Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2009
‎Ikasleentzat idazmena da trebetasunik nekoso eta desatseginena. Zer idatzi eta nola idatzi behar duten oso ongi ez dakitelako eta beldur direlako. Idazteak beldurra eragiten du?
‎Are gehiago, burges ttipiaren salaketa hori nik neuk ere gin nion behinola Txillardegiri, orduan argitaratzen genuen Zabal aldizkarian. Joxe Luis, barka, gaztetako ausarkeria hura, ez genekien eta zer esaten genuen.
2010
‎Txiki txikitatik euskara jakin izan dut, ikastolara joaten bainintzen. Baina oso euskalduna ez den herri honetan ezin dut une guztietan erabili(...) ikastolatik aterata, geroz eta gutxiago erabiltzen dut, zenbait harremanetan hizkuntza hau ez dakitelako eta ohitura faltagatik. Hala ere, euskaraz hitz egiten dut, ahal dudanetan behintzat gure hizkuntza hau galdu behar ez delako.
‎Ondoren eskolan zehar eta gaur egun unibertsitatean ere euskara egunero mintzatzen dut. Hala ere, betiko lagunak euskaraz ez dakite eta etxean gutxitan mintzatzen dut. Familian, aitaren aldetik euskara izaten da gehien erabiltzen den hizkuntza, eta harekin euskaraz aritzen naiz, baina amaren aldetik kontrakoa gertatzen da.
2013
‎Hasiera hasieratik ikastaroan enbera hizkuntza erabiltzeko erabakia hartu da, nahiz bertaratzen diren euskaldunek enberarik ez jakin eta gaztelaniaz egin behar. Edozelan ere, lehen aldia izan da enbera hizkuntza unibertsitatean modu sistematikoan erabili dena, eta erabilera hori bultzatzea oso garrantzitsu eta beharrezkotzat jo da.
2015
‎Departamentu guztietan aipatu da kasuren bat. Euskaraz ez dakiten eta gaitasun mugatua duten pertsonek eragina dute buruz buruko harremanetan eta bileretan.
2016
‎81 Jarraipenik izan duen ala ez jakiteko eta, baiezkotan, belaunez belauneko jarraipen hori zenbatekoa izan den argitzeko. Gutxitan lortzen da, egoera horietan, jarraipen betea, erabatekoa.
‎VI. Ez dakigu eta ez dugu jakingo baldintza hobereenetan noraino heldu behar izan dugun, baina zentralitatea egungo Autonomia Erkidegoan jarri behar da, berau delako euskararen bilakaera babestua daraman gune politiko eta administratibo bakarra. Euskal lurraldeetan eginikoak ondo erakusten du zer nolako aldea dagoen babesa
2017
‎Hitz egitea niri bost LF badakit soinuak oso garrantzitsuak direla baina are garrantzitsuagoa da ahalegintzea ezta// Ez naiz Gaeltacht eremukoa ez dakizu eta ez naiz inoiz ere ez han bizi izan Dublingo irlandera dut kito ez da besterik ez dakizu. Eta ahalegintzen naiz eta beste pertsona bat naiz irlanderaz hitz egiten duen beste pertsona bat naiz (B6, 199).
2018
‎Halaber, 2014an izan zen beste gertaera bat, euskal komunitatearen indarraren adierazgarria: osasun zentroko pediatra berriak euskaraz ez zekiela eta, hainbat mobilizazio egin zituzten zumaiarrek; baina ekimena herritar batzuek abiatu zuten, inoren zain egon gabe, eta gero jaso zuten erakundeen babesa (Zumaiako Udala, Kontseilua...).
2019
‎Toka nokari eremua irabazten ari zaio harremanetan, izan ere, gero eta gehiagok —mutilek zein neskek— toka egiten diete neskei. Joera horren inguruan partaideek diote, batetik, hiztun askok nokarik ez dakitela eta toka bakarrik ezagutzen dutela; eta bestetik, hika zuka elkarrizketak deserosoak direla.
‎(Xa, mutila, toka noka[]) toka nokari eremua irabazten ari zaio harremanetan, izan ere, gero eta gehiagok —mutilek zein neskek— toka egiten diete neskei. Joera horren inguruan partaideek diote, batetik, hiztun askok nokarik ez dakitela eta toka bakarrik ezagutzen dutela; eta bestetik, hika zuka elkarrizketak deserosoak direla. parte hartzaile gutxi batzuk esan dute neskek nesken artean toka entzutea ez zaiela batere gustatzen," zeharo bastoa" iruditzen zaiela. Arrazoitzat eman dute tokak bereizgarri duen [k] soinuak indar asko duela eta oso hizkera gogorra dela. hala ere, neska bat mutil bati toka zuzentzea ez zaie horren gogorra iruditzen. kontraesana dirudi, izan ere, azken finean, bi kasuetan toka egiten duena neska da eta aldatzen den bakarra solaskidearen generoa da. kontua da oso barneratuta dagoela noka emakumeak (eta ez emakumeari) eta tokagizonak (eta ez gizonari) lotura. hiztunek berez badakite ez dela hala, baina haien diskurtsoen arabera, badirudi sinesten dutela noka emakumeek egin behar dutela eta toka gizonek. parekatze horrek ez du zentzurik ordea, hitanoaren moldea ez baita aldatzen igorlearen generoaren arabera, hartzailearenaren arabera baizik.
‎Mutil gehienentzat generoa irizpide erabakigarria da hika ala zuka hautatzeko. Nesken kasuan, gehienek ez dute hitanorik erabiltzen etxean eta eskolan nokarik jaso ez dutenez, ez dakitelako eta ez dutelako kalean ikasteko aukerarik izan. etxean noka ikasi dutenek jakin badakite, baina ez dute norekin erabili edo ahalegina egiten dutenean lotsa, segurtasunik eza, artifizialtasuna eta antzeko sentimenduak bizi dituzte. Gainera, testuinguruak ez die askorik laguntzen, ingurukoek ez dietelako noka egiten eta saiatzen direnean gutxietsi egiten dituztelako. hori dela eta, parte hartzaileetako neska gehienek hitanoa hizkuntza praktika jakin batzuetan bakarrik erabiltzen dute.
‎Auzoko da auzo/ herri batean Euskara ez dakitenak eta dakitenak elkartu eta dinamika desberdinen bitartez Euskara pixka bat ikasteko proiektua. Euskara eta euskal kultura ardatz hartuta, herriko kultur aniztasuna eta jendarte inklusioa lantzeko egitasmoa.
2022
‎Landa laneko elkarrizketetako batean Txerra Rodriguezek Galizian hezkuntza arautuan galizierako bi irakaslerekin kontaktuan ipintzeko proposamena luzatu digu. Bilera honen helburua, soziolinguistika eta hizkuntza ekologiaren gaiak Euskal Herritik kanpo lantzen diren edo ez jakitea eta lantzekotan zein material eta baliabiderekin egiten den ikertzea da. Esan bezala, Galiziako Nel Vidal eta Olga Obeixon bigarren hezkuntzako irakasleekin bildu gara.
2023
‎G7: Nik (gaztelania) hizkuntza erraz eta" alfer" moduan ikusten dut; (izan ere), euskaraz ez badakizu eta ikasteko edo hitz egiteko gogorik ez baduzu, jendeak erdarara (gaztelaniara) jotzen du. Ez daukat ezer erdararen kontra, baina horrela jokatzen badugu, hizkuntza asko gutxitu egiten dira munduan eta, ondorioz, euskara desagertzeko arriskuan dago.
‎Eta herriak zer iritzi, harrera egin behar zigun? Ez genekien eta, hori dela eta, erabaki genuen 2021eko azaroaren 20an gure burua aurkeztea, gure modura, izan gura genuena zelanbait irudikatuz. Egun horretarako atera genuen 2023ko azarorako egutegi bat, Marikobaso izan gura zuena irudikatzeko:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia