Emaitzak: 10
2008 | ||
Ikerfel en azterketan ikus dezakegunaren arabera (ikus 1 Grafikoa), euskal egunkariak | ez irakurtzeko arrazoi nagusiak bi dira: batetik, hizkuntza eta, bestetik, beste egunkari batekiko edo batzuekiko fideltasuna. | |
2012 | ||
Gaia zertxobait aztertuta, garbi ikus daiteke kasu horietan zein izan den hartzaileak mezua | ez irakurtzeko arrazoia: testua luzeegia da; estilo nahasian idatzita dago, eta, beraz, zaila da irakurtzea; edo hitz edo termino ulergaitzak erabiliz idatzi dute. | |
2013 | ||
Irakurtzeko gaitasunari dagokionez, Ikerfel en (2007) euskal hedabideei buruzko ikerketa argigarria da. Esate baterako, euskaldunen artean (erdaldunak ez ziren inkesta honetan sartzen) euskal egunkariak | ez irakurtzeko arrazoi nagusiak bi dira (ikus 3 grafikoa): batetik, hizkuntza, eta, bestetik, beste egunkari batekiko edo batzuekiko fideltasuna. | |
2018 | ||
Euskarazko liburuei dagokienez, euskal herritarren %11k irakurtzen dituzte euskarazko liburuak. Euskaldunok euskaraz | ez irakurtzeko arrazoi nagusia," errextasun falta" da nagusiki. | |
Bigarren ideia aurrekoari lotuta dator, euskaraz | ez irakurtzeko arrazoi nagusia zein den galdetuta, euskaraz irakurtzeko ohitura edo erraztasun falta da erantzun nagusia: euskaldunen %42k esaten dute hori dela euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia. | |
Bigarren ideia aurrekoari lotuta dator, euskaraz ez irakurtzeko arrazoi nagusia zein den galdetuta, euskaraz irakurtzeko ohitura edo erraztasun falta da erantzun nagusia: euskaldunen %42k esaten dute hori dela euskaraz | ez irakurtzeko arrazoi nagusia. Horrek, zoritxarrez, agerian uzten du euskaldunen ia erdiaren hizkuntza gaitasuna, kultura eta bizi hizkuntza nagusia ez dela euskara, euskararen gutxitasun egoera. | |
Azterketa honetan ez da gehiegi nabarmendu, baina aipagarria da gazteenen artean nabarmentzea gai hori: 16 eta 25 urte arteko gazteen %7k aipatzen dute eskaintza ez ezagutzea | ez irakurtzeko arrazoi gisa. Egunkari gutxien irakurtzen duen tartea da eta sare sozial gehien erabiltzen duena. | |
2021 | ||
Irakurri dituen idazle guztiak irakurri izan balitu hobeto idatzi lukeela iruditzen zait, obaina ez dakit. Behintzat jakingo luke ze gaizki idazten duen, baina norbere maila ez ezagutzea izaten da sarritan | ez irakurtzeko arrazoi nagusia, beraz, ez dakit esaten ari naizenak inolako logikarik duen. | |
2022 | ||
Asko zor diot maite ez dudan idazle bati baino gehiagori. Toxikoena, nork bere burua kutsatzeko beldurra izatea etsaiaren ezer | ez irakurtzeko arrazoia. | |
2023 | ||
21). Eta euskarazko liburuak horrenbeste | ez irakurtzeko arrazoiez galdetzean, aldiz, arrazoibide nagusietariko bat hauxe izan da: ez dute euskaraz irakurtzeko ohitura edo erraztasunik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ez | 10 (0,07) |
Lehen forma
ez | 10 (0,07) |
Argitaratzailea
Jakin | 4 (0,03) |
ELKAR | 1 (0,01) |
LANEKI | 1 (0,01) |
Uztaro | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Herria - Euskal astekaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ez irakurri | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
ez irakurri arrazoi | 10 (0,07) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |