Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2002
‎25). Kontratazioak, maiz, ikasturtea ondo hasi ondoren egiten ziren; eta, adibide bitxi gisa, behin gaztelania eta katalana baino ez zekien irakasle bat ere kontratatu zen, deialdian irakasle elebiduna eskatzen zelako. Beste kasu batzuetan, lanpostuak betegabe geratu ziren, zaila zelako zenbait arloko adituak topatzea; edo irakasle euskaldunek klaseak gaztelaniaz eman behar zituzten (Salaburu, 1993:
‎Euskara ez dakiten irakasleen zentralitatean eraikita dagoenEuskal Herriko Unibertsitate Publikoan, euskalduntzearenaldeko leloa betetzeko gauzatu zen, euskal adarra?. Bilakaerakonkretuak, nabarian utzi ditu hezkuntzan, ikerketan, ikas-materialetan, ikasleen eskarian, irakasleriaren baldintzasozio laboraletan eta irakasle horien lanbide garapeneansortutako zenbait arazo.
‎Euskara ez dakiten irakasleen zentralitatean eraikita dagoen Euskal Herriko Unibertsitate Publikoan, euskaldunizazioaren aldeko leloa betetzeko gauzatu zen, euskal adarra?. Bilakaera konkretuak, nabarian utzi ditu hezkuntzan, ikerketan, ikas-materialetan, ikasleen eskarian, irakasleriaren baldintza sozio laboraletan etairakasle horien lanbide garapenean sortutako zenbait arazo.
‎Horretarako, euskara ez dakiten irakasleek, saileko interesak, era zinikoanerabiliko dituzte egiazko diskriminazioa justifikatzeko, berentzako onartezina den politika moldea irakasle elebidunei inposatzen saiatzen dira?. Politika molde horren ondorioz, bi irakasle mota garatu dira unibertsitatean:
‎Gainera, erabakiguneak kontrolatzen dituzten euskaraz ez dakiten irakasleek, ongia eta gaizkia, ezarriko dute; eta horrekin batera, baita irakasleonak zein diren eta irakasle txarrak zein diren ebaluatzeko irizpideak.Euskararen eta herriaren kalterako den unibertsitate eredua birsortuz.
‎Gehienek markatutako norabidea hauxe da: alde batetik, egunerokotasunak dakartzan arazoei aurre egiteko ekimen ezberdinak bideratzea; beste alde batetik, euskara ez dakiten irakasleek inposatutako ghetto bantustanaren eremua onartzea. Normalki, irakasle horiek, goi mailako boterean euskara ez dakiten irakasleen errekonozimendua bilatuko dute,, irakasle onak?
‎alde batetik, egunerokotasunak dakartzan arazoei aurre egiteko ekimen ezberdinak bideratzea; beste alde batetik, euskara ez dakiten irakasleek inposatutako ghetto bantustanaren eremua onartzea. Normalki, irakasle horiek, goi mailako boterean euskara ez dakiten irakasleen errekonozimendua bilatuko dute,, irakasle onak, direla erakusteko asmoz.
‎Konklusio gisa: irakasle elebidun gehienak eramandako jardunbide praktikoa edo estrategia euskara eZ dakiten irakasleen estrategiaren osagarriaizan da.
‎Euskararen adarrarekiko dauden hutsuneak, unibertsitateko plangintzarileporatuko liokeen politika berriak, irakasle elebidunen eskubideei emangolieke lehentasuna, irakasle elebidunen eskubide eta eginbeharrak definitukolituzkeen, arauketa berria? eskatuz, aspalditik euskara ez dakiten irakasleen eskubide eta eginbeharrak arautu dituzten modura?. Euskara hutseanlan egiten duten irakasleen kontratuen ezabaketa ere eskatu beharkogenuke, ghettoaren aldeko, harrapagailu?
‎Unibertsitate ofizialak duen ereduak, zeinak ezker eta eskuma zabaladituen? euskara ez dakiten irakasle pilo bat kontratatu ditu, barnekodemokrazia errepresentagarriaren erakundeak kontrolatzen ditu, barnekodinamikak eta irakasleriaren promoziorako irizpideak inposatu dizkigu, bere intereserako diren sartze/ esklusio dinamikak ezarriz, eta ohituraendogamiko, pribatizatzaile eta baztertzailea funtzionamendu arrunteansendotuz. Gainera, irakasle elebidunek egindako ghettoaren aldekodinamikak proiektua bideratzeko behar dugun, giza errekurtso minimoa, gutxitu du.
‎Ibon Sarasolak liburu bat idatzi zuen idorgiroan, Euskara batuaren ajeak (Albernadia, 1997) izenekoa, ez dakit irakasleren batek gomendatu dizun inoiz ere, baina hizkuntzen kontu hauek kezkatzen baldin bazaituzte irakurtzeko esango nizuke. Han agerian uzten zuen, adibide bat bestearen gainean jarririk, euskarak duen morrontza gaztelaniarekin, eta nola ari garen Bidasoaz alde honetakook hizkuntza proposamenak egiten gure eguneroko jardueran mugaz haraindiko euskaldunak bigarren mailan utziz, zeren politika kontuetan hainbeste aldiz esaten dugun horrek, alegia, euskaldunak Frantzian eta Espainian bizi direla, hizkuntza kontuetarako ere balio du, ez dakit nik inoiz ere galdetu diozun hau zure buruari, euskaldunak hemen bizi baitira, baina han ere.
‎Dinamika horren ondorioz, indibidualismo, korporatibismo eta elkartasun ezarekin batera, erdal irakasle hutsaren" zentralitatea" ezarri dute euskara ez dakiten irakasleek unibertsitatearen oinarrian; funtzionamendu arruntae rdara hutsean ziurtatuz eta irakasle elebiduna ghetto bantustan baten eremuan bigarren motako irakasle bihurtuz. Halaber, euskal irakasleak boteredinamika ren periferian kokatuz. Horrela, unibertsitate estatalak pilaturiko dinamika historikoak euskara ez dakiten irakasle pila bat kontratatu ditu, unibertsitatearen euskalduntzea ezinezko bihurtuz.
‎Dinamika horren ondorioz, indibidualismo, korporatibismo eta elkartasun ezarekin batera, erdal irakasle hutsaren" zentralitatea" ezarri dute euskara ez dakiten irakasleek unibertsitatearen oinarrian; funtzionamendu arruntae rdara hutsean ziurtatuz eta irakasle elebiduna ghetto bantustan baten eremuan bigarren motako irakasle bihurtuz. Halaber, euskal irakasleak boteredinamika ren periferian kokatuz. Horrela, unibertsitate estatalak pilaturiko dinamika historikoak euskara ez dakiten irakasle pila bat kontratatu ditu, unibertsitatearen euskalduntzea ezinezko bihurtuz. Gainera, testuinguru horretan, irakasle despedituen auzian, hain lotsagarri izan den irakaslego propioa defenditu dutenen aurkako irtenbide errepresibo eta militarizatuak kontsolidatu egin ditu aipatutako balio eta jarduera guztiak.
2004
Ez dakizue irakasle gelan ezin dela sartu?
2005
‎1983 urtean EAEn euskararen legea onartu eta gero, D hizkuntza ereduakgero eta eskari handiagoa izan zuen eta euskaraz ez zekiten irakasleen arteantentsio handiak sortu ziren, askok euren lanpostua arriskuan ikusi baitzuten.
2007
‎Gehienetan, gurasoek ez dakite irakaslea irakasgai jakin bat emateko gai den ala ez, eta galdetu ere ez dute galdetzen.
‎–Lehen, ingelesean, baina orain horretan ere ongi. Ez dakit irakasle aldaketak zerikusirik baduen.
Ez dakit irakasleak eduki/ izan duen istripu kopurua ezpabere zehar galdera bidez:
2008
‎Ikasle egoitzako petrokimikako ikasle batzuek" adoptatu" egin naute; Doc deitzen naute, edo, inoiz, Old Goat, eta ez dakite irakaslea naizenik Kazetaritzako karreran: informazio hori ezkutatu eta istorio nahasi bat kontatu diet doktoretza beka baten inguruan.
2009
‎Euskaldunen askatasuna mugatzen duen hizkuntza politika baztertzailea egiten du EAJk, eta PSE EEk hori babesten du, hori da garrantzitsuena, gaineratu du. Hain zuzen ere, Ireki begiak bideoan euskara ez jakiteagatik irakasleak kaleratzen dituztela esatera heltzen dira, dendetan eta langileei euskara inposatzen zaiela eta oposaketetan doktorego batek 4 puntu balio dituenean euskara tituluak 16 puntu balio dituela.
‎Irakasleak lo hartu zuen, burua maisu mahaian jarrita. Ikasleek ez zekiten irakaslea esnatu ala ez, oso jenio piperrekoa baitzen. Minutuak aurrera zihoazen, eta irakaslea esnatzen ez.
2010
‎adin kontua, bereziki. Euskaraz ez dakiten irakasle gehienak 50 urtetik gorakoak dira, asko 60ra hurbiltzen ari dira, eta zailago gertatzen da irakasle erdaldun horiek HE2 edo EGA maila eskuratzea. –Bere lana?
2011
‎Kopuruak horrela aldatu izanak bi arrazoi nagusi bederen baditu: batetik, gero eta irakasle gutxiago dago euskaraz ez dakienik, eta bestetik, euskaraz ez dakiten irakasle gehienak 50 urtetik gorakoak dira; horietako batzuek jada titulua lortzeko liberazio garaiak xahututa dauzkate. IRALE irakasleak euskalduntzeko sortu zen, eta beraz, esan daiteke hasieran zeukan egitekoa bete duela neurri handi batean.
2016
Ez dakit irakasleari bidaliko dizkiodan edo ez, baina hiztegirako materiala txukuntzen jarraitu nahi dut. –B?
2020
‎Badira hiru egun Carmen ez dela eskolara joan. Sole lehenengo egunetik beretik kezkatzen hasi da, ez daki non dagoen, ez daki zergatik ez dagoen eskolan, ez daki nork jakingo duen zer gertatu zaion, ez daki irakaslari galdetzen asmatuko duen, ez daki non bizi den Carmen... Berriz ere kezkaz bete zaio gorputza.
Ez dakit irakasleek non erosten dituzten liburuak; hemen ez. Irakurtzen duten ez dakit.
2021
‎Martinez: Ez dakit irakasleak armairutik atera ohi diren, baina niretzat bada inportantea egitea," kaixo, hemen gaude, bollerak gara, marikak, transexualak, ez binarioak, irakasleak gara eta lasai egon" mezua zabaltzea, eskola identitate sexual guztientzat espazio seguru bilakatzeko bide horretan. Heterosexualen artean hedatuta dagoen diskurtsoa da" ze behar duzu hori esateko?", bada, hain juxtu, zuk ez daukazun beharra.
‎Ez da erraza… Aurten Haur Hezkuntza gradua egiten hasiko naiz eta ez dakit irakasle, laguntzaile edo terapeuta okupazional gisa, baina hezkuntza munduan ariko naizela uste dut.
2022
‎Bloga argitan denetik gaur arte, 661 bisitaldi izan ditu guztira. Ez dakit irakasle jendeari ezer esango dion datu honek, baina iraila, apirila eta urtarrila dira bisitaldi gehien ageri dituzten hilak;). Lastima, ortografia aldetik behintzat ez eta beste alderdi askotatik ere ez baita, inondik ere, blogoetarik eredugarriena!
‎Horietako asko hondatuta daude gerran, eta hondamen istorioak kontatzen dituzte. Ez dakite irakasleak eta lagunak han egongo diren ongietorria emateko. Guraso askok ez dakite seme alabak eskolara bidali ala ez.
2023
‎Hainbatetan errepikatu bezala, ezjakintasuna da hemen oztopo handiena. Hezkuntza alorrean antzerkiaren inguruan asko ez dakiten irakasleek medio huts bat bezala ikusten badute, teatroa bere osotasunean gutxietsiko dute. Ezagutzak bakarrik, edo profesionalenganako konfiantzak, ematen duen errespetu batetik begiratuz gero, euskarari lotuta egiten duen zerbitzu hori benetako potentzial moduan ikus liteke, hau da, antzerkiaren balioei beste bat gehitzen diena.
Ez dakit irakasle ohiak zer nolako hezkuntza eskaintzen zuen baina ni ez naiz gai izango.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia