2007
|
|
Askapen Gerren ostean, liberalismoaren gorakada, Konstituzioaren gatazka, batasun nazionalaren aspirazioa, estatu feudalak erreformatzeko mugimenduak nahinon, honek guztiak batetik razionalismo juridiko bat akuilatu du, Kode Zibil berri unibertsal baten asmoaz Frantziakoaren antzera (Thibaut) 647, eta frontalki joera horren aurka, bestetik, Eskola Historikoa, lege eta kode berririk asmatu ez, baina tradizionalak zientifikoki garbitu eta egokitzeko (leheneratzeko) asmoz, zentralismo eta uniformitate proiektu ororen antitesia beraz648 Zuzenbidearen filosofia razionalista edo positibistentzat, legea legegilearen nahiari baino ez dago atxikia, legegileak edozein unetan delibera eta promulga lezake, h. d., legegilearekin identifikatzen da legearen arrazoia, ez dauka zerikusirik historiarekin. Eskola Historikoarentzat zuzenbidearen edukia beti eta osoki herriarena (nazioarena) da, herriak ekoizten du bere baitatik inkontzienteki (estreina ohitura gisa, etc.), eta iragan nazionalaren osotasunak determinatua da. Volksgeistak?, h. d., ezin da nahierara diktatu, aldatu, zaharra kendu berria sortu,
|
ez
herri batetik bestera trukatu, herri bakoitzari bere bere zuzenbidea baitagokio, ez edozein lege edozein herriri. Hau dena berdin izan liteke balazta bat despota legegin zalearentzat eta haren aurka paladio bat herriarentzat; edota, errazago, Printze eta klase kontserbakoienen justifikaziorako teoria juridiko bat.
|
2008
|
|
Bestalde, BBKren eta Kutxaren arteko bat egiteak interes politiko bat du atzean eta
|
ez
herri baten interesa, PSEko idazkari nagusiaren ahotan. Izan ere, BBKren eta Kutxaren bat egitea herria batzeaz urruti dago, eta zatitu egiten du, azpimarratu du.
|
2011
|
|
Gainera, jeltzaleek erabakitzeko eskubidea behin eta berriz mahai gainean jartzea kritikatu du, alderdi baten proiektua da hori,
|
ez
herri batena, eta ez da euskal gizartearen lehentasuna.
|
|
EAJk erabakitzeko eskubidea behin eta berriro mahaigaineratzea kritikatu du, alderdi baten proiektua da hori,
|
ez
herri batena, eta ez dago euskal gizartearen lehentasunen artean.
|
2012
|
|
Berritasunik handiena horixe da: elkarte batek emango ditu maskaradak,
|
ez
herri batek. Gertatu izan da, urte batzuetan, elkarren ondoko herri txiki bik indarrak batu izana maskarada egiteko, bakarka ezin izango baitzuten.
|
2013
|
|
Gazako mugimendu islamista Anaia Musulmanen adar gisa sortu zen, eta estatu kolpearen ondotik aliatu nagusiena galdu du. «Egiptoko gizarteak aho batez onartzen ditu palestinarren aldarrikapenak, baina Hamas etsai nazionaltzat jotzen du,
|
ez
herri baten ordezkari politikotzat», nabarmendu du Satarrik. Yousef Ismail Haniyah lehen ministroaren aholkularia izan da, eta ez du ezkutatzen Hamasen gobernuaren ardura:
|
2014
|
|
ez bandera bat
|
ez
herri bat:
|
2017
|
|
Urtero berrogei milioi turistatik gora etortzen dira Las Vegasera kasinoaren irrika eta galtzea dastatzera. Bakoitza bere kontura arituko da, bere txanpon gezurrezko eta bere fantasiekin; bakoitza ez da sentituko ez inolako talde baten kide,
|
ez
herri baten partaide, ez kultura baten barneko; ez dago inon plaza edo espazio publiko nagusi bat, komunitate elkartu batek bere hirigunetzat har dezakeena. Norberaren paradisura itzuli nahi du turistak.
|
|
Eta" du Roi" Luis erregearen ohoretan! Gainerat, gero ere, luzaz eta luzaz Grau du Roi toki izena izan da eta
|
ez
herri batena. Grau du Roi izanez AiguesMortes hiriaren konduko auzoalde bat.
|
2018
|
|
Eta ez aspaldi, arkatzez idatzitako azken koaderno honetan, Antonio Zavala zenak Justo M. Mokoroari egindako omenaldian idatzitakoa gustatu zait asko« Neri, beintzat, gaurko jende askoren euskal lanak eskuetan artzean zera iruditzen zait: gizon bakar baten izkuntza irakurtzen ari naizela;
|
ez
erri batena. Alderantziz, ordea, Uztapide, Basarri, Ataño, Irazusta, Garmendia, Azpiroz eta beste erri gizon askoren prosarekin:
|
2019
|
|
Harrez gero Pleituko bixkarra esaten zaion alde hau Bakaikukoan gelditu zen, baina epaiak, oro har, ez zien arrazoi osoa eman
|
ez
herri bati, ez besteari.
|
2023
|
|
Galarragak Ondarroako herria eta euskara jarri ditu erdigunean, Xe leloaren garrantziari aipamena eginez: «Hitz egiteko modu bat ez
|
ezik
herri bat ere irudikatu nahi dugulako. Euskara berea duen herri bat».
|
|
Eta horretarako hobe ulergarriak eta disekatuak diren ezaugarriak, eta ez nortasun aldakor eta konplexuak. Marka bat eraiki nahi da,
|
ez
herri bat. Subjektu bat baino, objektu bat nahiago, aukeran.
|