2011
|
|
Aitzineko aldi batez erran dugu nola euli edo jainko oiloak errun arrautzatik ateratzen den ez euli bat ez eta jainko oilo bat, baina bai ez euliaren
|
ez
jainko oiloaren den gutieneko itxurarik ez duen har itsusi bat. Erran dugu nola har hura, arrautzatik ateratzean, bere hazkurriari buruz gertatzen den, erruleak hau eginik, zer ari zen batere jakin gabetarik, Jainkoak eman dion asmo miragarri bati esker.
|
2012
|
|
Mendebaldeko herrialdeetan, Erdi Arotik hona jendeaz pentsatzeko modu berri bat zabaldu zen. Pentsamendu hark zioenez jendea ez da indar ahalguztidunen txotxongilo bat, ez patuaren,
|
ez
jainkoen, ezta naturaren mendeko mirabe ahul eta indargea. Zioenez, jendeak badu berenez bizitzari asmoz eta jakitez eragiteko ahalmena.
|
|
Beste jende elkarte askotan ere hartu zuten, eta dute, kontzientzia hori: gure arteko legeak ez dira
|
ez
jainkoak, ez tradizioak, ez naturak emanak, eta halarik ere, guk, hirikook, erabaki behar dugu lege horiekin zer egin, gure artekoa guk geuk ebatzi behar dugu eta. Politika enparau horretan jaio zen Grezia klasiko zahar eta urrun hartan.
|
2013
|
|
Berehala bere kasako aldarri eta protesta harrigarrien leloarekin hasi zitzaien elbarri gupidagarria. Zera alegia, bere buruaz beste egiteko asmoa zeukala, ez zegoelako mundu osoan bera baino zoritxarragokorik, ez zuelako inork sekula maitatu eta ez delako ez zuzentasunik, ez zerurik,
|
ez
jainkorik ez gupidarik... " Nireak egin du negar samina zerion, baina ez nuke hil nahi emakumearen larrua, kalparra eta bularrak inoiz ukitu, igurtzi eta ferekatu gabe!"
|
2014
|
|
Hor zaude, azken modako gimnasioan, pisu altxaldi bakoitzeko, lehoi tamainako indarra ez duen gizona ez dela ez gizon
|
ez
jainko delako leloa buruan dabilkizula.
|
2016
|
|
Bazetorren tribuno militarrak hautatzeko garaia, eta honek ia buruhauste gehiago ematen zien Gurasoei, gerla berak baino, zeren ohartzen baitziren botere absolutua populuarekin erdibitu baino areago, kasik galdu egin zutela. Beraz, zuhurki aukeratutako pertsona oso ilustreak hautagai bezala aurkeztu ondoren hain ilustreak, beren iritziz eskandalua litzatekeela hautatuak izango ez balira, denak asuntoan buru belarri sartzen zirela guztiak hautagai balira bezala, eta ekinbide guztiak erabiliz, gizonez ez
|
ezik
jainkoez ere baliatzen ziren, beldur erlijiosoa eragin nahian azken bi urteetako hauteskundeen inguruan: " Lehen urtean negua jasangaitza izan zen, benetan Zerutik bidalitako seinalea zirudiena; hurrengo urtean, kito seinaleak eta hara ekintzak:
|
|
Jarrera kultural hagitz" moderno" eta harrigarri samar iritzi dakiokeena, gizakiaren historiak beti aurrera eta hobera egiten duela uste badugu, ortogenetistek okerki uste duten modura. Izan ere, aipatu mitologian nabari daitekeena zera da, Naturaren indarrak gizakiarenak baino indartsuagotzat jotzen direla noski, baina inola ere
|
ez
jainko batzuen borondatearen menpeko modura, edota asmo edo helburu batzuen araberako. Natura ez da inoren eskuetan dagoen tresna, zorizko gertakari multzo bat baizik, eta indarrok zorizko direnez zilegi da horiek behatu eta behatze horietatik hainbat ikaspen erauztea ahal den neurrian eta sinbolikoki kontrolatu eta bideratu ahal izateko gero, saio horiek ez baitute inongo jainkorik haserraraziko.
|
|
Naturaren indarrek giza edo animali itxurako irudikapen sinboliko bat jasoko dute (Mari, Sugaar), eta horrek eragin dezake irudikapenok jainkoekin nahastea, baina batzuk eta besteak ezin dira diferenteago izan. Sugaar i suge jainkoa, edo Mari-ri Lur Amaren jainkosa esan ohi bazaie ere, ez dira
|
ez
jainko eta ez jainkosa, ez batek eta ez besteak ez dituztelako naturaren indarrak erabiltzen gizakiei egitasmo bat eta helburu batzuk ezartzeko. Indarrok ez dira tresnak euren eskuetan; indarron itxura sinbolikoa baino ez dira.
|
|
" Naturaren indarrek giza edo animali itxurako irudikapen sinboliko bat jasoko dute (Mari, Sugaar), eta horrek eragin dezake irudikapenok jainkoekin nahastea, baina batzuk eta besteak ezin dira diferenteago izan. Sugaar i suge jainkoa, edo Mari-ri Lur Amaren jainkosa esan ohi bazaie ere, ez dira
|
ez
jainko eta ez jainkosa, ez batek eta ez besteak ez dituztelako naturaren indarrak erabiltzen gizakiei egitasmo bat eta helburu batzuk ezartzeko. Indarrok ez dira tresnak euren eskuetan; indarron itxura sinbolikoa baino ez dira.
|
|
Budismoa erlijioa den edo ez. garbi dagoena da abiapuntua besteetan ez bezalakoa dela. Sidarta pertsona zen,
|
ez
jainko, ez profeta, urtetan ahalegindu ondoren zer garen jakin zuena; bada alderik, budismoa ez da teista.
|
|
VIII. mendetik, aleia horretan oinarrituta, tradizioak debekatu egin du irudikatzea, alegia estatuak, marrazkiak... Ez dugu ikusiko inon
|
ez
Jainkoaren, ez Profetaren, ez martiri edo santu baten irudirik.
|
2018
|
|
Nor da ondorioztaturiko tronpoilo hori? Adiskidantzaren ohitura gelditu da bizimodu bat beharrean nortasunaren traza moduan, ez baikenituen kopetak lorez estali
|
ez
jainkoengan sinetsirik aireratu: hautsarenak izan genituen batasunak.
|
2020
|
|
mural horretan ez dago Oteizaren espiriturik. Beste hemisferio batean dago Zumetaren obra, ez du loturarik
|
ez
Jainkoarekin nola Arantzazuko apostoluek, ez etnografiarekin edota herri tradizioarekin. Zumetaren espiritua dago han, ez beste ezer.
|
|
Bigarrenak zintzoa saritzen eta arau hauslea zigortzen du.
|
Ez
Jainkoak ez Zesarrek ez dute negoziatzen arau hausleekin.
|
|
Horrela ere paseatu behar duzue zuen begirada gorputz horren gainean; haragi bizi xerka, ez printzipio abstraktu baten gorpuztearen bila". Ez dira abstrakzioak hiltzen, hiltzen direnak ez dira ez ideiak
|
ez
jainkoak ez heroiak; hezur haragizko gizon emakumeak hiltzen dira. Hori esaten zuten eskuen azpiko aurpegiek.
|
2022
|
|
Horixe gertatzen zaio larunbat arratsalde honetan, semea aitaren amaraunean gatibu aurkitzen dela, nondik norako guztiak elkar trabaturik. Enegarren aldiz aipatzen du" tinta" eta berehala nor ari zaion laguntzen galdetzen dio, baina agureak beste norabide bat hartzen du, esaten dio gizona librea dela, ez duela zertan onartu jaberik
|
ez
jainkorik. Esaten du" ama" eta hortik Nafarroarik ilunenera egiten du salto, XX. mendearen hasierara eta esaten du ihes egitea dela salbabidearen lehen atala, ezinbesteko baldintza.
|
2023
|
|
Ez naturak
|
ez
jainko batek ez lidakete dirurik eskainiko etortzearen truke; beraz, zuek ere, Abderako herritarrok, ez nauzue hertsatu behar. Utz iezadazue arte libre batean libre aritzen.
|