2009
|
|
Tokian tokiko elementuak bisitatu, artxibategiak aztertu eta hamaika elkarrizketa egin dituzte egileek. Garai bateko eta
|
ez
hain urruneko pasadizo ugari. German de Pinedok, esaterako, hala deskribatzen du igande arratsalde bat Villamaderneko bolalekuan:
|
2010
|
|
1141. Ez hain antzina
|
ez
hain urruneko etsenplua da Julian de Zulueta gasteiztar esklabo jabea. 1.475 esklabo beltz zituen, 1857ko zentsuaren arabera, eta ongiletzat zebilen Kuban nahiz Euskal Herrian, bide batez esanda.
|
|
Esklabotza antzinako gauzatzat hartzen da, baina ez da ez aspaldikoa
|
ez
hain urrunekoa, 1141 eta ez da izango. Instituzioa antigoaletik dator eta gaur egun ere topa daiteke, urrunera joan gabe, forma apur bat disimulatuekin.
|
2011
|
|
Baina nolakoa zen diglosia tradizional hori? gure herri euskaldunetan indarrean egon den hizkuntza elkarbizitza diglosikoak, euskara erabilera esparru formal eta idatzietatik bazter uzten zuenak ez zituen euskara eta erdara maila berean jartzen. zereginen banaketa hierarkikoak ondorioak izan zituen hizkuntzetan eta hiztunengan. gure iragan
|
ez
hain urruneko diglosia klasiko horri ez diot nik begi nostalgikoez behatzen. ez dakit lehenaldi idealizatua ote duen zalbidek buruan, edo une gune historiko zehatz zehatzei baizik ez ote dien erreparatzen.
|
|
Beste leku
|
ez
hain urrunekoetan badaude beste jendeen beste aberriak, beste mintzairak, beste atxekimenduak, beste errelatoak, eta bihotzaren hunkidura ia berdinekin beraien gizatasun zauritua kontatzen digutenak, penak eta pozak eta aurrekoen aipamenak, ez dira agintari edo menperatzaile leinukoak bizidun arruntak dira, pobreak, otxanak beren kokalekuetan bizi baten urratsak eman dituztenak, han edo hemen sor...
|
|
...beste atxekimenduak, beste errelatoak, eta bihotzaren hunkidura ia berdinekin beraien gizatasun zauritua kontatzen digutenak, penak eta pozak eta aurrekoen aipamenak, ez dira agintari edo menperatzaile leinukoak bizidun arruntak dira, pobreak, otxanak beren kokalekuetan bizi baten urratsak eman dituztenak, han edo hemen sortuak, berdin dio ez al da ba bakoitzaren sorlekua mentura hutsa, beste leku
|
ez
hain urrunekoetan badaude gizatasunaren zoruan urradurak daramatzatenak min bat edo galduen zerrenda otoiztua, gu bezalakoak dira, ez digute deus zor ez dago ezer kitatu beharrik elkarren artean, jendea jaio egiten da, bizi egiten da, eta azkenean desziurraren orri orizketara goaz denak hilerrietako lurralde orokorrera azkenean.
|
2015
|
|
Bainan abilki jokatu ziren denen buru. Handik
|
ez
hain urruneko ugarte batean baitzen ordukotz girixtino andana bat eta han berean sortu apez zonbait ere ba, delako misionestak apez heietarik batekin joan ziren berriz Niue rat eta orduan aise ongi etorri hobea ukan zuten...
|
2021
|
|
Museo bat ontziolaren eta itsasadarren historia biltzen duena, ontziolaren izena daraman ekitaldi areto bat, garabi bat bakarra, noizbehinka berritzen duten pintura gorriz baltsamatua. Iragan
|
ez
hain urruneko ondare industriala oroitarazten duen monumentua baizik ez da Carola garabi gorria. Moilaren altuerara jaitsi eta koloretako traineruak uretatik atera berri, uretara sartzear, jendea arraunerako prest, estropada eguna da antza.
|
|
ez du presarik hartu utopiazale baten poemak izan daitezkeenak argitaratzeko momentuan. Iragan
|
ez
hain urruneko pasio, ilusio, balio eta sentimenduak orainean balekoak izan daitezkeela oroitaraztera datorkigun poeta egiazkoa. Badirudi Aselen ahotsa xuxurlaka datorkigula:
|
|
Ikusitakoaren mingotsa, entzundako hainbertze bonba hotsa. (Haizea ozenago) Haizeak ekarri dizkigu hotsak eta ahotsak, urrunekoen eta
|
ez
hain urrunekoen ahotsak... Arrotzak sotoetan pilatuak bonben beldur, eta ezagunak baratzeetan sakabanatuak tiroei ihesi.
|