Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2010
‎Itsasoan malkoren bat Erori zait niri Nekez bilatuko dut Ttantta edergarri Lemizko elur maluta Bezain ikusgarri Aintzira ilun gazian Ez ohi urregorrik.
2011
‎Oroit naiz haurrean aditurik erraten: urde garbirik ez ohi dela gizentzen. Ez dakit erran hori ote dabilen.
‎Baina, gauaz dira ihizi horiek gaixtoenik. Alde batetarik egunaz oiloak berekin erabili dituenek ez ohi dute gauaz uzten. Baina, zenbatak ez dira oilategian gelditu direnak goizean, han baitaude arratsaren beha sabela hutsik.
‎Eta, suge ausikiari behatu eta, nehork ez lezake erran zer atera behar den hain gauza gutitarik. Sugearen ausikiak ez ohi du odolik jauzarazten ere. Gorridura ttipi bat da bakarrik gelditzen, harek hortzaz hunki duen lekuan.
‎Orduan ez da burua galdu behar, ardura gertatzen den bezala. Burua galduz geroz ez ohi da deus onik egiten. Norbait ohartu den bezain laster suge gaixto batek ausiki duela, behar luke berehala tinkatu, edo hobeki, estekatu eria, eskua, besoa, edonon ere baitu sugeak hunki, ausikia baino goraxeagotik.
‎Ageri da zauriaren erretzeak agortzen duela hartan gelditu den pozoia, eta barnago joatetik begiratzen. Baina, hortakotz, lan horrek behar luke berehala egin, eta sugeak dauden lekuetan ez ohi du nor bederak eskupean zertaz eta nola erre zauria. Erraxago zaio eskuaren, edo zangoaren azkarki tinkatzea, zauriaren zabaltzea, zapatzea eta murtxatzea.
‎Hona gauza, den bezala. Kukuak ez ohi du arrautzen erruteko, eta kumeen hazteko, ohantzerik egiten, ez ditu ere berak hazten kumeak. Baina, erruteko ordua heldu zaionean, bilatzen du xori ttipi zenbaiten ohantzea.
‎Baina, gauenarak ez ohi ditu arrautzak jaten, baina, bai erruleak berak.
‎Gorputzak behar duen bero hura heldu zaio janariak eta hatsak haren barnean egiten duten sutik. Ezen, soinekoek ez ohi dute berorik ematen, baina, bai barnetikako beroa kanpoko hotzetik begiratzen. Eta nola suari behar baitzaizkio berritu egurra eta airea, orobat gorputzak behar du noizetik noizera jan, eta ardura hatsa hartu, beroaren eta indarren berritzeko.
‎Errunez geroz, ez euli ez eta jainko oiloek ez ohi dute beren arrautzez artarik hartzen. Bertze alde, gutiz gehienak hilak ere dira kumeak arrautzatik atera gabetarik.
‎Arabieratik hartutako azoka ‘merkatua’ dugu hemen. Nafarroan, oker ez bagaude, hitz hau ez ohi da agertu, baina bai merkatu (cf. Lizarrako Merkatondoa toponimoa).
‎Etimologia azalpena: Osagaiak hiri eta sarri dira; lehenak toponimian ez ohi du batuan egun duen adiera bera izaten, hots, ez ohi da ‘ziutatea’, ‘hiribildua, populaziogunea’ baizik. Populaziogune hau, gainera, arrunt txikia izan zitekeen, etxe izenetan (kasu honetan etxeak herrian, lehengo" hirian" zuen kokagunea adieraz zezakeen, hots, herriaren goiko, erdiko edo beheko aldean zegoen, Irigoiena n, Iriartea n edo Iribarrena n) ez ezik baserri izenetan ere azaltzen baita (cf.
‎Etimologia azalpena: Osagaiak hiri eta sarri dira; lehenak toponimian ez ohi du batuan egun duen adiera bera izaten, hots, ez ohi da ‘ziutatea’, ‘hiribildua, populaziogunea’ baizik. Populaziogune hau, gainera, arrunt txikia izan zitekeen, etxe izenetan (kasu honetan etxeak herrian, lehengo" hirian" zuen kokagunea adieraz zezakeen, hots, herriaren goiko, erdiko edo beheko aldean zegoen, Irigoiena n, Iriartea n edo Iribarrena n) ez ezik baserri izenetan ere azaltzen baita (cf.
2012
‎Pasaeran, ofizial gazteen mahaiari egin zion so. Chrysostomek alkandoraren bi botoi zeuzkan askatuta; ez ohi bezala hiru edo lau, baina berak agindutako bakarra ere ez. Ahoa zabaldu egin zen agindua errepikatzeko, baina hankek ez zuten gelditu nahi izan, eta kristalezko aterantz eraman zuten.
2014
‎Krisi motaren bat bizi dugunean erantzule edo errudunen bat topatzeko joera izaten dugu, eta krisi ekonomikoa ez zen gutxiago izango. Gauzak ez ohi dira zoriz gertatzen eta baten batek izan behar du erruduna. Baten batek eraman gaitu denak egoera larri honetara.
2015
‎Solasaldia amaitutzat eman orduko lasaitu ederra hartu nuen, erdiasmatikook erretzaile ohiek bezain gaizki jasaten baitugu lagun erretzaileen askatasun eskubide utziezina, baina erretzaile ohiak ez bezala, semiasmatikook ez ohi gara ausartzen ate edo leihoren bat irekitzen, gure imintzio desatsegin hori etsaitasunezko keinutzat hartuta izanen delakoan. Taberna jada hutsik zegoen.
2017
‎sineste sendo hori ondorio guztiekin onartu baitzuen, bere bizitzarekin ordaintzeraino. Ikuspegi aurrerakoi eta internazionalista hori ez ohi zuten bere garaiko liberalek, ez eta geroago Hirurteko Gobernu Liberalaren garaikoek ere. Aitzitik, Penintsulako oso liberal gutxik onartzen zuten Ameriketako herrien nagusitasuna eta burujabetasuna.
‎Ume eta gazteek eredu jakin bati jarraitu behar diote sarituak izateko; bestela, zigorra dute zain (oraindik okerrago, umeek jarrera txarra izan dutenean ere, opariak eta sariak jaso ohi dituzte guraso eta irakasle hipermoderno askoren aldetik). Ume eta gazteen manipulazioa ez ohi da horren argia, ordea, ikasleek ondo portatu, ikasi eta ondo pasatu baino ez dute egin behar eta; horiexek omen dira beraien ardura bakarrak. Ikatzak kalabaza forma hartu arren, logika bera ez da gehiegi aldatzen.
‎Egungo teknologia berriek zein gailu ezberdinek ezerezera murriztu dute gure memoriaren garrantzia, jada ez baitugu ezer izan behar gogoan, antza. Ikasleek, azken batean, inoiz baino gehiago, azterketak gainditzeko baino ez ohi dute memorizatzen, azterketaren ostean dena ahazten bukatzeko eta irakasleak, ondorioz, ia maila guztietan gauza bera azaltzen, errepikatzen. Hala eta guztiz ere, dena ez da zuria ala beltza.
‎Hirugarren kasu honetan ere, horrezkero, nagusiek galdu dute beraien autoritatea, iraganak bezala; umeak bihurtu dira egoera berrietara zein etorkizunera egokitu daitezkeen bakarrak eta, noski, ezagutza iturri berriak. Kultura mota hau ere, kofiguratiboarekin gertatzen zen bezala, ez ohi dator bakarrik, bestelako kultura motaren batek lagundurik baizik. Labur esanda, helduek gazteengandik ikasi ohi dute, baina ez bakarrik, ordea.
‎Normalizatuta ez dagoen batean, berriz, galerak beti handiagoak dira irabaziak baino; gainera, galerak ez ohi dira kanpora joaten," etxean" gelditzen dira.
2018
‎257. Altzibar, X. (1998)" Zazpiak bat gaia XIX. Mendean (The zazpiak bat topic in the XIXth century)", in Antoine d' Abbadie(), Congres international Eusko Ikaskuntza, Ez ohizko kongresua. Eskualtzaindia.
‎Altzibar, X. (1998): " Zazpiak bat gaia XIX. Mendean (The zazpiak bat topic in the XlXth century)", in Antoine dAbbadie(), Congres internationalEusko Ikaskuntza, Ez ohizko kongresua. Eskualtzaindia.
2020
‎Betidanik atsegin izan dut eskailerak oinez igotzea zein jaistea; borondatezko ariketa horrek sasoitsu sentiarazten laguntzen dit. Nire usadio horretaz iritzirik emateko bezainbeste ezagutzen nautenek, ordea, oso bertsio ezberdin emanen lukete delako atsegintasunaz, huts egiteko beldurrik gabe esanen bailukete ezen eskailerak oinez igotzeak libratzen nauela azaleko hizketalditxo bortxatuei ekin behar izatetik, ezagutzeko gogorik ez ohi dudan jende arrotzarekin. " Poliziaren batek behatuko bazintu, aise ondorioztatuko luke, zure ohiturak ikusirik, aktibista arriskutsua zarela", esaten zidan Karmelek gure harremanaren lehen urteetan.
2021
‎Emozioez etengabe hitz egiten den arren, paradigma berriak kanpoan utzi du emozioen kudeaketa. Eskolek ez ohi dituzte emozio guztiak lantzen, inondik inora neurri berean, ezta modu egokian ere, eskolen helburua ez baita, esan bezala, ume eta gazteak gaitzea, kontrakoa baizik. Alde batetik, zoriona eta alaitasuna —edo horien ilusio mota positibista bat— gainontzeko emozioei gailentzen zaie eduntainmentean, besterik ez balego bezala, askotan; beste alde batetik, eskola askok Gardner-en edo Goleman en irakaspenei jarraitzen dietela esan arren, oso gutxi dira emozioak kudeatzen erakusten duten eskolak.
‎Askotan une edo ekintza jakin batek determinatzen ditu ume eta nerabeak prozesuaren bukaerara arte, edo beranduagora arte. Eskolek ez ohi dute zentzu horretan bigarren aukerarik eskaintzen maizegi.
‎Gaur egun, ordea, komunitate modernoaren gainbehera bizi dugun heinean, eskola komunitate hori desagertu da, herri mugimenduekin batera. Gurasoen gehiengoa ordaintzeaz eta ordaindu duen produktuaren kalitateaz baino ez ohi da arduratzen, bezero huts bihurtu baitira. Eta, bezero diren neurrian, zentroarekiko ardura eta atxikimendua desagertuta, kexatzeaz eta exijitzeaz baino ez dira arduratzen, ez baitute ezer eraikitzailerik edo baikorrik eskaintzen; irakasleen artean ere aldaketa gertatu da, horrenbestez, irakasle gazte askok eta askok ez baitute ezer jakin nahi komunitateaz zein inplikazioaz, arduratuago baitaude beraien eskubide laboralekin eta orduan bukatzearekin; orokorrean" apur bat gehiago" lematik eskubideen aldarrikapenera egin dugu salto," apur bat gutxiago" nagusitu delarik orokorrean.
‎Modu batean edo bestean, aipatu sare bietan joera gaur egun gestore ekonomiko bat jartzea da, pedagogiaz ezer gutxi dakiena. Horrelako kasuetan, irakasleak ez ohi dira gestorearekin gehiegi fidatzen, beraiek zaintzeko jarri dutela pentsatu ohi baitute. Eta, horregatik, gurean gertatu zen bezala, zuzendariak aliantzak bilatu behar ditu irakasleen artean, irakasle talde horren lan baldintzak hobetuz —eta eszeptikoena edo kritikoena kaskartuz— Botere harremanak nonahi.
2022
‎Nagusia euskaldun petoa izaki, ez ohi du euskarazko kartarik eta daukana ez ohi daki euskaraz adierazten. Bada erretegi onik ere:
‎Nagusia euskaldun petoa izaki, ez ohi du euskarazko kartarik eta daukana ez ohi daki euskaraz adierazten. Bada erretegi onik ere:
‎• besoa, ez ohi da hanka bezain preziatua gure artean;
‎ez du maximizatzen lurraren epe laburrerako produktibitatea, produktu kimikoak, drainatzeak eta antzekoak baliatuz; alderantziz, berton dauden natur baliabideak erabiliz baliatzen da; g) iraupenekoa: honen funtsa, famili mailako ustiategia da, bertako familia edo talde soziala elikatzeko eta janzteko baizik ez du ematen eta, noski, ez ohi da merkatuan saltzeko soberakinik izaten; h) baserritarrena: ingurugiroa eta gizarte sareak errespetatzean eta iraunkortasunaren alde jardutean oin harturiko sistema honek dioenez, laborantza elikagaiak ekoizteko jarduera ez ezik, gizartea, ingurunea eta produktuen kalitatean gizakiaren eragina ere bada; i) baratzezaintza:
‎• zefalopodoak: txipiroia, olagarroa, iltzea. ez ohi dira itsaskitzat jotzen.
‎Elikagai solido edo likidoak irentsi ondoren agertzen da eta, gehienetan elikadurarekin zerikusia izaten duen arren, dispepsiaren kausak asaldu fisiko edo emozionalak ere izan daitezke. Sendatu egiten da, ez ohi da gaixotasun larria. Indigestio mota hauek daude, gutxienez:
‎Arabako ekoizpena garrantzitsua da, Agria eta Monalisa barietateak nagusi izaki. Patata, ez ohi da betegarri gertatzen era askotan presta daitekeelako (gordinik izan ezik, horrela toxikoa delako).
‎Gozoki, opil eta kontserbak egiteko. Ez ohi dago saltokian, elikagaien industriak darabilelako, batez ere.
‎Bisiguaren itxura gogorarazten diguten arrain hauetako batzuk arrantzale zaletuek kanaberaz harrapatu eta beraiek ia ia bakarrik kontsumitzen dituztenez, dendan ez ohi daude salgai baina, aukeran, merezi du eskuratzea, dohain gastronomikoak (trinkotasuna, gelatina, itsaski zaporea) agertzen dituztelako. Bisiguari aplikatzen zaizkion errezetak ongi hartzen dituzte gainerakoek ere.
‎soto fresko, heze xamar, aireztatu eta ilunean. Horrelakorik ez ohi dagoenez, hozkailuko barazkien tiraderan eduki daiteke, bere bilgarrian edo sukaldeko filmetan bilduta (usainik ez kutsatzeko). Orain arteko ingurune aerobiotik anaerobiora igarotze honek gazta biziagoa bihurtuko du.
‎• osagaiak, jatorri ezezagunekoak gehienak, ez ohi dira kalitate onekoak;
2023
‎Batzuek itzala dute musukatu, itzalen grazia baizik ez ohi dute aurkitu. Bada jende eroa, ederki dakigu, zilarkara, eta bat aurrean daukazu.
‎Bereizten den herrietan, nagusiki lehen auzo aren familiari zegokion dena egitea eta lana ez ohi zen txikia. Bakarrik zenduaren ahaideei berria jakinaraztea aski astuna izan zitekeen, adibide gisa, Jean Baratzabal zuberotarrak oroitzen zuen bere aitak, XX. mende hasieran, Zunharretatik Ainharbera joan behar izan zuela hil mezu bat eramatera, esan nahi baita, 40 km-ko joan etorria oinez egun berean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia