Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2008
‎Ikerfel en azterketan ikus dezakegunaren arabera (ikus 1 Grafikoa), euskal egunkariak ez irakurtzeko arrazoi nagusiak bi dira: batetik, hizkuntza eta, bestetik, beste egunkari batekiko edo batzuekiko fideltasuna.
2012
‎Gaia zertxobait aztertuta, garbi ikus daiteke kasu horietan zein izan den hartzaileak mezua ez irakurtzeko arrazoia: testua luzeegia da; estilo nahasian idatzita dago, eta, beraz, zaila da irakurtzea; edo hitz edo termino ulergaitzak erabiliz idatzi dute.
2013
‎Irakurtzeko gaitasunari dagokionez, Ikerfel en (2007) euskal hedabideei buruzko ikerketa argigarria da. Esate baterako, euskaldunen artean (erdaldunak ez ziren inkesta honetan sartzen) euskal egunkariak ez irakurtzeko arrazoi nagusiak bi dira (ikus 3 grafikoa): batetik, hizkuntza, eta, bestetik, beste egunkari batekiko edo batzuekiko fideltasuna.
2018
‎Euskarazko liburuei dagokienez, euskal herritarren %11k irakurtzen dituzte euskarazko liburuak. Euskaldunok euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia," errextasun falta" da nagusiki.
‎Bigarren ideia aurrekoari lotuta dator, euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia zein den galdetuta, euskaraz irakurtzeko ohitura edo erraztasun falta da erantzun nagusia: euskaldunen %42k esaten dute hori dela euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia.
‎Bigarren ideia aurrekoari lotuta dator, euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia zein den galdetuta, euskaraz irakurtzeko ohitura edo erraztasun falta da erantzun nagusia: euskaldunen %42k esaten dute hori dela euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia. Horrek, zoritxarrez, agerian uzten du euskaldunen ia erdiaren hizkuntza gaitasuna, kultura eta bizi hizkuntza nagusia ez dela euskara, euskararen gutxitasun egoera.
Ez irakurtzeko arrazoiekin bukatu aurretik, aipatu behar da ikusgarritasunaren gaia. Behin eta berriz gizarteratzen ari den gaia da euskal kultur produktuek duten ikusgarritasun falta, eta euskarazko liburuekin ere gertatzen da.
‎Azterketa honetan ez da gehiegi nabarmendu, baina aipagarria da gazteenen artean nabarmentzea gai hori: 16 eta 25 urte arteko gazteen %7k aipatzen dute eskaintza ez ezagutzea ez irakurtzeko arrazoi gisa. Egunkari gutxien irakurtzen duen tartea da eta sare sozial gehien erabiltzen duena.
2021
‎Irakurri dituen idazle guztiak irakurri izan balitu hobeto idatzi lukeela iruditzen zait, obaina ez dakit. Behintzat jakingo luke ze gaizki idazten duen, baina norbere maila ez ezagutzea izaten da sarritan ez irakurtzeko arrazoi nagusia, beraz, ez dakit esaten ari naizenak inolako logikarik duen.
2022
‎Asko zor diot maite ez dudan idazle bati baino gehiagori. Toxikoena, nork bere burua kutsatzeko beldurra izatea etsaiaren ezer ez irakurtzeko arrazoia.
2023
‎21). Eta euskarazko liburuak horrenbeste ez irakurtzeko arrazoiez galdetzean, aldiz, arrazoibide nagusietariko bat hauxe izan da: ez dute euskaraz irakurtzeko ohitura edo erraztasunik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia