Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 81

2011
‎Bistakoa dirudi haurrengandik hurbilen dauden eta haiekin denbora gehien pasatzen duten pertsonek dituztela tratu txarrak detektatzeko aukera gehien, eta erantzukizun handiagoa dutela horren aurrean. Horien artean daude adingabearen senideak eta bizilagunak, osasun profesionalak eta, noski, haur hezkuntzako profesionalak, bai ingurune formaletan, bai ingurune ez formaletan.
2012
‎Emotikonoen erabilera Emotikonoak mezu ez formaletan erabili behar dira, eta hartzaileak ulertuko dituela argi badugu soilik erabili behar ditugu.
‎ADIBIDEAK Mezua transmititzean gertatutako akatsa Enpresa askotan, ohiko akatsa izaten da mezu desberdinak transmititzeko kanal berbera erabiltzea. Erakundeek kanal formalak eta ez formalak izan behar dituzte, eta, egoeraren arabera, mota batekoak edo bestekoak erabiliko dituzte. Hortaz, adibidez zuzendariaren jakinarazpen bat erakunde guztiari bidaltzen zaionean, hoberena denei gutun bana edo denentzako e mail bat, behar bezala sinatua, bidaltzea da, eta ez enplegatuek gai pertsonalei buruz aritzeko erabiltzen duten Interneteko foroetan adieraztea.
‎Enpresak antolatutako harreman formalek (talde formalak) egin behar dituzten lanen arabera biltzen dituzte langileak. Antolakuntza formal horrez gain, antolakuntza ez formala ere izaten da (talde ez formalak), adiskidetasunak edo kidetasunak eraginda, zaletasunak, adina, sexua, etab., bat batean sortzen dena.
‎Enpresak antolatutako harreman formalek (talde formalak) egin behar dituzten lanen arabera biltzen dituzte langileak. Antolakuntza formal horrez gain, antolakuntza ez formala ere izaten da (talde ez formalak), adiskidetasunak edo kidetasunak eraginda, zaletasunak, adina, sexua, etab., bat batean sortzen dena.
‎Talde formalen eta ez formalen artean sortzen den komunikazioa asko alda daiteke eta antolakuntzan eragina izan dezake. Egokiena, ahal den neurrian, antolakuntza ez formala antolakuntza formalean txertatzea izango litzateke.
‎Talde formalen eta ez formalen artean sortzen den komunikazioa asko alda daiteke eta antolakuntzan eragina izan dezake. Egokiena, ahal den neurrian, antolakuntza ez formala antolakuntza formalean txertatzea izango litzateke. Enpresek langileei beren artean harremanak izateko aukera bultzatu behar dute.
‎ANTOLAKUNTZA FORMALA ETA EZ FORMALA. Antolakuntza formala:
‎– Antolakuntza ez formala: antolakuntza formala osatzen dutenen artean bat batean eta modu naturalean sortzen den antolakuntza da.
‎Beste ikuspegi batetik, barne komunikazioan, komunikazio formala eta ez formala bereizten dira.
‎– Komunikazio ez formala: komunikazio formalak huts egiten badu agertzen da.
‎Era berean, albo komunikazioa aipatzen da. Albo komunikazioa komunikazio ez formala da, aldez aurretik planifikatuta ez dagoena.
‎Enpresaren komunikazio planaren arduradunek ahal dutena egingo dute komunikazio formalak enpresaren premiak asetzeko, distortsionatutako komunikazio ez formalen ondoriozko komunikazio zehaztugabe edo okerrik gerta ez dadin.
‎– Talde ez formalak; ez daude ezarritako araubide jakin baten eraginpean: lagun taldeak, etab.
‎Lan arloan beti sortzen dira zurrumurruak. Hortaz, komunikazio ez formalean erabiltzen den baliabidetzat har daitezke ia ia. Zurrumurruak egiazkoak edo gezurrezkoak izan daitezke, baina jasotzen dituenaren pentsamendua baldintzatzen dute beti.
‎Bilera ez formala izaten da, eta bertaratuek besteei hitza kentzeko aukera izaten dute, gaia ezagutzen dute-eta. Igorleak, berriz, elkarreraginean jardun dezake, galderak eginez, mugituz eta hitzik gabeko komunikazioko baliabideak erabiliz.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 9 Komunikazio horizontala, berez, formala ala ez formala da? 10 Jar ezazu komunikazio formalaren eta komunikazio ez formalaren adibide bana.
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 9 Komunikazio horizontala, berez, formala ala ez formala da? 10 Jar ezazu komunikazio formalaren eta komunikazio ez formalaren adibide bana.
‎Gaitasunak ez dira soilik curriculum formalaren bidez lortzen, jarduera ez formalen eta ikasketa informalaren bidez ere eskuratzen baitira.
‎Haurren adin txikiak, izan ikasleak edo proiektu ez formalen hartzaile, mugatu egiten du arlo honetan eduki dezaketen jarduera.
‎Lehen ezarri dugun banaketaren arabera, hezkuntzako esku hartze formala eta esku hartze ez formala daudela esan daiteke. Esku hartze formala hezkuntza sistemaren barruan egiten da, eta ez formala, hezkuntza erakundeetatik kanpo, hau da, hezkuntza sistemak arautu ez dituen jarduerak dira.
‎Lehen ezarri dugun banaketaren arabera, hezkuntzako esku hartze formala eta esku hartze ez formala daudela esan daiteke. Esku hartze formala hezkuntza sistemaren barruan egiten da, eta ez formala, hezkuntza erakundeetatik kanpo, hau da, hezkuntza sistemak arautu ez dituen jarduerak dira.
‎Esku hartze formalaz beste unitate batzuetan jardungo dugunez, unitate honetan haur hezkuntzako esku hartze ez formalak zein diren, nola antolatzen diren eta ikastetxeetan nola egiten diren azalduko dugu.
‎Hezkuntzako esku hartze ez formalari soziala adjektiboa erants dakioke, zeren premia sozialez, eta, bereziki, hezkuntzari dagozkion alderdi sozialez ere, arduratzen baita. Ondorioz, esandakoaren arabera, hezkuntzako esku hartze ez formal eta sozialari, gizarte hezkuntzako esku hartze dei geniezaioke.
‎Hezkuntzako esku hartze ez formalari soziala adjektiboa erants dakioke, zeren premia sozialez, eta, bereziki, hezkuntzari dagozkion alderdi sozialez ere, arduratzen baita. Ondorioz, esandakoaren arabera, hezkuntzako esku hartze ez formal eta sozialari, gizarte hezkuntzako esku hartze dei geniezaioke.
‎Esku hartze ez formalaren ezaugarriak
‎Esku hartzeko era hau eremu arautu edo formaletan egiten denaren desberdina da, baina bi prozesuak, hau da, formala eta ez formala, xede baten arabera eta irakaskuntza/ ikaskuntza prozesuen bidez egiten dira.
‎Irizpide metodologikoei dagokienez, irizpideotako asko berdinak dira formalean eta ez formalean, baina, ez formalean, kontzeptuen ikaskuntza ez da hain garrantzitsua, eta garrantzi handiagoa ematen zaie prozedurei edo trebetasunei eta balioei eta jarrerei.
‎Irizpide metodologikoei dagokienez, irizpideotako asko berdinak dira formalean eta ez formalean, baina, ez formalean, kontzeptuen ikaskuntza ez da hain garrantzitsua, eta garrantzi handiagoa ematen zaie prozedurei edo trebetasunei eta balioei eta jarrerei.
‎Horrela sailkatu ahal izanez gero, nola egingo zenuke sailkapena? Osatu lauki hau, hezkuntzako esku hartze formalen eta ez formalen alderdi komunak eta bereizleak adieraziz: Hezkuntzako esku hartze formala Hezkuntzako esku hartze ez formala Alderdi komunak Alderdi bereizleak Bilatu udalean, autonomia erkidegoan edo Interneten haurrentzako planak, programak, proiektuak eta jarduerak.
‎Osatu lauki hau, hezkuntzako esku hartze formalen eta ez formalen alderdi komunak eta bereizleak adieraziz: Hezkuntzako esku hartze formala Hezkuntzako esku hartze ez formala Alderdi komunak Alderdi bereizleak Bilatu udalean, autonomia erkidegoan edo Interneten haurrentzako planak, programak, proiektuak eta jarduerak. Egiaztatu ea unitatean ikasi duzun sekuentziaren araberako mailetan banatuta dauden (ariketa hau binaka edo hiru laguneko taldetan egin dezakezue).
‎Hezkuntza formalean esku hartzeko zentroak. Hezkuntza ez formalean esku hartzeko zentroak. Laguntzeko eta/ edo gizarte laguntzako esku hartzeko zentroak.
‎Beraz, esan daitekehiru hezkuntza mota daudela: hezkuntza formala, hezkuntza ez formala eta hezkuntza informala.
‎Hezkuntza ez formala. Eskolatik kanpo egiten diren eta hezteko asmoa duten jarduerei dagokie. Hezkuntza formala bezala, sistematizatuta dago, hau da, aldez aurretik ezarritako helburuak lortzeko planifikatu diren jarduerak dira.
‎Hezkuntza formala bezala, sistematizatuta dago, hau da, aldez aurretik ezarritako helburuak lortzeko planifikatu diren jarduerak dira. Hezkuntza ez formala, hierarkizatutako eta araututako instituzioen edo erakundeen bidez erantzuten ez diren hasierako prestakuntzari, prestakuntza etengabeari, espezializatuari, kulturalari, lanbiderako prestakuntzari eta gizarte hezkuntzari dagozkion beste hainbat alderdiz arduratzen da.
‎1.4 GIZARTE HEZKUNTZAKO ETA GIZARTE LAGUNTZAKO HEZKUNTZA EZ FORMALEKO ERAKUNDEAK
‎1.5 ESKU HARTZEA ETA HEZKUNTZA EZ FORMALA
‎JARDUERA Hezkuntza ez formaleko zentro bat bisitatzea Planteamendua: Hezkuntza ez formaleko zentro batera bisita egitea, eta nola funtzionatzen duen eta nola antolatzen den ulertzea.
‎JARDUERA Hezkuntza ez formaleko zentro bat bisitatzea Planteamendua: Hezkuntza ez formaleko zentro batera bisita egitea, eta nola funtzionatzen duen eta nola antolatzen den ulertzea. Garapena:
‎Zerrendatu itzazu gutxienez esparru bakoitzeko 5 erakunde (publiko, kontzertatu, pribatu, udalaren kudeaketa pean daudenak, Aldundiaren kudeaketapean,... daundenak izan daitezkela kontuan hartuz). hezkuntza formala Haur hezitzailea Hezkuntza laguntzako espezialista HEZKUNTZA EZ fORMALA Gizarte hezkuntzako esparrua Gizarte hezkuntza eta laguntzako esparrua Zerrenda itzazu bikoteka lan egiteak eskaintzen dituen abantaila edo aukerak alde batetik eta bestetik agertzen diren muga edo gainditu beharreko eragozpenak. Bikoteka lan egitea arrakastatsua izan dadin, zeintzuk dira zuen ustez eman behar diren baldintzak eta adostu behar diren oinarrizko erabakiak?
‎Halaber, haur hezkuntza terminoa generikoki erabiliko dugu, haurtzaro osoari eta, batez ere, 6 urtera arteko haurrei dagozkien prozesu ez formalak adierazteko (haurrentzako arreta zentroak, udalekuak, etab.).
‎Era berean, haur eskola hezkuntza arautua ematen den lekuak (eskola,...) adierazteko erabiliko dugu, eta hezkuntza inguru formaletan zein ez formaletan hezkuntza hori ematen duten profesionalei haur hezitzaile deituko diegu.
‎Haur Hezkuntzako lehen zikloan (esparru formalean) eta etapa osoan (esparru ez formalean), haurrentzako arretarako heziketa proiektuak eta programak diseinatu, gauzatu eta ebaluatzea, Haur Hezkuntzako espezializazioa edo horren pareko titulua izango duen irakasle batek prestatutako proposamen pedagogikoaren arabera; eta ingurune seguruak sortzea, bestelako profesionalekin eta familiekin lankidetzan.
‎Lanbide irudi honek hezkuntza formalaren eta ez formalaren sektorean egiten du lan, haurrentzako arretarako gizarte zerbitzuen sektorean. Hauek dira lanbide eta lanpostu garrantzitsuenak:
‎Gainera, osasun langileek bi eginkizun dituzte: hezitzaile gisa (hezkuntza formala) eta eredu gisa (hezkuntza ez formala). Hezitzaile eginkizun hori, medikuek eta erizaintzako langileek ez ezik, osasun laguntzaileek ere badute (zelariek, harreragileek, idazkariek, etab.):
‎Irakasleek aukera ugari dituzte eragin formalak eta ez formalak izateko. Haurrek eta gazteek hobeto barneratzen dituzte irakaskuntzak, eta ikasten dutena iraunkorragoa da.
‎Hezitzaileak rol aktiboa du. Hezkuntza ez formala: intentziorik gabe eta planifikatu gabe hedatzen da.
2016
Ez formala
‎11 Binaka, egin ezazue hezkuntza formal, ez formal eta informalaren bitartez ikasi duzuenaren zerrenda bat.
‎13 Etengabeko hezkuntza esku hartze formala ala ez formala da. Arrazoitu zure erantzuna.
‎Esku hartze soziohezitzailean, zeharkako metodo­logia da animazio soziokulturala, eta heziketa ez formaleko eta sozialeko profesionalez gain hezi­keta formalekoek ere erabiltzen dute.
‎Lehenago ere esan dugunez, animazio sozio­kulturala heziketa prozesu bat da. Heziketa ez formalaren barruan kokatzen da, eta pertsonen, taldeen eta inguruaren arteko esperientzietan oinarritzen.
‎Hezkuntza ez formala. Eskolatik kanpoko nahi­tako hezkuntza ekintzak dira.
‎familia, lagunak, ingurunea, prentsa, telebista, Internet, liburuak eta abar. Hezkuntza informala hezkuntza formal eta ez formalean erabiltzen ari dira, baina oraindik ez da nahikoa aztertu eta maiz ez da aintzakotzat hartzen.
‎Gaur egun, prestakuntza onaren oinarria ez dute erakunde formalek bakarrik eskaintzen, bitarteko informal eta ez formaletan ere lortzen da. Are gehiago, gure gizartea etengabe aldatzen ari denez, prestakuntza formala ez da nahikoa eta, helburuak lortzeko, hezkuntza ez formalarekin osatu behar da.
‎Gaur egun, prestakuntza onaren oinarria ez dute erakunde formalek bakarrik eskaintzen, bitarteko informal eta ez formaletan ere lortzen da. Are gehiago, gure gizartea etengabe aldatzen ari denez, prestakuntza formala ez da nahikoa eta, helburuak lortzeko, hezkuntza ez formalarekin osatu behar da. Hezkuntza instituzionala ez da gai gizarte gertakari jakin batzuek planteatzen dituzten hezkuntza premiak antolatzeko, irakasleen prestakuntzaren ezaugarriengatik, antolamenduaren zurruntasunagatik edo ekintzen burokratizazioagatik.
‎1.3.2 Esku hartze soziokul­tu­rala eta hezkuntza ez formala
‎Esku hartze soziokulturala, orokorrean, hezkuntza ez formalean egiten da; hezkuntza ez formala, azaldu berri dugun moduan, antolatu egiten da baina hezkuntza formalaren sistematik kanpo ematen da.
‎Esku hartze soziokulturala, orokorrean, hezkuntza ez formalean egiten da; hezkuntza ez formala, azaldu berri dugun moduan, antolatu egiten da baina hezkuntza formalaren sistematik kanpo ematen da.
‎Animazio soziokulturalaren metodologia eta proze­duren ezaugarriak bat datoz erabat hezkuntza mota horrekin. Beraz, esan dezakegu animazio soziokulturala hezkuntza unibertsoaren sektore ez formalean dagoela kokatua.
‎Hezkuntza ez formala etiketa orokor bat da, eta etiketa horretan hezkuntza formalaren sistematik kanpo eskaintzen diren jarduera antolatu eta siste­matikoak sartzen dira. Era horretako hezkuntzaren helburua da hezkuntza formala osatzea, hark hartzen ez dituen arlo eta metodologietan.
‎Hezkuntza ez formaleko programek beren bereiz­garriak dituzte: hartzaile diren talde edo komuni­tateen premia eta interes zehatzak asetzen dituzte, metodologia aktibo eta partizipatiboak erabiltzen dira, proposatzen diren jarduerak gauzatzeko eska­kizun akademiko eta administratibo gutxi bete behar dira (batzuetan bat ere ez), edukiak testuin­guruan kokatuta daude, espazioak eta denborak ez dira mugatuak?
‎Hezkuntza ez formalaren asmoa da jarrera kritiko eta konstruktiboa lantzea; sormena piztea, analisi­rako metodo berriak eta arazoen konponbide berriak aurkitzeko tresnak emanez; errealista izatea, konpon­bide praktikoak behar dituelako; eta konponbideak bilatzen eta arazoak prebenitzen kide guztiek parte hartzea.
‎Hezkuntza ez formalaren berezko eremuak dira ludotekak, unibertsitate hedakuntzako adinduentzako ikasgelak, auzo etxeak, udalekuak, kanpaldiak, opor guneak, kultur etxeak, ateneoak, museoak, erakusketa aretoak, tailerrak, baserri eskolak, aisialdiko zentroak eta abar.
‎Ikaskuntza kooperatibo eta sozializatuko proiektuetan eta ikaskuntza zerbitzu proiektuetan, hezkuntza formala eta hezkuntza ez formala bereizten dituen lerroa oso lausoa da.
‎1.3.2 Esku hartze soziokul­tu­rala eta hezkuntza ez formala 18
‎UC1876_ 3: Hezkuntza ez formalaren esparruan, gazteei zuzendutako gizarte eta hezkuntza ekintzak antolatzea.
‎Simulazioak, antzerkigintza, tailerrak, ipuinak, istorioak, maleta didaktikoak, esperimentazio laborategiak, eta antzeko baliabideak erabiltzen dira. Gehienetan, kanpoko enpresa batzuk eskaintzen dituzte halako zebitzuak, eta eskaintza eskolei, heziketa ez formaleko ikastetxeei eta, asteburuetan, familia eta bestelako taldeei egiten zaie.
‎3 Ingurumen hezkuntza formala, ez formala eta informala
‎Ingurumen hezkuntza esparru formal zein ez formalean hazten joan zen jardueren, esperientzien eta programen bidez; jomuga zen jendearen jarrera eta ohiturak aldatzea, erdietsi nahi den aldaketa sozialerako bidean. Eskolako lehen ahaleginek, oro har, ikuspegi fisiko biologiko eta informatiboa zuten.
‎Adibidez, adierazpen hartan honako hauek aipatu zituzten: ingurumen hezkuntza ez dagokio bakarrik esparru formalari, baizik eta esparru ez formalari eta informalari ere bai (hedabideak, herri agenteak, kudeaketa...); pertsonak prestatu egin behar ditugu munduko arazo nagusiak uler ditzaten, ezagutza tekniko eta jarrera egokia izan dezaten (funtzio produktiboa garatzeko, bizimodua hobetzeko eta ingurumena babesteko) balore etikoei zor zaien arretarekin. Harrezkero, ingurumen hezkuntza ez da ikasleen portaeran zentratzen, eta haien konpetentziak sustatzen saiatzen da, ekintzak planifikatzeko eta ekiteko ere gauza izan daitezen, gaur egungo eta bihar etziko ingurumen arazoak konpontze aldera.
‎3 INGURUMEN HEZKUNTZA FORMALA, EZ FORMALA ETA INFORMALA
‎Ingurumen hezkuntza formala, ez formala eta informala (Coombs eta Ahmed, 1975)
‎Hezkuntza ez formala, berriz, antolatuta dagoen jarduera oro da: hezitzailea, testuinguru ofizialetik haratago doana, populazioaren azpitalde zehatz batzuen ikasketa errazteko, umeekin hasi eta helduak ere kontuan hartuz.
‎Ingurumen hezkuntza ez formalaren helburua izango da sentikortu gabe dauden pertsonak informatzea, sentikortzea eta ingurumen arazoen aurrean konponbideak bilatzen saiatzea; eta parte hartze aktiboa izango duten pertsonak lortzea ere bai. Prozesu honetan ezin da espero informazio jasotze hutsak berehalako jarrera eta ohitura aldaketa ekarriko duenik.
‎Nori zuzendua dago hezkuntza ez formala. Kontsumitzaileei, gazteei, politikariei, langileei, sektore profesionalei...
‎Norantz jo luke hezkuntza ez formalak?
‎Ingurumen hezkuntza ez formalaren helburu nagusiak:
‎Ingurumen hezkuntza ez formalean egiteko zenbait ekintza:
‎1985ean sortu zen Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Hezkuntzako Zerbitzua, eta 1986an Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiro Hezkuntzari buruzko I. Jardunaldiak izan ziren, Sukarrietako SESZen: Euskal Autonomia Erkidegoan eta beste erkidego batzuetan garatzen ari ziren jardueren berri eman zuten bertan, hezkuntza formal zein ez formalean, batik bat ezagutzan eta natura ingurunearekin dugun harremanean zentraturik.
‎Ingurumen hezkuntzaren alorreko ahaleginak bideratzeko egitura sendoa osatzen ari dira horiek. Funtsean, hezkuntza formala indartzeko zerbitzu eta baliabideak dira, baina hezkuntza ez formalera ere bideratzen dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia