2017
|
|
Kataluniako Empuries etxeak plazaratu du
|
ez
ohizko liburua narrativa sailean. Maria Merce Marçalek bizitzako hondar urtean harturiko apunteak eta René Vivienen biografia mamitu zuen Jean Paul Goujon Sevillako unibertsitateko frantses irakaslearekin eduki gutun trukaketa luzea, agertzen dira biak MMM fundazioak sustaturiko obran.
|
|
Zeren jende gaizto batzuek, lehen nitaz gaizki esaten zutenek esaten omen dute orain ongi, zein baita seinale gaiztoa. Zeren halakoek
|
ez
ohi dute esan ongirik gaiztoez eta gaiztakeriez baizik.
|
|
Haragiaren plazeretan
|
ez
ohi da dantzarik eta irririk baizik, jaterik, edaterik eta amodiorik baizik, eta guztiarekin ere, etsai gaiztoak gauza hauek guztiok ifrentzuaz bezala beste aldera itzultzen ditu. Onerizkotik gaitzerizkoa, baketik gerla, irritik negarra, eta dantzatik Herodes baitan egin zuen bezala heriotza ateratzen du; honelatan atera dadin egiatan Salomonek dioena (Es 14:13):
|
|
Eta halatan, pertsona hirakorrak, erreak eta haserrekorrak
|
ez
ohi du betaurreko anitz higatzen, eta ez arrunki bere umeen umerik ere bere ingurunean ikusten, zeren bere barreneko koleraren suak eta irakinak errai guztiak erretzen, elkortzen eta idortzen baitizkio.
|
|
Neska arruntak
|
ez
ohi dute argi pentsatzen
|
2018
|
|
Anboto inguruan ez da herensugearen berri, baina Urkiolako San Antonek Jondone Mikel sauroktonoaren tankera du, makila altxaturik, ezpata bailitzan, oinpean duen herensugea kalitzeko prest. Hots, San Anton baketsuak inon
|
ez
ohi du horrelako itxura, eta inork ez omen du ulertu zergatik Urkiolan hain erasotzaile azaltzen den (Legarza 1986: 60).
|
|
Konjuratzailea
|
ez
ohi da inozentea. Konjuruko formulak bildu ditu Satrustegik (1980:
|
|
Lainoen gainetik eta sasien azpitik akelarrera joaten den mutilak
|
ez
ohi du etxekandere sorgina salatzen. Beste kondaira batzuetan, ordea, gupida barik errea izango da sorgina, semeak berak agindurik, ondoko kondaira tipoan bezala:
|
|
Belaunaldiz belaunaldi aukeratuak izan eta, hondakinak bidean utzirik, hoberena, adierazgarriena eta zentzudunena atxiki dute batik bat, esatari bakoitzak berritasun zerbait gaineratzen badu ere. Mitoek
|
ez
ohi diote lekurik eman melengeriari, haien poesia azkarra izaten da beti. Erromantizismo merkerik ez amodioan, xamurkeriarik ez naturaren deskripzioan, kanpo gelditzen dira apainkeriak; aski da idazle batzuek egokitu bertsio" loreztatu" ekin konparatzea berehala atzemateko diferentzia.
|
2019
|
|
|
Ez
ohi dira iritzi gogorregiak elkartrukatzeko
|
|
197 Asimilatuak ahal izateko gauzek astia behar dute gertatzeko, eta, gehienetan ez dutenez gero,
|
ez
ohi ditugu asimilatzen, beren osotasunean behintzat.
|
|
278 Besteen edo geure aurrean gure aukerak justifikatzeko arrazoiak besterik
|
ez
ohi dugu aurkitu.
|
|
387 Oroitzapenak
|
ez
ohi dira etorkizunari buruzko iragarpenak baino fidagarriagoak.
|
|
404 Muturreko antagonismoak
|
ez
ohi dira gatazka baten zioa.
|
|
549 Itxoiten jakitea eta larrialdiak antzemateko eta haiei aurre egiteko gaitasuna
|
ez
ohi dira batera biltzen pertsona berberengan.
|
|
716
|
Ez
ohi gara besteei azaltzen saiatzen, guk geuk ulertzen ez duguna baino.
|
|
745 Objektiboa denak ere
|
ez
ohi du geure burua konbentzitzen.
|
|
758 Batek
|
ez
ohi daki noiz bilakatu den iraganeko norbait beste batentzat.
|
|
Azken ordu orotan, egunero. Zeren arlo politikoan lagun gutxi biltzea porrot bat izan baitaiteke duintasun gehiago edo gutxiagoz eramana, egungo politikan Herriaren izenean mintzatzen delako, atzetik armada bat datorkigula suposatuz, hala ez bada ere, baina arlo kulturalean elitismorako betarik
|
ez
ohi dago, non aukeraturik ez dagoelako orokorrean; norberak bere burua aukeratzen du, sentitzen duen egarria besterik ez ordezkatuz eta asetu nahian.
|
|
791 Itxuren mundu honetan
|
ez
ohi dakigu zenbateraino kontuz ibili behar dugun tratatzen ditugun pertsonekin, zein hauskorrak edota sentiberak diren edota zein puntutaraino dauden erreta edo minduta.
|
|
15 Behar beste denbora
|
ez
ohi dugu inoiz izan.
|
2020
|
|
Euskal Herrian, ez UPV/EHUn, ez bonobuserako, ezta Eroskin ere onartzen
|
ez
ohi dutena arazorik gabe onetsi didate Genevan, Bernan edo Luzernan... eta, huskeria bada ere, haren harira gogoetatxo bat plazaratu nahiko nuke. Jarrera hutsalei buruz hausnartu zuen Hannah Arendtek (Eichmann in Jerusalemm:
|
|
Baldin eta Herri Gogoaren kontzeptua germaniarren artean bezainbeste frantziar Ilustrazioan badago, Renanengandik aurrera batik bat, XIX. mendeko eta XX.eko pentsamenduan ere aurkitzen dela begi bistakoa da, baita nazismoan edota espainiar pentsamendu politikoan ere (ikus Ortega Gasset...), baina Azurmendik kontzeptu horien ibilbidea aztertu arren, mintzamenaren eta gogamenaren arteko erlazioen arazoa dago hura baieztatzeko abiapuntuan, herri bat, nazioa, gauza guztien gainetik, kultura dela adierazteko, Azurmendik bere lanean etengabe arrapostu egiten duena, bestalde. Dena den, Joxek gai baten inguruan peskizan dabilela
|
ez
ohi du akademizismorik erabiltzen, ez behintzat ikerketa unibertsitarioan erabiltzen diren moduan, baina, halaber, ez du hedakuntzarako testurik sortu nahi... saiakera bezala bere idazkia genero artekoa dugu, ez baita lan pedagogikoa (askotan korapilatsua eta aldrebestua, Mikel Antzari iruditu zitzaion moduan) ez eta kazetaritza lana ere. Areago, Joxeren idazkiak, orain euskal letretan horren modan dauden prentsarako izkribuen kontrakoak direla esango nuke.
|
|
Horiek aparte, orduko pentsalariek
|
ez
ohi zuten idazten hizlariak zirelako (Isokrates eta Lisias, kasu), edo idaztekotan, errimak erabiltzen zituzten poetak ziren neurrian (Eumelo, Estesikoro, Pindaro etab.) edo antzezteko testuak sortzen aritu zirelako (Sofokles, Eskilo eta abar). Gogamena lantzeko Platonen prosa komunikazioaren teknologia berria izan zen, baina, funtsean, literaturaren hastapenak dira.
|
|
Zergatik
|
ez
ohi dute onartu, bada, torturaren aipamena hemengo hedabideetan. Tortura ematen den tokian gizarte demokratikorik ez dagoela begi bistan uzten duelako, noski.
|
|
Ekitaldi zibilen hitzetan,
|
ez
ohi da erlijio hitzek izan ohi duten transzendentzia itxura edo xederik, geroko esperantzarik; gehienbat iraganean partekaturiko momentuak, hildakoaren goresmenak eta haren oroitzapena atxikitzeko asmoak agertu ohi dira, eta erlijiosoak baino pertsonalagoak, interpelazio zuzenagokoak izan ohi dira, eta maiz hunkigarriagoak.
|
|
Ni ez nintzateke gehiegi kezkatuko lasaitu zuen Jurdanek. Diru asko duen jendea
|
ez
ohi da eskuzabalegia izaten. Zuk ere zure lanean ikusiko zenuen hori.
|
2021
|
|
Taok, berez eta izatez,
|
ez
ohi du ekin,
|
|
Goiko bertuteak
|
ez
ohi du ekin
|
2022
|
|
|
Ez
ohi dituk, agerikoa zaik, bitrinetarako edergailu, bizitza ilauntzeko metaforak eta metastasiak baizik, putre neoliberala osasuntsu irautekoak.
|
|
Halere nahiko desberdinak dira Anbotoko Anderea eta laminak. Tradizioan goianderea ezaguna den lekuetan ez baita hala izan Euskal Herri osoan airean ibiltzen itxuratzen da batik bat, eta
|
ez
ohi da jendeengana hurbiltzen, urrun egoten da zeruko dibinitatei doakien legez (Eliade 1975: 52); goiko urari lotua da, euriari eta ekaitzari, eta hortaz lurraren emankortasuna baldintzatzen du.
|
|
Bortuko oihanetan babestu omen da, petar ibarretatik ihesi. Istorioek, baina,
|
ez
ohi dute herrietan kokatu laminena izaten da beheko eremua eta garaztarrek Salbatore aldeko malkarretan irudikatzen dute, Galharbeko edo Ilhunatzeko potxetan (Cerquand 2017: 53 zb; Azkuek 1966:
|
|
Gorputzeko asimetria ez da baitezpada ahulgarria eta bai esanguratsua: Odin jainko betokerrak ikusmen bikaina du; makilarekin monokuloa janzten dutenak
|
ez
ohi dira erren edo begi lauso, baina badute debruen irudikapenetik zerbait.
|
|
meza ondoan liburua zabalik utzi zuen aldarean, sorginik bazenez jakiteko; testak Marcos salatuko zuen eta berehala bota zuten komentutik. Liburu zabalduaren froga" Abadearen ama sorgina" kondairan azaldu zuen Eulalik berak(" Sorginak" kap.); aldi honetan ez zezakeen ongi gogora frogarako meza liburu erabiltzen zela eta, senarrak" estolea" iradoki zuenean, onartu zuen; izan ere, liburu hainako baliabidea da estola edozein parte txarreko uxatzeko," zabaldu"
|
ez
ohi den arren.
|
|
Gorantzako tresna hauta da hegala eta,(...) paradoxa bada ere, hegaztia
|
ez
ohi da animaliatzat hartu, baizik eta hegalaren osagarri huts gisa. (...) (Laudetak bezala) beste txori anitzek ere beren animaltasuna galdu dute:
|
2023
|
|
Étienne de La Boétie ren testua irakurri nuen frantsesez gazte sasoian eta bertan, pertsona bakoitzean habia egiten duen eta ezkontide politikoak batzen dituen munstroa aurkitu nuen. Eta, bere diskurtsoak herriak jasaten zuen zauri hori sendatzeko asmorik ez bazuen ere, mende batzuk geroago, tiranien esperientziarekin, handituz joan da bere mezuaren funtsa eta saiakera garrantzitsu bihurtu da guztiontzat; izan ere, berak zioen moduan, mendetasun basatiena
|
ez
ohi da izaten indarraren bidez agertzen dena, herri hautespen eta ohitura pasibotasunaren bidez gauzatzen dena baizik. Horixe bera ari ginen ikusten gure aurrean egunero!
|