Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2008
‎Gazteekin bakarrik erabiltzen dute, euren kide jotzen dituztenekin, eta, gehienetan, egoera ez formaletan eta ia ahozkoetan.
‎Gazteen artean balio solidarioak sustatzeko," Gazteak ekinean" programak 13 eta 30 urte bitarteko biztanleei zuzendutako hainbat lan ardatz ditu. Talde horiek ikaskuntza ez formalean inplikatzea da helburua, beste kultura eta gizarte batzuetako gazteekin harremanak izateak dituen abantailak modu naturalean aurkitzeko modua.
‎Denbora horretan, bereizkeriarik ezaren, Europako politika eta ekintza guztietan emakumeen eta gizonen arteko berdintasunaren printzipioa txertatzearen eta eleaniztasunaren inguruko ekintzak lantzen dira, “haien hizkuntza aniztasuna aprobetxatuko duen eta herritarrak hizkuntzak ikas ditzaten bultzatzeko”. “Programa hizkuntza programa ez bada ere, ikaskuntza ez formaleko programa bat da, gazteei hizkuntza eta kultura desberdinekin ohitzeko aukera ematen diena”, esan dute sustatzaileek. Proiektuari dagokionez, talde bakoitzak antolatu eta protagonista izan behar du.
‎Ikasle hori ez bada gai eragiketa horiek eguneroko bizitzako testuinguru erreal batean aplikatzeko, ez du lortuko prestakuntza arlo horren ikaskuntzaren oinarrizko gaitasunetako bat garatzea, eta, beraz, ez ditu ikasgaiaren helburuak lortuko. Izan ere, hemendik aurrera, bai ikasketa arlo edo irakasgai bakoitzaren helburuak, bai ebaluazio irizpideak, ikastetxearen antolaketa, familien parte hartzea… Espainiako gazteen hezkuntzari eragiten dioten alderdi formal eta ez formal guztiak Hezkuntzaren Lege Organikoak Oinarrizko Gaitasunak deitzen diona lortzera bideratuta daude. Lehen eta Bigarren Hezkuntzako curriculuma gaitasun horien arabera diseinatu da.
‎Elkartze sistema berri hori 2009an hasiko da eta urtean 16 milioi euroko aurrekontu zuzkidura izango du. Lankidetza sare bat sortu nahi du, eskola hezkuntzaz gain eskolaz kanpoko hezkuntza ez formalak ere parte hartuko duena. Europako eskualde eta udalerrien artean esperientziak eta praktika onak trukatzea sustatuko du Comenius Regiok.
‎Gainera, “Erdi Mailako LHra 200.000 ikasle berri erakartzea eta hezkuntzaren bikaintasunean aurrera egitea proposatzen dugu erreferentziazko zentro nazionalak sortuz” esan zuen Hezkuntzako Estatu idazkariak. Bestalde, esperientzia profesionalaren eta hezkuntza ez formalaren bidez eskuratutako gaitasunak ebaluatu eta egiaztatzeko Errege Dekretuak aukera emango du lehenengo fasean 80.000 langilek LHko ziklo bat osatzeko behar den kualifikazioa eta orientazioa lortzeko.
‎Haur hezkuntzako ikastetxeak, haurtzaindegiak, ludotekak, liburutegiak edo aisialdi zentroak dira Haur Hezkuntzako goi mailako teknikariaren titulua lortu duten ikasleen helburuetako batzuk. Lanbide Heziketako Goi Mailako heziketa ziklo honek hiru urte arteko haurren hezkuntza formala eta ez formala zaintzen duten profesionalak trebatzen ditu.
‎Horren barruan, lantokiko prestakuntza praktikoko hiruhileko bat sartzen da, gainerako lanbide moduluak gainditu ondoren soilik sar daitekeena. Curriculum berrian ingeleseko prestakuntza sartzen da, gutxienez bi lanbide modulutan Titulu hau lortzen duten ikasleek, Haur Hezkuntzako maisu batek egindako proposamen pedagogikoaren arabera, hiru urte arteko haurrei hezkuntza formalaren esparruan edo sei urte arteko eremu ez formalean arreta emateko hezkuntza programak diseinatu, ezarri eta ebaluatzeko gaitasuna izan behar dute. Heziketa ziklo honek barne hartzen dituen irakaskuntza moduluetan gai hauek lantzen dira, besteak beste:
2009
‎Programak dirauen bitartean, ikasleek beren oinarrizko gaitasunak indartzen dituzte, herrialdeko kultur aberastasuna ezagutu eta estimatzeko tailer eta jardueren bidez, eta jatorri, maila sozioekonomiko eta gaitasun desberdineko ikasleekin bizi dira. Azken alderdi hori funtsezkoa da; izan ere, “Natur Gelen” helburu nagusia da hezkuntza ingurune ez formalean eta naturarekin harreman zuzena duen ingurunean ahalik eta gehien barneratzea. Horregatik, plazen %30 arte hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzat dira, gazteen artean errespetuaren eta tolerantziaren balioak sustatzeko.
‎Tesia Madrilgo Goi mailako Musika Kontserbatorioak egin zuen Euskal Herriko Unibertsitatean (EHU). Halaber, ikertzaileak ondorioztatu du erlazio argia dagoela musika jardueren eta hezkuntza formalaren eta ez formalaren artean; izan ere, konfigurazio libreko kredituak eskaintzen dituzten jarduerez gain, beste batzuek, hala nola kontzertuek, prestakuntza irekiagoa eta malguagoa ahalbidetzen dute, eta horren ikuspegia etengabeko eta etengabeko ikaskuntzara bideratuta dago. Halaber, ikasleek musika ekitaldi gehiago eta askotarikoagoak eskatzen dituzte.
‎GKE horrek Orissa estatuan lan egiten du, Indiako ekialdeko kostaldean. Eremu guztietan emakumearen balorazioa handitzen saiatzen da, eskoletako hezkuntzaren eta lana bultzatzearen bidez. Ahalegin handia egin behar da, eta beste programa batzuekin elkartzen da, besteak beste, adingabeentzako harrera etxe bat edo hezkuntza ez formaleko proiektuak mantentzearekin. Harrera etxean 320 adingabe bizi dira gaur egun, eta horietatik sei bakarrik dira haurrak.
2010
‎400.000 helduk baino gehiagok hartzen dute parte urtero gure herrialdeko Helduen Hezkuntzako 1.500 Zentroek (HHI) antolatutako prestakuntza jardueretan. Hezkuntza eskaintza irakaskuntza formalak eta ez formalak dira, oinarrizko alfabetatzetik hasi eta beste irakaskuntza maila batzuetan sartzeko prestakuntzaraino, hala nola lanbide heziketan edo unibertsitatean.
‎Araudi hauetan ezarritako irakaskuntzen edukiak ikasleen berezitasunetara egokitzen dira, eta modalitate eta erregimen desberdinetan ematen dira (presentziala, erdipresentziala edo urrunekoa), bakoitzaren ezaugarrien arabera behar den malgutasuna emateko. Oro har, HHIetako prestakuntza ibilbideak irakaskuntza formalei eta ez formalei dagozkie, eta horien artean hauek nabarmentzen dira: Helduen oinarrizko prestakuntza:
‎Prestakuntza soziokulturala: irakaskuntza ez formaletan, HHIek hainbat diziplinatan prestatzeko aukera ematen diete ikasleei. Irakasgai horiek, akademikoak izan gabe, norberaren edo lanaren garapena bultza dezakete.
