2002
|
|
Toki horietan ez dugu behar bezala asmatu, edo behintzat ez da ikusten. Erabilera
|
ez
formalean ere ez dugu behar bezala asmatu, eta hor egiten da bizitza gehiena. Eskolak euskaraz dakiten pertsonak ematen dizkigu baina ez euskal hiztunak, alegia, euskaraz mintzo direnak, eta gainera eskolari ezin diogu hori eskatu.
|
2004
|
|
Honenbestez, curriculumaren maila
|
ez
formalaz ere zer edo zer esan genuke.460 Irakasle eta andereñoen soslai ideologikoak eragin zuzen zuzena izan ohi du hezkuntzaren dimentsio nazional honetan. Auzi hori dela-eta, frankismoaren garaietako militantzia jarrera hura zer neurritan agortu ote zaigu hezkuntza eredu nazionalen arteko borroka ideologikoan?
|
2008
|
|
Elkartze sistema berri hori 2009an hasiko da eta urtean 16 milioi euroko aurrekontu zuzkidura izango du. Lankidetza sare bat sortu nahi du, eskola hezkuntzaz gain eskolaz kanpoko hezkuntza
|
ez
formalak ere parte hartuko duena. Europako eskualde eta udalerrien artean esperientziak eta praktika onak trukatzea sustatuko du Comenius Regiok.
|
2009
|
|
Bistan da etxetik euskal hiztun direnentzako euskara hala izango ez balitz, nekez izango dela ia ezertarako ohiko hizkuntza bigarren hizkuntza gisa eskola edo euskaltegiaren bidez eskuratu dutenentzat. Lehen hizkuntzatzat dutenek eta harreman formaletan ez ezik harreman
|
ez
formaletan ere, edo harreman ez formaletan batez ere, erabilera hizkuntza euskara dutenek eta izan dezaketenek gizarteratu dezakete inork eta ezerk baino gehiago euskara.
|
2012
|
|
Enpresak antolatutako harreman formalek (talde formalak) egin behar dituzten lanen arabera biltzen dituzte langileak. Antolakuntza formal horrez gain, antolakuntza
|
ez
formala ere izaten da (talde ez formalak), adiskidetasunak edo kidetasunak eraginda, zaletasunak, adina, sexua, etab., bat batean sortzen dena.
|
2016
|
|
Gaur egun, prestakuntza onaren oinarria ez dute erakunde formalek bakarrik eskaintzen, bitarteko informal eta
|
ez
formaletan ere lortzen da. Are gehiago, gure gizartea etengabe aldatzen ari denez, prestakuntza formala ez da nahikoa eta, helburuak lortzeko, hezkuntza ez formalarekin osatu behar da.
|
|
Ingurumen hezkuntzaren alorreko ahaleginak bideratzeko egitura sendoa osatzen ari dira horiek. Funtsean, hezkuntza formala indartzeko zerbitzu eta baliabideak dira, baina hezkuntza
|
ez
formalera ere bideratzen dira.
|
2017
|
|
Euskalduntzeak ekosistema oso bat behar du, irakasleak eta gurasoak erreferentzia nagusia izanik beraien hizkuntza praktikan eredu izan lirateke eta gaur gaurkoz ez direna kasu zenbaitetan. Hezkuntza
|
ez
formalean ere, kirol ezberdinetan eta hainbat ikastarotan euskararen presentzia urria da. Gazteentzat irakasle eta entrenatzaile hauek nolako erreferentzia diren ahazten da.
|
2021
|
|
Lau alderdien ordezkariek, Alex Huitzik (EAJ PNV), Petri Romerok (PSE EE), Andoni Alvarezek (EH Bildu) eta Pepe Iparragirrek (Ahal Dugu Podemos) irakurri dute Adierazpena. Erabilera eremu berri eta
|
ez
formaletan ere euskara sustatzearen premia azpimarratu nahi izan dute. Idatziaren edukia eta irakurketa bideoz, ikusgai:
|
|
Erabilera eremu berri eta
|
ez
formaletan ere, euskarak arnas berri
|
2022
|
|
Lehen, hau zegoen: «Euskal Hezkuntza Sistemaren baitan euskara lehenetsiko da jarduera harremanetan zein profesionaletan, bai eta ikasleen eta irakasleen arteko harreman formal eta
|
ez
formaletan ere. Irakasleria hizkuntzen irakaskuntzaren metodologietan formatzen jarraitzea aurreikusten du legeak, baita euskal kulturaren transmisio eraginkorrerako beharrezko den gaikuntza izateko ere».
|
|
Horren ordez, zera adostu dute EAJk eta PSE EEk: «Euskal Hezkuntza Sistemaren baitan, euskararen erabilera bultzatuko da jarduera harremanetan eta profesionalen arteko harremanetan, baita ikasleen eta irakasleen arteko harreman formaletan eta
|
ez
formaletan ere. Irakasleen prestakuntzak hizkuntzen eta euskal kulturaren irakaskuntzako metodologiak hobetzea izango du helburu».
|
2023
|
|
— A ikasleak: ahozkoan (hitz egitean) maila ona du, C1, elkarreraginean, batez ere (erregistro
|
ez
formala ere baduela, edo erregistro mota horretan arin moldatzen dela, estutasunik gabe, apika); hizkuntza akademikoan badu oraindik formaltasuna lortzeko tartea; ahozko komunikazio gaitasunari begira, ikasle honek erregistro formala/ eskolakoa landu behar du, B2tik C1era, elkarreraginezkoan atzera egin gabe (C1). Idatzian, irakurriaren eta ahozko formalaren ulermenean ere badu tartea hobetzeko, eta ikasketekin/ maila akademikoarekin batera hobetuko duela bermatuko zaio, B2tik C1era (adibidez:
|