2001
|
|
Eta horrekin batera, nagia sartzen zait... ze, idazten badut, berriro esplikatu dut, emakume modura zergatik idazten dudan, eta zergatikdiren nire pertsonaiak emakumeak eta zergatik irakurtzen duten emakumeekgizonezkoek baino gehiago... Nik
|
ez
dakit hori guztiaz. Nik dakidan gauza bakarrada, emakume izaera gauza batean antzeman dudala idazle naizenetik:
|
2002
|
|
Baina biderik egon arren, ez daedozein iristen jomugara. Joana zaigun XX. mendearen azken aldera campusezhornitu gara Euskal Herrian, baina
|
ez
dakit horrek aukerarik emango diguneuskaldunoi, mende berrian nahi genukeen goi mailako unibertsitategintzan.
|
|
Edozein herrik du bere hezkuntza sistema propioa sortzeko, eratzeko eta kudeatzeko eskubidea.
|
Ez
dakigu hori espresuki inongo nazioarteko aldarrikapenetanhorrela adierazita dagoen, baina, ez balego ere, gauza nabaria da, une batetikaurrera bere herri izatearekin bizitzea erabakitzen duen herri orok eskubide horiizan behar duela. Guk geuk inolako zalantzarik gabe aldarrikatzen dugu eskubidehori Euskal Herriarentzat, eta, gainera, aldi berean, eskubide horren aurkakoplanteamenduei zilegitasuna ukatzen diegu, zeren planteamendu horiek gureherriaren etorkizuna oztopatzen baitute, eta gure nortasunaz bizirautearen aurkakoeraso suntsitzaileak baitira.
|
2004
|
|
Nolaerabaki izaki bat bizirik dagoen kasu arrotz horietan? Astrobiologiak beste planeta batzuetanbizidunik dagoenetz bchatzeko behar diren irizpideak zehaztu nahi izan dituenean, nahastehandia sortu da, Dugun adibide bakarra Lurreko bizia da; ezin dugu beste ezerekin aldcratu,
|
ez
dakigu horren czaugarrien artean zein diren beharrezkoak eta zein kontingenteak. Etaauzi hori dcla eta, Bizi Artifiziala deritzan zientzia helburu batekin cratu zen, horrela biziaren zientzia egon cz dadin adibide bakar horri lotuta, hots, biologia orokorra edo unibertsala eraikitzeko asmoarekin.
|
2011
|
|
Hizkuntzaren ezagupena ez
|
ezik
dakigun hori eskolatik kanpo erabiltzeko dauzkagun aukera urriek euskararekiko atxikimendua ahuldu, gaitasunean atzera egiten erraztu, eta erdaren aldeko joera indartzea ere badakarte.
|
|
Ekoizteko prozesuari dagokionez, gazte guztiek argi ikusten dute marrazki bizidunen edozein pelikula egiteak esfortzu eta diru inbertsio handiak eskatzen dituela eta irudiak, musika, soinuak eta ahotsak uztartu behar direla ikus entzunezkoan. Baina inork
|
ez
daki hori zelan egiten den.
|
2014
|
|
Bai, halakoengatik Jauko barik en amama jantziekin jotzeko erabakiahartu zenuten... soineko zahar haiek bazuten xarma berezia... eta ondoren, bestetaldeetan zer? Ez dut gogoan talde janzkerarik... hurrengo talde gehienetan zurekokapena taldean ere beste bat zen. edo beste rol bat zenuelako, jada kantariaizan gabe, edo taldekideak jada ez zirelako emakume.
|
ez
dakit horrek alderik izanduen janzkeraren kontu horretan.
|
2015
|
|
Askotan kontzientzia txar, konplexu edo ez dena delako horrekin atzetik gatozeneko irudipena daukat, eta horrek eragin handia egiten duela gero gure jokaeretan.
|
Ez
dakit hori noridagokion, baina hori pentsatzeko eta gainditzeko elementu bat da.
|
|
Esaten ari garaesparru formaletan aurrera egiten dela, informaletan atzera...
|
Ez
dakit hori justu horrela den, izanere, beharbada beste batzuetan kale neurketak ere badauzkagu eta ni oso oker ez banago, Orion, Tolosan edo Leintzen, gazteen arteko kaleko euskara erabilera asko igo da azken 20 urteetan.Orduan argazkia osatu genukeela uste dut. Baina edozein modutan gaurkoak errealitatebat erakutsi digu, Nafarroa ere falta zen baina egunotan ere zerbait atera da eta nik uste han panorama antzekoa dela.
|