2008
|
|
Muxika gipuzkoarra izateak eta Campion nafarra Bilboko egunkarietatik aldentzen zituzten, baina egia esan azken honek behintzat La. Gaceta batzutan irakurtzen zuen185, eta beraz ezin bazter liteke guztiz. Serapio Muxika izatearen aurka dago, aldiz, Bilboko prentsatik urruntxo mugitzeaz gain, bestela ere
|
ez
ohi zuela prentsan halako iritzi gairik lantzen, izatekotan ere historia auziak agertuz. Karmelo Etxegarai bai izan liteke artikulu honen egilea, Bizkaian bizi baitzen, ideologikoki La. Gacetaren oso gertukoa zen, eta 1906an bera izan baitzen Euskal Akademia sortzeko Diputazioei zuzentzen aritu zena.
|
|
Garbi dago Politikaria Herriarenizenean [ordezkari gisa] mintzo ohi zaiola Erregeari [agintari zibilei] (edo Erregearenizenean Herriari). Apaiza, berriz,
|
ez
ohi da Jainkoarenizenean mintzo, Elizarenizenean baizik: bere helburua ez da Jainkoarenaginduak segitzea, Elizaren interesak defenditzea baizik (gerta daiteke Profeta apaiz izatea, baina orduan Eliza izaten da interesatuena bere ahotsa hezitzen, eta beharrezkoa bada, ixilarazten) 481.
|
2012
|
|
Arren, ez daiteke balia egün orozko hitza, arruntegi beita, bena gure akodiñetarikhürrüntzen gütüan mintzo bat. Ez da berainez sortzen den hitza, bena lantürikden bat,
|
ez
ohizkoa.
|
|
Ez düt ikusten olerkia ülündüra bat bezala. Üdürizait, erranaldiak
|
ez
ohizkoa izanik ere, argi izan behar düala eta ez dela beharirakurlea sobera einarazi. Gogoa arin, begiek eramaiten düen bezala, irakur dezan.
|
2013
|
|
391 Xabier Altzibar, «Zazpiak bat gaia XIX. Mendean (The zazpiak bat topic in the XIXth century)», in Antoine d. Abbadie(), Congrès international Eusko Ikaskuntza,
|
Ez
ohizko kongresua. Eskualtzaindia.
|
2015
|
|
–Mende? denborazko unitatea, aldikatze lanetan hain erabilia,
|
ez
ohi da zehazki batera etortzen hura zeharkatzen duten mugimendu kulturalen muga kronologiko lauso eta labainekin.
|
|
Gaur egunean, sarritan, kanona
|
ez
ohi da oso begi onez ikusten bizitza literarioaren plazan. Itxi den zerrenda estatiko, ortodoxia eta tradizioaren euskarri, bidegabekeriaz ilundutako hautatze eta finkatze gisa, da atzemana, maiz.
|
2016
|
|
Herri literatura ororen ezaugarrietarik bat izenik gabekoa, anonimoa izatea da, eta Erdi Aroan areago. Lirikan
|
ez
ohi bezala epikan ematen zen izengabetasuna eta hau da, bederen, neotradizionalistek nola Manuel Mila y Fontanals eta Ramon Menendez Pidalek ematen duten esplikazioa epikarako, non ematen den anonimatua «esentziala» omen den eta ez «akzidentala» berezkoa eta ez saihestekoa, alegia. Baina izenik ez jakiteak arrazoi anitz ditu.59
|
2020
|
|
Eta bestalde, pertsonaiaren nortasuna konnotatzen du: Etxamendiren idazkeran, erdara erabiltzen duten euskaldunak
|
ez
ohi dira pertsonaia atseginak.40
|
2021
|
|
Sailkapena gaurko irakurle batentzat doi bat
|
ez
ohizkoa izanik ere, berehala ohar daiteke egiazko ikerketa lana dela Francisque Michel-ek argitaratu zuena. Ezaugarriak non nahi badira eta lehen lehenik ikusi behar da askotan oinarrizko testuak –euskarazkoak– ezarri zituela liburuan, horietatik zenbaitzu, argitaratu gabeak (47) zirelarik.
|
|
Ikus, beste askoren artean, Axularren pasarte luze hau, zeinek horrelako bi zeren baititu barnean: Beldur naiz zerbaitetan huts egin dudan eta lehendanik gaiztotu naizen, zeren jende gaizto batzuek, lehen nitzaz gaizki erraiten zutenek, erraiten omen dute orain ongi, zein baita seinale gaiztoa, zeren halakoek
|
ez
ohi dute erraiten ongirik, gaiztoez eta gaiztakeriez baizen (Axular).
|
|
31.5.2.3b Ezeztatzea. Perpaus erlatibo jokatugabeek jokatuei buruz duten bereizgarri nagusietarik bat da haietan ezezkorik
|
ez
ohi dela agertzen. Konpara ditzagun bi perpaus hauek:
|
|
31.4.3.14a Ardatz agerikorik gabeko perpaus erlatiboak aposizioan ere erabil daitezke. Aposizioan diren sintagmek
|
ez
ohi dute ageriko ardatzik, baina aurretik aipatua den izen sintagma bati buruz zuzenduak dira, eta, alde horretarik, aurretik kanpoko ardatza badutela esan daiteke. Horregatik horrela (kanpoko ardatza) esanen diogu hemen perpaus apositiboaren ezkerrean agertzen den izen sintagmari.
|
|
39.2.2e Arestian esan dugun bezala, ez da halakorik gertatzen zenbait kasu jakinetan. Horietako bat dugu kontzesio perpausean mendeko perpaus bat, normalean osagarria, txertatzen den kasua; halakoetan
|
ez
ohi da eman bukaeran kontzesio perpauseko aditza. Ezen askotan gertatuko zaie jende prestuei arratsean ez kausitzea egun hartan bekatuketarik egin dutela, bederen ezagutza osorekin, gainerakoan [segur den arren guziek ere, erdi oharkabean bederen, asko huts egiten dugula egun oroz, jaundone Jakua apostoluak dioen bezala] (Duhalde); Ai nola zu hunen urrun zauden, [dakizun arren Jainkoa zeinen den gozoz bethea] (Duvoisin).
|