2015
|
|
Hemen da ariman uzten duen benetako apaltasuna, bere miseria ukaezinezkoa ikustean. Hemen nahasmena eta bekatuen damua, Hura maitasuna erakusten ikusten badu ere,
|
ez
baitaki bere burua non gorde, eta honela oso osoan desegiten da.
|
|
7 Hau aditzera ematea nahi nuke, hasierak direlako, eta Jauna mesede hauek egiten hasten denean, arimak berak ez ditu ulertzen eta
|
ez
daki bere buruaz zer egin. Izan ere, Jainkoak beldurraren bidetik badarama, nirekin egin zuzenez, lan handia da, hura nork ulerturik ez bada; eta oso gogoko du bere burua deskribatua ikustea, eta orduan argi ikusten du handik doala.
|
|
Eta, beraz, gure Jaunari eskatzen jarraitu zuen, eta batez ere berariazko otoitza egiten zion san Andresi. Behin, desira honekin zegoela,
|
ez
daki berak itzarrik ala lotan (nolanahi izan zela ere, argi dago ikuskari ona izan zela gero gertatu zenagatik), etxe batean zegoela iruditu zitzaion, eta han patioan korridorearen beheko aldean, putzu bat zegoela; eta toki hartan belardi bat eta gauza berdea ikusi zituen, hain edertasun handiko lore zuri batzuekin, non ezin esanezkoa baita ikusi zuen era. Putzutik hurbil san Andres agertu zitzaion pertsona oso agurgarri eta eder baten antzera, berari begiratzeak atsegin emateko eran, eta esan zion:
|
|
5 Hau
|
ez
dakit berarengandik soilik, haren amak, eman zizkion tratu txarrengatik nahigabe handiz, hura moja ikusi ondoren, kontatu baitzidan beste gauza batzuekin batera; izan ere, haien martiritzak handiak izan ziren; eta amak bera besterik ez zuen eta oso kristau ona izanik, Jainkoak baimentzen zuen bihotz bihotzez maite zuen bere alabaren borreroa izan zedin. Egiazalea eta kristautasun handiko emakumea da.
|
|
Jakin beza hor dagoen ala ez Jesusen Lagundiko bat, nire adiskide ona dena. Diotenez, kontseilu-buruagatik izango da hor;
|
ez
dakit beraren herrikoa den. Gauzak horrela badira, idatziko diot.
|
|
Ez du ikusten eskolatzen duen Maisu ona, berarekin dagoela konturatzen bada ere; dena dela, hain ongi eskolatua, hain ondorio handiekin eta bertuteetan hain sendoturik geratzen da, non ez baitzuen gero bere burua ezagutzen eta ez bailuke nahi ezer egin ezta esan ere, Jauna goretsi baizik; eta poz honek harturik dagoenean, hain murgildu eta sorgortua egonik, ez dirudi bere senean dagoenik ere, baizik eta zer nahi duen, zer dioen eta zer eskatzen duen ez dakien jainkozko mozkor antzeko baten eraginpean. Azken batean,
|
ez
daki bere buruaz ezer; hala ere, ez dago bere senetik oso osoan irtenda, gertatzen den ezertaz ez konturatzeraino.
|
|
Alde batetik, haien jatorria zehaztu nahi du: ?
|
Ez
dakit berak idatziak diren ala aitor entzuleek eman zizkioten?. Beste aldetik, gai aldetik duten balioa azpimarratzen du, eta Teresak bere alabei ematen zizkiela eta oso ongi gordetzen zituela (Diálogos sobre la muerte de la M. Teresa de Jesús [Burgos 1913] 155 or.). Tomas Álvarezen iritziz, Abisuak ez datoz Teresaren lumatik; gutxi batzuk etor daitezkeela, baina gehienak ez.... Dena dela, beste aditu batzuek uste dute, asko beste jatorri batekoak izan arren, beretzakotzat hartu eta gehitze, ukitu eta ñabardurak jarri zizkiela eta batzuk osorik bereak ere izan daitezkeela.
|