Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2011
‎Aitzineko aldi batez erran dugu nola euli edo jainko oiloak errun arrautzatik ateratzen den ez euli bat ez eta jainko oilo bat, baina bai ez euliaren ez jainko oiloaren den gutieneko itxurarik ez duen har itsusi bat. Erran dugu nola har hura, arrautzatik ateratzean, bere hazkurriari buruz gertatzen den, erruleak hau eginik, zer ari zen batere jakin gabetarik, Jainkoak eman dion asmo miragarri bati esker.
2012
‎Mendebaldeko herrialdeetan, Erdi Arotik hona jendeaz pentsatzeko modu berri bat zabaldu zen. Pentsamendu hark zioenez jendea ez da indar ahalguztidunen txotxongilo bat, ez patuaren, ez jainkoen, ezta naturaren mendeko mirabe ahul eta indargea. Zioenez, jendeak badu berenez bizitzari asmoz eta jakitez eragiteko ahalmena.
‎Beste jende elkarte askotan ere hartu zuten, eta dute, kontzientzia hori: gure arteko legeak ez dira ez jainkoak, ez tradizioak, ez naturak emanak, eta halarik ere, guk, hirikook, erabaki behar dugu lege horiekin zer egin, gure artekoa guk geuk ebatzi behar dugu eta. Politika enparau horretan jaio zen Grezia klasiko zahar eta urrun hartan.
2013
‎Berehala bere kasako aldarri eta protesta harrigarrien leloarekin hasi zitzaien elbarri gupidagarria. Zera alegia, bere buruaz beste egiteko asmoa zeukala, ez zegoelako mundu osoan bera baino zoritxarragokorik, ez zuelako inork sekula maitatu eta ez delako ez zuzentasunik, ez zerurik, ez jainkorik ez gupidarik... " Nireak egin du negar samina zerion, baina ez nuke hil nahi emakumearen larrua, kalparra eta bularrak inoiz ukitu, igurtzi eta ferekatu gabe!"
2014
‎Hor zaude, azken modako gimnasioan, pisu altxaldi bakoitzeko, lehoi tamainako indarra ez duen gizona ez dela ez gizon ez jainko delako leloa buruan dabilkizula.
2016
‎Bazetorren tribuno militarrak hautatzeko garaia, eta honek ia buruhauste gehiago ematen zien Gurasoei, gerla berak baino, zeren ohartzen baitziren botere absolutua populuarekin erdibitu baino areago, kasik galdu egin zutela. Beraz, zuhurki aukeratutako pertsona oso ilustreak hautagai bezala aurkeztu ondoren hain ilustreak, beren iritziz eskandalua litzatekeela hautatuak izango ez balira, denak asuntoan buru belarri sartzen zirela guztiak hautagai balira bezala, eta ekinbide guztiak erabiliz, gizonez ez ezik jainkoez ere baliatzen ziren, beldur erlijiosoa eragin nahian azken bi urteetako hauteskundeen inguruan: " Lehen urtean negua jasangaitza izan zen, benetan Zerutik bidalitako seinalea zirudiena; hurrengo urtean, kito seinaleak eta hara ekintzak:
‎Jarrera kultural hagitz" moderno" eta harrigarri samar iritzi dakiokeena, gizakiaren historiak beti aurrera eta hobera egiten duela uste badugu, ortogenetistek okerki uste duten modura. Izan ere, aipatu mitologian nabari daitekeena zera da, Naturaren indarrak gizakiarenak baino indartsuagotzat jotzen direla noski, baina inola ere ez jainko batzuen borondatearen menpeko modura, edota asmo edo helburu batzuen araberako. Natura ez da inoren eskuetan dagoen tresna, zorizko gertakari multzo bat baizik, eta indarrok zorizko direnez zilegi da horiek behatu eta behatze horietatik hainbat ikaspen erauztea ahal den neurrian eta sinbolikoki kontrolatu eta bideratu ahal izateko gero, saio horiek ez baitute inongo jainkorik haserraraziko.
‎Naturaren indarrek giza edo animali itxurako irudikapen sinboliko bat jasoko dute (Mari, Sugaar), eta horrek eragin dezake irudikapenok jainkoekin nahastea, baina batzuk eta besteak ezin dira diferenteago izan. Sugaar i suge jainkoa, edo Mari-ri Lur Amaren jainkosa esan ohi bazaie ere, ez dira ez jainko eta ez jainkosa, ez batek eta ez besteak ez dituztelako naturaren indarrak erabiltzen gizakiei egitasmo bat eta helburu batzuk ezartzeko. Indarrok ez dira tresnak euren eskuetan; indarron itxura sinbolikoa baino ez dira.
‎" Naturaren indarrek giza edo animali itxurako irudikapen sinboliko bat jasoko dute (Mari, Sugaar), eta horrek eragin dezake irudikapenok jainkoekin nahastea, baina batzuk eta besteak ezin dira diferenteago izan. Sugaar i suge jainkoa, edo Mari-ri Lur Amaren jainkosa esan ohi bazaie ere, ez dira ez jainko eta ez jainkosa, ez batek eta ez besteak ez dituztelako naturaren indarrak erabiltzen gizakiei egitasmo bat eta helburu batzuk ezartzeko. Indarrok ez dira tresnak euren eskuetan; indarron itxura sinbolikoa baino ez dira.
‎Budismoa erlijioa den edo ez. garbi dagoena da abiapuntua besteetan ez bezalakoa dela. Sidarta pertsona zen, ez jainko, ez profeta, urtetan ahalegindu ondoren zer garen jakin zuena; bada alderik, budismoa ez da teista.
‎VIII. mendetik, aleia horretan oinarrituta, tradizioak debekatu egin du irudikatzea, alegia estatuak, marrazkiak... Ez dugu ikusiko inon ez Jainkoaren, ez Profetaren, ez martiri edo santu baten irudirik.
2018
‎Nor da ondorioztaturiko tronpoilo hori? Adiskidantzaren ohitura gelditu da bizimodu bat beharrean nortasunaren traza moduan, ez baikenituen kopetak lorez estali ez jainkoengan sinetsirik aireratu: hautsarenak izan genituen batasunak.
2020
‎mural horretan ez dago Oteizaren espiriturik. Beste hemisferio batean dago Zumetaren obra, ez du loturarik ez Jainkoarekin nola Arantzazuko apostoluek, ez etnografiarekin edota herri tradizioarekin. Zumetaren espiritua dago han, ez beste ezer.
‎Bigarrenak zintzoa saritzen eta arau hauslea zigortzen du. Ez Jainkoak ez Zesarrek ez dute negoziatzen arau hausleekin.
‎Horrela ere paseatu behar duzue zuen begirada gorputz horren gainean; haragi bizi xerka, ez printzipio abstraktu baten gorpuztearen bila". Ez dira abstrakzioak hiltzen, hiltzen direnak ez dira ez ideiak ez jainkoak ez heroiak; hezur haragizko gizon emakumeak hiltzen dira. Hori esaten zuten eskuen azpiko aurpegiek.
2022
‎Horixe gertatzen zaio larunbat arratsalde honetan, semea aitaren amaraunean gatibu aurkitzen dela, nondik norako guztiak elkar trabaturik. Enegarren aldiz aipatzen du" tinta" eta berehala nor ari zaion laguntzen galdetzen dio, baina agureak beste norabide bat hartzen du, esaten dio gizona librea dela, ez duela zertan onartu jaberik ez jainkorik. Esaten du" ama" eta hortik Nafarroarik ilunenera egiten du salto, XX. mendearen hasierara eta esaten du ihes egitea dela salbabidearen lehen atala, ezinbesteko baldintza.
2023
‎Ez naturak ez jainko batek ez lidakete dirurik eskainiko etortzearen truke; beraz, zuek ere, Abderako herritarrok, ez nauzue hertsatu behar. Utz iezadazue arte libre batean libre aritzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia