? / Asi naiz lasatzen/
|
ez
ote nauten tiroz kalituko. / Argitasuna!
|
|
eladioek berehalako autonomiaren alde egin zezala eta EAJren morrontzatik aska zedila exijitzen zioten behin eta berriz Biarritzi; honek, aldiz, diziplinaren izenean, zuzendaritzarekiko mendetasuna eskatzen zien. Ordurako Gogorraren bulegoan susmatzen hasiak ziren eladioek
|
ez
ote zuten ELA STV sigla historikoa baliatu nahi izango siglaren tradizio ideologiko eta izaera sindikaletik oso aparteko zerbait burutzeko.
|
|
ELA okerrenean jarri zen: ez zuen Madrilen egosten ari zenaren inolako berri zuzenik, baina beldur zen sindikatu espainolek
|
ez
ote zituzten interes korporatiboak langileen eskubideen aurretik jarriko, 14 urte lehenago UGTk egin zuen bezala; sindikatuan IGS PSV holding aren porrotak eragindako hondamendi ekonomikoak eta gobernuaren laguntzaren premia gorriak ere ituna onartzera bultza zezakeen Nicolas Redondoren erakundea. Zer gerta ere, ELAk LABekin informazio eta mobilizazio kanpaina zabala prestatu zuen hiru helbururekin:
|
|
" Hirugarren guneak" itxaropen adina errezelo eragiten zuen Ezker Abertzalean: alde batetik, giro berriak harreman esparrua zabaltzen zion, lankidetza berriak errazten zizkion, eta Ezker Abertzalearentzat gakoa zen gatazkaren konponbide negoziatuaren zilegitasun eta egokitasunaren aldeko ustea indartzen zuen jendartean; bestetik, ordea, beldur zen gunearen lausotasunak eta guneko hainbat eragileren ikuspuntu eta planteamenduek
|
ez
ote zuten bere proiektu politikoa desitxuratuko eta oinarri militantea nahastuko.625 Horregatik, uneren batean Rafa Diez berak ere bere burua guneko kidetzat hartu bazuen ere" hirugarren gunekoa" eta ez, inondik ere," hirugarren bidekoa", zehaztu zuen— Ezker Abertzaleak argi utzi zuen hirugarren gunea ez zela proiektu bat, bidea egiten lagundu zezakeen giro bat baizik.626...
|
|
Hala ere, Boyeroren harridura gurea ere ez ote den beldur naiz.
|
Ez
ote ditugun guk ere halako aurreiritziak izan orain gutxi arte, edo akaso baditugu oraindik ere. Besteen ‘aitortzak’ ez ote gaitu ezustean gu geu ere harrapatu?
|
|
Zer esan nahi du horrek? Beharrik
|
ez
ote dute ikusten gure gazteek. Helduengan, gatazka politikoa bere gordinean bizi izan duten generazioengan, garbi ikusten dut konpentsazio emozional bat dela.
|
|
Jeronimotar aitek kristau erlijionean sartuko ote ziren galde eginik, Orochek ihardetsi zuen ezen, erran zezatena oro egiteko prest zeudela, bada,
|
ez
ote zuten erakutsia iduzkiaren eta euriaren gaineko beren ahala?
|
2016
|
|
|
Ez
ote dugu geuk ere aldatu itsaso eder, garbi, hondargabea zabortegi zikin honen trukean?
|
|
Eta zalu! Gaude garbiki,
|
ez
ote duen ezpatak baino gehiago hilik arnoak berak".
|
2017
|
|
Proposatuko nizuke hatzaparrak luzatu eta ahal den moduan heltzea garaiko horri. Baina ez dakit
|
ez
ote genukeen hobeto trago batzuk hartzea, tabernak elkarren segidan ixtea, eta gure egin, edo gure egiten saiatu, aspaldi abandonatu gintuen mundu zatar hau.
|
|
Izkinako ostatua. ...dute atari bati lustrea ematen ari zaion garbitzaile ilehoriaren boza, egun hartako azkena bide duelakoz kantari; gurutzatu dira aspalditik egunonik erraten ez dien bizilagun nardagarriarekin, haren lepoan letaginak markatzea amets; denda ttiki bakanaren kanpoaldean, nolabait ere libratu dute sartzeko esperoan direnen ilara, ezin sinetsirik zahar diruzaleak hainbertze erostun nola biltzen dituen,
|
ez
ote duen droga tentagarriren bat erregalu ematen.
|
|
Aski begi xorrotxak zituzten portalezainek; eta mingaina ere bai, ikusirikoa gero nornahiri kontatzeko.
|
Ez
ote duzuen ustekabe koxkorren bat hartu behar...
|
|
—Baina, norat doaz lera horrekin?
|
Ez
ote dute aski malda beren etxe ondoan honaino jiteko ordez jostatzera?
|
|
Ekialdetiko migrazio neolitikoa inportantea izan zen, eta kulturalki oso indartsua. Euskarak eta paleosardinierak
|
ez
ote dute bere baitan migratzaile horien hizkuntzaren pusketaren bat. Galdera badugu baina erantzunik ez.
|
|
Geure bizitzarako garrantzizkoena izango zena eskoletan erakutsiko zigutela sinetsiz
|
ez
ote dugun aurrekoen ondorena galtzen utzi: ez ugaltzen.
|
|
Bagarela adieraziz
|
ez
ote dugun ezkutatzen ez dugula ia inor aurkitzen gure baitan.
|
|
Berezi: bi hezi ote den, eta berriz hezi, nahiago
|
ez
ote genukeen.
|
|
Ibon Sarasolak dioen bezala, hitzak esaldietan bizi dira, eta ez hiztegietan. Baina eta esaldietara jauzi ezin izan zutenen belaunaldietan, Azkuerenean, Mitxelenarenean, edo Retanarenean, ezer esan ote zezaketen heurez, beraiekin hizkuntza eta kultura galtzen sentitzen zutenek, hutsaren hurrengo
|
ez
ote zuten jo beraien buruaren herriaren eta kulturaren galbidearen aldean.
|
|
Babestu beharraren izenean, indargetu, bere sormen guztia idazteari emanez, eta bere amatasun gogoa zuhurtasunaren izenean galaraziz. Bitartean, Virginiak Leonard Woolf munduaren aurrean gizon errespetatu, gisako eta itzal handiko bihurtu
|
ez
ote zuen. Jende babestzaileegiak eragiten didan egonezinak akuilatutako irakurketa ere izan daiteke.
|
|
Geroa
|
ez
ote dugun aurreikusiko gertakizun, etorkizun baino. Eragin ezin izango den geroa, girotu gabeko lur edo geroa, datorren bezala egokitu behar ote zaigun.
|
|
Letek bete bete jo zuen muinean, eta hori baino gehiago, etorkizunean eztabaidak har zezakeen terminologia eta tonua igarri zituen. Izan ere, gaur egungo musikariek zenbat aldiz
|
ez
ote dituzte aipatzen silabak, fonemak eta soinuak beren kantuetarako hizkuntza bat edo beste zergatik aukeratu duten galdetutakoan. Hizkuntza musika tresna ere badela aitortzeak puntu horretara garamatzalako:
|
|
Iruditeria horrek badu bere protagonista ere: baserriz baserri ibilita, zenbat bertso-paper
|
ez
ote zituen deskubritu Aita Zabalak! Hark ederki zekien merkatu egunetan erositako altxor horiek nonbait egon behar zutela, hauts artean; baina nola imajinatu kontzertuetan saltzen ziren paperen artean ere egon zitekeela altxorrik?
|
|
Arrakasta itzela izan du kantu horrek: Egan ekoek zenbat aldiz
|
ez
ote dute bi eta hiru aldiz jo behar izan emanaldi berean. Abesti askorekin gertatzen den bezala, azkenerako bere bide propioa egin du, eta batek baino gehiagok uste du Bilintxen bertsoen berezko doinua dela John Denveri hartutako hori.
|
|
hanka bat euskal kantu tradizionalean eta bestea rockean zituela sortu zen taldea, edo nahiago bada, belarri bana horietan jarrita. Landartek etxean bertan arnastua zuen euskal kantu tradizionala, zenbat aldiz
|
ez
ote zuten aita kantari entzun, euskal kantuek hain berezko dituen 7/ 6 silabako egitura horiek ahoan!
|
|
Etxe jabeen nahiz maizterren zerrendak, baserrietatik hasten dituela beti.
|
Ez
ote du adieraziko horrek, garai hartantxe ari zirela baserriak herriaren ekonomian inoiz ez bezalako hedadura eta indarra hartzen. Larri ibili.
|
|
Eta badirudi senar artaxoarrak ere, hanka egin zuela Goizuetatik emaztea hil bezain laster. Ez hori bakarrik, esanen nuke, bere aurreko botikarioa ere,
|
ez
ote zuen ahaidekoa. Honatx haren datu batzuk (GUA, Aktak):
|
|
" Antes de tomarposesion propuso el Sr Alcalde y se aprobo por unanimidad que no se debia permitir al Secretario llevar documento alguno a su casa para que trabajase con mas comodidadporque de esta manera tal vez sepodrian estraviar algunos de importancia". Esanen nuke, atzenaldera sekretario eta alkatesa alkate izan diren andre jaun" altruista filantropo" eredugarri batzuk ere
|
ez
ote duten akta hau aldrebes leitu, nahiz artxiboan bertan kopia digitalak ateratzea niri debekatu arteko onik ez duten izandu atzenean. Deus egiten ez duenak, taldean bilduta zurrutean eta triperotzan gorrotoa goroztu besterik, ezin eraman inoren lan ixil etengabeko eta finik.
|
|
Eta ez nolanahiko etxe izandua.
|
Ez
ote du" obecho" izengoitiak ere nolabaiteko gorentasuna erakusten?
|
|
537. Ikur honek
|
ez
ote du esan nahiko burutik nahastuxea zela. Nik dakidan bakarra," tantoportziento dexentea badik horrek" eta holakoak asko erabiltzen zirela Goizuetan eromen gradua adierazteko.
|
|
Halabehar hutsa ote da, bi etxerik exkaxenak, hain juxtu, andre birenak izatea? Eta, bien deiturak ere, lehen esan bezala,
|
ez
ote du haunditasun ironiko hura salatuko. Larri ibili.
|
|
Ikusiak ikusi, galdera hauxe da:
|
ez
ote zuen Erromak beste herri adiskiderik inperioan. Non daude?
|
2018
|
|
Pentsa zitekeenaz bestela, lehen sindikalgintza hartako eragileak ez ziren etorkinak izan, etorkinak izanik ere lan eskasiaren kaltetu nagusiak, baizik eta artisau tailerretako soldatapekoak, hau da, langile landunak, lan hura oso prekarioa izanda ere. Izan ere, landunak beldur ziren krisi orokorrak
|
ez
ote zituen are gehiago okertuko bizi baldintza gogorrak.181
|
|
Dena den, XX. mendeko lehen 15 urteetako eguneroko ekinbide sindikalistaren ondorioz, langileria katolikoaren zati bat ohartu zen ez zela emankorra nagusiekin eta Elizarekin batera antolatutako ekimen hura, eta aldiz, beharrezkoa zela langileen aldarrikapen bide hutsari ekitea; bestela, beldur ziren
|
ez
ote zuten galduko langileen gaineko eragina. Horrela, Iruñeko VI. Aste Sozialean (1912) finkatutako sentiberatasun horrek akuilaturik, 1915ean Sindikatu Katoliko Libreak sortu ziren, eta izenak berak dioen bezala, langile elkarte kristau horizontalak ziren, betiere aldarrikapenean oinarriturikoak.
|
|
Nafarroa Garaiko diputatuek Euskal Herri penintsularreko lau herrialdeak erakunde berean batzea proposatu zuten 1866an. Araba, Bizkai eta Gipuzkoa Burgosko auzitegiaren administraziopean zeuden; nafarrek proposatu zuten Iruñeko auzitegiaren eskumenera iragan zitezen, beti aipatuz" haurrideak", mendebaldeko hiru herrialdeez ari zirenean.245 Arabak eta Gipuzkoak kezka zeukaten Burgosko auzitegiak
|
ez
ote zuen hori eraso gisa ikusiko. Bizkaiari ez zitzaion interesatzen Nafarroa Garaiarekin zerbait egitea.
|
|
Identitatea eta lurraldea batera aipatzen direnean," eremu komunitario espezifikoaz" ari gara, Marie Josee Jolivet eta Philippe Lenaten arabera.47 Eremu geografiko horrek finkatzen du" gu" eta" bestea" ren arteko muga. Muga administratiboek botere politikoa islatzen dute; eta muga horiek balio dute alde batean bizi diren herritarrek identitate bat eraikitzeko, eta bestaldean bizi direnak" besteak" moduan sailkatzeko.48 Euskal Herrian bertan zenbat aldiz
|
ez
ote dugu erabiltzen" bestaldea" kontzeptua. Zenbat erabiltzen ote da diferentzia markatzeko, artifiziala bada ere?
|
|
Zoritxarrez, euskaldun guztiak ez dabiltza bide horretatik. Mende erdia beteko du euskara batuak 2018an, baina beldurtzekoa da euskaldunek oraino
|
ez
ote duten franko gutxietsia. Badago halako erresistentzia bat batuaren kontra.
|
|
Etengabeko kezka egoera hori, alerta egoera dena ia, beste hau babesteko ote da? Edo finean, besteak
|
ez
ote du barru barruan gordeta zuen neurosia azaleratu baino egin. Orientazioa galduta sentitzen da Marta, bere buruari nondik begiratu asmatu ezinik.
|
|
Eta hik Olorueko beste burges batengana lanera joan behar huke?
|
Ez
ote huke hobe herriko mutil zirtzil batekin ezkondu. Ez eta ez.
|
|
Ez zuen negar egin Olibondoetako Mendian? Eta handik,
|
ez
ote zuen sabelpetik libratu behar, bere hondarrak eta zikinak egiten zituela. Egiaren ageria!
|
|
—Bataioan
|
ez
ote du haurra ordezkatzen?
|
|
Amorosiak manamenduen gainetik eramana ere bai? Populuak
|
ez
ote ditu legez kanpoko zergak ordaintzen. Bada, jauna, dena irauli da eta azpikoz goiti jarri!
|
|
Kandela, kirio eta elizkizunetako intsentsurik ez, baina zizpak eta pistoletak erosten zituenean?
|
Ez
ote zuten haiek, eliza baitan gorderik egon zirenek berek, Baja Turuc bere jenizaroekin* erhan. Eta zer heldu zen hartatik?
|
|
" Izkribu Sainduak irakurtzean,
|
ez
ote dugu edireten idi astoek beren hatsaz berotu zutela Jesu sortu berria Belengo portalean. Mutikotu zenean, ez zituen gure Salbatzaileak hilik zeutzan txoriak berpiztu?
|