‎Europako Batasunean, 18 eta 30 urte bitarteko gazteek Europako Boluntario Zerbitzuan parte hartzeko aukera dute. Nazioz gaindiko boluntarioen programa da, eta hezkuntza ez formalaren esparruan ikasteko esperientzia izatea nahi du. Helburua gizarte kohesioa sustatzea da, elkartasunaren garapenari eta tolerantziaren sustapenari esker.
2011
‎Alderdi horiek argitu ondoren, bakoitzaren behar eta berezitasunetara hobekien egokitzen den ikasteko aukera aurkitzeko behar den informazioa bilatzen eta biltzen hastea da hurrengo pausoa. Informazioa bilatu Sarea, gaur egun, informazio iturri garrantzitsua da munduko edozein tokitan aukera akademikoak edo prestakuntza ez formaleko aukerak aurkitzeko. Hala ere, bilaketa ezin da beti mugatu ikasleak nahi dituen aukera zehatzetara.
‎Jarduera horiek profesionaltasun ziurtagirien bidez aitortu eta egiazta daitezke. Ziurtagiri horiek prestakuntzaren, lan esperientziaren eta bestelako bide ez formalen bidez lortutako gaitasunak aitortzen dituzte. Gaur egun, 454 lanbide arlo eta mailatan antolatutako kualifikazioak daude, eta horiek dira lan titulu horien eskaintza egiteko oinarria.
‎2 edo 3 mailako kualifikazioa lortzeko, beharrezkoa da Bigarren Hezkuntzako graduatuaren titulua (2) edo Batxilergoarena (3) izatea, edo lanbide familia bereko aurreko mailako ziurtagiria izatea. Lan esperientzia egiaztatzea Profesionaltasun ziurtagiri bat lortzeko beste modu bat lan esperientziaren bidez edo prestakuntzako bide ez formalen bidez lortutako gaitasun profesionalak ebaluatu eta egiaztatzeko prozeduretan oinarritzen da. Egiaztatze horrek ez du esan nahi, ez osorik ez zati batean, lantokiko prestakuntza elkartuaren modulua egin behar ez denik.
‎Hezkuntza ministroek, Ángel Gabilondok, eta Lan eta Immigrazio ministroek Valeriano Gómezek jakinarazi zutenez, lan esperientziaren bidez edo prestakuntzako bide ez formalen bidez (Acreditación programa) eskuratutako lanbide gaitasunak egiaztatzeko prozesuari ekingo diote autonomia erkidegoek ekainean. Exekutibo zentralak 59 milioi euro bideratu ditu neurri horretara, eta 60.000 pertsonari egingo die mesede.
‎herri indigenak, haurrak eta emakumeak, pertsona helduak, pobrezian bizi diren pertsonak edo, landa eremuetan, adin txikiko langileak edo “ezgaitasun” jakin batzuk dituzten pertsonak. Ekimenarekin batera datozen materialek Espainian hezkuntza formalaren eta ez formalaren arloan sentsibilizatzeko tresna multzoa biltzen dute: kultura arteko jokoak, lanean ari den haurtzaroaren hezkuntzarako eskubidea bermatzeko ikus entzunezko laburrak proiektatzea, herri indigenen nortasun kulturala errespetatzea eta ikasgeletan hezkuntza berdintasunean jasotzeko eskubidea, argazki erakusketak, eta “orain, haurrentzako ipuinak eta marrazki bizidunak ikastetxe, zentro kultural, elkarte, familia eta abarrentzat”.
‎Horren bidez, honako hauek egiteko aukera aurreikusten da: ikasleentzako praktika programa bateratuak gauzatzen laguntzea, ikerketa, prestakuntza eta enplegua, arreta eta hezkuntza sustatzea, komunikazioarekin, pedagogiarekin, psikologiarekin edo hezkuntza ez formalarekin zerikusia duten Espainiako Scouts arloetan zerbitzuak ematea. Gosearen aurkako praktiken eta azterketen programan ere unibertsitate hitzarmena sinatzea eskatzen da, egoitzan, ordezkaritzetan eta tokian bertan.
‎“Ez da komeni haurren denbora gehiena instituzionalizatuta geratzea” Baina antolaketa sakon hori, batzuetan, “hiperaitatasun” deiturikoaren ondorio ere bada, gurasoen lana egiteko modu berri bat, seme alaben denbora kontrolatzeko eta haien onena lortzeko presioa egiteko gogo handiegia duena. Jaume Trilla Bernet, Bartzelonako Unibertsitateko Pedagogia Fakultateko katedraduna eta hezkuntza ez formalaren alderdietan sakontzen duten hainbat tituluren egilea, “La educación fuera de la escuela” lanean aipatzen ditu, haur “hiperinstituzionalizatu” gisa. Espezialistaren iritziz, eskolaz kanpoko jarduerek ematen dituzten prestakuntza balioak gorabehera, “ez da komeni haurren denbora gehiena instituzionalizatuta geratzea”.
2013
‎Setem en web orri hau edo Setem elkartea. 3 Europako Boluntarioen Zerbitzua El Europako Boluntarioen Zerbitzua (BEE) urte osoan eska daiteke, baina udan izaten da aukera hori gehien. Boluntarioa denez, jarduera hori ez da ordaintzen, baina «hezkuntza ez formalaren esparruko ikaskuntza esperientzia». Helburua da programa honetara biltzen diren gazteek «beren garapen pertsonal, hezkuntza eta profesionalerako eta gizarteratzeko gaitasunak hobetu edo bereganatzea». Horretarako, pertsona guztiek derrigorrezko ziklo honetan parte hartzen dute:
‎Zalantzarik gabe, jokabide eredurik eza eredu txarra izango da beti». Beraz, hezkuntzaren erronkak, bai familian jasotzen denak, bai arautuak, eskolan eta testuinguru ez formaletako hezkuntza ekintzek, besteak beste, balio eta jarrera jakin batzuk sustatu lituzke ingurumenarekin lotuta. Ikerketak ez du aztertzen nola garatzen duten haurrek landareen aurkako ekintza jakin batzuk desegokiagoak direla pentsarazten dien arau esparrua, baina Villarroelek dio bere ikerketaren etorkizuneko garapen esparruetako bat izango dela.
‎Horietatik ia %60 salerosketa eta trafiko kasuetara erortzen dira. Hori dela eta, Manos Unidas proiektu baten buru da adingabeko horiek hezkuntza ez formaleko ikastetxeetan ikas dezaten, Estatuko ikastetxeetan ikasten laguntzen dieten ikastetxeetan. Neskei dagokienez, «Neskatoen trafikoa murrizteko programa» mantentzen du, gazteek eta emakumeek «osasun, trebakuntza eta beren eskubideen eta autoestimuen ezagutza handiagoa izan dezaten», eta, horrez gain, baliabideak gehitzeko eta beren mendekotasun ekonomikoa murrizteko moduak eskaintzen dizkie.
2021
‎Laguntza humanitarioaren garrantzia Sirian Arrazoi horiek eta hamarkada oso bateko gatazkak bultzatuta, UNICEF erronkei aurre egiten eta laguntza humanitarioa ematen saiatu da. Lorpenen artean daude, esate baterako, ia 900.000 haurrek immunizazioak edo ohiko txertoak jasotzea elgorriaren aurka; 400.000 haurrek baino gehiagok laguntza psikosoziala izatea; 3,7 milioi baino gehiagok hezkuntza formala eta ez formala jasotzeko aukera izatea; 5,4 milioi pertsonak baino gehiagok edateko ura izatea, ura hornitzeko sistemak hobetzeari esker; eta, azkenik, 55 milioi lagunek baino gehiagok izatea osasunari buruzko informazioa. Horregatik, Siriak 10 urte betetzen dituen bitartean, pertsona guztien laguntza behar dugu bere haurtzarora joaten jarraitzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia