2003
|
|
" Erdal dunen diskriminazioa", hori argudioa errefo rmarako. " Hizkuntza bat
|
ez
dakienak ez du aukera gutxiago izango administrazio publikoan sartzeko" esan zuen Sanzek. Hau da, jakitea baino, hobe ez jakitea.
|
2007
|
|
• Arduradun politikoen artean ere euskararen ezagutza ez da erdia besterik, eta
|
ez
dakitenek ez dute ikasteko konpromisorik hartzen.
|
2008
|
|
EAEra eta Nafarroara iritsi diren etorkinen ia %50 Hego Amerikakoak dira; beraz, printzipioz, Hegoaldeko bi hizkuntzetako bat dakite, gaztelania hain zuzen ere. Beste %50ek
|
ez
dakite ez bata ez bestea.
|
2010
|
|
Euskarari errespetua eta errekonozimendua diote ondare kultural gisa, baina ia inor ez da ahalegindu euskara ikasten, hura gabe ondo moldatu ahal izan direlako euren bizitzan. Euskara ez dute integraziorako bidetzat hartzen, ezta guztizko integraziorako ezinbesteko elementutzat ere, eta, hortaz,
|
ez
jakiteak ez ditu bigarren mailako herritar gisa sentiarazi. Arlo honetan, kezkatuta daude batzuetan euskara gehiegi baloratzen baita lan munduan, eta euretako batzuk kaltetuta sentitzen dira, normalean euren seme alaben etorkizuna arriskuan ikusten dutelako.
|
|
Euskara erabiltzean zer sentitu nahi dugu: gauza baikorrak, emozio atseginak, edo, alderantziz, lotu nahi dugu emozio ezkorrekin, beldurrarekin, itxikeriarekin(" euskara erabiltzen dut beharrezkoa delako, bestela galduko da eta ez dut nahi galtzea, gainera nire eskubidea da eta tipo horrek
|
ez
badaki ez da nire arazoa, berea baizik, eta kito").
|
2013
|
|
Arrue ikerketan ere hori agerian geratzen da, baina egia ere bada ezagutzarik gabe ez dagoela erabileraz hitz egiterik. Are gehiago, hizkuntza
|
ez
jakiteak ez dio hizkuntza askatasuna ez dakienari bakarrik zapuzten, bai eta dakienari ere. Izan ere, elebakarraren diktadura ezartzen du; alegia, ez dakienak ezin du erabili eta ez du erabiltzen uzten.
|
2014
|
|
Eibarko nahaspilaren berri ematen zenidan dena dela. Aspaldidanik somatzen ari naiz ni istilu bat; eta
|
ez
dakit ez ote den gertatuko. Noski:
|
2015
|
|
Izan ere, diglosia goi mailako komunikazio funtzioak H hizkuntzan bideratzean datza, ez gizarte sektore guztiak modu diglosikoan aritzean. Gakoa da goi mailako komunikazio funtzio horiek gizarte muga batekin uztartzen direla, eta H hizkuntzaz
|
ez
dakitenek ez dutela funtzio horietara iristerik. Hau da, beren komunikazio beharretarako ez dute H behar, baina H ikasteko aukerarik ere ez.
|
2020
|
|
" Nor ‘naiz’ ni, zu gabe? Gu eratzen gaituzten zenbait lotura galtzean,
|
ez
dakigu ez nor garen, ez zer egin" (ibid.: 22).
|
|
" Nor ‘naiz’ ni, zu gabe? Gu eratzen gaituzten zenbait lotura galtzean,
|
ez
dakigu ez nor garen, ez zer egin" (ibid.: 22).
|
|
Frankismoak kultur produkzioa kontrolatzeko eta bideratzeko daukan sisteman zentsura ez da mekanismo bakarra.
|
Ez
dakit ez ote den okerragoa enpresa editorial eta periodistikoei jartzen zaien kontrola. (Ibid.:
|